Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 400 ... 481 482
KJP

Kijk dat interview geeft dus duidelijk weer waar ze met van Poppel naartoe willen. Een heel duidelijk verhaal, en ik denk dat dit gewoon de volgende renner van TLJ is die veelvuldig gaat winnen op hoog niveau.

ghostwriter

Mocht het zo uitpakken dat Van Poppel zich ontwikkeld tot een topper voor de klassiekers en de wat zwaardere sprintetappes dan kan hij in de Tour als sprintaantrekker van Groenewegen worden gebruikt zoals Degenkolb in het verleden als sprintaantrekker van Kittel heeft gefungeerd. In sprintetappes die te zwaar zijn voor Groenewegen kan de sprint voor Van Poppel worden aangetrokken.

Laatst gewijzigd
pirazzi

In de Vuelta moet team Lotto NL - Jumbo 3 renners meesturen in de vlucht van de dag anders maken ze kans om de leiding in het ploegenklassement kwijt te raken aan Movistar of Astana.

kelderfan

'@ghostwriter
Dat lijkt mij helemaal geen verkeerde gedachte, dan kunnen de Giro en Vuelta door voornamelijk de klassementsrenners worden ingevuld.
TdF met Groenewegen, Jansen/Roosen, Martin, Van Poppel; daarnaast dan Roglic met Gesink, De Plus en Tolhoek

tendam

'@ghostwriter
Lijkt me niet zo'n goed idee. Van Poppel is niet goed in positioneren en vechten voor je plek, dat moet een sprintaantrekker juist wel zijn.

Wel opmerkelijk dat hij wist dat de begeleiding bij Sky minder zou zijn, maar hij het toch als een niet te missen kans zag. Dan ga je daar dus alleen heen om in een Sky-tenue te rijden (en wat extra euro's bij te schrijven). Onbegrijpelijke carrieremove van SEG en hemzelf, hij moet nu 2 jaar inhalen.

Rahim Vlasblom
admin

Van Poppel als sprintaantrekker is inderdaad wel het allerslechtste waar je hem mee moet belasten.... gewoon doorgaan op de ingeslagen weg. Misschien hem volgend jaar maar 1 grote ronde laten rijden en Groenewegen dan inderdaad 2. Maar de combinatie sprinter/klassement zoals die dit jaar is ingevuld werkt volgens mij prima.

@Pirazzi dat ploegenklassement is een bijzaak, het klassement staat gewoon op 1.

jvh93

Wagner en Van Hoecke gaan weg dus 2 man voor Van Poppel die vertrekken. Denk dat Tom Leezer daar een belangrijkere functie gaat krijgen, wellicht samen met Teunissen en/of Boom. Dan kunnen ze Roosen, Jansen en Martens bij Groenewegen houden aangezien dat dit jaar ook goed liep. Zoals ook in het interview te lezen moest van Poppel dit jaar voornamelijk weer inhoud opdoen en zullen ze komende winter aan zijn explosiviteit gaan werken etc. Denk dat hij volgend seizoen moet gaan oogsten en zie het hem nog doen ook

kelderfan

'@rahimns
Lijkt mij duidelijk dat Van Poppel volgend seizoen maar 1 GT gaat rijden. In de Vuelta komt hij niet in de buurt.
Nee het plan om hem uit te gaan spelen in de Vlaamse klassiekers en wat kleinere rondes lijkt mij een goed plan.

Hij liet al meerdere keren zien, dat hij sterk is en lang mee kan gaan en dan is zijn snelle aankomst een grote plus.
Voorbeeld: Dwars door het Haagland - Aarschot. Dan gaat hij vaker winnen en dat is ook de gedachte van Zeeman.

jvh93

'@kelderfan hij heeft toch echt een 2e plaats behaald, noem je dat niet in de buurt? XD
of het laten rijden van kleinere koersen dan een oplossing .........
Ik zou hem ongeveer hetzelfde programma als dit jaar geven. Begin van het seizoen voorjaarsklassiekers en Giro als doel en eind van het seizoen wellicht Binckbank tour en Vuelta. Dat moet toch te doen zijn ;)

KJP

1. Dat lijkt mij helemaal niet 100% duidelijk, al is het natuurlijk best een optie als hij echt een vol voor het voorjaar gaat
2. van Poppel is al meermaals wel in de buurt gekomen
3. Jumbo, in de persoon van Zeeman, verwacht volgend jaar te gaan oogsten met van Poppel doordat hij veel sterker uit de winter zal komen en dan ook meer sprinttraining zal doen.
4. Waar haal je het vandaan dat er een plan is om hem uit te gaan spelen in de vlaamse klassiekers én in kleinere ronden?

kelderfan

'@KimJungPoels
1) In Belgie rijdt hij vaak goed en zijn heuvelop-sprint komt hem daar goed van pas. Daar gaat hij vaker winnen dan in GT.
2) Als je kijkt naar 't sprintveld, dan vind ik 't nogal mager; hij is na Sagan en Viviani toch op paper de snelste man.
3) Zeeman denkt toch ook, dat hij geen Groenewegen & Co. is en dat hij juist goed kan scoren in de Vlaamse klassiekers.
4) Goed dat is mijn idee, maar als Zeeman 't over klassiekers heeft, dan denk ik in 1e. instantie aan de Vlaamse klassiekers, want de Waalse, Canadese en Italiaanse klassiekers zijn nog een deur te ver.
@jvh93
Het was Battaglin die in de Giro de meubelen heeft gered en het plan was om Van Poppel sterker te maken en dat hij daarom 2 GT's heeft gereden. Dus volgend jaar de Giro voor de klassementsmannen is in mijn ogen niet verkeerd.
De Giro lijkt Kruijswijk beter te liggen {vanwege de klimmen} en als hij met Bennett de Giro gaat doen, dan wordt 't een klassementsploeg.

kelderfan

Zeeman zegt ook duidelijk: "Ik zie Danny meer als sprinter voor het klassieke werk. Hij kan veel beter bergop."

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan je leest er weer allemaal dingen bij en trekt al conclusies voor komend seizoen. Dat Zeeman in Van Poppel een potentiële winnaar ziet voor het klassieke werk (waarbij hij het woord Vlaanderen niet noemt) betekent nog niet dat hij komend seizoen zich daar al op gaat richten. Hij zal eerst zich nog verder moeten ontwikkelen en dat heeft nog wel wat tijd nodig.

kelderfan

'@rahimns
Ik ben weer voorbarig of zo.
Zeeman ziet 't goed en ik ben 't met je eens. Dat hij Vlaanderen niet perse noemt? Dat is toch 't 1e. waar je aan moet denken toch of is dat onlogisch. Danny is juist goed in 't Vlaamse werk en daar kan hij veel meer scoren, dan in de GT's.
Als hij mannen als Taco van der Hoorn, Mike Teunissen en Maarten Wynants mee krijgt, wordt hij een gevaarlijke klant voor juist die klassiekers, waarin TLJ dit jaar duidelijk nog niet kon scoren. En voor de echte klassiekers komt daar ook nog Martin bij. Dus ik zie dat wel zitten.

KJP

'@Kelderfan

Hij zegt inderdaad duidelijk dat hij Danny als sprinter ziet voor het klassieke werk en trekt vervolgens meteen daarna de vergelijking met zijn oud-pupil John Degenkolb. Dan hebben we het dus over een renner die 10 sprints won in de Vuelta en inderdaad ook heel goed uit de voeten kan in klassiekers. Dus nogmaals waar haal jij vandaan dat ze niet meer op grote rondes met hem willen focussen en wel op kleine rondes?

Rahim Vlasblom
admin

Ik vind inderdaad dat je wat voorbarig bent... ik heb nog aanleiding gezien dat hij al klaar is voor het kopmanschap in het klassieke werk. Wat Zeeman ook zegt... hij heeft bijna 2 jaar stilgestaan in zijn ontwikkeling. Mede door blessures en slechte begeleiding. Geef hem even de tijd.

Laatst gewijzigd
KJP

Met het team dat ze hebben met Van Poppel, Teunissen, Roosen, Jansen en Martin lijkt het me sowieso niet nodig om een vaste kopman aan te stellen in dat werk. Gewoon koersen en mocht het koersscenario zo zijn dat van Poppel en nog wat andere mannen Jumbo mannen zich in de laatste fase nog samen vooraan bevinden kun je beslissen om op de sprint van van Poppel te gokken. Tot die tijd vooral overtal situaties proberen te creëren.

kelderfan

'@rahimns
Hij heeft 2 jaar stilgestaan. Waar haal je dat vandaan?

Hij heeft geen GT's gereden, ja dat klopt, maar dat komt omdat SKY de focus op 't klassementswerk heeft.
Dat Danny daar voor de centen is gaan rijden, is toch zijn eigen keuze.
Trouwens bij SKY won hij wel een rit in de TdP. Dus stilgestaan, wauw.

kelderfan

'@KimJungPoels
Natuurlijk ga je in 't Vlaamse klassiekerwerk kijken, wie er 't beste voorstaat. Maar als hij er bijzit, dan ga je toch voor Danny van Poppel met zijn sprint. Dat wordt nog leuk kijken wie wat gaat rijden.

Danny met Jansen, Van der Hoorn, Martin, Roosen, Teunissen en Wynants in de E3, DDV en RVV lijkt mij de sterkste opstelling met meerdere speerpunten.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan jij vindt dat hij zich verder heeft ontwikkeld bij SKY ??

Jorco

'@kelderfan..

Start met blessure
https://www.bndestem.nl/nieuws/pijnvrij-sky-debuut-danny-van-poppel~ac7eed2a/

Heel veel DNF (waar jij altijd naar kijkt bij uitslagen om te concluderen dat iemand er niks van kan)
https://www.wielerflits.nl/nieuws/danny-van-poppel-knokt-na-rotjaar-voor-zijn-plek-blijf-graag-bij-sky/

Door tegenslag geen succes in klassiekers
https://www.telegraaf.nl/sport/wielrennen/364716/van-poppel-blij-dat-ik-weer-grote-ronde-ga-rijden

Artikel waarin zelfs Merijn Zeeman zegt dat er sprake is van "relatieve stilstand"
https://www.gelderlander.nl/vuelta/van-poppel-moet-even-geduld-hebben~ae6f82be/

RoBinnn

Ik vind het een mooie ontwikkeling dat er een route gezocht wordt met Van Poppel die anders is dan bij Groenewegen. De basis die Van Poppel dit jaar legt zal volgend jaar voor betere resultaten moeten zorgen in voornamelijk sprints na een lastige koers, dit kan dus in eendaagse wedstrijden, korte rondes en grote rondes.
Persoonlijk verwacht ik hem in de giro, aangevuld met 1-2 mannen die hem kunnen helpen in de etappes die voor hem geschikt zijn. Dit kan dan perfect gecombineerd worden met klassementsambities van een andere renner.

Sandy Casar

Villalobos verkiest Education first boven Lotto Jumbo

https://www.velonews.com/2018/09/news/villalobos-heads-to-worldtour-with-ef-education-first_477813

Hofman

Heeft Groenewegen bij Peptalk nog iets over de rest van zijn programma in 2018 gezegd?

ghostwriter

'@Cesar
Dom van hem want EF Education is waar talent goes to die. Het is jaren geleden dat die een wielrenner echt beter hebben gemaakt.

1 2 ... 400 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.