Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 338 ... 481 482
ghostwriter

'@xistnc
In de Dauphine maakte hij ook al een veel betere indruk.

S. Morgenstern

Dauphine was nog 'net aan matig' toch? ;)

Laatst gewijzigd
tendam

In de Dauphiné was hij inderdaad al heel behoorlijk. Ik vond het al raar dat hij niet voorkwam in de voorbeschouwing van Wielerflits op deze ronde.

Volgens mij is dit geen Morton of Dombrowski (of Van Garderen, in mindere mate).

pieter82

Ik vind Lars Boom niet meer bij het imago van de ploeg passen. In alles heeft Lotto Jumbo een sympathiek imago: opleiden en begeleiden van talent, teamwork etc.

Krijg bij Boom toch meer het gevoel dat hij zichzelf een grote vedette vindt. Voorbeeld ronde van Polen: wat kopwerk doen en dan heel opzichtig wegsturen.
Vorig jaar was er toch ook al een incident dat hij een trainingskamp eerder heeft verlaten?

Hoop dat ze Olivier kans geven ipv Boom.

kelderfan

Wat ik mij afvraag. Heeft Daan Olivier en ook Koen Bouwman in de remmen geknepen, toen zij de info kregen, dat 't wel goed zat.
Want Daan Olivier zat lang bij de 1e. groep. Of heeft hij zich opgeblazen door de warmte.

S. Morgenstern

Krijg bij Boom toch meer het gevoel dat hij zichzelf een grote vedette vindt. Voorbeeld ronde van Polen: wat kopwerk doen en dan heel opzichtig wegsturen.

De kopman in Polen (Bennett) zelf aan het woord over Boom:
"It was a nice stage, and the boys did really well," he said. "I was especially happy about how the big guys on the team, like Lars Boom, were going. They'd had their days [on stages 1 to 3] for our sprinter Danny Van Poppel as lead-out men. But then even Danny, and Lars and Tom [Leezer] – all the big guys switched roles on today's stage to help me. We really communicated, and I really felt like we had a good 'team thing' going on."

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Want Daan Olivier zat lang bij de 1e. groep. Of heeft hij zich opgeblazen door de warmte.

Ik heb Olivier daar niet zien zitten, wat na zijn rit van gisteren weinig verbazingwekkend mag zijn. Bouwman zal nog wel last hebben van een jetlag (of nog wat hoogtevrees), maar heeft in ieder geval morgen nog om enigszins op niveau te komen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan hoe kom jij erbij dat Daan er nog lang bij zat.... toen Kuss ging was Olivier er al lang af. Die jongens moeten de komende dagen flink aan de bak, dus dat ze vandaag allemaal gespaard hebben lijkt me niet onlogisch.

Diever

Lol Rahims.. Met het woord sparen insinueer je dat ze dat al wisten wat Kuss ging doen voordat ze losten.. Qua bergop rijden vielen Olivier en Bouwman niet mee. Kuss erg sterk en Powless kon in de afdaling terug komen. Goede prestaties van die laatste 2, maar inderdaad. Het is ook maar de Tour of Utah. Wel benieuwd of ze hun niveau deze ronde vol kunnen houden

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Diever de kans is groot dat Sepp van te voren heeft aangegeven goede benen te hebben, Neilson en hij waren vooraf al aangewezen als kopman, en beide stonden al niet slecht in het AK. Dus nee het is niet vreemd om te denken dat vooraf is bepaald dat men beide renners aan de voet van de klim moesten afleveren en dan maar kijken hoe ver de betere klimmers nog mee konden komen en anders sparen voor de dagen die komen zouden... dat vooraf het scenario is besproken zoals het heeft uitgepakt lijkt me inderdaad al weer kleiner, al had men van te voren wel aangekondigd aanvallend te willen koersen.

S. Morgenstern

Bouwman zal gewoon niet de beste benen hebben momenteel. Het was voor hem in enigszins normale doen in die groep van Eenkhoorn namelijk ook rustig genoeg gegaan om zich te sparen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Vlek dat is zeker niet uit te sluiten, maar daarmee klopt het nog wel, als hij goede benen had gehad was hij ook zeker er nog wel langer aan blijven hangen.

Laatst gewijzigd
wieler4live

Kan iemand mij helpen aan beelden van de overwinning van Kuss?

KJP

Hele mooie prestaties van Kuss, heb echt met plezier zitten kijken. Wel hecht ik er niet teveel waarde aan met betrekking tot koersen in Europa.

Matig deelnemersveld, niet te vergelijkbare hoogte, koersen in thuisland. Deze koers wordt voor zover ik weet altijd beslist tussen Amerikanen/Amerikaanse teams zonder dat die mannen gelijk topper in Europa zijn.

jvh93

Ik heb het helaas niet kunnen zien, maar die jonkies zijn echt wel lekker bezig daar in Amerika. Blijkt toch weer prima scouting te zijn van TLJ!

tdola

'@sephiroth
Powless ging er laatste kilometers 2 keer af en was er op de top niet meer bij. Kwam samen met oa bookwalter terug in pelotonnetje.

tendam

'@kimjungpoels
Je hebt deels gelijk, maar het gaat om de manier waarop. Een solo van 50 km, en achter hem zaten ze echt niet stil. Michael Woods is op Europees niveau bepaald geen prutser, die sprong achter hem aan maar beet zich stuk, zelfs met hulp van Dombrowski.

KJP

Klopt, het was ook een enorm goede prestatie, en Kuss heeft minimaal laten zien dat hij heel veel potentie heeft in het absolute hooggebergte. Maar toch is het heel moeilijk om in te schatten. Van die twee namen die jij zelf noemt bijvoorbeeld hoorde ik dat Dombrowski in voorbereiding op Amerika ruim 2 weken op hoogstestage is geweest om zich vooral op deze koersen te richten. Woods daarentegen is pas veel later aangesloten bij Dombrowski om zich te richten op de Vuelta, dus die is nog niet zo lang in de US.

Bij Kuss/Powless weet ik bijvoorbeeld niet hoe lang die al in Amerika zijn (Dus misschien gaat het voor hun niet op), maar over het algemeen zijn de Amerikaanse renners vaak al langer in het land en bereiden ze zich specifiek voor op deze ronde, terwijl de Europeanen (In dit geval dus + Woods) zich vaak pas kort voor de start melden en ook vaak als voorbereiding op andere doelen. Dat is natuurlijk wel een groot verschil.

Anyway, hij heeft sowieso een klasse prestatie neergezet hoor, dus wil het zeker niet naar beneden schrijven, want Dombrowski + Woods en TJ + Bookwalter afhouden in deze Amerikaanse koers is sowieso een meer dan prima prestatie.

Timocycling

Leuke prestatie, zeer knap! Hij zal wellicht enige tijd gekregen hebben omdat niemand hem kende. Maar vervolgens kwamen ze er ook niet meer bij ondanks de vele pogingen! Erg knap ook in je eentje die bijtrap afdaling tegen de wind in. Hopelijk een voorbode op een mooi klassement deze ronde! Zeer leerzaam voor deze jongens!

Niklas

Je kan ook overdrijven met het relativeren van de prestaties van Kuss en Powless! In de States is Utah echt geen prutskoers. Dat blijkt ook wel uit de ploeg die BMC en EF hebben afgevaardigd. Met alle kanttekeningen die je kunt maken, hebben twee jonkies de doorgewinterde profs van WT-teams met veel belangen in de States fietsles gegeven!

Lebbes

'@timo
Hij heeft niet veel tijd "gekregen" van garderen was binnen no time zelf in de achtervolging om zijn trui te verdedigen en heeft vrij weinig aan zijn teamgenoten gehad.
Edit:
Ik kan het mis hebben over tj, ik ergerde me een beetje aan de regie gisteren. de cruciale momenten werden niet in beeld gebracht

Laatst gewijzigd
jp.vanoosterhout

lotto nl jumbo begint toch een zeer indrukwekkende klimploeg te worden met roglic,kruiswijk,bennett,gesink,tolhoek,battaglin,bouwman en nu ook kuss en powless ! daar zijn veel ploegen jaloers op denk ik zo.

ghostwriter

'@Vlek
Nee een stukje beter maar Bouwman was gisteren zelfs niet eens matig maar slecht zodra het hooggebergte in beeld kwam. ;-)

Timocycling

'@Lebbes: toen ik inschakelde was hij al bezig aan de afdaling dus heb het niet exact gezien. Vandaar dat ik speculeerde dat hij wellicht wat tijd gekregen hebben doordat de anderen niet direct op kop wilden komen. Kan mij eerlijk gezegd moeilijk voorstellen dat hij 1 minuut 20 wegrijdt bij TJ en co. Dat zou wel heel erg straf zijn! Zou mooi zijn als het zo is natuurlijk. Iemand die het gezien heeft?

KJP

Ik heb het gezien ja, en hij reed zeker wel gewoon 1:20 weg terwijl het pelotonnetje langzaamaan helemaal uit elkaar spatte. Maar goed, volgens Niklas moeten we helemaal Hosanna gaan doen, omdat Kuss en Powless (Die laatste werd gewoon gelost voordat een Mannion gelost werd bijvoorbeeld) fietsles hebben gegeven. Dus ik hou me daar maar aan, want ik wil zeker niet proberen prestaties van renners op een juiste manier te beoordelen.

1 2 ... 338 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.