Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 341 ... 481 482
Fanny

'@Vlek
Ja lekker op kop van het peloton gaan rijden als leider in het AK.
Dan spaar je energie Pff.
Die sprintersploegen gaan pas op het laatst rijden als het daadwerkelijk een sprint wordt en als de kopgroep wordt teruggehaald.
Hebben we deze week ook al gezien.
Er hoeft maar 1 renner van TLJ in de kopgroep te zitten en je kunt dan sparen behalve die ene renner natuurlijk.
Mits er natuurlijk geen belangrijke kopmannen in de kopgroep zitten.
Ik ben het dus totaal niet eens met jouw uitleg.

S. Morgenstern

Waarom moeten ze dan op kop gaan rijden als er een groep weg is met ongevaarlijke mannen? Mocht er niemand een sprint van willen maken, dan kunnen ze in beide gevallen (wel of niet iemand mee in die kopgroep) het peloton gewoon rustig naar huis rijden. Het voordeel van iemand in de kopgroep ontbreekt, buiten de kans die het geeft op een overwinning. Dat laatste is echter ondergeschikt aan de kopman die zich gisteren als sterkste man van de ronde heeft getoond.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Als TLJ slim is en dat hoop ik dan met S.J. de Haan, dan op de Sky manier. Controleren en een vluchtgroep laten rijden met ongevaarlijke mannen. Mocht de kopgroep een gevaar voor de klassementsmannen vormen, dan gaan BMC en EFF ook rijden. Dan spaar je energie.

xistnc

Als er een kleine kudde conti's met +20 minuten in het AK in de kopgroep zitten, dan hoef je niet op kop te rijden, maar dan mag je op kop rijden. Dat is een wezenlijk verschil.

De bergtrui komt als eerste in aanmerking om te offeren in dienst van hogere doelen, hoe jammer ook voor Olivier.

S. Morgenstern

Eens! Gevaarlijke mannen zullen inderdaad in het begin van de rit in de gaten gehouden moeten worden. Dat zijn overigens vooral enkele renners van BMC en EF.

kelderfan

Ja, dat is juist 't probleempje. Er staan zo'n 18 renners binnen de 2 min. en dat zijn niet allemaal renners van BMC en EFF.
Dat Bouwman en Olivier moeten helpen met controleren is wel duidelijk.

S. Morgenstern

Ploegen met meerdere renners bij de nog enigszins kansrijke zullen eerder geneigd zijn om TLJ vroeg onder druk te zetten, dan ploegen voor wie de posities die ze nu bekleden eigenlijk te mooi zijn om vandaag op het spel te zetten.

Laatst gewijzigd
gardeyn

Die 18 mannen hebben dus aangetoond met de beste mee omhoog te kunnen. Dan is de etappe van vandaag voor hen er ook een om energie te sparen voor de ritten dat ze wel kans hebben om op te schuiven in het klassement.

MarcelGr91

Mooie poging wel van Bennett in Polen, jammer dat hij z'n aanvallen nooit echt kan doortrekken.
Toch blijf ik de manier waarop Bennett koerst altijd mooi vinden.

xistnc

Normaalgesproken zou Bennett na zo'n aanval op de streep nog secondjes verliezen, dus dit is voor hem uitstekend.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het is toch mooi om te zien hoe de mannen van TLJ koersen, ze durven aan te vallen en dan loop je ook het risico te verliezen. Maar ik hou er wel van.... ze kleuren toch met regelmaat de koers.

mooiman

Ik ben ervan overtuigd dat TLJ door deze manier van koersen veel goodwill/ respect oogst, niet alleen bij volgers maar ook bij renners. Bij zon ploeg wil je wel rijden toch?

jvh93

Wellicht dat het ook wel iets voor Goodwill toont bij de andere ploegen. Wellicht gaan ze ooit denken: weer zo'n man van TLJ die aanvalt, laat Sky het nu maar oplossen en anders winnen ze maar lekker. Het wekt in ieder geval heel veel positiviteit bij de supporters. Ik houd er wel van!

mooiman

Utah alweer leuk begin, koers!!

SS3000NL

Powless sprint lekker mee.

kelderfan

TdP:
Jammer dat Bennett het werk van Battaglin en vooral De Tier niet kon afmaken. Hij {Bennett} voelde zich nog niet top, maar hij komt aardig dichtbij die topvorm.
Ook jammer dat Sam Oomen te vroeg in de aanval ging. Weer een vies spelletje van SKY gezien.
Utah:
Powless, die mij positief opvalt, is lekker bezig en er is nog geen vluchtgroep gemeld.

gardeyn

Wat deed SKY dan?

kelderfan

'@gardeyn
Dat valt je kennelijk niet op, maar SKY laat vaak 't tempo zakken in verwachting, dat andere ploegen de achtervolging overnemen.
Dat gebeurde vandaag ook weer. TLJ moest in de beugels en die energie kwamen zij nu te kort in de finale.
Battaglin en De Tier hebben berenwerk geleverd om Bennett in goede positie te brengen.

S. Morgenstern

TLJ ging pas vlak voor de voet van de slotklim rijden, toen SKY ook het tempo omhoog had gegooid.

gardeyn

Nee, dat is mij niet opgevallen. Ik heb BMC op kop gezien, toen viel het stil en vielen Devenyns en Oomen aan, toen reed Sky op kop. Op de laatste klim viel Lutsenko aan en vervolgens reden Sky en TLJ naast elkaar, TLJ om Bennett te lanceren. Batta en de Tier waren helemaal niet aan het achtervolgen.
Wat bedoel je met 'die energie kwamen ze tekort in de finale'? Ze verzorgden in de finale toch een prima inleiding voor een aanval?
En verder heb ik Sky nog nooit een leiderstrui vrijwillig zien afstaan. Zelfs niet in de 1e week van de Tour aan een aanvaller die totaal niet kan klimmen, dus zeker niet in een etappe die beslissend kan zijn voor het klassement. Dus Sky had Oomen echt niet laten rijden.

SS3000NL

Roglic heeft een steentje uit zijn elleboog laten verwijderen. Die zal wel ff een rustpauze inlassen.

kelderfan

Geen problemen voor Sepp Kuss. De vluchtgroep heeft 't niet gehaald. Juist nr. 18 Rob Britton zat in de vluchtgroep.
Die Jan Maas heeft hier laten zien, dat hij prima past in 't TLJ plaatje. Die TLJ trein heeft keurig zijn werk gedaan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vandaag eigenlijk zoals @Vlek het voorspeld had ;)

tendam

'@kelderfan
Als Maas in een redelijk vlakke etappe niet eens op kop kan rijden zou hij ook niet geschikt zijn voor de WT... we gaan zien of hij bergop wat kan betekenen.

Onbekende gebruiker

Maas had de eerste bergetappe, waar Sepp won, ook al hard gewerkt en finishte op niet eens een erg slechte positie. Laat ik het anders stellen, de voorgaande stagiairs van TLJ deden het in mijn optiek beduidend minder goed.
Denk dat die jongen prima de potentie heeft om binnen deze ploeg te groeien.

1 2 ... 341 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.