Zo'n rit zit er dit jaar niet in. Van Avermaet heeft zelfs aangegeven te overwegen om een andere koers te rijden, omdat hij met dit parcours te weinig kans ziet om mee te doen voor de overwinning:
“In een hele week vlakke ritten heb ik geen zin, er zit geen eens een Ardennenrit in. Dan kan ik mijn stempel niet drukken. Het parcours in Noorwegen moet me veel beter liggen.”
De kans is groot inderdaad en dan hebben ze met Boom, Van Emden, Roosen en Jansen dus een uitstekend blok aan de start staan.
Klimmers totaal overbodig. In theorie zou Boom een van de kanshebbers moeten zijn.
'@jessevdalen, waar haal je vandaan dat Battaglin meerdere opties heeft? Ik heb bij hem steeds de indruk dat er over het hele seizoen genomen niet uitkomt wat erin zit. Daarom weet ik niet of ik een vertrek heel erg zou vinden. Ik kan me wel voorstellen dat er een Italiaan voor terug moet komen om Bianchi een plezier te doen. Kom maar op met die suggesties!
ik heb sowieso -edit- het idee dat Batta het vaak zelf alleen wil/moet doen. Streep door wat van toepassing is. Een beetje zoals Freire dat deed.. Al heeft Batta natuurlijk wat klasses minder. Het leek me vandaag in ieder geval een gemiste kans, als je ziet welke snelheid hij haalde
Vandaag zit hij dik in de laatste kilometer bij de eerste tien renners van het peloton. Hij raakt daarna enigszins ingesloten, maar het is de vraag of je dat los kunt zien van de keuze om niet iets eerder aan te gaan. Hij start zijn sprint uiteindelijk namelijk veel later dan Kwiatkowski, waardoor hij aan het eind heel sterk op komt zetten en zal blijven zitten met het gevoel dat er meer in had gezeten, maar waardoor je je ook af kunt vragen of er werkelijk meer in had gezeten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.