Waar die extra koersen eerst nodig waren om in Lombardije goed voor de dag te komen, zijn ze nu moeilijk allemaal te rijden, omdat dat je nu even beter uit komt?
Ik kan me niet voorstellen dat ze die vier koersen met meer dan negen renners in gaan vullen. Ploegen die dat programma rijden zullen dat steeds met nagenoeg dezelfde renners doen, soms met iemand die er in Lombardije nog bij komt, maar ze gaan echt niet elf renners die kant op vliegen.
Ik die startlijst bekijken van beide wedstrijden om te kijken of dat klopt. Blijken er hele ploegen in 2017 met hetzelfde team te hebben gereden.
Ik verder kijken, blijft dat in de Giro, Tour en Vuelta dezelfde renners maar liefst 21 ritten in 23 dagen tijd blijken te kunnen combineren(!), dat is toch niet voor te stellen?
Je zou er voor kunnen kiezen een van Poppel toe te voegen als extra schaduwkopman voor en Beghelli en 1 iemand rust te geven. Maar het is echt geen noodzaak om een Maas te laten doen. De keuze is er, maar je kunt ook makkelijk 5/6/7 renners de dubbel laten doen.
De overeenkomsten tussen de ploeg rond Landis en BMC zijn eerder groter, dan kleiner dan die tussen de ploeg rond Rasmussen en TLJ. De eigenaar was in het eerste geval dezelfde, met bijvoorbeeld tot gevolg dat mensen uit de staf die met Landis werkte naar BMC werden gehaald. De leidinggevende van de ploeg rond Rasmussen zijn in etappes aan de kant geschoven.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.