Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 343 ... 481 482
kelderfan

'@LM
Welke betrouwbare ervaren renners met koersinzicht bedoel je. Wagner heeft koersinzicht; alleen hij is er niet altijd als de sprint begint. Lindeman is een prima renner, maar dan wel bij een ploeg als Roompot. Lars Boom heeft koersinzicht en ervaring. Hij leek gisteren goed bezig, maar moest er als 1e. vanaf en dat gaf wel te denken.
@vlek
Als De Plus bij TLJ had gereden, had hij Bennett goed kunnen bijstaan, want hij zat er wel bij in de finale en dat was in TdP niet de 1e. keer.

S. Morgenstern

De Plus kon na de inleiding van De Tier niet overnemen. Beetje zoals Tolhoek na het doortrekken van Gesink ook min of meer voor spek en bonen in de groep zat. Het was in beide gevallen aan de kopmannen om het af te maken.

Laatst gewijzigd
gardeyn

Misschien moeten we eerst een defintie van finale vaststellen.
Gister was m.i. de laatste 20 km 'de finale'.

ghostwriter

Hofstede is bruikbaar als knecht van een klassementsrenner op het vlakke en in het heuvelgebergte. Daarbij is hij een Nederlander en dat is natuurlijk mooi meegenomen voor een Nederlandse ploeg. Als Hofstede als vervangen van Lindeman wordt gezien vind ik dat zeker een verbetering.

Laatste man

Wagner, Lindeman, Tankink, Wynants, v.Emden, Boom, Gesink (nieuwe style), Roosen om maar eens wat te noemen.

Het gaat om renners die het vuile werk doen voor de finale, daar heb je vaak al een deel van je ploeg voor nodig, dat lijk je alleen niet in te zien.

kelderfan

"De Plus kon na de inleiding van De Tier niet overnemen. Beetje zoals Tolhoek na het doortrekken van Gesink ook min of meer voor spek en bonen in de groep zat. Het was in beide gevallen aan de kopmannen om het af te maken."
Ja, dat is jouw insteek, maar waarom moest De Plus in dit geval overnemen dan. Hij reed in 't kielzog van Bennett toch.

StonedCamel

Ik vind dat Lindeman wel wat makkelijk afgeschreven wordt. Ik weet niet hoe men bij de ploeg staat tegenover zijn prestaties, maar mijn beeld is dat hij in de hier al eerder genoemde eerste 150km toch veel werk opknapt. Daarnaast reed hij heel behoorlijk in de Brabantse Pijl en AGR dit jaar, waar hij voor eigen kans mocht rijden.
Het is geen topper, maar wel een oerdegelijke renner met een sterk uithoudingsvermogen in zware koersen.

S. Morgenstern

Als Hofstede als vervangen van Lindeman wordt gezien vind ik dat zeker een verbetering.

Waarbij ze er dan wel vanuit moeten gaan dat Hofstede niet blijft hangen op zijn huidige niveau, want momenteel is Lindeman nog een waardevollere renner voor een kopman.

S. Morgenstern

waarom moest De Plus in dit geval overnemen dan.

Mijn punt is dat er geen moment was om over te nemen, aangezien de inleiding van De Tier al meer dan voldoende was. Bennett heeft dus nergens in de finale iemand als De Plus gemist.

kelderfan

'@LM
Wagner en Lindeman zijn gewoon klaar om te vervangen {doorselecteren}; dat Van Emden, Gesink, Wynants wel die ervaring hebben is toch prima.
Die mannen zijn zeker nodig, maar in de TdP had Bennett meer gehad aan een type De Plus en dat is jouw weer moeilijk uit te leggen.

gardeyn

Misschien moet je dan uitleggen waarom een type De Plus van meerwaarde was geweest en wie van de huidige selectie dat dan had kunnen zijn en wat die had moeten doen. Waarin schoten Batta en de Tier tekort? Had De Plus Henao gesloopt?
Had Bennett dan 300 meter later kunnen/moeten aanvallen en waarom was dat beter/had hij dan wel meer succes gehad?

Laatst gewijzigd
Nul verstand

De Plus komt toch gewoon, dat kan toch niet meer mis?

aru123

Naar mijn mening heeft tlj nog een degelijke tijdrijder nodig. Bijvoorbeeld bookwalter of bohli van bmc.

ghostwriter

'@aru123
Waarom?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Nul verstand Ik twijfel eerder aan de komst van Teunissen dan aan die van de Plus....

aru123

'@Ghostwriter
Voor campenaerts is voorig jaar geen vervanger gehaald. En ik vind dat tlj te vaak te veel tijd verliest op concurrenten in ttt's.

ghostwriter

'@aru123
Maar hoeveel TTT's zijn er nou? En als je zo'n extra tijdrijder meeneemt maakt die dan zo'n groot verschil dat hij belangrijker is dan andere keuzes op andere terreinen?

tendam

'@aru123
Van Aert komt, zij het waarschijnlijk niet komend jaar. Die kan een stevig tijdritje rijden.

aru123

'@ghostwriter
Hoe verwacht je dat ik je een precies aantal ga geven op die eerste vraag. Daarnaast heb je het over keuzes op andere terreinen, het leuke aan tijdrijders is dat behalve wanneer je het hebt over een steven lammertink of rasmus quaade dat ze naast de tijdrit discipline vaak ook uitblinken in andere disciplines. Vaak zie je dat tijdrijders aardig kunnen klimmen of van meerwaarde zijn over de kasseien of in de sprinttrein. Een bookwalter zou bijvoorbeeld een prima vervanger zijn voor clement mocht hij stoppen. Onze eigen van emden kan bijvoorbeeld alleraardigst over de kasseien. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor stefan kung al zit hij nu al bij een ander team. Maar you get it ik kan zo nog wel even doorgaan...

aru123

'@ghostwriter en ohja wat @tendam zegt van aert ook een mooi voorbeeld van mijn opsomming.

ghostwriter

'@aru123
Maar heb je dan meer aan een Bookwalter dan aan een tweede Tolhoek? Voor mij zijn (behalve voor een klassementsrenner) tijdrit kwaliteiten een mooie bijkomstigheid maar ik zou er niet specifiek naar op zoek gaan bij knechten.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zolang TLJ nu sprinters blijft meenemen naar de grote rondes wordt het toch al lastig om een ideale TTT ploeg te bouwen rondom een klassementsrenner... en ik denk uiteindelijk dat 1 extra tijdrijder dit jaar in de Tour niet heel veel had uitgemaakt.

aru123

'@ghostwriter je hebt er een veel meer uitgebalanceerde ploeg mee. Voorbeelden: sky neemt in plaats van 2 types poels ook liever poels en castroviego. Astana neemt in plaats van 2 keer kangert ook liever kangert en lls mee.

Nul verstand

Bookwalter is rete duur, die gaan ze nooit (kunnen) halen. Denk zijn prijskaartje wordt onderschat...

ghostwriter

'@aru123
Maar dat zijn twee ploegen die geheel voor het algemeen klassement gaan en geen sprinttrein meenemen. Dat is dus niet te vergelijken.

1 2 ... 343 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.