Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 403 ... 481 482
xistnc

Het AK-niveau is natuurlijk wel degelijk lager, omdat het gros van die mannen al een grote ronde gereden heeft. Momenteel zijn volgens mij alleen Uran, Buchmann, Mas en Kelderman postfris.

tendam

'@kimjungpoels
De nummer 5 van de Tour kan de besten niet volgen... natuurlijk is het niveau in de Tour hoger, maar Kuss is ook wel veel bepalender aanwezig dan Tolhoek.

user26861

Of in de Giro een sprintploeg opstellen en dan vol voor de Tour gaan net zoals Sunweb... Even afwachten naar het parcour van de tour volgend jaar, maar als er bijvoorbeeld geen ploegentijdrit in zit...

Roglic, Kruijswijk, Bennet, Kuss, Martin, Gesink, De plus en dan laatste plaats (of eventueel blessures upvullen) met Van Emden/Tolhoek/De Tier

Zou serieuze ploeg zijn waarmee je Sky echt eens goed kan aanvallen...

tendam

Dat zijn bijna alleen maar klimmers... je hebt ook een paar renners nodig om Roglic door die eerste Tourweek te loodsen. Dit jaar kwam hij daar met meer geluk dan wijsheid doorheen.

KJP

'@Tendam

De nummer 5 zit er iedere keer redelijk bij, de nummer 14 rijdt wint alle aankomsten bergop tot nu toe, de nummer 10 oogt het sterkst van allemaal en de nummer 49 reed een aantal dagen in het rood. Zo lust ik er wel meer natuurlijk. Zowel bij de kopmannen als bij de knechten is het niveau in de Tour echt wel een stukje hoger dan in de Vuelta.

assen

Jammer, niet mee eens. Ik denk dat het niveau in de TdF gemiddeld wel wat hoger ligt, maar dat dit maar weinig scheelt. Als je het "okselfris" argument van xistnc toepast, zou het niveau in de Giro hoger zijn dan in de TdF?

Bij overdrijven is niemand gebaat, lijkt me.

tendam

'@assen
In de Tour is iedereen in topvorm (tenminste, dat proberen ze). Er wordt het hardst gereden, er is de meeste druk en er wordt veel nerveuzer gekoerst dan in de Vuelta. Niettemin zijn er renners die de Tour beter ligt dan de Vuelta en vice versa.

Ik denk ook dat Tolhoekje in de Vuelta langer mee zou kunnen. Maar niet zo lang als Kuss.

assen

'@tendam
Dat er harder wordt gereden kun je niet 1-2-3 vergelijken, gezien het parcours.
Veel/de meeste toprenners die aan de Vuelta meedoen proberen ook daar in topvorm te zijn, net als in de TdF.
En reken maar dat ze super hun best doen, als ze de Vuelta dreigen te kunnen winnen.

RoBinnn

Een TTT in de Tour is een zekerheid, dag twee in Brussel. Deze is net als een sprintetappe op dag 1 al bekend gemaakt door de organisatie. Een TTT wordt in de Giro op dit moment niet verwacht al is dat nog afwachten tot een officiële bekendmaking.
In namen kan zeker nog enorm geschoven worden, al is het maar dat wij hier geen duidelijkheid hebben over de wensen van de kopmannen. Mijn idee:
Giro: Bennett, Tolhoek, Kuss, Bouwman, Gesink, Van Emden, Leezer, Van Poppel
Tour: Roglic, Kruijswijk, Gesink, Clement (of De Plus als de gezondheid van Clement niet 100% is), Martin, Teunissen, Roosen, Groenewegen
Vuelta mogelijk opnieuw als tweede ronde voor Bennett en Kruijswijk. Als Groenewegen echt een tweede grote ronde wilt rijden dan kan je hem hier ook verwachten. Verder aangevuld met voornamelijk renners voor wie een grote ronde goed in de ontwikkeling past en voor de toekomst een toegevoegde waarde zal bieden. Renners zoals Olivier, Powless dus.

De ontwikkeling van de selecties zal een leuk onderwerp blijven om te volgen en de komende maanden wel wat duidelijkheid komen waar we wie mogen verwachten.

Romāns Vainšteins

Zou mij weinig verbazen mocht Jumbo eens met Roglic, Kruijswijk, Bennett, Kuss en Gesink naar de tour aftaaien om met eerstgenoemde pogen het podium te halen, helemaal mocht de tour ervoor kiezen om er een TT van 50 km over uitdagend terrein in te proppen.

user26861

Ik denk dat als Sunweb alles op de tour gaat zetten, ze publicitair daar iets tegenover moeten zetten. Zou leuk zijn als ze beiden met een super sterk team gaan.

Etappe 2 inderdaad een TTT van 28km in brussel. Thanks RoBinnn.

KJP

We zullen nooit weten of Tolhoek net zo goed, minder goed of beter zou zijn geweest dan Kuss dit jaar in de Vuelta. Ik denk dat ze elkaar niet veel zouden ontlopen.

Diever

Natuurlijk ligt het niveau in de Tour 2x zo hoog dan in de Vuelta. Kijk even naar wat voor prutsers, met alle respect, hier etappes winnen. Dat zul je in de Tour niet zien. Ook het Ak gaat niet meer tussen frisse mannen maar waarvoor dit duidelijk de 2de, en minder belangrijke piek is. Kijk ook maar naar wat voor renners de Vuelta kunnen winnen. Cobo... Horner...

En kuss voor een Ak in een grote ronde volgend jaar? Omdat hij een koers in Amerika wint en hier op kop kan rijden? Volgens mij missen jullie een stapje. Ak rijden. In kleine rondjes in Europa. Mag hij lekker in de Roglic rol van vorig jaar een grote ronde rijden. Lekker laten lossen en aanvallen in de bergen.

xistnc

Wauw, nice suprise!

MarcelGr91

Mooie zege in de ploegentijdrit van de Tour of Britain.

jvh93

Bijzonder sterk gereden deze TTT, lekker hoor!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Knap dit... Van Emden reed echt heel erg sterk....

Yeez

Roglic en Van Emden ongekend sterk! 5 man binnen zonder Wynants.

Nog een punt. Wat is Eenkhoorn al geweldig sterk in zijn debuutseizoen!

Poeksel

De eerste zege ooit in een ploegentijdrit voor TLJ, neem ik aan. Had Rabo of een van de andere voorlopers ooit een ploegentijdrit gewonnen?

xistnc

Rabo heeft ooit de TTT in de Tirreno gewonnen. Maar meer kan ik me niet herinneren.

Of telt de koppeltijdrit van laatst ook mee?>

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Poeksel ik kan me een TTT overwinning herinneren in T-A

kelderfan

Mooi een TTT-zege en dat tegen mannen als Froome en Thomas.
Chapeau voor vooral Primož Roglič , die wat minder zou zijn. Hij heeft nog wel af te rekenen met Quickstep Bob Jungels en Julian Alaphilippe

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat is nooit gezegd, er was alleen twijfel hoeveel last hij zou hebben van die blessure aan zijn arm. Blijft lastig blijkbaar om zaken op een goede manier te lezen.

jvh93

Maar mede flitsers! wie had er aan het begin van dit seizoen verwacht dat er 30 overwinningen behaald zouden worden door de ploeg met een van de laagste budgetten uit de worldtour? Ongekende prestatie van TLJ dit seizoen en als kers op de taart toch wel deze overwinning in een ploegentijdrit, waarin ze laten zien gewoon heel sterk te zijn als ploeg!

ghostwriter

Quick Step is qua overwinningen natuurlijk niet in te halen maar LottoNL maakt kans om tweede te worden qua overwinningen in 2017. Ze staan nu nog maar zes overwinningen achter Sky en maar één achter Mitchelton-Scott.

1 2 ... 403 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.