Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 433 ... 481 482
Yeez

'@rahimns en al antwoord gehad ;)

Rahim Vlasblom
admin

Nee... waar ik ook al bang voor was ;)

kelderfan

Die Lennard Hofstede is toch dezelfde renner, die 2016 de Rhône-Alpes Isère Tour heeft gewonnen. Een jaar daarvoor kreeg Sam Oomen in dezelfde koers de bloemen. Ik ken hem nog van de Piccolo Giro di Lombardia 2015.
Ik denk, dat Lennard Hofstede wel wat meer kan, dan wat hij bij Sunweb heeft laten zien.

Rahim Vlasblom
admin

Nee... dat is een andere ;)

S. Morgenstern

Hofstede heeft bij Sunweb inderdaad niets laten zien van wat er bij de beloften in leek te zitten. Hofstede stond bij de beloften echter ook niet bekend als klimmer, dus de kans dat hij bij de profs ooit nog zo'n type wordt is extreem klein.

kelderfan

'@vlek
Even afwachten wat de TLJ-trainers met Lennard Hofstede kunnen bereiken in 't nieuwe seizoen.
Maar bij Sunweb is Mike Teunissen ook niet echt veel beter geworden. Ik denk ook, dat 't programma te mager was.

@rahimns
Is er nog een broer of neef van Hofstede, die in 't peloton zit verscholen?;)

ghostwriter

Zowel Hofstede als Teunissen leken bij Sunweb een beetje stil te staan in hun ontwikkeling. Toch is Hofstede een bruikbare knecht en Teunissen liet dit vooraar zonder een gerichte voorbereiding al zien in de finale van klassiekers mee te kunnen doen. Het zou mij niet verbazen als uiteindelijk Teunissen en Van Poppel de beste LottoNL mannen voor de klassiekers worden. Ik hoop dat ze in 2019 beide zowel de Giro als Vuelta rijden om zo (nog) een jaar in hun inhoud te investeren.

Laatste man

Grappig om te zien dat Lobato zoveel positieve reacties krijgt uit de wielerwereld na zijn overwinning. Veel oud ploeggenoten van Movistar en Lotto met reacties. Voor Lotto Wynants, Roosen, Roglic, Grondahl en Groenewegen.

Jotto-Lumbo

Tjaa ik zou ook geen slaappillen aannemen van een vreemde..

kelderfan

Lobato was ook geen verkeerde renner om als extra snelle man erbij te hebben; maar ja zo'n lullig voorval kan veel stuk maken. Hij heeft wel voor wat onnodige problemen gezorgd. Dan is het toch leuk, dat zijn oud-collega's hem nog niet hebben afgeschreven.

tdola

Toch jammer dat in een koers als vandaag, tlj niet sterk genoeg blijkt om groenewegen te laten sprinten voor de overwinning. Met iets meer power in de ploeg kan je wellicht met zo'n supersprinter nog een handvol van dit soort koersen op je naam schrijven.

Wellicht kunnen volgend jaar Tony Martin, taco vd hoorn en Mike teunissen daar mede hun rol in spelen.

Morgen herkansing met dezelfde ploeg in kleinere koers.

KJP

Helemaal met je eens tdola. Jumbo heeft de laatste twee maanden iedere keer een ploeg aan Groenewegen meegegeven die pks tekort komt om hem in de finale te laten sprinten.

Toch enorm jammer, al heb ok daardoor wel een aantal heerlijke koersen gezien. Dus dat is wel een voordeel.

S. Morgenstern

Dat ze geen renners hebben van het niveau dat hier de finale kleurt mag toch geen nieuws zijn.

Rahim Vlasblom
admin

Helaas was Jansen al vroeg uit koers door een val, maar het is wel duidelijk dat de ploeg in de breedte voor dit werk mankracht mist, maar gezien de aanwinsten voor komend jaar zal hier ook stappen in gemaakt kunnen worden. Op dat punt heeft de ploeg toch goed gekeken wat er nog nodig is om weer een stap te maken en zijn de juiste renners gehaald. Met Teunissen, Martin, Hofstede en dan nog wat namen die rondzingen zou dat voor volgend jaar weer beter moeten.

kelderfan

Ja, deels mee eens. Niet alleen te weinig pk's, maar ook de manier van koersen. Je weet van tevoren met dit weer, dat een sterke groep gaat aanvallen en niet gaat wachten op een sprint.
Toen de groep Jasper Stuyven ging, was 't enige antwoord het gat dichtrijden.
Waarom niet een keer als al vaker aangegeven een man meesturen en juist in de finale. Die hoeft geen trap teveel te doen, met Groenewegen achter zich.

S. Morgenstern

Ja, deels mee eens.

Wat is er dan gebeurd met de opvatting dat het een goede zaak was dat Groenewegen eens zonder zijn vaste sterke mannen op pad ging?

Toen de groep Jasper Stuyven ging, was ’t enige antwoord het gat dichtrijden.
Waarom niet een keer als al vaker aangegeven een man meesturen en juist in de finale. Die hoeft geen trap teveel te doen, met Groenewegen achter zich.

Want als Stuyven gaat dan kun je kiezen of je mee gaat of er achteraan moet rijden..

KJP

'@Vlek

Dat het geen verrassing mag zijn betekent niet dat we het een goede koers moeten noemen. Met de sterkste renners om Groenewegen heen (Roosen, Jansen, van Emden, Wynants, Martens.) heb je genoeg sterke mannen om de finale in ieder geval mede te bepalen. Lever je van dat rijtje iemand in dan kost het je meteen slagkracht, lever je er teveel van in en je ziet het oude team in dit soort wedstrijden. Altijd achter de feiten aan.

Voor dit soort koersen is de kwaliteitsinjectie die volgend jaar komt echt immens groot.

kelderfan

"Wat is er dan gebeurd met de opvatting dat het een goede zaak was dat Groenewegen eens zonder zijn vaste sterke mannen op pad ging?"
Daar is niks mis mee, want ook met Roosen erbij had TLJ 't nakijken gehad. Wynants was echt wel goed bezig.
"Want als Stuyven gaat dan kun je kiezen of je mee gaat of er achteraan moet rijden.."
Je weet toch wel 't verschil om met een versnelling de aansluiting te maken of een bepaald tempo aan te houden.;)

S. Morgenstern

Ze hadden met de renners die ze hebben geen betere koers kunnen rijden (behalve dan dat Jansen zonder valpartij natuurlijk wel wat verschil had kunnen maken in de finale). Daarom heb ik niet zoveel met negatieve beoordelingen van dit soort koersen.

Dat ze de vijf miljoen die er voor volgend jaar bij komt voor een groot deel in de Vlaamse koersen stoppen zal verder uiteraard nogal wat verschil maken. De huidige selectie is er echter een dit is samengesteld met een beperkt budget, waarbij dit soort koersen ook niet de focus zijn geweest. Dan kun je dus geen stempel drukken op dit soort finales en kan ik me daar als volger ook moeilijk druk over maken..

xistnc

Beetje eenzijdig. Mede vanwege 7 renners per ploeg heb je hebt toch wat meer ploegen nodig om in een finale als dit een massasprint af te dwingen. QST krijgt het ook niet voor mekaar en wat nu echt het idee was van DDD is me niet duidelijk.

Waar was Bora voor Ackermann, waar was Wanty voor Dupont en waar was die ploeg van Coquard en Genechten? Al heb ik slechts het laatste half uurtje gezien en niet steeds met commentaar. Dus het kan zijn dat ik wat uitleg gemist heb over de afwezigheid van die ploegen.

S. Morgenstern

Je weet toch wel ’t verschil om met een versnelling de aansluiting te maken of een bepaald tempo aan te houden.

Ja, zo'n explosieve versnelling om mee te gaan in dat soort aanvallen vraagt een stuk meer klasse..

Daar is niks mis mee, want ook met Roosen erbij had TLJ ’t nakijken gehad.

Roosen is zo'n beetje de enige in deze selectie die de versnelling heeft om in zo'n finale mee te zitten, dus zijn aanwezigheid had zeker verschil gemaakt.

kelderfan

'@KJS
Jij begrijpt het gelukkig wel. Het is goed, dat Van der Hoorn, Martin en Teunissen erbij komen, want dan kan er ook een ander spelletje worden gespeeld, dan alleen maar de sprinter in stelling brengen.
Met dit weer moet je anticiperen op 't gegeven, dat er dan een splitsing wordt gemaakt, door de sterkste mannen.

KJP

Ackermann was al uitgevallen. Jumbo met Vital & Wanty vergelijken als het op slagkracht aan komt lijkt me op voorhand al een brevet van onvermogen.

DDD heeft uiteindelijk van Rensburg in de kop van de wedstrijd gekregen.

Ik maak me er verder ook niet druk over, ik merk alleen op dat ik het jammer vind dat een wereldklasse sprinter als Groenewegen zo weinig ondersteuning heeft. Gelukkig is dat volgend jaar beter.

xistnc

Jumbo met Vital & Wanty vergelijken

Leg me geen woorden in de mond, wil je? En als je dan toch ploegen noemt, waarom precies QST weglaten?

Het gaat om een bundeling van krachten door ploegen die een sprint willen. Die ploegen hoef je dan niet met elkaar te vergelijken.

KJP

Als de Vuelta volgend jaar weer weinig geschikt is voor sprinters kun je zelfs een van Poppel nog overwegen voor ditzelfde najaar. Beetje in de Stuyven/Degenkolb combi die Trek vandaag had.

Maar goed, zijn mogelijkheden voor volgend jaar dus weinig relevant. En het is in ieder geval fijn om te weten dat er voor volgend jaar meer kansen liggen.

1 2 ... 433 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.