Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 436 ... 481 482
S. Morgenstern

Buiten dit jaar met deze atypisch TTT-selectie met maar een echt goede tijdrijder....

FBahamontes

'@xistnc
Je weet dat er buiten het WK nog meer TTT's zijn gedurende het seizoen?

@vlek
Hahahaha, wil je nou serieus beweren dat er maar 1 goede tijdrijder in deze selectie zat? Dan zijn we snel klaar met deze discussie.

S. Morgenstern

Ja, wie zou er buiten Van Emden nog meer die stempel verdienen? Powless heeft misschien die potentie, maar dat is iets voor de toekomst. Van Poppel kan het heel af en toe in prologen, maar is toch ook geen gangmaker in deze discipline. Bouwman is ook hooguit een tempo onderhouder, maar niets bijzonders. Roosen en Leezer zul je sowieso niet op het oog hebben.

xistnc

Je weet dat er buiten het WK nog meer TTT’s zijn gedurende het seizoen?

Zinloze constatering. Buiten het WK gaat het 9 van de 10 keer om een grote ronde. Sprinters en klassementsrenners bepalen dan de TTT-uitslag, het heeft dan geen enkele zin om iets 'op papier te verwachten'.

Mijn inschatting is dat jouw verwachtingen vooraf en behoefte om te gallen achteraf al jaren stukken hoger zijn dan je op papier zou mogen verwachten.

FBahamontes

Van Emden, Powless en Bouwman zijn alledrie goede tot uitstekende tijdrijders. Daarnaast zijn van Poppel en Roosen typische hardrijders en daarom perfecte motoren voor een TTT. De enige renner waar je vandaag vrij weinig aan hebt is Leezer. Als je dat allemaal bij elkaar optelt kan en moet je veel meer verwachten dan een 13e plek.

En @xistnc, het heeft geen enkele zin om 'op papier iets te verwachten' van TTT's in grote rondes omdat er sprinters en klassementsrenners in elke ploeg zitten die de uitslag bepalen...? Ik zou die zin nog eens lezen, misschien besef je dan hoe lachwekkend het is wat je zegt.

Laatst gewijzigd
xistnc

Het ging om TLJ, toch?

TLJ mikt in de grote rondes al enkele jaren op een sprinter en één of meer AK-mannen, met hun knechten. Dat geldt helemaal niet voor elke ploeg, zoals jij stelt. Of zoals je mij in de mond probeert te leggen.

Van deze TTT heeft TLJ overduidelijk geen doel gemaakt. De opstelling was ernaar, de uitslag is ernaar. Dan kun je vooraf dromen en achteraf kabaal maken wat je wil, maar dat verandert niets aan de realiteit.

En gaat over tot de orde van de dag.

S. Morgenstern

Ik denk dat je de kwaliteiten van enkele renners danig overschat. Powless en Bouwman zijn op het hoogste niveau geen goede tijdrijders, maar hooguit in staat om aardige tijdritten te rijden. Daarnaast missen ze voor een ploegentijdrit respectievelijk ervaring en vermogen, waardoor ze geen belangrijke motoren zullen zijn. De rest zou je als goede hardrijders kunnen bestempelen, maar die missen voor dit parcours dan weer klimvermogen. Totaal onzinnige om van dit gezelschap veel meer dan deze uitslag te verwachten.

skylimit

Zijn we het er gewoon overeens dat de TTT prut was? Durf dat gewoon toe te geven en kom niet met allerlei drogredenen aan van dit en dat en zus en zo.
TLJ is geen Quick Step dat blijkt ook in de belgische koersen.

ti-raleigh

Prut? Hoezo? Er was vooraf geen doelstelling. Na het wegvallen van Roglic en Gesink waren ze kansloos voor hoge klassering. Er was maar een doel en dat was ervaring opdoen. Misschien dat jongens als Roossen, Bouwman en Powless veel hebben geleerd vandaag. En dan is het doel wel bereikt en was het vandaag niet prut.

skylimit

'@ti-raleigh dat bedoel ik dus met een drogreden --- ervaring op doen op het laatste WK-ploegentijdrit.

S. Morgenstern

Hierna zijn er tenslotte nooit meer ploegentijdritten.

ghostwriter

'@skylimit
Laatste WK-ploegentijdrit is toch niet de laatste tijdrit? Waarom zou deze tijdrit niet gebruikt kunnen worden om ervaring op te doen. Dat LottoNL hier geen podium zou rijden was sowieso wel duidelijk. Als LottoNL met de best beschikbare opstelling was gekomen waren ze missen 6-8 geworden maar wat hadden ze daar nou aan?

Voor LottoNL houdt het WK TTT net op het verkeerde moment op. Stel je voor dat ze volgend jaar een ploeg met Van Emden, Martin, Gesink, Roglič, Van Aert en De Plus aan waren gekomen. Dan hadden ze in één klap bij de favorieten voor een podiumplaats gehoord.

Trouwens ben ik tegen het gebruik van ploegentijdritten in rondes zolang het verschil in niveau qua ploegen zo groot is als nu. Zeker in kleine rondes is het absurd als er een TTT een groot deel van de eindstand bepaald.

Laatst gewijzigd
KJP

In een grote ronde vind ik het prima, in de rondes van een week vind ik het nooit zo leuk. Het WK vind ik prachtig.

user26777

'@Ghostwriter
"Zeker in kleine rondes is het absurd als er een TTT een groot deel van de eindstand bepaald"
Na de TTT in de GB tour, waren de meesten laaiend enthousiast.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ti-raleigh
Het was de teamleiding, die aangaf dat een 8e. plek 't doel was en als je dan niet verder komt dan als 13e. te eindigen, dan is dat gewoon niet goed te noemen. Dat zij voor de toekomst Leezer opstellen is ook niet echt klasse.
@rahimns
Je hebt gelijk hoor. Het was juist in deze koers goed om Jansen vooruit te sturen, want anders hadden de andere ploegen TLJ lekker het vuile werk laten opknappen. Je ziet, dat nu 't peloton nog aardig dichtbij kwam; alleen was 't jammer, dat juist de gisteren gevallen Jansen het in de sprint niet kon afmaken. Dat is in dit geval een goede verklaring, waarom 't helaas niet op winst uitdraaide.
Maar SEG levert prima werk en met die Jordi Meeus en Thymen Arensman hebben zij weer twee pareltjes.

Laatst gewijzigd
tendam

dat bedoel ik dus met een drogreden — ervaring op doen op het laatste WK-ploegentijdrit

Hoe lang denk jij nou na voor je zoiets post? Gewoon interesse.

Deze TTT was inderdaad nogal slecht. Met Van Emden als enige echt goede tijdrijder aan de start mocht je ook niet zoveel verwachten. Maar laten we eerlijk zijn, afgezien van die uitschieter in Engeland is TLJ ook niet bepaald top in ploegentijdritten.

ghostwriter

'@Joachim Agostinho
Tja, als zo'n TTT erin zit kan je hem beter winnen toch?

ti-raleigh

'@kelderfan
Ik heb Heijboer horen zeggen dat ze misschien 8e konden worden, maar nergens dat dat het doel was.

@ skylimit
Er was vandaag niets maar dan ook helemaal niets te winnen voor TLJ. Dat je 13e teleurstellend vindt begrijp ik dus niet.

kelderfan

'@ti-raleigh
Hij zal 't zeker zo voorzichtig hebben gebracht, maar een 13e. mag je toch wel als teleurstellend zien.

S. Morgenstern

8ste had met deze renners echt een hele goede uitslag geweest. 13de is dat zeer zeker niet, maar om het teleurstellend te noemen had er duidelijk meer in moeten zitten en dat is niet het geval.

Laatst gewijzigd
ajvs

13e is natuurlijk eerlijk gezegd bagger, maar of je nou 8e of 13e wordt: who cares. Was ook gewoon een B-team wat TLJ heeft opgesteld. Had je Roglic, Gesink, Clement en Kruijswijk alle 4 in vorm aan de start staan had je voor dichtere ereplaatsen meegedaan.

tdola

Conclusie, 13e niet goed, maar gingen hier niet voor resultaat zullen we maar zeggen.
62 km in ttt is ook nog eens extra atypisch, 2x zo lang als regulier ttt.
Maar zou er niet te lang bij stilstaan, want was hier niks bijzonders verwacht.

Ik hoop op de Tirreno van 2019 op een zeer sterke ttt, en dat kan best.
Je zou daar een team op kunnen stellen (en dat is absoluut niet ondenkbaar) van: Roglic, Bennett, de plus, van Poppel, Tony martin en nog 2 (bijv teunissen en van aert, maar kan ook leezer, wijnants oid).
Dan mogen ze afgerekend worden als ze geen plek bij de eerste rijden en zich rot schamen als ze 13e worden.

user23731

'@tdola
Je onderstreept terecht de zeer lange afstand... 62 km.... Los van alle ploegen en prestaties kan men zich afvragen of het zin heeft een wereldtitel toe te kennen over een afstand, die je in een gans jaar nergens aantreft.... En de snelheid : bijna 56 km/u bij de heren en bijna 53 km/u bij de dames... Om van te duizelen toch....

PeterSelie

Grappig de argumenten dat deze renners kwamen met als doel om wat ervaring op te doen.
Quick-Step had zelf twee 23-jarigen en een 24-jarige aan boord, blijkbaar kwamen die voor meer dan ervaring opdoen.
Het was gewoon een ramp die TTT van Lotto-Jumbo.

Groetjes

ghostwriter

'@PeterSelie
Maar Quick Step kan met een ploeg vol goede tijdrijders. LottoNL kwam met een ploeg met één goede tijdrijder en een paar redelijk talentvolle tijdrijders die nog lang geen goede tijdrijders zijn. Je kan de twee ploegen niet vergelijken.

1 2 ... 436 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.