Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 331 ... 481 482
Romāns Vainšteins

Zou Jumbo trouwens van Garderen nog eens kunne strikken als knecht voor Roglic/Kruijswijk.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Van Garderen schijnt naar EF te gaan

Maas verrast mij ook positief met een 24e plek 17 seconden achter van Garderen in utah

kelderfan

'@RV
Ik heb dat wel eens gedacht, maar ja @vlek vindt 't klimmersbolwerk groot genoeg. Ik denk dat TLJ een sterk blok heeft met Roglic, Kruijswijk en Bennett. Daarom zou een sterke ondersteunende renner echt welkom zijn. Die TJ zou niet verkeerd zijn, omdat hij ook een sterke tijdrit heeft.

Jotto-Lumbo

Van Garderen lijkt me ook ideaal. Kan redelijk lang mee in de bergen, is kwart Nederlands ofzo en heeft een top TT en TTT. Kan een goede mentor zijn voor de Amerikaanse jongens, maar ook in grote rondes voor de kopmannen.

Volgens gaat hij inderdaad naar EF. En hij is iets te oud voor de filosofie van TLJ. Daarnaast denk ik ook wel dat het stiekem een dure jongen is. Dat is hij ook niet echt meer waard.

S. Morgenstern

Sterke ondersteunende renners hebben ze tenslotte niet ..

Daboytommy

Mocht Clement stoppen vind ik Van Garderen een ideale opvolger. Sterk in de bergen en kan een goede tijdrit rijden. Ik verwacht alleen dat hij duurder is en inderdaad naar EF gaan. Tot nu toe weinig bevestigingen van nieuw aangetrokken renners.

kelderfan

Ja, Gesink schiet mij te binnen.;)
Maar zonder dollen. Ik denk, dat TLJ best nog een sterke ondersteunende renner voor de klimploeg zou kunnen halen.
Stef Clement lijkt nog steeds niet fit genoeg om de Vuelta te halen. Dan kom je toch een klimmer te kort.
Het profiel voor betreffende renner zou 24 t/m 26 jaar zijn. Dus afwachten wat er uit de hoge hoed komt.

KJP

Ik denk inderdaad wel dat van Garderen te halen is van het geld dat wegvalt als Clement stopt....

ghostwriter

'@Jotto-Lumbo
Hij heeft een Nederlandse stiefvader geloof ik.

xistnc

TJ Van Garderen is bijzonder welkom als het parallelle universum van Kelderman de werkelijkheid overneemt. Zodat elk miljoen minstens twee keer kan worden uitgegeven, een renner twee koersen tegelijk kan rijden en TLJ elf renners per koers mag opstellen.

Romāns Vainšteins

En hoe zit het nou met die Roche ? Indien gemotiveerd en in conditie is dat toch ook een goeie om erbij te hebben ... ?

Ik zou zowel hem als van Garderen juist redelijk betaalbaar inschatten anno 2019.

KJP

Dan denk ik dat je nog een keer moet heroverwegen in het geval van Tejay. Een heel aantal Amerikaanse sponsoren, nauwelijks goede Amerikaanse renners. Ik denk dat TJ nog steeds een heel vorstelijk salaris gaat ontvangen bij EF.

kelderfan

'@KimJungPoels
Ik lees dat Rast gaat stoppen en hij een baan krijgt bij Trek. Clement heeft Kruijswijk meer dan goed bijgestaan in de afgelopen 2 jaar en is niet op zijn mondje gevallen. Die Clement kun je ook een functie aanbieden als ploegleider, mocht hij door de rugproblemen moeten stoppen met wielrennen.
Ik denk dat hij met zijn kennis een goede aanvulling bij de teamleiding.

TJ gaat naar EF volgens de bronnen; dus die lijkt mij niet haalbaar, maar met zijn tijdrit is hij echt van waarde voor de TLJ-ploeg.

ti-raleigh

'@ ghostwriter en vlek
Wat Van Poppel betreft, misschien wat kort door de bocht ja. Want misschien doet hij wel hetzelfde als Dylan en nee, wat goed is voor Dylan hoeft bij hem niet per se te werken. Maar deze drie sprints in Polen zijn toch onder zijn niveau. Vooral vandaag gaf hij erg snel op. Dat leek me echt een mentaal iets. En als ik renners als Groenewegen en Kruiswijk hoor praten over Zeeman en hoe hij renners ook mentaal sterk maakt.... Vandaar die opmerking, want ik denk dat hij absoluut meer in zijn mars heeft dan dat hij vandaag heeft laten zien.

gardeyn

Tjallingi, tankink, wagner en clement. Niermann moet nog gaan oppassen voor zn baantje.......
Clement is veel te zuur om ploegleider te zijn. Die jonge gasten hadden hem vorig jaar bijna de bus uitgetrapt omdat ze zijn gezeik beu waren.

kelderfan

'@gardeyn
Ha,ha,
Je kunt die jongens niet allemaal een plek geven natuurlijk, maar waarom lukt dat wel bij Sunweb en Trek?
Dat Clement te zuur is om ploegleider te worden, had ik niet gedacht.

ti-raleigh

'@ Gardeyn
Van dat rijtje is Clement de meest geschikte. Tjallingii is te zweverig en niet te volgen. Tankink, te lief en te humoristisch. Wagner te stoicijns en Clement zegt waar het op staat. Een ploegleider moet een klootzak kunnen zijn.

Romāns Vainšteins

Voor mij lijkt Tankink me dan nog de beste , dat is iemand met een eigen mening die desondanks de lieve vrede bewaren kan.
Volgens mij ook echt een 'valse lieve', dat geeft mijn intuitie aan tenminste. Tjallingii ziet ze vliegen en Clement is veel te cynisch, Wagner ken ik niet.

Poeksel

Tankink wil helemaal geen ploegleider worden toch?

Wat betreft mogelijke aanwinsten: ik neem aan dat TLJ wel wat lijntjes open heeft, maar op dit moment nog niet weet hoeveel renners (ze laten) vertrekken (o.a. Boom en Clement zijn twijfelgevallen) en dus ook niet hoeveel nieuwe renners ze willen/nodig hebben. Het kan dus best dat er in het najaar nog nieuwe aanwinsten aangetrokken worden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Clement is geblesseerd en nog steeds komen ze nergens klimmers te kort. Roglic, Kruijswijk en Bennett rijden bijna overal waar ze starten bij de beste tien, Gesink heeft ondertussen een hele belangrijke ondersteunende rol, Tolhoek ontwikkelt zich in razend tempo, Bouwman is een hele degelijke klimmende knecht geworden en dan heb je nog De Tier, Olivier, Kuss en Powless. De meeste van die renners zijn nog volop in ontwikkeling, waardoor je mag aannemen dat het kransje klimmers er volgend jaar niet minder op gaat worden. Helemaal omdat ze waarschijnlijk met De Plus een toptalent aan de selectie toe gaan voegen en daarnaast met die Deen (en mogelijk Maas) nog een jong talent halen.

Kun je wijzen naar een geblesseerde Clement om te doen alsof ze een klimmer tekort komen, maar dan moet je de ontwikkel van de selectie verder volledig negeren. De ploegen die ze momenteel op kunnen stellen lijkt dat punt van een klimmer tekort al niet te kunnen ondersteunen; volgend jaar zal dat met de namen die genoemd worden al helemaal niet meer het geval zijn.

Laatst gewijzigd
tdola

'@vlek
In Romanie kwamen ze eigenlijk wel een klimmer tekort.
Ze waren met 4 op het einde, dat lukte allemaal gelukkig, maar Wagner had dat rondje beter door een klimmer vervangen kunnen worden.

En in de Vuelta heb je bij 4 berg, 4 vlak renners nu met Bennett, Kruijswijk, de tier de bergop renners, en mogelijk battaglin, maar zowel de tier als battaglin zijn niet echte hooggebergte renners. Dus daar zou je evt wel een sterke Clement kunnen gebruiken.

Als Clement niet verder kan zou ik toch voor zo'n soort renner kijken als vervanging, ervaring behoorlijk tempo rijden en behoorlijk over een berg kunnen.
Dus een type clement of een sterke tankink, zo iemand.
Maar zeker als Bouwman, Powless, Kuss en de Tier (evt Olivier) zich verder ontwikkelen heb je volgend jaar weer wat meer keus (+de Plus).
Aan de andere kant, als je 3 grote rondes voor het klassement wil meedoen heb je ook genoeg bergop knechten nodig. (uitgaande van 1 kopman met 3 bergop knechten maakt gedurende het jaar 9 knechten (of schaduwkopmannen).
Maar de ploegleiding van TLJ zal natuurlijk het uiterste doen om een goede, evenwichtige selectie samen te stelen.

PM
Waar blijft transfer bevestiging de Plus en Teunissen? En contactverlengingen?

Wielerfan1987

Voor de liefhebbers, een stukje over Sepp Kuss:

https://www.velonews.com/2018/08/news/kuss-learning-to-suffer-in-first-worldtour-season_474048

tendam

Groenewegen ging vanuit de Sierra Nevada direct naar Slovenië, en daar was hij juist heel erg goed. Dat hij minder aan de Tour begon kwam volgens Thomas Dekker inderdaad door die hoogtestage, maar Dekker heeft over Groenewegen zoveel onzin beweerd, net als Zonneveld overigens... tot hij een Touretappe won natuurlijk. En maar weer vrolijk doorlullen, onze analisten.

Bij Van Poppel heb ik niet het idee dat hij massasprints nou erg leuk vindt. Volgens mij komt hij beter tot z'n recht als hij mag aanvallen, sprinten met een select groepje.

S. Morgenstern

In Romanie kwamen ze eigenlijk wel een klimmer tekort.

Ze eindigen daar misschien met vier renners, maar in die bergrit zijn ze nergens een klimmer tekort gekomen. De ploeg is nooit in de problemen geweest en aan het eind zaten ze daar zelfs nog met zijn tweeën bij de beste tien.

En in de Vuelta 9 (..) daar zou je evt wel een sterke Clement kunnen gebruiken.

Ja, een sterke Clement kunnen ze natuurlijk altijd gebruiken. Een sterke TJVG zou ook een versterking zijn van de selectie. Hele goede renners kun je tenslotte altijd gebruiken en maken je selectie nu eenmaal sterker, ongeacht het type renner dat ze zijn. Mijn punt is dat een extra klimmer met de huidige selectie niet nodig is en dat ze dit seizoen nergens dat type tekort zijn gekomen. Mochten ze het bijvoorbeeld werkelijk noodzakelijk vinden om in de Vuelta vier 'echte' klimmers op te stellen, dan hebben ze gewoon de mogelijkheid om dat te doen. Ze maken echter andere keuzes; ze kiezen in de Vuelta voor twee topklimmers met twee goede knechten (alsnog kun je dus niet spreken van een tekort aan renners voor de bergritten) en sturen de overige klimmers naar Amerika, Canada en Engeland.

Aan de andere kant, als je 3 grote rondes voor het klassement wil meedoen heb je ook genoeg bergop knechten nodig. (uitgaande van 1 kopman met 3 bergop knechten maakt gedurende het jaar 9 knechten (of schaduwkopmannen).

De kopmannen zullen er bijna allemaal twee rijden lijkt me, evenals een paar knechten (Gesink en Clement bijvoorbeeld), dus dan blijven er niet zo heel veel plekken meer over om in te vullen. Wanneer je dan bijvoorbeeld nog de 70 koersdagen van Polanc toe zou voegen aan die groep van een renner of 13/14 (de helft van de selectie), gaat dat ten kosten van de kansen die je de overige klimmers kan geven om hun huidige ontwikkeling door te zetten.

ghostwriter

Ik zou graag zien dat naast De Plus en Vingegaard ook Maas een contract bij de Jumbo ploeg krijgt en het contract van Olivier wordt verlengt. Zelfs als het contract van Clement dan niet wordt verlengt is er volgens mij geen extra klimknecht nodig. De ploeg heeft dan namelijk met Gesink, Olivier, Bouwman, Tolhoek, Kuss, De Plus, Maas, Powless en Vingegaard behoorlijk wat klimmers die nog niet als kopmannen (in belangrijke wedstrijden) worden gebruikt. Daarbij is het nog steeds goed mogelijk dat Eenkhoorn zich tot een klimmende tijdrijder ontwikkeld gezien zijn kwaliteiten als tijdrijder en zijn ranke figuur.

1 2 ... 331 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.