'@klassementsrenner dat maakt het ook zo lastig voor ploegen. Vorig jaar kregen ze opeens te horen dat er dit jaar met een renner minder werd gereden in WT wedstrijden, dat had consequenties voor de grote van de ploegen. Daarnaast is een ploeg ook weer afhankelijk wat renners gaan doen, onderhandelingen met eventuele nieuwe renners en dan is het plaatje invullen vaak pas in oktober duidelijk. Maar als knecht met een aflopend contract weet je dat het altijd mogelijk is dat je geen verlenging krijgt dus daar moet je altijd op anticiperen.
'@klassementsrenner ja, voor een topper is het vaak makkelijker. Ik heb trouwens ook een interview met Keizer gelezen dat hij de ploeg niets verwijt.. hij weet donders goed hoe het werkt en was natuurlijk teleurgesteld. Maar ook hij wist hoe het er bij de ploeg voor stond.
Quote: Nieuwsblad; in de leiderstrui Wout van Aert;"Ik heb gekozen om in eerste instantie minder te verdienen, in de hoop dat het de "komende drie jaar" een keer net wel zal zijn. Dan zal de rekening na die drie jaar ook wel kloppen."
Lees ik nu, dat Wout van Aert al 't komend seizoen in de Jumbo-outfit te zien is?
'@vlek
De baas van zijn ploeg heeft uitgelegd, dat de renners vrij zijn om een stap hoger te doen. Dat is de bedoeling ook van deze U23 ploeg.
Alleen heeft hij geopperd, dat hij een vergoeding wil hebben voor de z.g.n. 1e. jaars Jasper Philipsen.
Sean Bennett ligt ook vast voor 2019, maar mag door Jumbo worden opgehaald zonder vergoeding.
Of topic:
In de Binckbank Tour gaat o.a. Lars Boom van start, die de laatste rit in Polen niet heeft uitgereden. Reden kan zijn, dat de Binckbank er kort op zit.
Heeft hij in de huidige vorm kans om mee te doen om 't klassement.
Het zou toch wel heel erg mooi zijn als ze naast Vingegaard en Hofstede ook nog Teunissen en de Plus zullen presenteren als nieuwe aanwinsten. Verder denk ik dat er een prima basis staat en verwacht ik niet veel gekke transfers meer (met de Plus heb je er een prima bergknecht bij die wellicht zelf ook nog wel eens een uitslag zal kunnen rijden en Teunissen heeft laten zien het klassieke werk prima aan te kunnen en zou samen met Roosen en Jansen een leuk blok kunnen vormen). Van de renners die nu uit contract zijn vrees ik het meeste voor Wagner en Lindeman en vind ik Clement, Boom en Battaglin erg onzeker. Ik zou ze alle drie verlengen mits ze fit zijn in ieder geval. Jos van Emden lijkt me een zekerheidje om te verlengen en Tankink en van Hoecke gaan de ploeg sowieso verlaten.
In bovenstaand geval zouden ze dus 26 renners onder contract hebben staan, wat nog ruimte zal laten voor 1 a 2 renners (denk ik). van 1 van deze plekken verwacht ik dat die voor Jan Maas zal zijn, voor de andere plek gaat het een beetje afhangen van onderhandelingen met eventuele nieuwe renners denk ik en het feit of van Aert komend seizoen al gaat komen of niet. Mochten de onderhandelingen nergens op uitlopen zie ik voor Lindeman nog wel een kans op contractverlenging.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.