Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 374 ... 481 482
S. Morgenstern

Die rit was ook niet echt een bergrit..

tdola

Is het al zeker dat Wijnants na 2019 afscheid neemt?

kelderfan

Wynants gaf zelf aan dat hij nog 1 jaar wilde doorgaan en bij voorkeur bij TLJ.

kelderfan

Jan Maas is terug in Nederland en zegt nu een aantal wedstrijden in Europa te gaan rijden.
TLJ heeft teruggemaild; dus ik mag er van uitgaan, dat hij nog een aantal wedstrijden voor TLJ gaat rijden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij zei hij wat anders:

[Quote]De Limburger kan bij zijn huidige ploeg (LottoNL-Jumbo) blijven, maar heeft ook een andere aanbieding op zak. "Gezien mijn leeftijd wil ik maar seizoen per seizoen tekenen", aldus Wynants. "Ik wil het juiste moment kiezen voor een volgende loopbaan naast de fiets"[/quote]

kelderfan

Ik heb uit een andere bron {ik weet niet meer welke}, dat hij echt nog 1 jaar wilde doorgaan. Die andere aanbieding lijkt mij niet perse als beroep van wielrenner te zijn.

kelderfan

Kan 't niet zijn, dat die andere aanbieding niet perse slaat op 't beroep van wielrenner.
Maar weet jij toevallig iets van 't programma waar Jan Maas op doelt?

S. Morgenstern

Maas heeft net een behoorlijk stevige stage achter de rug in Amerika met o.a. tien koersdagen, waardoor ze bij TLJ een uitstekend beeld hebben kunnen krijgen van de renner die ze eventueel aan zouden trekken. De rest van het jaar zal vast vooral bij SEG zijn (Veenendaal blijkbaar), aangezien zij op dit moment van het seizoen eerder om renners verlegen zullen zitten dan TLJ.

SEG rijdt meestal wel aardige koersen in België het najaar volgens mij (welke koersen precies zal je vast op kunnen zoeken op PCS). Ik denk dat er bij TLJ dan hooguit nog een koers als Milaan-Turijn in zit, maar ook daar zal de voorkeur waarschijnlijk eerder uitgaan naar de eigen renners; ze zullen die koers vast rijden met de selectie voor Lombardije. Waarschijnlijker is het dus dat hij het seizoen gewoon afmaakt bij SEG.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat zou zo maar kunnen, want in Veenedaal komt SEG wel renners te kort, maar hij kan toch ook een paar koersen voor TLJ afwerken, want TLJ zal ook nog wel een paar Belgische koersen opnemen in hun programma.
Turijn lijkt mij ook wel een mooie koers voor hem en misschien komt er nog wel een Italiaanse koers bij.

Reden: Gesink liet twee jaar geleden weten na afloop van Il Lombardia, dat geen voorbereidende koers te weinig is om het op te nemen tegen de kanjers. Dus TLJ zou eigenlijk naast Turijn ook Giro dell'Emilia e/o Tre Valli Varesine moeten opnemen in hun programma. Nu Sepp Kuss en Antwan Tolhoek naast Bennett, Kruijswijk en Roglic zich willen tonen in het najaar, zou het niet verkeerd zijn. Dan kan ook Jan Maas nog een wedstrijd meepikken.

Je hebt wel gelijk, dat Jan Maas nu al een behoorlijke stage heeft gehad.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik denk niet dat TLJ daar plek voor heeft.

horsm

'@rahimns... Aha... dus misschien is Wynants toch de renner die met Terpstra meegaat....

S. Morgenstern

Dus TLJ zou eigenlijk naast Turijn ook Giro dell’Emilia e/o Tre Valli Varesine moeten opnemen in hun programma.

Omdat de renners dat nodig hebben voor Lombardije? Dan zou er dus juist geen plek zijn voor Maas..

Nu Sepp Kuss en Antwan Tolhoek naast Bennett, Kruijswijk en Roglic zich willen tonen in het najaar

En Gesink, Olivier, Battaglin, Bouwman, Powless en De Tier....

Laatst gewijzigd
Fanny

Ik denk dat Maas de volgende koersen gaat rijden voor SEG en TLJ;
22.08 Veenendaal-Veenendaal Classic (SEG)
22.09 Tour de l'Eurométropole (SEG)
02.10 Binche - Chimay - Binche / Memorial (SEG of TLJ)
07-10 Paris-Tours (SEG)
En daarnaast nog een kleine Italiaanse koers voor TLJ

Turtlehead

'@horsm: dat lijkt me toch stug https://www.nu.nl/sport/3854486/terpstra-gediskwalificeerd-ruzie-met-jankerd-wynants.html

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De volgende wedstrijden staan nog op de agenda voor TLJ:

Vuelta
Veenendaal-Veenendaal
Bretagne Classic
Tour of Brittain
Quebec
Montreal
Kampioenschap Vlaanderen
Primus Classic
GP Jef Scherens
Omloop van de Westhoek
Tour de l'Eurométropole
WK TTT
Famenne Ardenne Classic
Binche - Chimay - Binche
Emilia
Gran Premio Bruno Beghelli
Paris-Tours
Tre Valli Varesine
Hammer Series China
Lombardia
Tacx Pro Classic
Tour of Guangxi
Putte Kapellen
Japan Cup

horsm

'@turtle ... haha... verkeerd gegokt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@horsm Wynants heeft voor komend jaar al bijgetekend dus hij gaat in ieder geval niet naar Frankrijk

kelderfan

'@rahimns
Leuk dat je 't programma hebt gepost. Dus toch een aantal leuke Italiaanse koersen erbij.
Daar zullen de jonge talenten heel blij mee zijn en ik hoop, dat Maas daar ook bij hoort.
Ook Gesink zal het leuk vinden, dat hij weer Giro dell'Emilia mag rijden, want hij heeft daar lang geleden goed geboert.

S. Morgenstern

Wie ga je allemaal teleurstellingen dan ten kosten van Maas? Bouwman, Olivier, De Tier, Battaglin en Powless?

kelderfan

Waarom moet dat nu ten koste gaan van Bouwman, De Tier, Olivier, Powless en Batta?
Op zaterdag de Emilia , zondag de Bruno en op dinsdag de Tre Valli. Dat wordt nog puzzelen.
Dan moet Turijn er niet bijkomen.
Ervan uitgaande dat Gesink een punt heeft, is 1 voorbereidingskoers genoeg toch.
Die jonge talenten als Powless en Maas kun je ook niet meer als 2x inzetten.

S. Morgenstern

Roglic, Gesink, Tolhoek, Kuss, Bennett en Kruijswijk willen zich toch allemaal tonen in het najaar? En die ene voorbereidingskoers was niet genoeg, waardoor je het een goed idee vond dat ze er nog twee aan toe zouden voegen. Daarnaast heb je dus nog jongens als Bouwman, De Tier, Olivier, Powless en Battaglin die blij zullen zijn wanneer ze dat soort koersen kunnen rijden. De vraag lijkt me dus eerder waarom hopen dat Maas daar ook nog mag rijden niet ten kosten zou gaan van die jongens..

KJP

Kruijswijk zal na de Vuelta wel klaar zijn denk ik eigenlijk. Misschien nog een WK eraan vastplakken op supercompensatie en dan lekker voor gaan bereiden op 2019. Voor Kuss hoop ik na de Vuelta eigenlijk hetzelfde en ook met Bennett zou ik rustig aan doen na de Vuelta.

Heb je over Gesink, Tolhoek, Roglic + de vijf die je verder nog noemt. Dat lijkt me inderdaad ook wel genoeg als ze allen fit blijven.

tdola

Kruijswijk na Vuelta wel meeste gedaan lijkt me logisch. Bennett verwacht ik (afh hoe uit Vuelta) evt nog wel wat van in najaar. Heeft een flinke rustperiode na de giro gehad.

Kuss is even afwachten maar zal niet overdreven belast worden verwacht ik.

S. Morgenstern

Het najaarsprogramma van Kruijswijk en Kuss zal inderdaad nog even afwachten zijn, afhankelijk van hoe ze ervoor staan na de Vuelta en het WK en of ze volgend jaar voor de Giro gaan. Ik zou het wel heel interessant vinden om te zien wat Kuss in Emilia kan. Bennett heeft sinds de Giro vooral hard getraind en heeft het WK ook altijd als belangrijk seizoensdoel gehad, dus verwacht ik dat hij zeker t/m Lombardije door zal gaan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dus Gesink, Bennett en Roglic krijgen Batta, Bouwman, De Tier, Kuss, Olivier, Powless en Tolhoek mee.
Die moeten 4 koersen bemannen, die dicht achter elkaar volgen.
De jongens die Emilia rijden kun je niet verwachten in de Bruno en 2 * 7 is nog altijd 14 renners.
@vlek doe jij is een gooi naar de samenstelling van de ploegen voor de Emilia, Bruno en de Tre Valli met 10 renners, waarvan nog een aantal Il Lombardia gaan rijden.

1 2 ... 374 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.