Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 345 ... 481 482
Kelderman Rules

Weer een dag netjes overleefd in de Tour of Utah. Morgen en overmorgen weer klimmen. Hopelijk kunnen Kuss, Powless en Olivier weer voorin meestrijden.

kelderfan

Kuss heeft toch nog een top tien gescoord. Nadat zijn team lang in de achtervolging heeft gereden.
Daan Olivier en Neilson Powless zijn met de 1e groep binnen gekomen. Dus Daan lijkt mij prima in orde en dat kun je helaas niet zeggen van Danny van Poppel en Lars Boom, die voortijdig in de remmen hebben geknepen.
Je kunt moeilijk zeggen, dat Danny klaar is voor de Vuelta.

Sean Bennett is hier ook geplugd en die liet zich ook goed zien in Utah.

Rahim Vlasblom
admin

'@Jandepandaman Zou me niets verbazen... misschien is het wel de nieuwe crossfiets die hij aan het testen is...

S. Morgenstern

Dat was nog een redelijk pittige dag voor Eenkhoorn, Bouwman, Wynants en Maas.

Dus Daan lijkt mij prima in orde

Kun je daar op basis van vandaag werkelijk iets over zeggen?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja morgen wordt 't klimmen geblazen en nu Daan Olivier ook weer in orde lijkt, kan het een mooie dag worden voor Sepp Kuss en maatje Powless.
Vooral die laatste klim naar Snowbird wordt spannend.
Ik ben benieuwd hoe Jan Maas en Koen Bouwman het morgen gaan doen in deze pittige klimdag.

Borsje

Pech voor TLJ dat gisteren Britton en vandaag Rosskopf , beide relatief kort in het klassement staand, in de vluchtergroep zaten . Daardoor moest er inderdaad twee dagen achtereen flink gewerkt worden.

ghostwriter

'@Borsje
Voor deze ronde is dat natuurlijk pech maar voor de ontwikkeling van deze jonge ploeg is het wel mooi meegenomen. Uiteindelijk zal het er toch erg aan liggen hoe de benen van Kuss morgen en de dag daarna zijn. Als hij net zo goed is als een paar dagen geleden zullen zijn concurrenten hem er moeilijk af krijgen.

kelderfan

Vandaag zag Kuss er goed uit. Vorig jaar reed hij in dienst van Rob Britton en kwam hij als 13e. binnen na winnaar Giulio Ciccone.
In die rit was Neilson Powless goed bezig met een 3e. plek. Inmiddels is die Powless een jaar ouder en sterker geworden.

Fanny

'@Borsje
Quote: Pech voor TLJ dat gisteren Britton en vandaag Rosskopf , beide relatief kort in het klassement staand, in de vluchtergroep zaten . Daardoor moest er inderdaad twee dagen achtereen flink gewerkt worden.

Dat krijg je als je de afgelopen dagen een grote groep met een renner, die kort in het klassement staat, weg laat rijden (te laat gereageerd) , zeker als het, zoals vandaag een renner van BMC is (gisteren Brittain van Ralley ).
De renners van (BMC) kunnen dan lekker rustig mee peddelen in het peloton zodat ze morgen bijna allen fris zijn in de belangrijke bergetappe voor het AK.
De renners van BMC en EF zullen deze etappe dan beslist tactisch gaan rijden om de gele trui te kunnen pakken.
Zoals ik al eerder zei moet er m.i. altijd een renner van TLJ mee in een niet al te grote de kopgroep.
De andere renners van TLJ hoeven dan niet op kop van het peloton hoeven te rijden.
BMC en EF zullen dan het werk moeten doen.
Ik verwacht dat de renners van TLJ die al 2 dagen vol gas op de kop van het peloton hebben gereden (Bouwman Maas, Eenkhoorn en Wijnants) er morgen misschien al bij de voet van de voorlaatste berg Guardsman pass eraf zijn voordat Kuss, powless en Olivier de laatste berg Snowbird bedwingen.
Ik hoop echter dat ik geen gelijk krijg en dat Kuss, Powless en Olivier hun truien kunnen behouden.
Maar alvast een hele dikke pluim voor de goede prestatie deze week van deze jonge renners met wegkapitein Wijnants en de jonge ploegleider de Haan.

Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny BMC heeft nog maar 5 man hier en had vandaag iemand in de kopgroep die ook een flink jasje uitgedaan heeft. De ploeg heeft vooral gecontroleerd en hebben ze eigenlijk nooit echt jacht gemaakt op de kopgroep. Pas toen er hulp kwam van andere ploegen is er flink doorgejaagd. Een aantal van de jongens hebben toen ook laten lopen zodat er in de finale geen extra energie verspild hoefde te worden. Denk dat ze deze 2 dagen gewoon goed doorgekomen zijn.

kelderfan

'@Fanny
Als Bouwman, Maas, Eenkhoorn en Wynants die drie kunnen afzetten aan de voet van de voorlaatste berg Guardsman pass kunnen afzetten, is er geen man overboord. Na het overwinnen van de pas komt na de afdaling meteen de bestijging van Snowbird. En bergop moet 't van de klimmers Kuss, Powless en Olivier komen.
Ik hoop eigenlijk, dat Koen Bouwman er een beetje inkomt en dat hij wel op die 1e. berg mee kan doen.

Nul verstand

Ja, is er wat met Bouwman? Heeft hij wat onder de leden?

Zelfs in mindere vorm moet hij bergop toch veel beter rijden?

RoBinnn

'@Fanny, het met zo'n kopgroep mee gaan van een van de knechten heeft toch totaal geen zin. Je zal nog steeds achter de mannen die kort in het klassement staan aan moeten rijden, door iemand in de kopgroep te laten hangen zorgt er alleen maar voor dat je met een man minder die achtervolging kan doen. Enige wat je kan proberen is er voor zorgen dat er geen al te gevaarlijke mannen in het klassement mee gaan in de vlucht, de theorie zal ook echt wel geweest zijn dat dit de bedoeling was maar in een rondje van een week zijn de verschillen vaak zo klein dat er altijd wel een gevaarlijke klant voor het klassement mee gaat, zeker in zo'n korte pittige etappe.

Bouwman, Maas, Eenkhoorn en Wynants hebben de wedstrijd prima gecontroleerd gisteren en waren allemaal prima in orde en waren tot het in gaan van het laatste rondje op kop van t peloton te zien.

gardeyn

Precies, waarbij het gevaar ook nog is dat je een aantal mannen helemaal opblaast als ze allerlei gaatjes direct dicht moeten poefen.

S. Morgenstern

Ze hebben in ieder geval de drie klimmers kunnen sparen. Dat er twee dagen een redelijk geplaatste renner mee zat was vervelend voor de andere vier, maar is voor de komende twee dagen geen ramp. De andere ploegen besloten nu eenmaal om met dit soort renners ten aanval te trekken, waarbij er (zeker eergisteren) totaal geen sprake was van 'weg laten rijden'; laat staan dat een renner van TLJ ook maar op enige wijze iets had veranderd aan de aanwezigheid van die mannen de nog redelijk staan.

Laatst gewijzigd
xistnc

'@Fanny
Als je jouw 'bron' binnen de ploeg binnenkort weer spreekt, check je laatste post dan even regel voor regel, wil je? Nog nooit zoveel onzin bij elkaar gelezen.

tendam

BMC en EF hebben de TLJ-jongens lekker moe gemaakt voor deze twee beslissende ritten. Dat doen ze goed, en slim. Maar TLJ heeft de belangrijkste klimknecht gespaard, al moest ook Olivier even aan de bak gisteren.

Janitjoe

'@xistnc Wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar zeg. Goed bezig.

mooiman

Het was geen zinderende jacht op de kopgroep. Maas, Eenkhoorn, Wynants (en Bouwman) hebben wel stevig doorgereden. Prima niks mis mee en zal de ploeg in de bergen niet verzwakken. Olivier (en hopelijk ook Bouwman) kunnen komende 2 dagen belangrijke rol spelen.

gardeyn

Interview met van Aert: https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/algemeen-nieuws/182726/van-aert-gaat-bij-lottonl-jumbo-minder-verdienen-heb-sportieve-vooropgesteld

Gaat schijnbaar minder verdienen. Echt een sportieve keuze dus. Dat valt te prijzen.

Fanny

'@xistnc
Die oneliners van jouw zijn ook regelmatig onzin, net als trouwens mijn berichten, maar daar reageer ik dan vaak maar niet op. Haha.
Ik heb trouwens geen enkele 'bron'.
Enkel het internet veel afzoeken, nieuwsbrieven en de kranten lezen en soms goed luisteren, kijken en vragen stellen bij de bus, tijdens, voor en na een wedstrijd/training.
Maar goed ik zal Plugge wel even 'bellen' wat hij ervan vond.
Ik had echter alleen maar een andere mening hoe er door TLJ gekoerst werd en daar hoe je dus niet mee eens te zijn.

Dit weekend moet de slag geslagen worden voor TLJ in de Tour of Utah.
Ik hoop dat vooral Kuss en ook Powless de benen hebben om een de aanval van BMC, EF en Ralley te kunnen afslaan en de begeerde truien die nu in hun bezit zijn mee naar huis kunnen nemen.
Voor Olivier zal dat wat lastiger zijn omdat hij ook nog eens Kuss en Powless terzijde moet staan en door blessures nog weinig wedstrijden heeft gereden.
Zijn contractverlenging en het binnenhalen van de gele trui voor Kuss zal hem en de rest van de ploeg echter veel moraal geven.
Het zou een prachtprestatie van deze jonge ploeg zijn als hun dat lukt.

De Zeboe van de Zoncolan

Maar Fanny,

Heb jij echt het idee dat als bijvoorbeeld Eenkhoorn in de kopgroep gezeten had, dat TLJ dan niet had hoeven achtervolgen? Want dan was het de bedreiging van Rosskopf voor de leiderstrui toch nog steeds net zo groot geweest?

Enige verschil is dan dat TLJ een man minder heeft voor de achtervolging..

xistnc

Ik heb trouwens geen enkele ‘bron’.

Je hebt regelmatig het tegenovergestelde beweerd.

klassementsrenner

Ik ben maar eens wat gaan rond kijken of er nieuws is over TLJ renners die nog niet hebben bijgetekend. Toen vond ik dit bericht:
https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/algemeen-nieuws/168817/battaglin-wil-aflopend-contract-graag-verlengen-anders-was-ik-hier-niet-drie-jaar-gebleven . Ik weet dat dit bericht uit mei is, maar als dit zo is waarom is dit dan niet al gebeurt...... Verder hoop ik dat de ploeg niet meer matennaaiers gaat spelen en renners last minute vertelt dat ze geen contract krijgen. Zoals bij Keizer vorig jaar bijvoorbeeld en zoals ze dat voorgaande jaren al vaker deden.

FBahamontes

'@klassementsrenner
Dat er nog niks officieel naar buiten is gekomen wil niet per se zeggen dat ie nog niet heeft verlengd.

1 2 ... 345 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.