Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 407 ... 481 482
FBahamontes

Ik hoop eigenlijk dat Bennett(en de ploeg zelf) het rijden van klassementen in grote rondes uit zijn hoofd zet. Het is een uitstekende renner, maar hij is gewoon niet goed genoeg om echt mee te doen om de knikkers. Het zou echt zonde en een verspilling van zijn kwaliteiten zijn als hij zich de komende jaren op grote rondes richt om dat met hangen en wurgen misschien 9e te worden.

Het zou veel beter zijn als zich gewoon richt op de rondjes van 1 week en dan als meesterknecht/rittenkaper naar de grote rondes gaat.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Bennett als meesterknecht van Roglic zal zich voor moeten bereiden als een volwaardige klassementskopman. Ik zie dan ook niet zo goed waar de schoen precies wringt, waar het de huidige ingeslagen weg betreft.

ghostwriter

'@FBahamontes
"Het zou veel beter zijn als zich gewoon richt op de rondjes van 1 week en dan als meesterknecht/rittenkaper naar de grote rondes gaat."

Inderdaad, Kruijswijk als kopman naar de Giro met (onder andere) Bennett, Tolhoek en Kuss als knechten en rittenkapers (plus misschien het bergklassement) en Roglic in de Tour als kopman met (onder andere) Gesink en De Plus als knechten lijkt mij ideaal. Dan kan Bennett in kleine rondes zonder tijdrit voor een klassement gaan en misschien kan hij over een jaar of twee als hij wat meer inhoud heeft ook weer voor een top vijf klassering in een grote ronde kan gaan.

Kruijswijk zie ik trouwens wel nog steeds als een kanshebber voor een top vijf klassering. De aankomsten zijn niet ideaal voor Kruijswijk maar het aantal klimkilometers wel. Bennett en Kuss moeten er voor (blijven) zorgen dat de Vuelta zo zwaar mogelijk wordt gemaakt zodat Kruijswijk in de derde week een voordeel heeft ten opzichte van zijn concurrenten. Herrada, Valverde, Ion Izagirre en Gallopin zie ik hem in ieder geval wel nog voorbij gaan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik hoop toch, dat Bennett het morgen beter gaat doen; dit was ook wel een steile pukkel met een wel zeer verrassende winnaar Óscar Rodríguez, die Rafał Majka erop legde.
Het was vandaag toch beter geweest om een mannetje mee te sturen; Kuss heeft 't geprobeerd, maar voelde kennelijk toen al zijn benen. Later was hij ook de waterdrager van dienst. De Tier heeft zijn kopmannen toch goed afgezet.
Gelukkig is Kruijswijk een vaste waarde; die heeft lang meegevochten, maar zo'n steile pukkel is toch meer voor de lichtgewichten als Tolhoek.

Rawolf

zou leuk zijn als bennett dit weekend eens meegaat met de vroege vlucht zoals pinot.

S. Morgenstern

Het was vandaag toch beter geweest om een mannetje mee te sturen; Kuss heeft ’t geprobeerd, maar voelde kennelijk toen al zijn benen. Later was hij ook de waterdrager van dienst. De Tier heeft zijn kopmannen toch goed afgezet.

Waarom was het dan precies beter geweest om 'een mannetje mee te sturen'?

kelderfan

'@vlek
De winnaar komt uit de vluchters en drie Belgen bij de 1e. vijf Teuns, Lambrecht en de nieuwe TLJ'er De Plus.
Al zal jij dat natuurlijk anders zien, maar had Kuss bij de vluchters gezeten, dan had hij mee kunnen doen of nog dienstbaar kunnen zijn voor Kruijswijk.

KJP

Tolhoek was in de tour toch een stuk constanter bergop dan Kuss deze Vuelta.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Voor de liefhebber nog een leuk interview met Sepp Kuss:

https://www.teamlottojumbo.nl/wielrennen/video-hoe-debutant-sepp-kuss-zijn-eerste-grote-ronde-beleeft

S. Morgenstern

Had Kuss bij de vluchters gezeten, dan had hij betere benen gehad dan hij had...

De meerwaarde voor Kruijswijk zie ik ook niet in zo'n rit als vandaag. Kuss kon nu als waterdrager zijn kopmannen bevoorraden, meer had er vanuit de kopgroep ook niet in gezeten.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@KimJungPoels Tolhoek heeft natuurlijk dan ook al wat meer ervaring als prof dan Kuss... je mag nu nog geen wonderen gaan verwachten van hem.

KJP

Mee eens hoor Rahims, maar ik denk wel dat we zijn podiumplaats van volgend jaar inmiddels zeker een jaar op mogen schuiven. ;)

kelderfan

'@ghostwriter
quote:"Inderdaad, Kruijswijk als kopman naar de Giro met (onder andere) Bennett, Tolhoek en Kuss als knechten en rittenkapers (plus misschien het bergklassement) en Roglic in de Tour als kopman met (onder andere) Gesink en De Plus als knechten lijkt mij ideaal."
Ik zou toch ook Clement, Olivier en Bouwman meenemen in 't verhaal.
Giro: Kruijswijk, Bouwman, Clement, Kuss, Olivier, Tolhoek, Van Emden en Lindeman;
TdF: Roglic, Bennett, De Plus, Gesink, Groenewegen, Jansen/Teunissen, Roosen en Martin;
Vuelta: Kruijswijk, Bennett, Clement/Bouwman, De Tier, Tolhoek, Martens, Teunissen/Jansen en Van Poppel.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@KimJungPoels sommige leven denk ik iets teveel in dromenland, als jongens als Tolhoek, Kuss en nog wat andere klimtalenten de komende jaren richting een top 25 plaats kunnen mogen we al heel tevreden zijn. Ik zie op dit moment nog geen directe opvolger voor Roglic of Kruijswijk en in mindere mate Bennett. En dat hoeft ook nog helemaal niet, geef die mannen lekker nog de tijd om te groeien en te leren.

ghostwriter

'@rahimns
Volgens mij denkt niemand dat Tolhoek en Kuss binnenkort goede klassementen (in grote rondes) gaan rijden. Alleen zullen ze op een goede dag zeker wel mee kunnen strijden om een etappe overwinning en zouden ze zeker een kanshebber zijn om het bergklassement van een grote ronde te winnen als ze zich daar op zouden richten. Met Kruijswijk en Roglic heeft LottoNL twee kopmannen die top 5 kunnen rijden in grote rondes en het zou mooi zijn als ze daarnaast klimmers als Gesink, Bennett, Tolhoek, Kuss en De Plus de vrijheid geven om ook een individueel succesvolle grote ronde te rijden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Roglic gaat in de Tour de France toch gewoon Bennett, Kruijswijk en Gesink meekrijgen? Ik zou het in ieder geval kapitaalvernietiging vinden om Kruijswijk na de Giro te laten mikken naar een rondje dat qua parcours nooit echt het zijne zal worden, terwijl hij in de Tour de France goud waard kan zijn voor een hele serieuze podiumkandidaat.

Waarom De Plus opeens voorbij komt in meerdere Tour-fantasietjes begrijp ik ook niet helemaal. Prima talent natuurlijk, maar toch geen renner met het niveau om zich binnen TLJ in de belangrijkste selectie van het jaar te fietsen?

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@vlek
Hoezo past de Giro qua parcours niet bij Kruijswijk? Hij heeft laten zien de Giro te kunnen winnen. Het zou belachelijk zijn om hem in dienst van Roglic de Tour te laten rijden. Daarbij moet er toch ook een klassementsrenner de Giro rijden? Dat gegeil op de Tour begrijp ik niet zo. Natuurlijk is het de belangrijkste wedstrijd maar om het hele seizoen daarop af te stellen is geen goed idee.

S. Morgenstern

na de Giro

klassementsrenner

Wat een geweldig persoon is die Sepp Kuss als je zijn interview op de website ziet. Ik hoop dat de ploeg nog veel lol aan hem kan beleven de komende de jaren, want ik denk dat zijn top nog niet in zicht is.
Maar ik ben bang dat een grote ploeg hem binnenkort wegkoopt.

Rawolf

Ik zou het liefste tlj in de tdf alleen voor het klassement zien gaan met groenewegen, kruijswijk en tolhoek in de giro.

Roglic, Bennett, Kruijswijk, Gesink, Martin, Kuss, de Plus,en bouwman is in mijn ogen de sterkst mogelijke opstelling in ondersteuning van Roglic

ti-raleigh

En op het vlakke? Wie zijn daar de tempobeulen?

Rawolf

op het vlakke zou je dan vooral Martin hebben en als het nodig is bouwman/gesink

S. Morgenstern

Mocht je enkel voor het klassement willen gaan, dan vraag me af of De Plus, Kuss en Bouwman erbij nu werkelijk zoveel toe zou voegen qua ondersteuning voor Roglic. Ik denk dat je er in de ploegentijdrit zelfs eerder op achteruit zal gaan, dan dat je er enige seconden winst mee zou boeken.

Ik zou naast de klimmers, in plaats van nog wat extra klimmers, eerder enkele mannen zoeken die daadwerkelijk iets toe kunnen voegen op het terrein waar Roglic nog kwetsbaar is gebleken. Van Emden zou je in dit scenario bijvoorbeeld nooit thuislaten, met daarnaast ook nog Teunissen en/of Roosen (of Van Aert).

Laatst gewijzigd
Rawolf

Zit er een ttt in volgend jaar? In dat geval zou je zeker van emden meenemen ipv de plus. Roosen/teunissen heb je weinig aan als je voor eindwinst gaat en de koers in handen wilt nemen.

S. Morgenstern

Degenen die Rowe en Stannard altijd opstellen zijn het niet met je eens..

1 2 ... 407 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.