Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 344 ... 481 482
SS3000NL

De Plus lijkt me zeker, TLJ gaf hem net een bidon met 5m verder een QS verzorger...

aru123

'@ghostwriter ik denk dat het juist wel kan en dat de tijdrijder juist een belangrijke schakel is in die ploeg. als je kijkt naar afgelopen tour daar kun je bijvoorbeeld martens vervangen voor zo'n type, deze kan dan de rol van martens overnemen in de sprinttrein, daarnaast kan hij de eerste man zijn in de klassementstrein en natuurlijk van waarde zijn in de tijdritten.

Fanny

'@SS3000nl
Quote: De Plus lijkt me zeker, TLJ gaf hem net een bidon met 5m verder een QS verzorger…

Inderdaad dat was ook mijn gevoel.
Mijn gevoel zegt ook dat Lindeman wederom voor 1 jaar gaat verlengen bij TLJ.

ghostwriter

'@aru123
Als je zo'n type hebt is het mooi meegenomen maar moet je er specifiek naar op zoek? Ik zie liever dat iemand als Teunissen de vervanger van Martens is dan iemand als Bookwalter. Van Aert is een perfect voorbeeld. Die zal als hardrijder zijn waarde hebben voor een sprinter en dan is het (heel) mooi meegenomen dat hij een goede tijdrijder is maar als hij geen goede tijdrijder was zou hij nog steeds een (meer dan) geweldige toevoeging zijn.

Laatst gewijzigd
aru123

'@ghostwriter ik denk niet dat we het daar over eens gaan worden dan. Maar wat je zegt over Teunissen, denk je niet dat hij bij van poppel in de trein zal worden geplaatst? Dylan heeft zn vaste loodsen en bij van poppel gaat vanhoucke zeer waarschijnlijk weg en wellicht wordt wagner doorgeselecteerd.

jp.vanoosterhout

team lotto jumbo heeft helemaal niemand nodig,als je dit jaar ziet wat ze winnen en dat met veelal jonge renners !

ghostwriter

'@aru123
Dat weet ik niet. Groenewegen zal naast Roosen en Jansen een derde man nodig hebben (als Boom vertrekt).

tdola

Bennett mooi resultaat al hoop je altijd op wat meer.

Ik begin me een beetje zorgen te maken dat van Emden niet heeft bijgetekend of dat het nog niet is bekend gemaakt. Iemand info hierover?

Van het aantrekken van hofstede word ik niet echt opgewonden, maar zal niet duur zijn iig. Hopelijk kan hij me positief verrassen.

Nu 20 onder contract 2019 plus mgl teunissen en de plus.
Nog niet verlengd battaglin, boom, Clement, Maas, Lindeman, Wagner en van Emden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Jammer dat Bennett niet is geslaagd in zijn missie. Hij is uiteindelijk 4e. in de AK.
Maar ik heb een sterke Bennett gezien met ook Battaglin en De Tier in een mooie rol.
Met de Laurens De Plus erbij wordt volgend jaar een stuk leuker

Ik ben 't eens dat TLJ met ITT renner erbij nog beter scoren in de GT'S. Daar verliest 't team te vaak kostbare tijd.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wat dan... laten we zeggen dat TLJ met die extra tijdrijder in de Tour 30 of 40 sec harder hadden gereden in de TTT... wat ik nooit geloof... dan nog had dat geen bal uitgemaakt voor het AK.

tdola

Sprinttreinen 2019
Groenewegen met Martens, Jansen en roosen.
Van Poppel met Wijnants, leezer en teunissen?

S. Morgenstern

Teunissen verwacht ik dan bij Groenewegen, aangezien ze rond hem (vooral in de Tour de France) de sterkste trein nodig hebben.
De trein rond Van Poppel heeft eigenlijk nog wel een goede renner nodig mocht Boom vertrekken.

Laatst gewijzigd
RoBinnn

Ik ben het wel eens dat tijdritkwaliteiten bij ondersteunende renners een grote toegevoegde waarde hebben. Zoals aru123 ook aangeeft moet het dan niet een tijdrijder zijn die enkel sterk is in een tijdrit maar ook een andere kwaliteit bezit.
Er zijn wel meer rondes dan alleen de Tour waar een TTT ingezeten heeft en deze TTT heeft er in (bijna) alle gevallen voor gezorgd dat de klassementsrenners tegen een behoorlijke achterstand aan keken. Zeker nu er ingezet wordt op de klassementen in de rondes mag zo'n TTT niet onderschat worden wat mij betreft.
Dit jaar waren er met de problemen bij Clement en Boom redenen waardoor de resultaten soms iets minder waren. Met een fitte Clement en contractverlenging + verlenging van Boom en Van Emden zou hierin de schade redelijk beperkt kunnen blijven maar mochten er van deze mannen een of meerdere vertrekken lijkt het mij een verkeerde richting om vervangers te halen die matige tijdrit kwaliteiten hebben.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Verder stijgt TLJ weer een plekje in de WT-ranking en staat nu 8e.... geeft gewoon aan wat voor sterk seizoen ze rijden.

RoBinnn

Dat er een sterk seizoen gereden wordt is duidelijk, betekent natuurlijk niet dat er nergens ruimte voor verbetering is.
Binnen de mogelijkheden die er financieel zijn staat er een sterk team in de klassementen en in de sprint. Daarnaast lijkt er dmv transfers een sterkere selectie te komen voor de Vlaamse klassiekers.
Als er een puntje van kritiek op de mannen voor het klassement kan zijn dan kom je al snel uit bij de TTT. Zoals ik zei, dit jaar mogelijk wat mindere resultaten vanwege de problemen rondom Boom en Clement. Mochten deze contracten verlengt worden en Teunissen (en later v Aert) komen dan kan hier volgend jaar weer een stapje in gemaakt worden.
Komen deze mannen niet of worden deze contracten niet verlengt dan zou het goed zijn om sterke TT rijders aan te trekken.

horsm

'@Rahimns, Ah ze wippen over Astana heen. Toch goed. Twee jaar geleden, bij het vertrek van Kelderman en Vanmarcke (destijds de puntenpakkers) werd gevreesd dat het team in de degradatiezone zou komen....

ghostwriter

'@RoBinnn
Stel LottoNL had in de tijdrit 30 seconden sneller gereden hoeveel plaatsen hoger waren Roglic en Kruijswijk dan geeindicht in het algemeen klassement?

RoBinnn

Tirreno, met 10sec winst had Bennett niet 9e maar 4e geweest
Dauphine, had Tolhoek mogelijk top10 opgeleverd, nu 11e
Zwitserland had Kruijswijk met 12sec winst niet 8e maar 6e geweest
Tour heeft TTT uiteindelijk geen verschil gemaakt voor de klassementen

S. Morgenstern

Tijdritkwaliteiten zijn heel erg nuttig en vaak een kwaliteit die gepaard gaat met andere mogelijkheden. Dat is voor iedereen duidelijk, waardoor het zo moeilijk is om dat soort renners aan te trekken. De interesse van SKY in Ganna is een goed voorbeeld.

kelderfan

'@vlek
Ik zou ook Teunissen eerder in de Groenewegentrein zetten tijdens de TdF. Ik denk dat TLJ is moet afstappen van meerdere treinen. Van Poppel had drie kansen en komt niet in de buurt, maar hij liet wel een paar keer zien, dat hij aanvallend niet is te onderschatten. Battaglin mag 't ook alleen uitzoeken in de sprint.
Groenewegen met Roosen, Jansen en Teunissen moet toch een ijzersterke trein kunnen vormen.

S. Morgenstern

Ik denk dat TLJ dit seizoen behoorlijk wat succes heeft beleefd met die meerdere treinen en dat er weinig reden is om daar vanaf te stappen.

Laatst gewijzigd
RoBinnn

Mee eens dat het aantrekken van mannen met een sterke tijdrit lastig zal zijn, wat mij betreft dan al reden genoeg om de contracten van Boom, Van Emden en Clement (mits fit) te verlengen.

kelderfan

'@vlek
Je bedoelt die 2 zeges van Danny van Poppel in die rittenkoers in Valencia met hoeveel concurrentie en Halle Ing. en daar heb je een trein voor nodig.
Battaglin scoorde in een GT zonder trein. Sorry ik zou toch met GT-mannen als Roglic, Kruijswijk en Bennett een tijdrijder inlijven en dat hoeft niet al te moeilijk te zijn met vrije renners als Bookwalter en Bohli; daarnaast lijkt mij McNulty ook nog steeds een optie met zijn tijdrit.

S. Morgenstern

Van Poppel is inderdaad een van de kopmannen die heeft gewonnen en daarmee onderdeel van de succesvolle aanpak van de ploeg. Ik begrijp niet waarom je daar je neus voor op zou moeten halen door de concurrentie in die koersen te betwijfelen? Hij is net een half jaar bij deze ploeg en heeft genoeg laten zien om gewoon op de ingeslagen weg door te blijven gaan.

Battaglin scoorde in een GT zonder trein.

De ritten waarin Battaglin kansrijk is zijn tevens ritten waarin de kopman voor het klassement in de finale veel ondersteuning nodig heeft. Daardoor is meestal op zichzelf aangewezen. Dat verhaal kun je moeilijk vergelijken met een renner die is aangetrokken om in massasprints voor overwinningen te zorgen.

Sorry ik zou toch met GT-mannen als Roglic, Kruijswijk en Bennett een tijdrijder inlijven en dat hoeft niet al te moeilijk te zijn met vrije renners als Bookwalter en Bohli; daarnaast lijkt mij McNulty ook nog steeds een optie met zijn tijdrit.

Namen pluggen blijft inderdaad heel makkelijk.

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Ander onderwerp. Op de Insta story van Gesink zag ik wat details foto’s dat hij wat rondjes reed op gravel. Viel me op dat hij hier reed op een volledig zwart frame met een schijfrem.
Voorgaande seizoenen reed Gesink als een van de eerste TLJ’ers altijd op de nieuwe prototype Bianchi frames (‘toevallig’ ook altijd zwart), zou hij dit nu weer mogen doen?

1 2 ... 344 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.