Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 406 ... 481 482
xistnc

Nogal plichtmatige column en erg mild. Alsof iedereen inclusief Dumoulin zich er maar klakkeloos bij neer moet leggen dat de visie van de ploeg zaligmakend is.

Daarnaast geen woord over het Riis-verleden van Roche. Hij vraagt zich wel af of Kelderman en Oomen de geschikte mannen zijn om Dumoulin bij te staan, maar gaat daar vervolgens niet op door. Hij noemt in een bijvoeglijke bijzin de zesmiljoenmiljard regeltjes die Sunweb de renners oplegt, maar geeft ook daar geen invulling aan.

kelderfan

Goed nieuws dat Taco van der Hoorn de overstap gaat maken naar TLJ. Dan wordt 't Vlaamse ploegske een stuk sterker met Van Aert , Teunissen, Martin en Van der Hoorn erbij.
De RVV Wout Van Aert met Van Emden, Van der Hoorn, Jansen, Martin, Roosen en Teunissen lijkt mij toch een goed blok.

Adrianus en Patrick

Heel erg slechte collumn van Sunfield ja, voegt echt helemaal niet toe..

Ik snap die negatieve tendens over Boom niet zo goed. Hij is nog altijd een betere renner dan BJ Lindeman, Olivier en Martens inderdaad.. Hij zal echter een salaris moeten verdienen dat in lijn is met z'n prestaties wil hij dat niet dan kan hij beter een betere ploeg gaan zoeken.

kelderfan

"Vandaag moet er misschien iemand van TLJ meegaan in een vroege vlucht zodat ze zelf niet direct op kop hoeven te rijden."
Dat lijkt mij de meest voor de hand liggende zet om bijvoorbeeld Powless e/o Eenkhoorn mee te sturen met de vluchtgroep. 1 als 't een kleine groep betreft en 2 als 't een wat grotere groep betreft.

Ja, Koen Bouwman heeft 't prima gedaan in de TTT, als je zijn valpartij meeneemt. Maar wat te denken van die Pascal Eenkhoorn. Die maakt ook grote sprongen voorwaarts. TLJ zit in een flow, wat betreft de jonge talenten.
Sam Oomen zal wel af en toe een scheve blik werpen, want hij had daar met mijn favo kunnen rijden.

Laatst gewijzigd
xistnc

Nee, niet 'ook'.

ghostwriter

LottoNL zal met Wynants, Van Emden, Martin, Leezer, Boom (of Van Aert), Teunissen, Roosen, Groenewegen, Van Poppel, Vd Hoorn, Jansen, Hoftsede en Eenkhoorn een geweldige ploeg hebben voor de Vlaamse (semi-)klassiekers. Zeker in de (wat kortere) semi-klassiekers zal LottoNL een favorieten rol hebben.

Laatst gewijzigd
tendam

Hofstede is volgens mij niet gehaald voor de klassiekers. Sowieso is mister DNF natuurlijk niet direct een versterking te noemen voor welke koers dan ook.

kelderfan

'@ghostwriter
Hofstede is toch niet gehaald voor 't Vlaamse werk en Eenkhoorn kan wel wat meer betekenen voor de ploeg.
Met Van Aert, Van Emden, Groenewegen, Jansen, Van der Hoorn {volgens cyclingfever bevestigd door de ploeg}, Martin, Van Poppel, Roosen, Teunissen en Wynants heeft de ploeg meer dan genoeg keuze om mee te doen.

ghostwriter

'@tendam en kelderfan
Misschien is Hofstede niet gehaald voor de (semi-)klassiekers maar bij Sunweb heeft hij er daar toch behoorlijk veel van gereden en hij is dus zeker wel iemand die een optie is voor de Vlaamse (semi-)klassiekers. Hetzelfde geld voor Martin. En TenDam, wiel noemde Hofstede een versterking voor "welke koersen dan ook"?

Laatst gewijzigd
Fanny

Jammer dat er geen TLJ in een vluchtgroep kon komen waardoor QS renners Alaphilip en Jungels kostbare seconden pakken.
Even later is Roglic gevallen. Hopelijk niet erg en kan hij met zijn teammaten de koers vervolgen en terugkeren in het peloton.

tendam

'@ghostwriter
Niemand, ik bedoel te zeggen dat hij voorlopig nergens een versterking is. Dus om hem nou op te schrijven als onderdeel van een favorietenploeg in de klassiekers gaat wat ver.

ghostwriter

'@tendam
Hofstede is goed genoeg om een onderdeel van een favorietenploeg kan zijn in de (wat kortere) semi-klassiekers. Voor een knecht is hij meer dan goed genoeg voor dat soort wedstrijden. Stel dat LottoNL met Boom (of Van Aert), Teunissen, Roosen, Van Poppel, Vd Hoorn, Jansen en Hofstede naar Dwars Door Vlaanderen gaat zou LottoNL dan niet één van de favorieten zijn om die wedstrijd te winnen? Of met Hofstede als onderdeel van de ploeg die rondom Groenewegen naar Kuurne-Brussels-Kuurne wordt gestuurd?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tendam
Hofstede kan ook wel wat meer dan alleen de Vlaamse klassiekers. Dat hij dit jaar niet uit de verf komt, kun je ook aan Sunweb toeschrijven.
Vorig jaar liet hij o.a. in de ToC zien, dat hij echt wel wat kan. In de bergritrit naar Santa Clarita reed hij met Mannion en Britton naar de streep. Tolhoek, Bouwman en Olivier kwamen toch op achterstand binnen.
Met een beter programma kan hij toch in het spoor blijven van jongens als Olivier, De Tier en Bouwman.

tendam

'@ghostwriter
Maar waarom noem je Hofstede erbij? Hij is hoogstens een knecht, en is meer gehaald voor het rondewerk dus gaat die koersen waarschijnlijk niet eens rijden.

ghostwriter

'@tendam
Omdat als LottoNL van plan is een Quick Step achtig schema te rijden qua (semi-)klassiekers ze in de breedte een sterke ploeg nodig. Hebben. Kijk naar het aantal verschillende wielrenners dat Quick-Step in het voorjaar in dat soort eendaagse wedstrijden (exclusief heuvelklassiekers) gebruikt. Als LottoNL zo'n schema zal rijden zou het mij verbazen als Hofstede niet minstens één of twee (semi-)klassiekers zal rijden. Zeker in de wedstrijden waarin een aantal van de toppers (Boom/Van Aert, Teunissen, Van Poppel, etc.) rust wordt gegeven.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Lindeman vind ik een interessantere knecht voor de Vlaamse koersen dan Hofstede. Beide zijn echter op geen enkele manier het verschil tussen een aardige en een hele goede ploeg.

ghostwriter

'@vlek
Inderdaad, Lindeman was ik nog vergeten. En ook Martens kan erbij worden genoemd. Ik heb nergens geschreven dat dit soort mannen het "verschil tussen een aardige en een hele goede ploeg" maken. Maar doordat de LottoNL ploeg in de breedte sterk is verwacht ik dat ze zeker in de semi-klassiekers met een ploeg kunnen komen waarmee ze bij de favorieten horen.

S. Morgenstern

Ja, maar dat laatste gegeven heeft dus niets met Leezer, Lindeman of zelfs Martens en Hofstede te maken. Het is tenslotte de breedte qua (bijna) subtoppers, niet de breedte qua pure knechten, die er voor kan zorgen dat ze hun stempel kunnen drukken in die koersen.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@vlek
Inderdaad, maar het is door de breedte van de ploeg dat ze veel van de semi-klassiekers die ze dit jaar over sloegen volgend jaar waarschijnlijk wel gaan rijden en dat ze op papier de kopmannen in al die (semi-)klassiekers goed te kunnen ondersteunen.

S. Morgenstern

Ze zouden die koersen gaan rijden door de belangen van de sponsor in die regio, niet omdat het staartje van de selectie renners bevat die er kunnen knechten.

Ze hebben verder geïnvesteerd in de breedte van de top van die groep renners om daar dan ook een stempel te kunnen drukken.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Zonder een breede groep mogelijke knechten met onder andere Van Emden, Martin, Leezer, Lindeman en Hofstede had LottoNL niet al die wedstrijden kunnen rijden. Om die allen te rijden heb je veel wielrenners nodig (kijk naar Quick Step dit jaar) zodat de ploeg die de belangrijkste klassiekers rijdt tijdens die klassiekers wel helemaal fit en in vorm zijn.

S. Morgenstern

Knechten zijn inderdaad ook belangrijk..

Canabliz

Slechte dag voor TLJ in de Vuelta en de TOB. Jammer! Hoop dat Bennett nog beter gaat worden want dit was toch wel een doel van hem.

S. Morgenstern

Bennett en Kuss vandaag inderdaad vrij matig, maar Kruijswijk maakt nog altijd een hele sterke indruk.

Bennett heeft regelmatig veel veerkracht getoond, dus die zou normaal ook nog genoeg van waarde moeten gaan zijn. Kuss is even afwachten natuurlijk, maar ook enigszins binnen de lijn der verwachting. Een mannetje minder bij de beste twintig klimmers is daarnaast nu ook weer geen ramp; drie was eerder een heel positief gegeven, dan een norm.

Laatst gewijzigd
KJP

Ik heb Bennett er nog maar zelden op kunnen betrappen dat hij beter wordt gedurende een grote ronde volgens mij.

1 2 ... 406 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.