Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 369 ... 481 482
S. Morgenstern

Als ik het over klimmers heb dan heb ik het over mannen die er toch de laatste berg bij kunnen blijven.

Echt niet.

tendam

'@steviek
Wie heeft het over hoop? Ik vind Teunissen niet zo'n bijzondere renner, en het is mij om het even waar hij rijdt.

De Tier en Battaglin gaan voorlopig (veel) beter bergop dan Hofstede.

StevieK

Tendam. Wie heeft het over hoop? Ik natuurlijk. Teunissen is een uitstekende renner. In de voorjaarsklassiekers, sprinttrein en soms eigen sprint. Al dacht ik dat jij hem ook graag ziet komen.

De Tier vind ik dit jaar behoorlijk tegenvallen. We zullen zien hoe Hofstede zich gaat ontwikkelen.

Laatst gewijzigd
Fanny

Toch vindt ik het nog steeds een vreemde move van Teunissen om weer op hangende pootjes schijnbaar terug te gaan naar TLJ.
Ook van TLJ kant want toen wilde ze hem houden maar ging hij toch weg.
Vertrok destijds bij TLJ vanwege het feit dat hij een vrije rol kreeg en dat hij bij Sunweb meer ging verdienen.
Ook nu zal Teunissen weer vooral moeten knechten bij TLJ en af en toe zijn vrije rol krijgen.
Ik denk dat hij bij Sunweb (op dit moment niet wetende welke renners Sunweb gaat aantrekken) toch meer een vrije rol krijgt dan bij TLJ.
Maar misschien dat het salaris van TLJ en de zekerheid wat betreft de sponsor hem heeft doen besluiten weer terug te keren naar TLJ.
Alhoewel ik denk dat hij ook nog wel eens naar Bahrain Merida kan gaan, zeker wat betreft de financiën en als Martin definitief erbij komt.
Het is momenteel wel erg stil rond hem wat betreft de transfer naar mogelijk TLJ.
Ik denk dat het mede te maken kan hebben met , wie gaan er definitief weg bij TLJ en wie gaan definitief verlengen bij TLJ en wie komen definitief erbij.
Teunissen is voor mij geen uitzonderlijk goede renner maar als hij terugkomt bij TLJ moet hij in ieder geval een veel betere renner zijn als toen hij wegging bij TLJ.

S. Morgenstern

Wanneer er tevens interesse is van Bahrein, dan zou hij dus niet met hangende pootjes terug gaan naar TLJ.

Fanny

'@Kelderfan
Ik hoop dat TLJ vandaag in Colorado vol in de aanval gaat om zich nog te laten zien en wie weet blijft er een vluchtgroep weg want UHC en EF Drapac zullen elkaar in de gaten houden.
Powless zullen ze denk ik niet laten gaan want die staat te kort in het AK en ze weten wat hij kan.
De Europese renners van TLJ hebben waarschijnlijk meer last van dagelijks op grote hoogte te rijden dan de Amerikanen.
Voor mij presteren ze naar behoren, zeker nadat ze in Utah, bijna dagelijks in de achtervolging op kop van het peloton reden voor een uitstekende Kuss die dat na elke etappewinst ook steeds erg waardeerde.
Powless deed daar nauwelijks aan mee en reed bijna alleen maar voor zichzelf.
Hij reed zelfs een keer achter zijn eigen ploegmaat Kuss aan die in de aanval was gegaan en nam daardoor ook anderen klassementrijders mee. Niet echt slim nmm.
Gelukkig won Kuss die rit op magistrale wijze en werd uiteindelijk na 3 etappezeges de zeer verdiende winnaar van de ToU.
Powless moet daardoor nmm nog energie overhebben in deze Colorado Classic ondanks zijn nog jeugdige leeftijd.
Hij zou nog in de top tien kunnen eindigen, maar het beste lijkt er vanaf.
Kortom ik hoop dat TLJ vandaag voor een etappewinst zal gaan indien ze er de benen voor hebben en niet in het peloton blijven zitten maar proberen bij elke vluchtpoging erbij te zijn.
Ik denk dat de renners Ralley, Trek, Aevolo en Hagens Berman Axeon dat ook zal zullen gaan doen.
Zeker als er gelijk in het begin een grote vlucht groep weggaat biedt dat kansen op een etappeoverwinning.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Je vergeet, dat Mike Teunissen bij Sunweb niet zijn programma kon rijden door een veel te kleine bezetting.
Hij moest mee naar de TDU, wat hij geen goede voorbereiding vindt voor 't Vlaamse werk.
Als hij en Martin komen wordt 't Vlaamse klassiekerwerk een stuk sterker bezet, denk ik zomaar.

S. Morgenstern

Powless (en Olivier) werd gespaard om zo lang mogelijk bij Kuss te blijven, zodat ze op de laatste klimmen het tempo nog even konden verhogen, waarna Kuss kon gaan aanvallen/reageren op aanvallen. Dat deed hij niet voor zichzelf, maar voor Kuss. De mindere klimmers (of mannen die even in een wat mindere vorm steken in het geval van Bouwman) hebben uiteraard de overige kilometers voor hun rekening genomen en waren minstens zo belangrijk (hoewel dat er bij kelderfan meestal niet in gaat), maar daarmee heeft Powless op de momenten dat de andere werkte niet voor zichzelf gereden. Volslagen onzin om dat te stellen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Ik ben 't niet eens met @Fanny, dat Powless voor zich zelf reed in Utah. Het hele team heeft prima werk geleverd om Kuss in goede positie af te zetten.
Dat jij vindt, dat renners als Leezer, Wagner, Lindeman en Van Emden het werk achter de schermen goed doen, is je goed recht, maar ik heb zo mijn twijfels. In de Binckbank Tour gaat 't weer geweldig.
Dat Martin en Teunissen 't Vlaamse een stuk sterker maken lijkt mij toch wel duidelijk.

Laatst gewijzigd
KJP

Wordt ook veel te makkelijk gedaan alsof Teunissen veel meer zal moeten knechten bij Jumbo, daar geloof ik niks van. Zowel in het voorjaar als najaar zal Teunissen regelmatig minimaal een vrije rol krijgen in koersen als De Omloop, RVV, E3, Parijs - Roubaix, Binckbank tour etc.

In de rondes van een week en eventuele Tour zal hij inderdaad knecht zijn van Groenewegen, maar groot voordeel voor Teunissen daar is dat Groenewegen normaal wel minder profielen aan kan dan Matthews. Matthews zat Teunissen op alle profielen in de weg, Groenewegen alleen in de pure sprintetappes.

Zowel vanuit Teunissen als vanuit Jumbo is het een logische zet en kunnen ze gaan proberen samen het laatste stapje naar echt succes voor Teunissen te gaan zetten.

kelderfan

Opvallend goed reden vandaag Timo Roosen met zijn vergeefse aanval en Gijs Van Hoecke, die veel afstopwerk heeft gedaan. Jammer dat die gaat opstappen.

kelderfan

Toch nog een balletje opgooien. Die Taco lijkt mij wel een goede renner om erbij te hebben.
Dat draaien en keren gaat hem ook goed af.

achtpuntzes

'@ kelderfan
Als ze iedereen een contract geven met wie ze nu in gesprek zijn dan zit het al vol bij TLJ als ik me niet vergis.

Dus doe mij eerst maar van Aert, Teunissen, Martin en co. En dan kunnen we altijd nog kijken of er een plekkie over is.

kelderfan

'@8.6
Begrijp mij niet verkeerd. Als er nog een plekje vrijkomt, dan lijkt hij mij een hele goede renner voor TLJ.
Ik weet niet hoeveel mannen onder contract komen te staan. {27/28}
Van Aert zie ik nog niet komen, dat is pas in 2020.
Dus eerst maar De Plus, Martin en Teunissen lijkt mij een goed plan.

xistnc

Sterke Roosen inderdaad. Jammer dat hij in de pikorde nog niet hoog genoeg staat om anderen te laten openen. Van Emden en Boom niet op de afspraak. Al heb ik de laatste 12km gemist, dus wellicht zijn ze iets tegen gekomen? Groenewegen wel prima, als sprinter.

Laatst gewijzigd
Canabliz

Toch wel een slechte BB tour zo voor TLJ. Jammer. Met Boom gaat het nergens heen. Denk dat het beter zou zijn geweest om Van Hoecke te behouden voor een relatief laag bedrag en Boom te laten gaan.

tdola

Jammer dat boom nog niet 100% op niveau lijkt te zijn, als je de uitslag bekijkt.
Aan de andere kant verwachten we misschien ook nu wel teveel van hem en heeft hij misschien meer tijd nodig na zijn operatie. Of hij gaat nooit meer zijn niveau halen wat hij eerder had....

Van Emden en boom beiden niet verlengen zou me gezien ttt in sommige koersen zonde lijken en ook simpelweg omdat ze nuttige motoren kunnen zijn in alle koersen, maar even afwachten wat er gebeurt.
Weet niet of jumbo aan een soort prestatie contract voor boom zou willen denken en of boom daarvoor openstaat.

KJP

Groenewegen in deze etappe opvallend goed, die had ik daar echt niet meer verwacht zo diep in de finale. Hopelijk kan hij daar qua inhoud op doorborduren, want dan wordt hij op termijn ook een hele goede voor koersen als Plouay.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het resultaat is tot nu toe niet heel goed maar in de breedte ook weer niet heel verschrikkelijk. Ik heb nog steeds hoop dat het er morgen nog uitkomt. Hopen op nog een mooie uitslag. Ik heb het nog niet opgegeven.

Poeksel

" Van Hoecke te behouden voor een relatief laag bedrag "

Als je een ander team moet overbieden is het toch juist een relatief hoog bedrag?

kelderfan

Ja, toch zou 't niet verkeerd zijn om Gijs Van Hoecke te behouden voor 't team. Hij deed zijn werk als afstopper prima.
Ik heb Lars Boom wel gezien in de laatste 20 km met ook de verrassende Dylan Groenewegen in een rol van afstopper.
In de finale kon TLJ, die goed waren vertegenwoordigd in 't 1e. peloton, het overtal niet benutten. Ik telde 5 gele rijders.
Dat Lars Boom 't nog niet helemaal heeft, is wel te begrijpen, maar de sterke Van Emden heb ik niet echt in beeld gezien.

Morgen mogen Timo Roosen en Gijs Van Hoecke 't nog eens laten zien. Timo Roosen heeft er zin in.

xistnc

Gijs niet?

Rebellin

Het schijnt dat Enrico Battaglin heeft getekend bij Bahrain Merida. Wat vinden jullie van zijn overstap?

Poeksel

Sure.

kelderfan

"Het schijnt dat Enrico Battaglin heeft getekend bij Bahrain Merida. Wat vinden jullie van zijn overstap?"

Dat vind ik zeker niet goed, want hij is een betrouwbare knecht gebleken en in de Giro heeft hij zich goed laten zien.

1 2 ... 369 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.