Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 337 ... 481 482
S. Morgenstern

Ik denk dat je de inspanning van Kwiatkowski niet moet onderschatten. Negen van de tien keer zou je van iemand die op zo'n aankomst op dik 250 meter met de kop in de wind aan zijn sprint begint, zeggen dat hij er te vroeg aan is begonnen en eigenlijk de sprint aantrok voor de renners die achter hem zaten.

Laatst gewijzigd
wouter

'@Rahims: weet jij wat de logica van TLJ is om niet 3 stagiairs te nemen? Ze prediken talentontwikkeling. Stagiairs laten ruiken, proeven, wennen, testen lijkt mij (als leek zijnde) heel logisch in dat plaatje passen. Niet alleen met de trainingen, maar ook met wedstrijden. Ze hebben er elk jaar maar een... (waarbij ik de chinees eigenlijk niet mee wil tellen).

ghostwriter

'@Wouter
Je kan wel drie stagairs nemen maar je moet ze ook ergens kunnen inzetten.

kelderfan

'@ghostwriter
Dat lijkt mij toch niet 't probleem. Dit jaar zijn er al verschillende koersen met minder renners aangevat.
En als Hartthijs zich niet had bedacht, had TLJ nu 2 stagairs in gepast.

S. Morgenstern

Dit jaar zijn er al verschillende koersen met minder renners aangevat.

Iemand die te laat ontdekt dat zijn paspoort is verlopen, iemand van wie zijn vrouw op het punt staat te bevallen en iemand die vlak voor een koers zijn knieschijf breekt. Daar kun je geen stagiaire voor aannemen; concreet had je hier eventueel acht koersdagen uit kunnen halen. Dat soort ondoordacht inpassen gebaseerd op toeval, heeft nauwelijks overeenkomsten met de manier waarop deze ploeg planmatig met (potentiële) talenten om wil gaan.

Het gegeven dat De Vries niet is gekomen heeft overigens ook alles te maken met het programma dat ze hem konden bieden..

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@wouter het is wat @ghostwriter zegt je wilt die jongens dan wel een programma aanbieden waar ze ook wat aan hebben. Veel koersen in deze periode zijn gericht op oa de Vuelta of een andere WT-koers en dan blijft er gewoon niet veel over. Voor Veenendaal of wat Belgische koersen ga je geen stagairs halen. Dat was het probleem ook met Hartthijs, die kon bij zijn eigen ploeg een interessanter programma rijden dan TLJ hem kom bieden.

ti-raleigh

'@ vlek 10.19 uur
Een grote ronde is geen must, zie Peter van Petegem.
De voorjaarskoersen in Vlaanderen komen vaak aan op ervaring en taaiheid. Die bouw je op in de loop der jaren. Terpstra maakte bij voorbeeld een reuzensprong rond zijn 28e, nadat hij al 6 jaar op hetzelfde niveau had gefietst. Ik denk niet dat hij het niveau van Niki zal halen, maar ik acht hem zeker in staat nog stappen te kunnen zetten, ook volgend jaar.

S. Morgenstern

Grote rondes zijn wel heel belangrijk bij het opbouwen van die taaiheid; zeker voor de taaiheid die nodig is voor de stap naar het serieus kunnen meespelen in het laatste uur van een zware klassieker. Van Petegem had er bijvoorbeeld ook al een aantal in de benen voor hij Vlaanderen kon winnen.

Laatst gewijzigd
SS3000NL

Zo'n onzin argument, dat een ploeg een stagiair te weinig koersdagen kan geven en hun eigen ploeg een beter programma kan bieden. Veel stagiaires rijden namelijk bij beide ploegen hun wedstrijden (en soms zelfs ook nog met nationale selectie). Kijk bijvoorbeeld maar naar de stagiaire van Roompot. De Vries had met combineren een mooi programma kunnen hebben, alleen beide partijen wilde elkaar niet. En er was best ruimte voor een tweede stagiair, want als de Deen geen blessures had gehad, had hij al bij TLJ gereden.

Jotto-Lumbo

Sepp Kuss gaat lekker in Utah!

MarcelGr91

Op weg naar een hele mooie ritzege!

mus van de maasstad

1 en 2 in de rit
1 en 2 in het AK

Mooi dagje in Utah.

Wat een geweldig mooie omgeving trouwens waar ze rijden.

Gestoorden

In het kader van ‘talent ontwikkeling’, als een van de peilers van Team Jumbo, dan is een verlenging van Olivier toch geheel logisch? Tevens gezien vanuit NL oogpunt (nog steeds?) 1 van de grotere/betere (klim)talenten van Nederland?

I.p.v. ‘doorselecteren’ laten doorgroeien en rendement halen uit je investering in talent en opleiding.

Ik zou Olivier door laten groeien binnen het team en vertrouwen uitspreken met een 2 jarige verlenging. Talent is bewezen. Deze man zou rustig gebracht worden en door goede begeleiding tot wasdom komen. 2 jaar (incl. Blessures) lijkt kort hiervoor.

Eens, oneens?

xistnc

Oneens.

simplex

Eens @gestoorden. Deze heer Olivier moet blijven en desnoods starten we een petitie daarvoor.

kelderfan

Die Sepp Kuss chapeau# heeft niet voor niets nr. 31. Hij doet 't heel goed op deze hoge berg Mt. Nebo; vorig jaar ging 't ook al goed in zo'n bergrit.
Maar dat Powless nog als 2e. binnenkomt, terwijl hij "op achterstand was gemeld" is toch wel heel mooi voor deze jonge neo.

Alleen moet TLJ Sepp Kuss helpen de trui te behouden in de volgende ritten.

S. Morgenstern

Ik zou Olivier met een jaar verlengen, voor een nieuw contract van twee jaar heeft hij niet genoeg laten zien.

xistnc

Precies, min of meer zoals De Tier. En dat heeft niks met 'ipv doorselecteren' te maken. Sterker nog, het is een schoolvoorbeeld van doorselecteren.

Borsje

Morgen begint dus voor de TLJ - jonkies de leerfase ' hoe een leiderstrui te verdedigen'. Hopelijk gaat dat dagen duren........

tendam

Heeft Vaughters zitten slapen ofzo? Hoe kunnen hij of BMC zo'n talent hebben gemist. Het is maar de Tour of Utah, maar Kuss maakt serieus indruk.

ghostwriter

Ongelofelijk knap wat Kuss deze etappe liet zien. Als hij zich zo blijft ontwikkelen zou ik hem volgend jaar als knecht aan George Bennett koppelen. Ook mooi om te zien dat Powless er doorheen lijkt te komen. Sean Bennett liet vandaag weer zien allround goed te zijn. Ik zou het mooi vinden als hij de derde Amerikaan bij LottoNL wordt.

kelderfan

'@simplex
Ik doe mee; maar ook eens, dat Daan Olivier gewoon een contractverlenging van 2 jaar zou moeten krijgen.
De bergtrui is nog steeds voor hem. Sepp en Neilson zijn in de USA blijven trainen en Daan en Koen hebben Oostenrijk gedaan.

kelderfan

'@ghostwriter
Dat lijkt mij geen verkeerde keuze. Die Sean Bennett is volgens zijn coach toe aan een overstap naar WT.
Maar wat te denken van die Mexicaan Luis Villalobos Hernandez , die als 4e. over de streep komt. Hij is pas 20.

tendam

'@ghostwriter
Als Kuss dit niveau in Europa haalt mag Bennett blij zijn als hij hem bij kan houden ;)

xistnc

Dat 'Europa' is best een zinvolle toevoeging, want vooralsnog lijkt Kuss het alleen te kunnen in Noord-Amerika.

1 2 ... 337 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.