Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 432 ... 481 482
Witte Trui

'@KJP; ik zou de vrije rollen verdelen. Met een ploeg vol vrijbuiters, zul je net zien dat niemand de finale fris genoeg aanvangt. Op basis van vorm, parcours en tactiek bepalen lijkt mij. Wel eens met het feit dat er meerdere renners zijn die dat kunnen of zelfs verdienen. Ik neem alleen aan de van Aert contractueel (voor 2020) e.e.a. heeft bedongen qua vrije rol of kopmanschap in de voorjaarskoersen.

Qua klimmers: ook daar hangt e.e.a. af van de winter die ze doormaken (potentieel genoeg) en het parcours, maar qua (meester)knecht rollen ook a.d.h.v. aan wie ze gekoppeld worden. Wanneer Clement niet (tijdig) fit is om aan Steven te koppelen, zie ik daar een rol voor de Plus. Gesink zie ik wel gekoppeld worden aan Roglic. Maar goed, blijft koffiedik kijken... In ieder geval relatief weinig 'pelotonvulling' die uitsluitend als knecht zullen/willen rijden.

aru123

'@rahimns
Dit gaat jou wellicht boven de pet, maar heb jij enig idee/zou jij kunnen navragen hoever het team in de onderhandelingen is gevorderd met o.a. boom, martin en van der hoorn? Het is namelijk al weer even stil qua transfernieuws bij tlj.

Rahim Vlasblom
admin

'@aru123 hier krijg ik geen antwoorden op... hoef ik niet eens aan te beginnen.

Yeez

Volgensmij zijn vd Hoorn en Martin rond en vertrekt Boom naar een nader te bepalen team.

ghostwriter

Jammer dat de terugkeer van Boom niet heeft opgeleverd waar we op hoopte. Boom blijft een wielrenner met status en je hoopt toch altijd dat hij goed zal presteren.

Yeez

'@rahimns je kan vragen of het lang duurt voordat het volgende transfernieuws wordt gemeld?

Rahim Vlasblom
admin

Heb de vraag gesteld...

aru123

'@Rahimns
Sorry wat ongelukkig geformuleerd van mij.
Dank dat je de vraag van jesse hebt doorgegeven.

Yeez

'@aru123 Zo is de vraag wel wat openlijker gesteld. Iedereen weet dat er nog nieuws aan zit te komen, maar niet welke renners ( nouja ;) ). Zoiets gaat de ploeg natuurlijk nooit zeggen. Alleen de vraag of het nieuws nog lang duurt of niet kan geen kwaad om te melden.

@rahimns dankjewel Rahim!

Yeez

Overigens, hier het programma van het resterende jaar:

Eurometropole
Gooikse Pijl
Famenne Ardenne classic
Binche - Chimay - Binche
Emilia
Parijs - Tours
Bruno Beghelli
Tre Valli Varesine
Lombardije
Tacx Pro Classic
Hammer Series Hong Kong
Tour Guangxi
Japan Cup

Enige (jammere) wedstrijden die ze missen zijn Milan - Torino en Gran Piemonte.

tendam

Benieuwd naar Tolhoekje in Emilia. De mooiste eendagskoers van allemaal.

@kimjungpoels
Maar ook in die klimkoersen wijst het zich vanzelf. Staat Roglic aan de start, dan alle ballen op hem. Kruijswijk in een grote ronde idem dito. Bennett in rondes van een week, maar misschien hebben Tolhoek, De Plus en Kuss daar wel met zoveel kans om de top-10 te halen.

Laatst gewijzigd
KJP

'@Ghostwriter

Moeilijk te bepalen hoeveel marge er nog op het gewicht van de Plus zit. Ik lees 67kg op 1.89 wat bijvoorbeeld al 3 kilogram lichter is dan een Gesink, maar ik weet niet in hoeverre dat klopt. Anderzijds denk ik overigens dat er ook op het complete plaatje bij Tolhoek en Kuss nog flink marge zit, want volgens mij hebben die zich nog nooit op het tijdrijden geconcentreerd bijvoorbeeld, en kunnen ze dat best nog wel een richting een acceptabel niveau trekken wellicht.

In ieder geval plaatste ik Tolhoek in de categorie schaduwkopman voor volgend jaar op basis van de huidige zaken. Ik denk bij de rol schaduwkopman eigenlijk vooral aan een plan B in een grote ronde, iemand die je zo lang mogelijk hoog wil houden in het klassement van bijvoorbeeld een Giro. Bij een Tolhoek weet je dat hij flink tijd kan gaan verliezen in de tijdrit, maar je weet ook dat hij een behoorlijke kans heeft om bij de beste 10/15 mee te klimmen in zo'n Giro. Bij Kuss denk ik simpelweg dat dat nog een jaar te vroeg gaat zijn en bij de Plus vind ik het twijfelachtig of hij dat ooit gaat kunnen. Voor volgend jaar zou ik het zelf zo indelen:

- Tolhoek - Schaduwkopman in een ronde als de Giro, en af en toe een klassement in grote rondes met veel hoogtemeters Catalunya/Dauphine/Zwitserland die categorie
- Kuss -Kopman in Amerika wederom en ook een keer een klassement rijden in een ronde met veel hoogtemeters zoals die ik bij Tolhoek noemde
- De Plus - Vooral focus op rondes als de Ronde van Polen en een Parijs-Nice wanneer daar niet hele hoge cols in zitten, maar nog even niet denken aan klassementen in de zwaardere rondes van een week & grote rondes.)

veld

Witte trui en KJP, Is die Lennard Hofstede met 1,86m en 72 kilo wel als klimknecht te kwalificeren!

Netraam

Hoe zwaar was Stijn Devolder toen hij 11e werd in de Vuelta? Hoe zwaar was Maxime Monfort toen hij top 10 wist te rijden? Hoe zwaar was Knees toen hij klimknecht werd bij Sky en klimmer bij Milram? Jungels? Gallopin?

Gewicht is niet het hele verhaal.

EDIT: Kom er net achter dat Monfort op 66kg gelijst staat. Ik dacht altijd dat hij een wat grotere klimmer was, ook vanwege zijn redelijke tijdrit.
Anyway, nieuwe naam: Van Garderen, ook niet de lichtste, maar wel 2x top 10 in de Tour. Niet dat Hofstede dat nu gaat doen, maar opnieuw: Gewicht is niet het hele verhaal.

Laatst gewijzigd
xistnc

Precies. Ik zeg roeitraining.

Witte Trui

Lennard Hofstede werd / wordt volgens mij als iemand gezien die vooral een heuvelrenner is (Waals werk zeg maar). Qua profiel plaats ik hem gelijk aan een Lindeman, dus vroegtijdig controleren in een klimtrein wanneer nodig en anders op het vlakkere / glooiende deel zijn rol vervullend.

Ben heel benieuwd naar het Italiaanse najaarswerk, mooie koersen.

Wat zien jullie als kers op de taart qua prestaties in de laatste koersen? Lombardije zou wat mij betreft geniaal zijn. Want dan scoren ze in alle soorten koersen (klassementen en dagzeges). Aan de andere kant zou een zege van Gesink, Kruijswijk of Olivier het ook 'af' maken (gunfactor).

Rawolf

Knees klimknecht bij sky? Dit is nieuw voor me

Rawolf

Ik zou Thomas de Gendt de nummer 3 van de Giro noemen

S. Morgenstern

Hofstede is in ieder geval geen klimmer.

KJP

Neemt niet weg dat het een knecht kan zijn voor de klimmers in de selectie. :P

S. Morgenstern

Hofstede is net als Lindeman een knecht voor alle koersen. Inderdaad ook voor klimmers, maar niet specifiek voor dat soort koersen, zoals de andere renners in die 'klimgroep' wat wel zijn.

Laatst gewijzigd
Netraam

'@Random wielerliefhebber
In 2009 top 20 Tour voor Milram, 9e in Zwitserland in 2008, samen met Rogers en Siutsou voor Wiggins ook flink op kop gewerkt. Tuurlijk, hij was daar niet de laatste man, maar hij was meer een klimmer dan er vaak wordt gezegd.

Ik hoop dat Hofstede zich de komende jaren breed kan ontwikkelen, hoewel ik er een beetje een hard hoofd in heb dat we hem vaak gaan zien. Een beetje als Leezer, of inderdaad Lindeman de afgelopen paar jaar, belangrijk maar vrijwel onzichtbaar.

ghostwriter

Ik denk dat Hofstede* inderdaad wordt gehaald omdat hij als knecht allround inzetbaar is. Net als Tankink en Lindeman en ook ongeveer van dat niveau. Het is een beetje het fundament waar een ploeg als LottoNL op is gebouwd. Wynants, Martens, Van Emden en Leezer zijn ook zulke mannen en Clement ondanks een korte tussenpauze eigenlijk ook. Ik vind het mooi hoe trouw LottoNL aan dit soort mannen is.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

Hofland? ... Hofstede bedoel je toch

ghostwriter

'@rahimns
Inderdaad, ik bedoelde Hofstede.

1 2 ... 432 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.