Heel mooi voor Olivier, goed nieuws.
Hofstede is op basis van zijn laatste twee jaar een beetje een hoofdkrabber, maar was daarvoor natuurlijk wel een van de laatste echt interessante Nederlandse beloften. Genoeg mensen binnen TLJ hebben met hem gewerkt, dus wat dat betreft is het geen vreemde combinatie en de potentie zal er nog wel zijn natuurlijk. Ik denk in eerste instantie iemand om aan Van Poppel te koppelen? Of willen ze hem inderdaad meer gaan gebruiken als middenvelder?
'@Wielerfan1987
Ik las ergens, dat van de nog te verlengen mannen er drie zouden blijven; dus Daan Olivier is dan de 1e. van die drie.
Jos Van Emden en Enrico Battaglin zullen daar zeker bij zitten. Ook Stef Clement zal zeker verlengen, als hij mag fietsen.
Dan wordt 't moeilijk voor Wagner, Lindeman en Boom.
'@timothy waar zie je staan van de klimtrein?
"Hij zal een belangrijke rol krijgen in de ondersteuning van onze klassementsrenners.” dat hoeft niet perse klimtrein te zijn, maar kan ook degene zijn die ze tot in het middengebergte ondersteund, denk dat hij dat nog wel redelijk aan moet kunnen als het ook fysiek allemaal enigszins mee gaat zitten
Tankink stopt, Vanhoucke weg, nu zou ik ook Wagner en Lindeman niet meer verlengen. Ik denk dat Clement stopt vanwege zijn rugproblemen. Dan zijn er 5 man out.
Hofstede en Vingegaard zijn bevestigd. Als ze De Plus en Teunissen weten te halen en verlengen met Van Emden, Battaglin en Boom (die laatste tegen een klein contract) dan is er eventueel nog ruimte voor 1 renner, dat zou dan Jan Maas kunnen zijn. Volgens mij heb je dan prima gehandeld in een al goed lopende ploeg van dit seizoen.
Knechten zijn niet alleen nodig in de finale, een koers duurt vaak 150km+ en dan heb je mannen nodig die je van dienst zijn. Dat zijn vaak geen springveren voor in de bergen of hele jeugdige renners. Ervaren renners, met stuurervaring en koersinzicht zijn dan belangrijker.
Leuk voor Olivier trouwens!
Het tij keert!. Waar aanvankelijk Sunweb de hemel in werd geprezen voor hun "begeleiding en sfeer" (juist ook door renners die niet kozen voor TLJ) blijkt nu toch dat de TLJ scouting en "planbegeleiding" prima voorbeelden zijn van een succesvolle aanpak met uitstekende resultaten tot gevolg. Bijna iedere renner bij TLJ wordt (substantieel) beter, ondanks het beperkte budget in relatie met de "groot-spendeerders". En dat valt op in het peloton. Hofstede was volhens mij in 2017 ook kandidaat bij TLJ maar koos (om hierboven genoemde reden) toen voor Sunweb. Kennelijk denkt hij nu anders. Een prima "ondersteunende" aankoop.
TLJ heeft voor 2019 nu 20 renners onder contract. Ze wilden er 27-28. Met De Plus en Teunissen kom je op 22. In theorie hoeft er dus niemand af te vallen en kunnen alle 6 nog niet verlengde renners verlengd worden.
Alleen moet de wil wel van 2 kanten komen, Van Hoecke wilde niet, Battaglin heeft meer mogelijkheden en misschien worden er nog wat konijnen uit hoge hoeden getoverd.
Persoonlijke mening, Boom wordt aan lijntje gehouden tot er duidelijkheid is over WvA.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.