Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 339 ... 481 482
tdola

Conclusie van deze rit: mooi optimaal resultaat alhier, bemoedigend voor de toekomst, maar het kan niet 1 op 1 doorgetrokken worden naar de Europese koersen.

Waar blijven de bevestigingen van transfers? (Teunissen, de plus enz).

tendam

'@timocycling
Kuss leek niet eens echt solo weg te willen rijden, maar ze beten zich allemaal stuk in de achtervolging. Tejay, Dombrowski, Woods, ze hebben het geprobeerd, maar het gat werd alleen maar groter. Dus ja, hij was veruit de sterkste.

Powless is niet echt een klimmer, die zal z'n jongerentrui nog wel kwijtraken. Hij heeft wel een sterke demarrage in de benen op het vlakke.

Laatst gewijzigd
Timocycling

'@tendam: goed om te horen!! Hopelijk kan hij dit volhouden en wellicht Utah winnen?

tendam

Education First heeft een sterkere ploeg, met 3 redelijk gelijkwaardige renners. Zij zullen Kuss willen isoleren. Maar dan nog, als Kuss gewoon tempo rijdt gaan ze niet ver van hem weg geraken.

FBahamontes

'@tendam
Zo veel concurrentie voor de jongerentrui heeft Powless ook weer niet, alleen Villalobos is echt een bedreiging wat dat betreft.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kunnen we gewoon niet gelukkig zijn met het feit dat deze jongens erin vliegen, de wedstrijd kleur geven en resultaten behalen. Het is een goede leerschool voor ze en voor hun is deze koers in ieder geval al geslaagd. Hoe ze in de toekomst verder ontwikkelen zien we dan wel weer, de ploeg heeft hun 1 ding meegegeven... have fun.

mooiman

'@Rahimns
Helemaal met je eens.

Ik heb gekeken en genoten van Kuss, hij was absoluut de sterkste!

Kelderman Rules

Heeft er toevallig al iemand een link gevonden waar je de beelden kunt terug zien?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderman rules http://tiz-cycling.racing/videos/tour-of-utah-2018-stage-2-full-stage

Niklas

'@KimJungPoels, jij hebt het helemaal begrepen! ;-)

@Rahimns, dat bedoel ik!

Overigens moeten we er inderdaad niet raar van opkijken als Powless in de etappes die nog komen (met aankomst bergop) zijn tweede plek in het GC kwijtraakt.

ghostwriter

Powless moet nog ondekken wat voor een type wielrenner hij is maar dat hij durft aan te valley (zelfs als hij eerst werd gelost) heeft hij al meerdere keren laten zien. Als hij zich ontwikkeld tot een klassementsrenner voor grote rondes is dat natuurlijk mooi meegenomen maar het zou mij niet verbazen als hij zich ontwikkeld tot een goede kopman voor eendaagse heuvel- en bergwedstrijden en kleine rondes met tijdrit.

kelderfan

"hoe kom jij erbij dat Daan er nog lang bij zat…. toen Kuss ging was Olivier er al lang af. Die jongens moeten de komende dagen flink aan de bak, dus dat ze vandaag allemaal gespaard hebben lijkt me niet onlogisch."

Voor jou een tip. Let is beter op. De live ticker geeft prima info en Daan Olivier werd steeds dicht achter de 1e. groep gemeld bergop.
En Powless moest ook de 1e. groep met TJ vlak voor de top laten gaan, maar kwam weer snel terug in de afdaling.
Misschien is zijn lange aanval van eergisteren debet aan zijn tijdsverlies.

kelderfan

"ghostwriter
Ik ben ´t met je eens, dat Neilson Powless zich aan ´t ontwikkelen is tot een kopman en het zal blijken of dat voor kleine of GT´s gaat zijn.
Hij zal de weg van Roglic moeten volgen.

S. Morgenstern

De Tour Tracker geeft wat het favorietengroepje betreft juist vrij gebrekkige informatie. Of je moet geloven dat ook de sprinter die de eerste rit won er nog lang bij heeft gezeten.

ghostwriter

Ik zag op een gegeven moment volgens mij wel de trui voor het bergklassment toen er nog maar 10-20 man over was. Het lijkt dat Olivier toen hij moest lossen op z’n relatieve gemak de etappe uit heeft gereden om zich te sparen voor de komende dagen. Of hij heeft zichzelf opgeblazen. Of ik dacht dat het de bergtrui was terwijl het eigenlijk totaal iemand anders was.

Laatst gewijzigd
wouter

Bij Bahrein al 6(!) nieuwe mensen, terwijl er nog 23(!) contracten van het huidige team niet zijn verlengt. Waaronder alle Slovenen. Gezien de samenwerking met I FEEL sLOVEnia blijf ik toch stiekem wel op Mohoric en Per hopen voor TLJ. Als TLJ geïnteresseerd is, dan lijken ze me een prima onderhandelingspositie te krijgen.

Zoals elk jaar duurt het mij veel te lang voordat er bevestigingen komen van nieuwe renners...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan die liveticker is bagger als het gaat om tijdsverschillen en de aanwezige renners in het peloton of achtervolgende groepjes. Kijk gewoon naar de beelden... Olivier zit er gewoon niet meer bij als er wordt aangevallen vanuit de groep met TJ.

kelderfan

Die Mohoric lijkt mij een goede kandidaat om ´t team sterker te maken. Per lijkt mij niet echt een versterking.

S. Morgenstern

Of ik dacht dat het de bergtrui was terwijl het eigenlijk totaal iemand anders was.

Dit. ;)

Het is overigens wel zo dat enkele TLJ-renners in het eerste uur hebben geprobeerd in de kopgroep te komen, want ook zal hebben bijgedragen aan het vroeg moeten laten lopen op de klim.

ghostwriter

'@Wouter
Mohoric zou een geweldige aanwinst zijn voor LottoNL. Hij lijkt me er een ideale man om bij te hebben voor de klassementstrein van Roglic. Maar dan moet hij wel een rol als knecht zien zitten. Natuurlijk kan hij ook in bepaalde (eendaagse) wedstrijden een vrije rol krijgen of zelfs als kopman worden uitgespeeld.

@Vlek
Hahaha, het is soms lastig zien op zo’n stream en met ploegen die ik niet vaak zie rijden en waar ik de shirtjes dus niet zo goed van ken.

Laatst gewijzigd
Kelderman Rules

'@Rahimns dank je wel!

KJP

Lijkt me dat Mohoric na dit jaar vooral gewoon heel vaak voor eigen kans zal willen gaan. 23-jaar, volop doorgebroken, in de afgelopen 12 maanden een rit in de Vuelta & Giro gewonnen, Artigianato gewonnen, podium in Slovenie gereden. Nu weer als kopman naar de Binckbank tour.

Denk dat Jumbo hem alleen binnen kan halen als je hem in behoorlijk wat koersen kopman maakt. Strade Bianche, vrije rol in MSR, de heuvelklassiekers etc. anders gaat hij natuurlijk echt niet komen.

kelderfan

Wat ik opvallend vind. De nieuw toegevoegde koersen pakken niet slecht uit, wat betreft de resultaten.
Settimana Int. Coppi e Bartali met Koen Bouwman.
Tour of Alps met natuurlijk George Bennett.
Tour de Slovenie met een geweldige Roglic.
Tour of Utah met Sepp Kuss, Neilson Powless en ook Daan Oliviera.

Dit jaar zijn de opvallende mannen voor mij Roglic, Tolhoek, Kruijswijk, Bennett, Kuss, Powless, Bouwman en natuurlijk op Robert Gesink.
Hij zit nu in de USA en gaat hij de Colorado Classic rijden.

gardeyn

Vorig jaar reden ze Yorkshire, ZLM en Tour de l'Ain in plaats van deze 'nieuwe' koersen. Ook wel met aardig resultaat... In wedstrijden van een lager niveau is het net ff makkelijker om op te vallen.
Ik zou het vooral schuiven op de prima ontwikkeling van een aantal jongens en minder op welke koersen ze nu precies rijden.

Laatst gewijzigd
KJP

Powless opeens een opvallende man ja? Dat gaat echt heel erg snel.

1 2 ... 339 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.