Toch is 't een opsteker om een TTT-rit te winnen. De ploeg is er nog lang niet, maar zoals Campenaerts te keer ging, die zou ik maar snel terughalen.;)
Roglic, Van Emden, Bouwman en Eenkhoorn bleken 't sterkste deel van de ploeg. Powless kon er aan blijven hangen, maar Maarten Wynants moest de rol lossen. Maar vooral Bouwman na val en Eenkhoorn blijken goed te functioneren in een TTT.
Hoe heb je dat sterkste deel van de ploeg dan vastgesteld? Afgaande op wat foto's die ik voorbij zie komen zat Powless vandaag achter Roglic en voor Van Emden in de volgorde van de ploeg. Het zou me niet verbazen wanneer het overleven van die sandwich tussen de twee tijdrijders van de ploeg, de sterkste prestatie was van een van de andere vier.
Powless was even niet aan het opletten en moest er even af.... dat hij toch weer kon aanhaken vond ik wel een heel sterk staaltje, normaal is het dan gebeurd. Het heeft hem waarschijnlijk wel heel veel kracht gekost om terug te komen maar bleef de restant van de klim er toch gewoon bij en deed gewoon zijn werk. Het zegt wel iets over zijn karakter. Denk dat we volgend jaar al wat meer van zijn talent gaan zien.
'@vlek, ik heb heel de TTT gezien. Powless moest er op 8 km bijna vanaf maar wist op karakter aan te haken. Bergop herstelde hij zich en kon hij mee finishen. Veel werk heeft hij niet meer kunnen doen. Van Emden en Roglic hebben de laatste kms op de klim voor hun rekeningen genomen. Bouwman en Eenkhoorn konden goed tot het einde mee. Wynants zal in het begin veel werk opgeknapt hebben.
'@vlek
Kun je hier wat mee, als mij niet geloofd of was jij erbij met je wijze neus.;)
Quote: cyclingnews; Tour of Britain: "LottoNL-Jumbo win uphill TTT Starting third from last in the field of 20 teams, LottoNL-Jumbo finished with five of their six riders still together, with only Maarten Wynants unable to hold the pace set by Roglic, Jos Van Emden, Koen Bouwman, Pascal Eenkhorn and Neilson Powless; the latter did well to hang on after appearing to go through a bad patch in the final push to the line."
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.