Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 368 ... 481 482
Niklas

Wie kan mij uitleggen wat een sprinttrein met het terughalen van vluchters te maken heeft?

RoBinnn

Twee van de vier sprintkansen zijn inderdaad weggevallen door het niet terughalen van de vluchters. Als dit enkel op TLJ betrokken moet worden dan kan je zeggen dat ze meer mannen op kop moeten zetten in het eerste deel van de etappe waardoor het verschil klein blijft. TLJ heeft in elke etappe wel zijn verantwoording gepakt met minstens een man op kop de gehele etappe, grootste nalatigheid ligt wat mij betreft bij de andere teams die willen sprinten.
De andere twee etappes (winst Jakobsen en Stuyven) zijn qua sprinttrein niet heel goed verlopen al leek Dylan zelf in de eerste etappe ook geen winnaarsbenen te hebben.

Het is hiermee nog zeker niet de Binckbank tour die ze voor zichzelf in gedachten hadden, hopelijk kan Boom of Van Emden door een goed slotweekend deze week nog met een redelijk gevoel voor de ploeg afsluiten.

tendam

FBahamontes ziet het sowieso altijd zonnig in ;) Daarbij even vergetend dat Groenewegen bij deze ploeg een enorme stap heeft gemaakt, dus hij haalt misschien wel meer uit zijn 'gigantische talent' dan sommigen (behalve FBahamontes blijkbaar) hadden verwacht.

Die trein is zeker niet geweldig, ik zie ook weinig tot geen progressie, maar ze hebben ook niet het doel om hem op 200 m voor de finish af te zetten. Moeilijk te beoordelen dus.

RoBinnn

Uiteindelijk denk ik dat hun doel echt wel zal zijn dat ze hem dmv een eigen trein in de laatste 200m lanceren. Alleen moet je trein sterk genoeg zijn om dit te kunnen, doordat dit nog niet het geval is hebben ze denk ik een aanpassing van het plan gemaakt door het uiteindelijk zo laat mogelijk in het juiste wiel te loodsen.
Mochten de geruchten allemaal kloppen en er uiteindelijk een trein komen te staan met Martin, Teunissen, Roosen dan denk ik dat je steeds vaker zal zien dat hij door deze trein wel in de laatste honderden meters gebracht kan worden en er andere sprinters voor zijn wiel zullen gaan vechten.

KJP

Ben ik helemaal met je eens Robinn, nu zie je toch vaak alleen Roosen echt een finale mee rijden en de rest haakt voortijdig af, dan heb je drie mannen die bewezen hebben de laatste kilometers voorin positie te kunnen houden.

Zaak is dan wel dat Groenewegen ook zijn trein gaat volgen, want hij kiest nu te vaak voor een andere oplossing ook.

Johnny7

Groenewegen heeft zat knechten voor het vlakke en sterke mannen die hem kunnen afzetten in de finale. Ik zie liever dat TLJ nog een extra klimknecht haalt. We hebben het op de site wel over Sunweb, maar TLJ heeft 3 sterke kopmannen die in alle drie de rondes een top 10 plek kunnen halen. Ja ze hebben goede knechten zoals Tolhoek en Gesink (In de Tour waren ze erg sterk vertegenwoordigd elke x) maar om tijdens 3 grote rondes alle kopmannen goed te ondersteunen mag er wel wat bij. Ik heb echter zo'n gevoel dat ze niemand gaan halen ondanks de verhoging van het budget.

RoBinnn

De Plus wordt genoemd als een versterking, Tony Martin is op elk gebied inzetbaar, daarnaast is er een jonge Deen aangetrokken die bekend staat als klimmer. De jonge jongens van dit jaar zullen volgend jaar weer een stapje zetten normaal gesproken. Denk dat er ook qua klimmers / ondersteuning voor de klimmers volgend jaar een stap vooruit gemaakt wordt.

StevieK

Leuk dat Kuss naar de Vuelta gaat! Of niet @Vlek :)

Teunissen niet naar Jumbo, met de Plus erbij 4 nieuwe kleppers. Als Wagner, Battgalin, Van Emden niet bijtekenen....komen de sprinters wel in gevaar, zeker nu Van Hoecke ook vertrekt. Boom lijkt toch te gaan bijtekenen, maar er is (veel) meer nodig.

ghostwriter

'@Johnny7
Volgens mij heeft LottoNL volgend jaar met Gesink, Olivier, Bouwman, Tolhoek, Kuss, De Plus, Powless en Vingegaard genoeg klimmers in de selectie die een klassementsrenner kunnen ondersteunen. Powless en Vingegaard zullen misschien nog geen grote ronde (kunnen) rijden maar met andere zes (mogelijk aangevuld met mannen voor het heuvelgebergte als Battaglin en De Tier) heeft LottoNL een prima ondersteuning van hun klassementsrenners.

Ik hoop dat Kruijswijk en Bennett de Giro en Vuelta zullen rijden en Roglic de Tour. Gesink zou ik net als dit jaar zowel de Giro als de Tour als knecht laten rijden. In de Giro kan LottoNL dan bijvoorbeeld naast Gesink ook Tolhoek en Kuss sturen en in de Tour kunnen ze naast Gesink ook Bouwman en De Plus met Roglic meesturen. Al met al lijkt me dat een prima ondersteuning voor de klassementsrenners.

Laatst gewijzigd
StevieK

En dan mag je Hofstede en hopelijk ook Clement er ook nog bijzetten, ghostwriter.

Johnny7

Olivier? Ja als we zo gaan beginnen dan is Groenewegen ook een klimmer. Hou eens op met middelmatige renners die een drempel op kunnen rijden een klimmer te noemen. Daarnaast is Laurens de Plus nog niet eens gecontracteerd maar dat zou wel een goede zijn. Als ik het over klimmers heb dan heb ik het over mannen die er toch de laatste berg bij kunnen blijven. Voorlopig zijn dat alleen Tolhoek en Gesink. De rest moet zich nog maar bewijzen.

StevieK

Olivier geen klimmer noemen, is pas hilarisch.

tendam

Hofstede is geen klimmer. Hij kon bij de beloften een heuvel aan, maar dat geldt voor de meeste WT-renners.

Overigens, Teunissen niet naar Jumbo? Heb ik iets gemist?

Edit: Olivier is zeker wel een klimmer. Tenminste, bij de beloften en in z'n eerste profjaar was hij dat.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@Johnny7
Olivier geen klimmer?! Leg me dat eens uit...

StevieK

Hofstede is gehaald om klassementsrenners bij te staan. Type Lindeman maar hopelijk nog wat beter bergop.

Roddels zijn dat Teunissen naar Bahrein Merida gaat en Jumbo gaf na Martin aan dat dat het was (incluis de Plus en Van Aert)

Laatst gewijzigd
tendam

Volgens mij was de Bahrein-roddel van voor het nieuws over TLJ. Bovendien zegt Kerckhoffs nog steeds dat Teunissen naar TLJ gaat. Eigenlijk is er niks veranderd.

Hofstede is inderdaad gehaald als knecht in de rondes, maar dat maakt hem nog geen klimmer. Zoals bv. Paul Martens dat ook niet is.

Laatst gewijzigd
FBahamontes

Zucht, die roddels van Teunissen naar Bahrein zijn al weer van maanden geleden. Bovendien heeft Jumbo helemaal niks officieel aangegeven, de berichten over nieuwe renners komen van de Telegraaf. En laat het nou net de Telegraaf zijn die al heel lang zegt dat Teunissen allang getekend heeft:
https://twitter.com/raykerckhoffs/status/1029631815194214401

kelderfan

'@ghostwriter
Sunweb wil de klassementstrein versterken en in de ondersteuning van Dumoulin voor de TdF.
Derhalve moet Roglic ook een goede ondersteuning krijgen in de TdF.
Dus mocht Kruijswiijk voor de Giro gaan, dan denk ik toch, dat Bennett {ik las ergens} wel de TdF gaat rijden.
Hopelijk kan Clement nog een jaar langer
Dan TdF Roglic met Bennett, Clement?, Gesink, Groenewegen, Jansen, Martin en Roosen; Martin in een dubbelrol.
De Giro Kruijswijk, Battaglin, Bouwman, De Plus, Gesink, Kuss, Leezer? en Tolhoek,
De Vuelta Kruijswijk met Boom?, Bennett, De Tier, Hofstede/Powless,Teunissen en Van Poppel.

Koosr1946

Dit forum is nog spannender dan de sprookjes van moeder de gans.
Vooral de bidrages van Kelderfan en ghostwriter
droom lekker door in jullie utopia

ghostwriter

'@Koosr1946
Welke utopia heb je het nu over trolletje?

Fanny

'@Koosr1946
Hey, Opa ook weer wakker na je middagdutje.
Ga lekker verder slapen of anders de boel bij de Sunweb topic opruien.
Zit je natuurlijk nog steeds wat dwars met die TLJ ploeg.
Wat hebben die je toch misdaan. Kun je dat even melden.
Je kunt hier ook normaal reageren.
Bedankt maar weer voor je geweldige bijdrage !?!?!?

Koosr1946

Jullie leven in een droomwereld, een luchtballon, een wereld vol luchtspiegelingen.
Het woordje "ALS" is bijna heilig bij jullie verklaard.
Sprinttreinen en klimtreinen, het lijkt Kaatsheuvel wel
Maar zal me weer in mijn beginnende winterslaap begeven
Veel plezier verder

kelderfan

'@Fanny
Wat is jouw indruk, bespiegeling over de Colorado Classic. Het zal door de hoogte komen, maar TLJ met Powless, Bouwman en Olivier kwamen niet in de buurt van Mannion {UHC} in de klimtijdrit.
Jan Maas blijft boven verwachting presteren.
Hopelijk heeft Koen plannen om in de bergrit zich te tonen in de aanval.
Dan kan Powless {dromen zijn bedrog} met Olivier, Eenkhoorn en Maas wachten tot de laatste kom en dan gaan, want er volgt nog een lange afdaling. Dus op de Kuss manier.

xistnc

'@Koosr1946
Je speelt prima de rol van draak, heks en boze wolf, zoals elk sprookjesboek nodig heeft. Top!

StevieK

Ik reageerde op Ghostwriter, Tendam....wie ook een de Tier en Battaglin noemde als helpers (heuvel/berg). Daar hoort Hofstede wmb ook bij. Gaat beter bergop dan een Martens, mi. Ik hoop met je dat Teunissen naar Jumbo komt. Snap nooit waarom men zo raar communIceert binnen de wielerwereld (maak het gewoon bekend)

@FBahamontes. Wat loop je te zuchten jongen.

1 2 ... 368 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.