Ik had op dit parcours Van Poppel of Roosen bij de laatste vier verwacht (Van Emden, Powless en Bouwman leken me zekerheden). Beide waren goed in vorm in hun laatste koersen, maar blijkbaar kwam dat er gisteren in de ploegentijdrit niet uit. Dat zal dan ook wel een leermomentje zijn..
Emilia site geeft alvast vier namen voor TLJ: Roglic, Gesink, Bennett en Battaglin. Ik ben benieuwd of daar dan Kruijswijk, Kuss en Tolhoek ook nog bij gaan komen of dat enkele de Italiaanse koersen overslaan en straks richting China moeten.
"Emilia site geeft alvast vier namen voor TLJ: Roglic, Gesink, Bennett en Battaglin. Ik ben benieuwd of daar dan Kruijswijk, Kuss en Tolhoek ook nog bij gaan komen."
Ik denk dat Kruijswijk wel wordt gespaard; die heeft zich al genoeg uit de naad gereden.
Ik denk eerder aan De Tier, Tolhoek en Kuss.
De GP Bruno Beghelli een dag later lijkt mij iets voor Bouwman, Powless en Maas
Bruno Beghelli is volgens mij meestal een sprint met een uitgedund peloton. Ik neem aan dat de mannen van Emilia dan in dienst van Battaglin gaan rijden. Ze zouden eventueel nog kunnen overwegen om Van Poppel in te vliegen, afhankelijk van de koersen die er in die dagen in het Noorden van Europa op het programma staan.
Hetzelfde zou voor Kuss kunnen gelden. Ik denk zelfs eerder, dan voor Kruijswijk. De Tier, Bouwman en Powless zullen samen met Olivier, Martens en Lindeman inderdaad ook nog opties zijn om te knechten in dat Italiaanse najaar. Maas rijdt bij een andere ploeg.
Bruno Beghelli is zeker wat voor Danny van Poppel, dan kan hij samen met Battaglin er voor gaan.
Emilia met Gesink, Battaglin, Bennett, Olivier, Roglic, Powless en Tolhoek;
Beghelli met Gesink, Battaglin, Bouwman, Olivier, Danny van Poppel, Powless en Lindeman;
Tre Valli met Gesink, Bennett, Roglic, Kuss, Olivier, De Tier, en Tolhoek;
Il Lombardia met Roglic, Bennett, Gesink, Kruijswijk, Kuss, De Tier en Tolhoek. Roglic kopman!
In de Giro 2019 komen twee tijdritten; de 1e. een klimtijdrit bij Bologna en een 2e. tijdrit met 't laatste deel bergop naar San Marino.
Je zou dan gaan denken aan Roglic, die dat als geen ander goed beheerst. Dat zou in mijn ogen betekenen, dat Kruijswijk en Roglic met ook Tolhoek naar de Giro gaan afreizen.
Roglic gewoon in iedere koers opstellen waar een tijdrit in zit! Waarom niet!? Of gewoon even afwachten tot de presentatie van de Tour de France met zijn tijdritten en dan voorlopig alleen even vaststellen dat de tijdritten in de Giro Kruijswijk goed passen?
Overigens lijken de mannen voor de 98th Tre Valli Varesine (1.HC) me ook wel geschikt om af te reizen naar China en Japan.
'@vlek
Vorig jaar werd de Tre Valli betwist door o.a. Nibali, Dumoulin, Sam Oomen, Aru, Pinot, Moscon en nog een paar berggeiten. Ik zie juist deze koers als laatste voorbereiding op de Il Lombardia. Dus graag een kleine correctie in je verhaal.
Dus de TLJ - mannen Roglic, Gesink, Tolhoek en Bennett zullen daar zeker deelnemen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.