Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 378 ... 481 482
tdola

Sepp en tao hart gaan in 1e instantie echt in ondersteunende rol mee. De 19 renners die ik opschreef als kopman of schaduw kopman imo.
Dennis werd in giro iets van 16e ofzo, weet niet of hij echt voor klassement gaat Maar misschien wel. Kan ook knecht van porte worden.

Kuss was machtig in VS maar omdat 1 op 1 te verplaatsen naar vuelta is helaas niet reëel is ook in verleden gebleken. Maar verrassen mag altijd.

S. Morgenstern

Kuss verwacht ik in een rol vergelijkbaar met die van Tolhoek in de Tour; wennen aan het niveau in de eerste week, energie sparen voor de bergritten, om dan daar relatief fris een mooie rol te kunnen spelen. Dan ga je dus niet van start als man voor het klassement. De Vuelta is natuurlijk wel wat makkelijker, dus wat dat betreft zou dat wennen aan het niveau wat minder tijdverlies kunnen geven, maar tegelijkertijd staat Kuss ook een stukje minder ver dan Tolhoek voor de Tour.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Mathieu Heijboer nuanceerde de overwinning van Kuss in Utah ook behoorlijk. Was heel reëel over zijn prestatie daar en legde haarfijn uit waarom Kuss daar zo excelleerde. Wel hadden ze niet die dominante niet zien aankomen maar ook hij zei dat je dat niet zomaar 1 op 1 kan vertalen naar koersen in Europa. Ze gaan aan hem waarschijnlijk een degelijke knecht hebben maar verwacht nu niet dat hij daar meteen mee gaat doen om een top 10 plek. Als hij daar in de top 30/40 eindigt is het gewoon keurig. Dat hij in de toekomst nog meer kan sluit ik niet uit, maar voor nu gewoon wennen aan koersen in Europa.

assen

Zoo indrukwekkend vond ik de wattages van Kuss niet in Utah, of ben ik abuis?
De tegenstand die hij daar had was natuurlijk ook niet van het niveau Quintana, Lopez, etc. Wat niet wegneemt natuurlijk dat zijn prestaties daar heel erg goed waren. Maar niet zo dat het voor de hand ligt dat ie Quintana en Lopez op een hoop rijdt in Spanje. Een rol als van Tolhoek ligt meer voor de hand inderdaad.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Assen die wattages op zichzelf zeggen ook niet zoveel, interessanter is zijn watt per kg. En snel berekend komt dat uit op 5,7... en dat is zeker niet slecht.

Laatst gewijzigd
RoBinnn

Kuss mag je inderdaad vooral in een rol zoals Tolhoek verwachten met dat verschil dat Tolhoek ook nog wel wat dagen kopwerk heeft gedaan voor Dylan. Kuss zou in die zin misschien wel eens ruimte krijgen voor een aanval in een overgangsetappe en wie weet wat er dan mogelijk is. Maar een klassement, nee dat lijkt me niet.

assen

'@ rahims
Nee, het is heel goed... ik weet ook niet wat hoogte doet, maar bevorderlijk zal het niet lijk lijkt me. Dus het is sowieso heel goed.

tendam

'@assen
Omgerekend naar hoogte zou hij boven de 6 wk/kg zitten voor telkens een half uur. Dat is wel vrij veel.

assen

'@tendam
Ja, misschien dan toch indrukwekkend... ;-)
We zullen in de Vuelta zienn hoe goed ie daar mee kan doen. A la Tolhoek in de Tour verwacht ik eigenlijk wel.

tdola

Ik hoop het maar kijk ook even reeel, wat is zijn hoogste individuele positie in een etappe in Europa dit jaar?
26e.......

Ik werd ook superenthousiast van de wedstrijden in vs, maar laten we nou niet teveel van hem verwachten.
Als het goed gaat, valt het alleen maar positief mee.

ghostwriter

Zolang Kuss de Vuelta uit kan rijden en zijn kopmannen in enkele etappes heeft heeft kunnen helpen maakt het niet uit of hij 25e of 125e wordt en mag hij terugkijken op een voor hem persoonlijk geslaagde grote ronde. Het is totaal onrealistisch om te denken dat Kuss in zijn eerste grote ronde al het niveau haalt wat Tolhoek in de Tour haalde.

S. Morgenstern

Ik zou het helemaal niet vreemd vinden mocht Kuss in de bergritten bij de laatste twintig tot vijfentwintig klimmers kunnen blijven.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tdola
Sepp Kuss heeft een tijdlang moeten wennen aan de trainingsarbeid en rijstijl in Europa. Die 26e. plek is dus geen reële afspiegeling van zijn kunnen.
Na de Dauphine heeft zijn teamleiding al zitten broeden om hem mee te nemen naar de Vuelta!
Daarna heeft hij grote stappen gezet met als resultaat een duidelijke zege in Utah. Dat hij hard heeft getraind bleek daaruit wel. De hoogtetraining zou een voordeel moeten zijn; zegt ook TLJ-teamleiding.
Tao Geoghegan Hart heeft wel een voorsprong omdat hij al in 2017 is overgestapt en ook een jaar nodig had om te wennen {zie Powless}, maar na de ToC gaat hij ook met rasse schreden voorwaarts. Kijk maar bij zijn uitslagen.
@rahimns zegt niet voor niets, dat hij de kroonprins is bij Sky.

Wel heb je een punt, dat te veel verwachten alleen maar kan tegenvallen.

S. Morgenstern

Denk je dat er veel klimmers aan de start staan die geen hoogtestage hebben gedaan? Ik denk het verhaal van Heijboer verder duidelijk genoeg is, mits je ernaar wil luisteren..

Adrianus en Patrick

Het willen luisteren is nog wel eens het probleem bij vlekje..

S. Morgenstern

Ach, weer zo'n figuur erbij..

Laatst gewijzigd
tendam

Heijboer houdt zo'n verhaal niet voor niks, in het wielrennen is elke buitengewone prestatie gelijk verdacht. Het leek wel of hij gelijk in de verdediging schoot. De cijfers zeggen echter dat Kuss serieus hard reed.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tendam dan zou dat ook moet gelden voor Bernal... de uitleg voor Kuss is hetzelfde als die voor Bernal geldt. Ze leven thuis beide op hoogte en zijn gewoon natuurlijker beter aangelegd om op hoogtes boven 2000 meter te presteren... zeker als ze daar al een paar maanden wonen. Ik vond de prestaties van beide niet verdacht. Daarnaast heeft Bernal nog wat meer talent dus het zal moeten blijken of Kuss in Europa dergelijk prestaties kan neerzetten.

SS3000NL

Wel leuk op Eurosport over TLJ. Ze wilden ver gaan voor Shachmann van QS, die wilde alleen liever naar Bora. Hij heeft alleen dezelfde manager als Tony Martin. De manager gaf aan wel hem beschikbaar te hebben. Tja... Ook een manier om aan nieuwe renners te komen.

kelderfan

Maximilian Schachmann , wauw als TLJ die jongen kan binnenhalen is het klimblok echt goed bezet. Dan mag McNulty nog een jaartje wachten met de overstap.
@vlek
Ach heb je 't moeilijk met al die volgers, die wat anders willen en niet naar je luisteren?
@ghostwriter
Als Sepp Kuss het niveau van Tolhoek in de TdF kan benaderen, is 't helemaal prima, want dan hebben Kruijswijk en Bennett de beste ondersteuning als 't echt omhoog gaat.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij had Plugge al gezegd dat de ploeg voor 2018 geen grote namen meer ging halen, dus dit lijkt me uitgesloten. Weet ook niet wie met dat gerucht kwam. edit: ze hebben geprobeerd hem te halen... oke dat is wat anders.

Laatst gewijzigd
KJP

Schachmann beheerst heel veel onderdelen van wielrennen echt heel goed. Maar hij komt dus echt wel tekort als het op echt klimmen aan komt.

Kuss wint de Vuelta.

tendam

'@rahimns
Ik zeg niet dat ik de prestaties van Kuss verdacht vind... er zijn echter krochten van het internet waar er 'wielerfans' zijn die werkelijk alles linken aan doping. Mijn favoriet daarin is @ewonsprokler, ik ben er nog niet uit of het nou een parodie-account is, maar hij is in elk geval erg overtuigd van het gebruik van motortjes in het peloton.

@ss3000nl
Goede manager. Zoals die SEG-gasten ook de meest matige renners ook altijd weer aan een ploeg weten te helpen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Schachmann lijkt mij toch geen grote naam?

RoBinnn

Er staat toch dat ie liever naar Bora wilt en dat het daarna overschakelen was naar Martin

1 2 ... 378 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.