'@Vlek
Ja lekker op kop van het peloton gaan rijden als leider in het AK.
Dan spaar je energie Pff.
Die sprintersploegen gaan pas op het laatst rijden als het daadwerkelijk een sprint wordt en als de kopgroep wordt teruggehaald.
Hebben we deze week ook al gezien.
Er hoeft maar 1 renner van TLJ in de kopgroep te zitten en je kunt dan sparen behalve die ene renner natuurlijk.
Mits er natuurlijk geen belangrijke kopmannen in de kopgroep zitten.
Ik ben het dus totaal niet eens met jouw uitleg.
Waarom moeten ze dan op kop gaan rijden als er een groep weg is met ongevaarlijke mannen? Mocht er niemand een sprint van willen maken, dan kunnen ze in beide gevallen (wel of niet iemand mee in die kopgroep) het peloton gewoon rustig naar huis rijden. Het voordeel van iemand in de kopgroep ontbreekt, buiten de kans die het geeft op een overwinning. Dat laatste is echter ondergeschikt aan de kopman die zich gisteren als sterkste man van de ronde heeft getoond.
TdP:
Jammer dat Bennett het werk van Battaglin en vooral De Tier niet kon afmaken. Hij {Bennett} voelde zich nog niet top, maar hij komt aardig dichtbij die topvorm.
Ook jammer dat Sam Oomen te vroeg in de aanval ging. Weer een vies spelletje van SKY gezien.
Utah:
Powless, die mij positief opvalt, is lekker bezig en er is nog geen vluchtgroep gemeld.
'@gardeyn
Dat valt je kennelijk niet op, maar SKY laat vaak 't tempo zakken in verwachting, dat andere ploegen de achtervolging overnemen.
Dat gebeurde vandaag ook weer. TLJ moest in de beugels en die energie kwamen zij nu te kort in de finale.
Battaglin en De Tier hebben berenwerk geleverd om Bennett in goede positie te brengen.
Nee, dat is mij niet opgevallen. Ik heb BMC op kop gezien, toen viel het stil en vielen Devenyns en Oomen aan, toen reed Sky op kop. Op de laatste klim viel Lutsenko aan en vervolgens reden Sky en TLJ naast elkaar, TLJ om Bennett te lanceren. Batta en de Tier waren helemaal niet aan het achtervolgen.
Wat bedoel je met 'die energie kwamen ze tekort in de finale'? Ze verzorgden in de finale toch een prima inleiding voor een aanval?
En verder heb ik Sky nog nooit een leiderstrui vrijwillig zien afstaan. Zelfs niet in de 1e week van de Tour aan een aanvaller die totaal niet kan klimmen, dus zeker niet in een etappe die beslissend kan zijn voor het klassement. Dus Sky had Oomen echt niet laten rijden.
Maas had de eerste bergetappe, waar Sepp won, ook al hard gewerkt en finishte op niet eens een erg slechte positie. Laat ik het anders stellen, de voorgaande stagiairs van TLJ deden het in mijn optiek beduidend minder goed.
Denk dat die jongen prima de potentie heeft om binnen deze ploeg te groeien.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.