Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 392 ... 481 482
assen

'@Sajarano: Dank!

Ik kan iedereen aanraden op twitter ammattipyöräily te volgen. Een wielerkenner die allerlei statistieken in de gaten houdt en ze post. Over Kuss tweette hij zeer onlangs het volgende:

"Nice work by Sepp Kuss. 375 W for 11 min 10 sec on MTF Puerto de Alfagar."

Dat is volgens mij nog beter dan wat hij in de Vuelta liet zien!
Dan zie je ook wat het deelnemersveld uitmaakt. Daar reden vooral de mindere goden, en hier in de Vuelta een deel van de creme de la creme.

In ieder geval zijn die gegevens van Sepp zooo goed, dat het zeker wat belooft voor de rest van de Vuelta (en daarna natuurlijk)

tight

'@ assen Je kunt niet zomaar zo'n korte inspanning vergelijken met eentje van pak-em-beet een half uur en dan stellen dat het beter is. Over het algemeen heeft het alleen zin om dit bij inspanningen van tenminste 20 minuten te doen. Daaronder kun je namelijk een groot gedeelte uit je anaerobe potentieel halen. Volgens Strava zijn de waardes over de hele klim 352 W - 27 minuten. Dat komt ongeveer overeen met wat hij in Utah liet zien.

assen

'@ tight
Ik vergeleek het ook met zijn wattage over een vergelijkbare periode, zoals getweet door ammahoela.
Verder ben ik het met je eens hoor.

Kelderman Rules

'@Assen bedankt voor de tip!

tight

'@assen Welke vergelijkbare periode dan? Want op het amma-rekenfin-pioraily twitteraccount kan ik daar niks over vinden. Wel zou je segmenten op Strava kunnen vergelijken. Bijvoorbeeld deel van slotklim etappe 5 (sleurwerk EF en aanval Kuss) - 370 W - 9:01. Utah ligt ook nog eens een stuk hoger dan waar ze nu rijden. Ik zou er dus niet teveel conclusies en voorspellingen aan verbinden.

assen

'@ tight
Met al die fora en verschillende items is het moeilijk overzicht te bewaren waar precies wat gepost is, maar dee door Kuss geproduceerde vermogens zijn op WF al eerder besproken - ook die hij tijdens Utah produceerde. Mijn vermoeden is dit forum, maar zeker ben ik er niet van.
Bij de tweets van Ammhoela zie ik vermogens van Kuss op dagen 9, 11, en 28 augustus.

Het feit dat op hoogte vermogens anders (lager) uitvallen is ook eerder op WF aan bod gekomen in de context van Kuss. :-)

Veel conclusies en voorspellingen worden er niet aan verbonden, behalve dan dat er geen aanwijzigingen zijn om te geloven dat Kuss slechter rijdt dan in Utah (wat mij betreft)

tight

'@ assen Ja die wattages staan in dit bericht: https://www.wielerflits.nl/nieuws/wattages-sepp-kuss/
Bij Ammahoela staat verder niks over korte periodes in Utah. Maar je hebt gelijk dat er geen aanwijzingen zijn om te geloven dat Kuss slechter rijdt. Ik hoop dat Kuss in de tweede en derde week weer net zo sterk voor de dag gaat komen. Aanstaande zondag staat er alweer een flinke bergrit op het programma.

tdola

Definitief geen van aert al in 2019 bij jumbo na fusie Roompot/crelan?

kelderfan

'@sjarano
Bedankt voor de link. Die Kuss komt wel heel snel. Zondag wordt een leuke etappe voor Team LottoNL-Jumbo.
Hopelijk zijn Bennett, Kruijswijk en De Tier ook ok.

kelderfan

Ha, ha Floris De Tier heeft een bijdrage geleverd in de contractverlenging van Rudy Molard.
@tdola
Dat hij, Wout niet komt, is minder maar ook wel te verwachten.

KJP

Mooi man. Kunnen Teunissen, Roosen, van Poppel en Jansen zich nog een jaar als kopman/vrije-rol-mannen na een hoger plan tillen en dan heeft Jumbo in 2020 daadwerkelijk meerdere mannen om in een finale mee te kunnen spelen voor het voorjaar. Denk dat dit best een prima scenario is voor Jumbo. Anders krijg je toch een wat vreemde situatie: Op basis van bekendheid en imago is van Aert je absolute kopman, en hij zal vermoedelijk ook verwachten dat de andere 4 zich opofferen voor hem.

Op basis van prestaties in het voorjaar was van Aert ontegenzeggelijk een verrassing dit jaar, maar eigenlijk niet echt veel beter (Buiten Strade) dan een Teunissen en ook nauwelijks beter dan een Roosen bijvoorbeeld. Dus ik kan me zo voorstellen dat die gasten niet op voorhand hun kansen gaan opofferen voor van Aert. Met nog een jaar erbij verwacht ik dat de verhoudingen veel duidelijker zullen zijn tussen deze 5.

Laatst gewijzigd
horsm

Misschien lukt het Plugge om Crelan met Van Aert te laten meekomen als subsponsor? Een deal waarbij er een velddivisie Crelan-Jumbo en een wegdivisie Jumbo-Crelan is?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@horsm TLJ heeft al eerder aangegeven niet geintresseerd te zijn in het veldrijden en dat Wout ook zich volledig gaat richten op de weg. Misschien dat hij in de winter nog wat veldritten zal rijden maar zeker geen volledig veldseizoen.

horsm

'@rahimns, ok, dat lijkt me ook veel beter. Maar misschien wil Crelan alsnog mee als subsponsor vanwege Van Aert?

kelderfan

'@rahimns
Wat is er tegen, als Crelan met Van Aert meekomt. Lijkt mij juist een goede zaak, want dan kun je nog meer jongens als De Plus halen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Another speed bump in my career. A few rumours going around this week unfortunately the bad are true and the good false. I am out of contract for the rest of this year and no I haven't signed anything for next year. The search continues.

Shane Archbold. Was dus niet waar.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan waar zeg ik dat ik tegen de komst van Crelan ben ??? Ik zeg alleen dat TLJ heeft gezegd geen interesse te hebben in de veldrijder Van Aert alleen in de wegrenner Van Aert.

ghostwriter

'@rahimns
En jij denkt dat de interesse van LottoNL in Van Aert niet zou schiften to include het veldrijden als dat betekent dat er een co-sponsor miljoenen extra aan het budget van de ploeg toevoegt? Het is trouwens onduidelijk of het wel een eis van Crelan zal zijn dat Van Aert een volledig seizoen op het veld rijdt. Zeker als ze er bij LottoNL ook De Plus als extra Belgische kopman bij krijgen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ghostwriter nee, en waarom zou Crelan alleen subsponsor willen worden als hij ook in het veld zou gaan rijden. Crelan kan toch ook subsponsor worden van de wegrenner Van Aert. Ik denk dat een veldritseizoen gewoon niet past in een specifieke voorbereiding zoals de ploeg al een aantal jaar doet met oa een trainingskamp in december. Ze waren daar ook heel uitgesproken over.

ghostwriter

'@rahimns
Hahah ik had mij bericht al aangepast waarbij ik jouw punt ook maak. Het is inderdaad niet duidelijk of Crelan wel zou eisen dat hij in het veld rijdt.

kelderfan

'@rahimns
Hoe zit 't nu met Jos van Emden, die volgens PCS langer bij TLJ gaat blijven, maar nog geen reactie of bevestiging gezien.

jvh93

'@kelderfan, op de website van TLJ staat hij ook al genoemd tot 2021 bij team Jumbo. Dus ga er maar vanuit dat dat klopt, maar ze nog wachten met de officiele melding

horsm

Heeft Kuss een contract voor twee jaar? Misschien wordt het ook wel tijd om dat open te breken en hem wat langer vast te zetten. Ik kan me voorstellen dat er ook anderen in hem geïnteresseerd zijn.

kelderfan

'@jvh93
Help, want ik kan juist op de website van TLJ niets vinden.
@horsm
Eens.

kelderfan

'@ghostwriter
Edoardo Affini gaat richting Michelton, dus geen optie voor TLJ.
Tom Bohli is ook op weg naar nieuwe oorden, maar moet zijn handtekening nog zetten. Misschien is TLJ wel met die tijdrijder bezig.

1 2 ... 392 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.