Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 409 ... 481 482
T80JZ

Bennett in de Tour 2019:

He will skip the Tour de France as LottoNL-Jumbo continue to take a patient approach to his development and their long-term plan is to give him GC roles at the Giro and Vuelta before letting him have a full crack at the Tour in 2019.

https://www.stuff.co.nz/sport/other-sports/104258273/george-bennett-to-enjoy-long-break-before-vuelta-a-espana

"I won't be at the Tour of California or the Tour de France next year. After a lot of discussion, thinking and planning, and analysing courses, we are going to the Giro and the Vuelta and then carrying on to the worlds. It is hard to think that I'm missing the Tour of California and the Tour de France - that's why I ride a bike - but I '' be back in 2019."

http://www.granfondoguide.com/Contents/PopUp/3480/george-bennett-wont-defend-tour-of-california-title

But a warning for insomniacs captivated by Tour de France action in July: Bennett will be absent as he plots a training path to the Vuelta, starting August 25.
"It'll be hard to sit that one out, but as a long term goal [for 2019] it's the best option.
"This year I decided it's better to do the Giro and Vuelta, but the Tour de France is why I ride a bike. What I'm learning in these races will be invaluable for what we'll need on that tour.

https://www.nzherald.co.nz/sport/news/article.cfm?c_id=4&objectid=12061571

Natuurlijk heeft hij hierover afspraken gemaakt bij de planning van dit seizoen en bij zijn contractverlenging. Zo gaat dat toch. In 2018 de Giro en de Vuelta en dan in 2019 weer de Tour, want the Tour de France is why I ride a bike.

T80JZ

De derde week van Kruiswijk. Uit de Volkskrant van vandaag:

Derde week
Hoe zorg je ervoor dat een renner op niveau blijft in de derde week? Lotto-Jumbo-ploegleider Engels: ‘De sleutel ligt bij het dieet. Er is dagelijks contact tussen de wielrenners en de diëtist van de ploeg. Je moet bedenken dat het lichaam is uitgeput. En dan niet alleen de spieren. Ook de maag en darmen hebben het zwaar. Eetlust verdwijnt, zelfs na een lange dag fietsen. Dan moet je proberen toch genoeg energie bij te eten. Met licht verteerbaar voedsel als fruit en yoghurt. Het klink misschien simpel, maar dat is essentieel.’

Ook Kruijswijk benadrukt het belang van voeding. ‘Iedereen heeft vermoeide benen. Daar ligt het verschil niet. Het is dus inderdaad zaak om altijd te blijven eten tijdens de koers, ook als je geen zin hebt.’

Na een korte pauze: ‘Maar koersinzicht is misschien nog wel belangrijker. Ik heb inmiddels veel ervaring. Ik weet hoe ik mijn krachten moet doseren. Het is zaak om waar mogelijk wat te sparen. Uit de wind blijven. Het juiste wiel kiezen. Vooral niet als een gek aanvallen op elke klim. Daarom zal ik ook niet zo snel een half uur verliezen zoals Yates in de Giro. Nee, de komende week wil ik eigenlijk wel wat tijd gaan winnen.’

tendam

Garanties zijn er natuurlijk nooit. Bennett zal (mede-)kopman willen zijn, maar hij haalt met moeite de top-10 dus dan wordt hij pure knecht voor Roglic. Dat moet hij zelf ook maar willen.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Bennett heeft verlengd. Hij voelt zich blij bij TLJ dus waarom zou hij niet willen knechten als hij zelf geen kans meer hreft?

tendam

Volgens mij heeft hij de ambitie om zelf kopman te zijn in de grote rondes. Als hij naar de Tour wil kan dat, maar dus niet als kopman.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ze zullen ook eerst even kijken hoe de parcoursen zijn in Frankrijk en Italie. Ze maken in december het programma op voor de mannen, dus tot die tijd lijkt alles nog open te liggen.

ti-raleigh

Verkeerd gelezen. Ik dacht dat het specifiek om zijn kansen in deze Vuelta ging.

ti-raleigh

Rr zullen Bennett beloftes zijn gedaan anders had hij niet verlengd. Daar zal ook kopmanschap in een grote ronden bij zitten vermoed ik.

Poeksel

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180908_03723384

Ik zie Boom eigenlijk wel naar Roompot gaan als versterking voor Van Aert...

Johnny7

Ik had zelf ook meer verwacht van Bennett tot nu toe maar om hem nu meteen tot knecht te degraderen omdat hij een slechte dag had is weer zo typisch NL-achtig negatief gezeik, bah. Laat hem zichzelf bewijzen, is de Vuelta al voorbij?

Er zijn niet veel renners die tot hun recht komen op deze steile rotdingen in de Vuelta. Ook Bennett komt meer tot zijn recht in de Tour en de Giro. Net als Kruijswijk. Toch doen ze het goed hier! Het enige wat ik bij Bennett jammer vind is dat hij een ontzettend slechte tijdrit heeft. Daar verliest hij net als een Bardet vaak veel minuten, maar hij verliest altijd nog net iets meer. Hopelijk zal dat deze Vuelta anders zijn.

tendam

'@johnny7
Hij is toch lang zo goed niet als Roglic? Ergens onderin de top-10 is zijn niveau in Giro en Vuelta, in de Tour is dat waarschijnlijk buiten de top-10. Dan ben je dus knecht, als Roglic ook meerijdt.

Niks tegen Bennett hoor, qua persoonlijkheid m'n favoriete TLJ-renner.

Johnny7

Nee hij is niet zo goed maar ga nou niet populair lopen doen en hier lopen verkondigen dat een top 10 klassering geen goede prestatie is in een grote ronde zeg. Als je zulke knechten wilt moet je lekker naar Sky gaan. Alleen daar ben je dan een knecht. En met 2 kopmannen voor de dag komen die in een top 10 kunnen rijden bevalt me wel zoals TLJ dit jaar laat zien.

Tevens denk ik dat hij ook beter kan dan een 8e plek, zoals hij hoger zou zijn geëindigd in de Giro dit jaar zonder pech.

S. Morgenstern

Bennett komt op mij in die filmpjes van TLJ nooit over als iemand die er moeite mee heeft om onderdeel te zijn van een team. Het tegendeel is eerder het geval. Hij heeft zelf aangegeven het liefst met alle drie de kopmannen naar de Tour de France te gaan. Behalve wanneer je vermoedt dat hij afgelopen zomer niet heeft gekeken, zou je toch mogen aannemen dat hij weet in welke rol hij daar dan zal starten.

Jotto-Lumbo

'@poeksel, leuk verhaal allemaal van Zijlaard en Boogerd..

Wout heeft al duidelijk aangegeven niet naar een fusieteam te willen. Daarnaast zijn het allemaal leuke praatjes dat Wout heel veel mag gaan bepalen, maar van welk budget? Crelan heeft zijn handen vol aan het salaris van Wout en Roompot moet een fusie aan gaan om te blijven bestaan. De beste renners vertrekken (van Goethem, van de Hoorn etc..) en ze hebben momenteel alleen van het Schip onder contract staan. Boom heeft een voorstel afgeslagen om financiële redenen, dus wat voor versterkingen zouden ze kunnen halen die Wout bij kunnen gaan staan met dit budget.. En dan heb ik het nog niet eens over de inmeninging van Sniper in de fusie.

Een charmeoffensief van Plugge zal beter gewerkt hebben denk ik. Teunissen, Boom, Jansen, Roosen, Wynants, Martin, van de Hoorn, van Poppel en ga zo maar door. Professionele begeleiding, hoogte stages, niet afhankelijk van Wild Cards.

Ik denk dat Wout binnenkort aankondigt, zijn contract bij Sniper af te kopen en volgend naar bij TLJ te rijden.

S. Morgenstern

Eenkhoorn zal zoals hij zich dit seizoen ontwikkelt volgend jaar ook toe zijn aan een grote ronde. Hetzelfde geldt voor Powless, hoewel dat natuurlijk afhankelijk zal zijn van het verlengen na 2019.

tendam

Je bent toch gek als je nu naar Roompot gaat, Boom zijnde? Tenzij je echt geen andere opties hebt. Na volgend jaar klapt die ploeg in elkaar (als het niet dit jaar al gebeurt).

StevieK

Bennet z'n tijdrit is behoorlijk verbeterd, zie de TOC vorig jaar. Wat een luxe heeft TLJ met steeds meer klasbakken in de ploeg.

Hopelijk springt Kuss of de tier vandaag mee, een ritwinst zou erg mooi zijn

aru123

'@stevieK de giro niet gezien zeker?
Bennett is gewoon geen goede tijdrijder, maar hij heeft zich wel stormachtig ontwikkeld in het klimmen. Ik kan me een tijd herrineren dat hij vergelijkbaar was met een type als nate brown.

StevieK

Of ik de Giro niet gezien heb?
Nee, is me compleet ontgaan Aru. Wanneer werd deze koers gereden?

StevieK

Hij had jaren last van z'n milt, dat belemmerde hem in zn koersen.

aru123

Haha wat happen mensen toch snel. Zonder gekheid de tijdrit in de toc had hij erg weinig tegenstand en bennett heeft gewoon niet de power voor zo'n tijdrit.
https://youtu.be/e_P73Gp0HW0
Vanaf de derde minuut kijken

veld

ok

user26799

'@SteviieK
LottoNL-Jumbo zit in de Vuelta met 4 klimmers en 4 voor de vlakke ritten. Van de 4 klimmers zijn er 2 kopmannen/klassementrijders. Blijven Kuss en De Tier over als helper.... Ik vrees dat de ploeg zich de luxe niet zal durven permitteren om één van beiden een vrije rol te geven....

assen

Johnny +1
Inderdaad, je mag iemand niet geheel afschiieten na 1 slechte koers. Kijk, Lars Boom rijdt maar 1 goede koers per jaae, DAN iemand afschieten is nog niet netjes maar een stuk begrijpelijker m.i.
En zo slecht is de tijdrit van Bennett nu ook weer niet.

StevieK

Walraeve. Zowel de Tier als Kuss hebben al 1 of meerdere malen meegezeten. Dat is iets anders als een vrije rol.

1 2 ... 409 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.