Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 434 ... 481 482
S. Morgenstern

Dit soort koersen zijn voor de betere PCT-ploegen vaak speerpunten en koersen waar ze hun sterkste mannen opstellen. Waarom is het vreemd om een WT-ploeg als TLJ daar mee te vergelijken?

Laatst gewijzigd
KJP

Wanty rijdt hier ook niet echt met hun beste selectie rond. En bij Vital is de beste ploeg al ruk, dus daarmee vergelijken is gewoon onzin.

FBahamontes

Waarom zouden ploegen als Vital, Wanty, DD en Quick Step in vredesnaam meehelpen voor een sprint? Die ploegen weten ook wel dat hun sprinter nooit gaat winnen van Groenewegen.

Lotto Jumbo heeft met afstand de snelste sprinter van het peloton. Dan zijn ze het zeker in dit soort koersjes dus ook aan hem verplicht om vanaf kilometer 0 het gewicht van de koers te dragen en alles terug te halen zodat hij in goede positie aan de sprint kan beginnen . Het is gewoon jammer om te zien dat de ondersteuning van Groenewegen eigenlijk al 3 jaar ondermaats is, waardoor hij in mijn ogen al tientallen overwinningen is misgelopen in de loop der jaren.

S. Morgenstern

Best mogelijk dat je ergens tientallen hypothetische overwinningen voor Groenewegen vandaan zou kunnen toveren, maar deze koers is er daar niet een van lijkt me. Vandaag had namelijk echt helemaal niets in zich om een sprint te worden. Groenewegen had met deze omstandigheden enkel gewonnen wanneer hij zelf de benen had gehad om mee te springen.

Die benen had hij vandaag echter niet, wat totaal geen schande is. Groenewegen is gewoon een renner voor sprints, niet voor dit soort finales. Zoals TLJ hier gewoon een ploeg had voor een sprint, niet voor de finale die er door de omstandigheden (en de valpartijen onderweg) uiteindelijk kwam.

Laatst gewijzigd
xistnc

Omdat ploegen hun kansen willen maximaliseren. Vaak is dat door een sprinter in stelling te brengen in een massasprint. Ook als er intrinsiek sterkere sprinters aanwezig zijn. Dat is toch niet nieuw voor je?

FBahamontes

Als je het hebt over maximaliseren van kansen is het meewerken voor een sprint juist het domste wat je kan doen. Puur omdat je daar met afstand de laagste winstkans hebt tegenover Groenewegen. Dat soort ploegen hebben veel meer kans op een overwinning door mee te gaan in de vroege vlucht of in de finale aan te vallen, wat dus ook precies hetgene is wat ze deden vandaag. En dan is het aan Lotto Jumbo om ze terug te halen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ook Wagner dus uit koers door een val:

https://twitter.com/RobertWagner83/status/1043548114588770304

StevieK

Sinds Wagner z'n vrouw zou gaan bevallen, heeft de beste man alleen nog maar deuken in pakjes boter gereden. Heel teleurstellend

xistnc

Dat soort ploegen hebben veel meer kans op een overwinning door mee te gaan in de vroege vlucht

Geen van die ploegen was vertegenwoordigd in de vroege vlucht. Alleen DDD heb ik het geweer van schouder zien veranderen.

Van Genechten en Dupont hebben afgelopen week beide twee keer podium plus één keer top-10 gereden, terwijl er betere spinters aanwezig waren. Dat zijn uitslagen die tellen voor hun ploegen, zelfs als ze niet winnen.

kelderfan

Ja, Wagner kan morgen niet meedoen en ook Jansen is een vraagteken.
Komt Maas nog in beeld om in te vallen; gezien de bijdrage van Kooistra vandaag, is hij {Jan Maas} meer dan welkom.
Maar je ziet 't gebeuren. Valpartij 2 man uitgeschakeld en dan toch doorgaan met 't treinspelletje.
Trek deed ook mee met de achtervolging, maar ook met een alternatief plan.
Derhalve waarom {nogmaals} geen man mee laten gaan met de te verwachten late uitval.

S. Morgenstern

Waarom die vraag nog een keer stellen, wanneer je niet wil luisteren naar het antwoord?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

En wie had dan de gelukkige moeten zijn @Kelderfan....

xistnc

Zelfs Kelderfan moet hebben opgevangen dat Maas komende dagen iets in Oostenrijk te doen heeft.

S. Morgenstern

Dan maar De Tier; gezien de bijdrage van Olivier vandaag, moet hij ook wat kunnen voor Groenewegen. Anders desnoods de oude Tankink maar weer oproepen, hoewel die dit seizoen zo mogelijk nog minder deukjes in de boter trapt dan Wagner.

Alles om een mannetje minder te voorkomen in die koers van morgen; welke dat ook mag zijn.

Laatst gewijzigd
xistnc

Ah, de Gooikse Pijl. Die was me even ontschoten. Zou Groenewegen er op zitten te wachten om een reeks Belgische koersdagen af te werken en daarvan precies de twee 1.1-koersen te winnen? Ach, winnen is winnen.

kelderfan

'@vlek
Och arme jongen; sorry hoor dat ik 't niet eens ben met jouw uitleg.
Bedoel je onderstaande:
"Ze hadden met de renners die ze hebben geen betere koers kunnen rijden (behalve dan dat Jansen zonder valpartij natuurlijk wel wat verschil had kunnen maken in de finale). Daarom heb ik niet zoveel met negatieve beoordelingen van dit soort koersen."
Jansen en Wagner waren uitgevallen en dan ga je met 4 man proberen je sprinter in stelling te brengen; dat was de enige oplossing dus?
@rahimns
Sorry je hebt gelijk, dat Jan Maas niet beschikbaar is. Maar ja Floris De Tier kan dit werk ook aan

S. Morgenstern

dat was de enige oplossing dus?

Ja, werken voor Groenewegen was hier de enige optie voor een resultaat.

Bedoel je onderstaande:

Het antwoord op je vraag is de opmerking over de kwaliteit die aanwezig moet zijn om aanvallen van mannen als Stuyven, Benoot, Naesen en Pedersen te volgen. Dat het geen keuze is, maar een kwestie van kunnen. De andere tactiek die jij als optie ziet is dus onmogelijk zonder de sterke mannen die je daarvoor nodig hebt. Daarom is iemand als Roosen dus zo belangrijk rond Groenewegen (vraag Taco nog maar eens hoe hij vorig jaar in die Tacx koers verloor). De ploeg die ze vandaag hadden kan niet anders dan werken voor Groenewegen en is verder kansloos in een finale als die van vandaag.

Laatst gewijzigd
Diever

Vandaag werd er geloof ik taktisch een foutje gemaakt. Toe. Het peloton terugkwam bij de kopgroep waren er 2 man van LTJ voorin. Groenwegen denk ik en ?. Op dat moment had de 2de man moeten besluiten het helemaal terug te brengen ipv in het peloton te blijven zitten.. maar ach. Je verliest meer koersen dan dat je er wint

S. Morgenstern

Besluiten als sleutelwoord..

Laatst gewijzigd
xistnc

En Diever maar rammen met z'n joystick.

ghostwriter

Het is wel zo dat we na dit soort eendaagse wedstrijden het regelmatig hebben over redenen waarom het LottoNL niet lukte een massasprint aan te dwingen. Het is natuurlijk geen schande dat dit LottoNL vaak niet lukt maar als je een topsprinter in je ploeg hebt dan heb je ook de verantwoordelijkheid om een ploeg om deze sprinter heen te bouwen die ervoor zorgt dat er vaak wel een massasprint wordt afgedwongen. Gelukkig lijkt LottoNL dit zelf ook te begrijpen en komen er hardrijders als Martin, Teunissen, Vd Hoorn en Van Aert bij die vast met enige regelmaat voor Groenewegen zullen knechten.

Ik vraag me (losstaand van deze wedstrijd waarin het niet eens tot een massasprint kwam) ook af of het niet tijd wordt dat LottoNL een sprintaantrekker van wereldklasse aantrekt. Ze hebben een type Renshaw nodig wiens gehele jaar in dienst van Groenewegen staat. Mannen als Roosen en Jansen verdienen het om regelmatig voor eigen kans te rijden. Zolang Groenewegen een vaste sprinaantrekker heeft kunnen maakt het niet uit als de hardrijders die Groenewegen en zijn sprintaantrekker naar voren rijden rouleren. Alleen is het de vraag waar een type Renshaw te vinden is.

Laatst gewijzigd
tdola

Nou, mijn opmerking heeft heel wat losgemaakt....
Het gemis van Jansen en Wagner zal zaterdag ook meegespeeld hebben, al kan de laatste me dit seizoen weinig overtuigen. Wellicht was het uitvallen van ackermann van groter belang, dat scheelde bora meehelpen in achtervolging.

De reden waarom het niet altijd lukt een sprint te krijgen snap ik ook wel, zeker in een natte koers als deze.
Ook de afwezigheid van roosen en van Emden (bijv) vandaag helpt niet mee.
Olivier heeft iig zijn kilometers op kop gereden. Helpt hem denk ik toch ook weer beetje om koershardheid op te doen na zijn onfortuinlijke eerste deel vh jaar.

Benieuwd of morgen de ploeg versterkt wordt met de tier, tankink of Lindeman (deze liggen meest voor de hand denk ik). Waarom niet zou je zeggen met koers in België!?

tdola

Als pcs klopt, dan start Wagner idd niet, Jansen wel, en is er geen vervanger opgeroepen..

tendam

In zo'n koers met Gaviria en Groenewegen aan de start is het zaak voor de rest van het peloton om de massasprint te ontlopen. Dat is het spelletje, en het is niet raar als dat lukt.

Groenewegen kan inderdaad een goede leadout gebruiken, maar had Kittel zo'n geweldige sprinter voor zich bij Argos? Ja, Degenkolb soms.

S. Morgenstern

Roosen is een goede lead-out. Kittel had Veelers, Degenkolb zat daar altijd twee plekken voor in de trein.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 434 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.