Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 351 ... 481 482
Skele

Puur naar het scorebord kijkend ben ik in ieder geval nog zeker niet overtuigd.. Maar niets mis met de scouting bij Jumbo is wel gebleken:p

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Als Kuss volgend jaar stappen wil blijven maken, zal hij zeker niet alleen moeten gaan knechten, maar ook hier en daar kopman moeten zijn. Te beginnen in minder belangrijke rondjes van het niveau Algarve of Tour of the Alps.

KJP

Bennett, Roglic, Kruijswijk, Tolhoek en De Plus ook....

FBahamontes

Grappig tweetje van Kuss. Die is flink aan het lobbyen voor een contract voor Maas:

https://twitter.com/seppkuss/status/1028645331087503361

Laatst gewijzigd
Yeez

Wat door de ploeg wordt geliked.

ghostwriter

Ik heb pas net de etappe van gisteren kunnen (terug) kijken en man wat een prachtig karakter is Kuss. Hoe hij bij de rest weg reed en zichtbaar genoot van hoe veel beter hij was dan de rest. Wie doen bij LottoNL de scouting want die mogen een enorm compliment krijgen. Sowieso gezien de nieuwelingen van de afgelopen jaren maar bij Kuss al helemaal aangezien hij niet heel veel had gepresteerd voor zijn komst.

tendam

Ik vermoed dat dit een 'ontdekking' van Grischa Niermann is.

kelderfan

'@StevieK
Ik neem aan dat je vraag is beantwoord door @FBahamontes met die tweets van Sepp Kuss en Jan Maas volle bak.
@ghostwriter
Zijn team heeft hem wel in positie moeten brengen en Koen Bouwman heeft op de 1e. berg, die ook behoorlijk omhoog ging, het berenwerk gedaan.
Dat zorgde er voor, dat de BMC/EFF clans ontspoorde en daardoor hoefde hij alleen maar af te rekenen met de altijd goede Ben Hermans, de verrassende Peter Stetina, talent Jack Haig en zijn oude kopman Rob Britton.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Ghostwriter ik denk niet dat er 1 iemand specifiek zich bezig houdt met de scouting. Het management zal regelmatig met elkaar overleggen wat voor type renners ze nog zoeken en dan worden er namen op een lijst gezet van renners die dat seizoen opvallen zoals Sepp Kuss was opgevallen in de TOC vorig jaar. Daarna worden er gesprekken gevoerd met die renners en worden ze uitvoerig getest. Roglic bijvoorbeeld is weer door een kennis van Frans Maasen op hun radar gezet. In ieder geval doen ze het heel erg goed maar zullen er ook altijd renners tussen zitten die niet dan uiteindelijk toch niet aan de verwachtingen voldoen. Zoals blijkbaar Vermeulen en Lammertink.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@rahimns wat betekent dat hij getekend heeft? Ik denk het eigenlijk wel.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jessevdalen ik zou het niet weten.... hopelijk horen we dat binnenkort. Op basis van alleen deze wedstrijd zou ik het niet kunnen zeggen... maar de ploeg zal hem natuurlijk al wat beter kennen en gezien hebben of hij voldoet.

S. Morgenstern

Maas is op zich niet zo'n spannend talent. Ik denk dat hij qua mogelijkheden een beetje vergelijkbaar is met Bouwman toen die gehaald werd.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Bouwman had denk ik wel al iets meer laten zien in zijn laatste jaar bij SEG. Misschien zou een tussenstap bij Roompot niet eens zo slecht voor Maas zijn. Maar we gaan het zien. Hij zal in ieder geval niet meteen heel veel kosten, dus een kans kan je hem altijd wel geven.

tendam

Bij SEG laten ze die gasten heel slim focussen op een specialiteit, omdat daar behoefte aan is in het profpeloton. Maas is dan een 'klimmer', maar daar twijfel ik 'n beetje aan. Overigens had ik dat bij Tolhoek ook...

Borsje

Eens met @ vlek dat zijn profiel lijkt op dat van Bouwman. Mij viel - ca 2 jaar geleden - al de gedrevenheid van Jan Maas op. Niet voor niets was het toen al Jan 'volle bak' Maas. Mogelijk iets minder talent maar aan zijn instelling ('kop' ) zal het niet liggen.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@rahimns
Maas is waarschijnlijk iemand zijn die ze erbij nemen als ze ruimte en budget over hebben maar die geen prioriteit heeft. Ik zou het wel erg leuk vinden als hij bij LottoNL tekent omdat jonge Nederlandse klimmers schaars zijn. Een tussenstap bij Roompot zou misschien niet slecht zijn maar dan voornamelijk als jaar om zich in de kijker te rijden want talenten ontwikkelen zich daar nauwelijks. LottoNL heeft daar natuurlijk Groenewegen en Tolhoek weggehaald en dat zijn (grote) successen geworden maar dat waren meer uitzonderingen dan de regel bij Roompot. Iemand als Looij lijkt zich bijvoorbeeld weer een beetje op te krabbelen terwijl hij bij Roompot drie jaar stil heeft gestaan in zijn ontwikkelen.

kelderfan

'@tendam
Daar gaat nu precies om. Je mag natuurlijk altijd twijfelen.
Tolhoek had al langer laten zien, dat het klimmen hem goed afging. Vorig jaar in de Vuelta hebben de jonge talenten mogen ruiken aan een GT en wat bleek Koen Bouwman in zijn ondersteunende rol naast Clement en Antwan Tolhoek met een breukje in zijn schouderblad kwamen bovendrijven.
Jan Maas heeft Williams een goede dienst bewezen door hard aan 't peloton te trekken en dan vooral bergop, zodat Williams de Ronde de l'Isard kon winnen en nu een contract heeft bij Bahrain Merida Pro Cycling Team.
Nu krijgt hij een dikke pluim van Sepp Kuss voor zijn harde werk.

S. Morgenstern

Maas lijkt me inderdaad geen klimmer, althans niet op basis van hetgeen hij tot nu toe heeft laten zien. Mogelijk dat het er in potentie wel in zit, maar op dat soort testwaarde hebben wij geen zich, dus zou ik hem voorlopig op basis van zijn rijden inschatten als een allround middenvelder.

horsm

Is Inkelaar als klimmer niet veel beter dan Maas?

ghostwriter

Maas is voor een klimmer ook wat lang (1.88 meter) en zwaar (70 kilo) maar dat zegt natuurlijk niet alles aangezien Gesink ongeveer net zo lang (1.89 meter) en zwaar is. Alleen hebben we het dan over misschien wel de meest getalenteerde Nederlandse wielrenner van zijn generatie en dat is Maas zeker niet.

tendam

Ja, op basis van resultaten zou je zeggen dat die Inkelaar wel beter is. Geen idee of TLJ hem in het vizier heeft/had.

SS3000NL

Je kan moeilijk 28 toppers onder contract nemen. Je hebt ook renners nodig, die bidonnen halen en op kop rijden. Soms moet je daardoor een renner onder contract nemen met minder potentie, maar die nergens het kopmanschap of beschermde positie wil hebben. Dus het is nutteloos om Inkelaar en Maas te vergelijken op potentie, het gaat erom wat het team nodig heeft en voor welk programma en rol. Er zal nagenoeg altijd iemand met meer potentie zijn, alleen als je bijvoorbeeld al 4 sprinters hebt, is het nutteloos om op basis van potentie een 5e aan te trekken. Er is geen team, dat op alle terreinen mee kan doen (nee, zelfs Sky niet, die hebben geen topsprinter). En sorry Kelderfan, met 5 kopmannen en 21 talenten kom je er als ploeg ook niet. Tlj doet 1 ding goed, een gebalanceerd team samenstellen voor de wedstrijden waar ze er willen staan.

kelderfan

Als je 't over de meest getalenteerde Nederlandse wielrenner gaat, dan zijn dat 1)Tom Dumoulin, 2)Wilco Kelderman en 3)Sam Oomen. Die rijden helaas niet bij TLJ.
Gelukkig heeft TLJ wel een getalenteerd klimmertje in huis met Antwan Tolhoek.
Je hebt ook ondersteunende bergklimmers nodig en met Koen Bouwman heeft TLJ een kanjer in huis.
Ik denk dat Jan Maas ook die kant op gaat; maar hoe groot en zwaar is Koen Bouwman.

Romāns Vainšteins

Grote vraag voor mij is echt wie er met van Schip gaat lopen, dat is wel een bijzondere renner, wellicht te bijzonder voor een net team als Jumbo ?

* is vraag , vandaar ook die kromme lijn met punt eronder *

ghostwriter

'@Romāns Vainšteins
De vraag met Van Schip is vooral hoe hij het doet wanneer het parcours niet geheel vlak is. Een WT wielrenner moet ook redelijk wat bergen over kunnen komen en kan Van Schip dat wel?

1 2 ... 351 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.