Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 330 ... 481 482
kelderfan

Wat betreft Utah zijn 't Powless en Kuss, die voor 't klassement gaan volgens een interview met cyclingnews.
Na de 2e. rit wordt duidelijk wie de kopman gaat worden.

S. Morgenstern

Ik denk dat zijn voorkeur uitgaat naar de Dauphiné Libéré en daar passen die WP en LBL wonderwel goed bij.

Waarom zou dat wonderwel mooi bij elkaar passen? Ik begrijp de connectie niet.

Nul verstand

Jan Polanc moet je niet halen, haal dan iemand die zelf ook een uitslagje in een Romandie of Catalonië kan halen.

kelderfan

"Jan Polanc moet je niet halen, haal dan iemand die zelf ook een uitslagje in een Romandie of Catalonië kan halen."
Met Steven Kruijswijk heeft TLJ toch een prima renner voor 't klassement in Volta Ciclista a Catalunya en de Tour de Romandie.
't gaat mij om de ondersteuning van Roglic en de versterking van de klimtrein.

S. Morgenstern

De Plus trekken ze daarvoor toch aan?

kelderfan

'@vlek
Alleen de Plus?

S. Morgenstern

Als aanvulling op een vrij brede groep binnen de selectie, lijkt een versterking van het niveau van De Plus me inderdaad meer dan genoeg. Mogelijk dat ze op de plek van Olivier nog doorselecteren, of dat Maas er sowieso ook nog bij zou komen, maar veel meer plek in de selectie hebben ze waarschijnlijk niet voor dat type renner.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Powless is goed bezig en staat momenteel 2e. achter Tom Bohli.
Dat denk ik niet, dat Daan Olivier moet worden door geselecteerd en hopelijk gaat Jan Maas de stap maken.
Gelukkig heeft Nederland talent genoeg om mee te doen in kleine rondjes en GT's. De Belgen zijn stinkend jaloers.

S. Morgenstern

Ik hoop dat Olivier een nieuw contract af kan dwingen en mocht er nog ruimte zijn voor Maas, dan zou dat vooral voor hem een geweldige kans zijn. Het smaldeel met de klimmers zou dan uitgebreid worden met drie renners (De Plus, Vingegaard en Maas), waardoor het onwaarschijnlijk zou zijn dat er nog zo'n renner bij zou komen. Mocht je Polanc er nog bij willen halen, dan zul je in kansen van anderen moeten snijden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wauw die Van Poppel en toch jammer voor de sprinttrein, die zijn werk goed deed. Maar Danny komt echt te kort voor dit werk.

KJP

Dit is niet de Van Poppel die vorig jaar 4x naar de top-3 reed in Polen. Dit zag er gewoon echt maar dan ook echt niet uit. Ergens vind ik het ook wel erg zwak om maar gewoon volledig te laten lopen. Dan maar zonder enig kans op succes toch vol over Leezer heen gaan op het moment dat die stil valt.

Deze van Poppel dus - die had echt wel snelheid (Rond minuut 13:00):
https://www.youtube.com/watch?v=BFW9eM6nhDo

Laatst gewijzigd
tdola

Leezer was erg sterk op het laatst, hopelijk verbetert van Poppel ri de Vuelta. Zou fijn zijn voor zijn trein en voor zijn eigen zelfvertrouwen als ie betere resultaten tevoorschijn kan toveren.

S. Morgenstern

Van Poppel is opmerkelijk wisselvallig, met dipjes die je van zo'n talent niet zou verwachten. Ik ben benieuwd of dat er uit te krijgen is.

Leezer deed het gisteren ook al heel sterk, die bewijst toch weer een uitstekende laatste man te zijn.

KJP

Is het wisselvallig of is het iedere keer direct na een zwaar trainingsblok? Want mijn indruk is toch ook wel dat het dat laatste is.

Nouja goed, sprint ie door wordt ie hier waarschijnlijk ook gewoon 5de ofzo, maar vanuit die toch wel prima lead-out hoort een sprinter als van Poppel best een goede krachtinspanning te doen en hier zat echt geen power op.

kelderfan

Eenkhoorn doet 't echt goed in Utah.
In deze vorm mag TLJ van Poppel thuis laten wat betreft de Vuelta.

S. Morgenstern

Is het wisselvallig of is het iedere keer direct na een zwaar trainingsblok?

Hij is in ieder geval wisselvallig in zijn niveau, wat inderdaad uitstekend samen zou kunnen vallen met dat tweede gegeven. Ik weet niet of de Tirreno ook na een trainingsperiode was?

In deze vorm mag TLJ van Poppel thuis laten wat betreft de Vuelta.

Ja, want een uitgekiend traject samenstellen waardoor je talenten tot een hoger niveau kunnen komen, daarvoor kun je alleen voor de klimmers genoeg geduld opbrengen?

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Ik denk vooral een kwestie van zelfvertrouwen. Als het twee keer al niet is gelukt.... Van Poppel moet maar eens een traject met Zeeman ingaan, net zoals Dylan.

@tendam
Wat QS betreft, zie Hodeg. De 4e sprinter van QS legt er hier alle andere (1e en 2e) sprinters van de ploeg erop.

S. Morgenstern

Ik kan me niet voorstellen dat de trainingen van Van Poppel op papier veel verschillen met die van Groenewegen.

ghostwriter

'@Vlek
Groenewegen kwam ook slecht uit zijn laatste trainingsblok. Daarbij kan het natuurlijk zo zijn dat wat werkt voor Groenewegen niet werkt voor Van Poppel.

horsm

Is het probleem niet voor Van Poppel dat hij slecht is vlak na een hoogtestage? Ik dacht dat er ook gesuggereerd werd dat Groenewegen’s mindere vorm in de eerste tourdagen daar door kwam. Ik kan me zelfs herinneren dat sommigen twijfelen over het nut van hoogtestages voor sprinters.

kelderfan

De Utah-ploeg heeft zich prima laten zien in de proloog met Powless, Pascal Eenkhoorn en Koen Bouwman.
Vooral Pascal Eenkhoorn doet 't met een 4e. tijd toch heel behoorlijk. Hij laat toch een paar sterke renners achter zich.
Koen Bouwman net buiten de toptien.
Dat belooft morgen een leuk spektakel te worden. Sepp Kuss zal zich zeker mengen in de debatten.

Wat Danny van Poppel betreft is 't wel erg mager gesteld. Als dat door de hoogtestage komt, dan is dat geen goede zaak.

Morgen mogen gelukkig Bennett, De Tier en Battaglin aan de bak.

horsm

Het zou toch juist wel goed nieuws zijn als het door de hoogtestage kwam? Groenewegen was na mindere dagen in de tour ineens super (als het klopt dat hij ook last van de hoogtestage had)

Wielerfan1987

Groenewegen is ziek/verkouden geweest vlak voor de Tour, dat is lang stil gehouden door de ploeg maar dat heeft Dylan zelf verteld vlak voor of vlak na zijn etappeoverwinning.

Hij verklaarde ziek te zijn geweest voor aanvang van de Tour, maar dat hij zich elke dag ietsje beter begon te voelen met de dag van de ploegentijdrit als definitieve ommekeer.

KJP

Reageer er toch niet op, de hele maand juni + het NK waren enorm goed bij van Poppel, maar een paar slechte sprints en hij moet alweer thuis gelaten worden voor de Vuelta.

Al met al moet gewoon goed gekeken worden waarom van Poppel ook behoorlijke dalen heeft en niet gewoon een vrij stabiel niveau. Voor mijn gevoel knaagt dat ook wel aan hem.

Romāns Vainšteins

Die hoogtestages zijn toch wel een beetje lachwekkend ergens. Omdat je anders de aansluiting met de rest van de competitie verliest gaan we allemaal boven op een berg zitten > Doe of kan je het niet ? Doe je niet meer mee. Is gewoon de EPO van deze tijd maar dan legaal.

1 2 ... 330 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.