Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 342 ... 481 482
Balkie87

Lennart Hofstede naar LottoNL-Jumbo en Daan Olivier heeft een jaar verlengd

jvh93

Zodan, deze zag ik niet aankomen. Hofstede naar TLJ. Wel blij dat Olivier bijgetekend heeft, dat verdiend die jongen absoluut

Timocycling

Mooi dat Olivier nog een kans heeft gekregen, dikverdiend!

Hofstede zag ik ook niet aankomen! Type Tankink toch? Nergens een ster maar breed inzetbaar. Nuttige aanwinst denk ik dus!

S. Morgenstern

Heel mooi voor Olivier, goed nieuws.

Hofstede is op basis van zijn laatste twee jaar een beetje een hoofdkrabber, maar was daarvoor natuurlijk wel een van de laatste echt interessante Nederlandse beloften. Genoeg mensen binnen TLJ hebben met hem gewerkt, dus wat dat betreft is het geen vreemde combinatie en de potentie zal er nog wel zijn natuurlijk. Ik denk in eerste instantie iemand om aan Van Poppel te koppelen? Of willen ze hem inderdaad meer gaan gebruiken als middenvelder?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Zo Hofstede naar TLJ, dat is een goede zaak en ik ben ook blij, dat Daan Olivier gaat verlengen.
@Timocycling
Type Tankink?

Kelderman Rules

Niet verkeerd een renner van eigen bodem, maar had een iets meer klimknecht verwacht!
Mooi trouwens voor Olivier!

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Hofstede inderdaad een complete verrassing.

Ik vrees dst dit ten koste zal gaan van een plekje voor Maas.

Tenminste, er van uitgaande dat zowel de Plus en Teunissen voor komend jaar komen wordt het wel krap...

S. Morgenstern

Hofstede dus voornamelijk gehaald voor een rol waarvoor ook Lindeman en Maas in aanmerking komen/kwamen.

jvh93

'@vlek, daar dacht ik ook direct aan. Wat zal er nu met Lindeman gebeuren en is Maas nu inderdaad uitgesloten?

Wielerfan1987

Overigens ben ik erg verheugd dat Olivier blijft, een van mijn favoriete talenten al uit zijn juniorentijd bij de Jonge Renner.

FBahamontes

'@jvh93
Ik denk dat Maas ook een contract krijgt en dat Lindeman vertrekt.
Dan heb je met Hofstede en Maas twee jonge renners met groeimogelijkheden als vervangers van Lindeman en Tankink.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Ik las ergens, dat van de nog te verlengen mannen er drie zouden blijven; dus Daan Olivier is dan de 1e. van die drie.
Jos Van Emden en Enrico Battaglin zullen daar zeker bij zitten. Ook Stef Clement zal zeker verlengen, als hij mag fietsen.
Dan wordt 't moeilijk voor Wagner, Lindeman en Boom.

Timocycling

'@Kelderfan: Type Tankink bedoel ik mee qua renner, namelijk op alle terreinen inzetbaar.

Timothy12

In het persbericht op de site stond dat Hofstede voor de klimtrein is aangetrokken

jvh93

'@timothy waar zie je staan van de klimtrein?

"Hij zal een belangrijke rol krijgen in de ondersteuning van onze klassementsrenners.” dat hoeft niet perse klimtrein te zijn, maar kan ook degene zijn die ze tot in het middengebergte ondersteund, denk dat hij dat nog wel redelijk aan moet kunnen als het ook fysiek allemaal enigszins mee gaat zitten

Rawolf

Ik ga er vanuit dat lindeman blijft, als tankink en misschien ook Clement weggaan heb je een ervaren man nodig in enkele koersen zoals wynants nu in Utah, lindeman heeft zo'n rol ook al eens gekregen.

Timocycling

lindeman vind ik een typisch gevalletje doorselecteren. Te licht. Denk ook dat Hofstede zijn vervanger is.

Sebas

'@Timo

Die vind ik op dit moment ook te licht! :P

tendam

Ach ja, knechten heb je ook nodig. Niermann zal wel vertrouwen hebben in zijn ex-pupil Hofstede. Wel blij dat Olivier wordt verlengd, en benieuwd wat hij in het weekend kan als laatste man voor Kuss en Powless.

hartstikkebedankt

Tankink stopt, Vanhoucke weg, nu zou ik ook Wagner en Lindeman niet meer verlengen. Ik denk dat Clement stopt vanwege zijn rugproblemen. Dan zijn er 5 man out.

Hofstede en Vingegaard zijn bevestigd. Als ze De Plus en Teunissen weten te halen en verlengen met Van Emden, Battaglin en Boom (die laatste tegen een klein contract) dan is er eventueel nog ruimte voor 1 renner, dat zou dan Jan Maas kunnen zijn. Volgens mij heb je dan prima gehandeld in een al goed lopende ploeg van dit seizoen.

kelderfan

'@tendam
Ach, jazeker. Knechten zijn zeker belangrijk, dat zie je nu in Polen en Utah. Maar dan moeten die knechten er wel bijzitten als de finale begint.

Bennett had gisteren gelukkig de ondersteuning van Battaglin en De Tier, maar hij was blijer geweest met De Plus erbij.

Laatste man

Knechten zijn niet alleen nodig in de finale, een koers duurt vaak 150km+ en dan heb je mannen nodig die je van dienst zijn. Dat zijn vaak geen springveren voor in de bergen of hele jeugdige renners. Ervaren renners, met stuurervaring en koersinzicht zijn dan belangrijker.

Leuk voor Olivier trouwens!

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De Plus had gisteren als knecht weinig tot niets toegevoegd aan het plan om aan te vallen op de slotklim.

peerduell

Het tij keert!. Waar aanvankelijk Sunweb de hemel in werd geprezen voor hun "begeleiding en sfeer" (juist ook door renners die niet kozen voor TLJ) blijkt nu toch dat de TLJ scouting en "planbegeleiding" prima voorbeelden zijn van een succesvolle aanpak met uitstekende resultaten tot gevolg. Bijna iedere renner bij TLJ wordt (substantieel) beter, ondanks het beperkte budget in relatie met de "groot-spendeerders". En dat valt op in het peloton. Hofstede was volhens mij in 2017 ook kandidaat bij TLJ maar koos (om hierboven genoemde reden) toen voor Sunweb. Kennelijk denkt hij nu anders. Een prima "ondersteunende" aankoop.

SS3000NL

TLJ heeft voor 2019 nu 20 renners onder contract. Ze wilden er 27-28. Met De Plus en Teunissen kom je op 22. In theorie hoeft er dus niemand af te vallen en kunnen alle 6 nog niet verlengde renners verlengd worden.

Alleen moet de wil wel van 2 kanten komen, Van Hoecke wilde niet, Battaglin heeft meer mogelijkheden en misschien worden er nog wat konijnen uit hoge hoeden getoverd.

Persoonlijke mening, Boom wordt aan lijntje gehouden tot er duidelijkheid is over WvA.

1 2 ... 342 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.