Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 438 ... 481 482
Rahim Vlasblom
admin

Die blinkt nog steeds uit bij Gazprom waar hij tijdritten achter elkaar wint.... not.

kelderfan

'@tendam
Hoe zat 't ook weer Kruijswijk kon toch wel 2 GT's achter elkaar rijden? En Gesink kan toch ook makkelijk de Giro en de TdF combineren.
Kan Roglic dat ook, dan is het probleempje opgelost.

Dan kunnen de kanonnen Gesink#, Kruijswijk* en Roglic# toch de Giro* en TdF# combineren.

Om 't even op een rijtje te zetten.
Giro: Roglic, Kruijswijk, Gesink, De Plus, Tolhoek en dan nog drie renners ….;
Tdf: Roglic, Kruijswijk, Gesink, Clement, Martin en dan nog drie sprinttreinrenners …..;
Vuelta: Bennett, Kuss, Bouwman, De Tier, Olivier, Powless, Teunissen en Van Poppel.

S. Morgenstern

Roglic gaat volgend jaar voor het podium in de Tour de France. Ik kan me niet voorstellen dat een Giro in dienst van Kruijswijk de meest ideale voorbereiding is op dat hoofddoel. Ik denk ook niet dat Kruijswijk hem nog heeft wanneer je ziet welke opties er verder nog zijn. Onrealistische en daarmee oninteressante piste..

Eenkhoorn zou ik trouwens bijna zeker achten voor een grote ronde debuut in de Vuelta. Waarmee hij een van de weinige is die je nu voor die ronde in zou kunnen vullen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Ok, natuurlijk is de combinatie Giro en TdF niet goed en zeker niet goed voor Roglic, als hij vol voor de TdF wil gaan.
Als je ervan uitgaat, dat Kruijswijk in de Giro en Roglic in de TdF voluit moeten. Dan is het ook raadzaam om elk minimaal 4 ondersteunende bergop mannen mee te geven. Dat wordt toch nog een puzzel uitgaande van de bezetting van 2019.

Ik ben 't wel met je eens, dat Eenkhoorn een grote ronde nodig heeft om verder te groeien, maar dat geldt natuurlijk ook voor Powless.

S. Morgenstern

Powless is een van de jongens die nog geen contract heeft voor 2020, dus qua deelname aan de Vuelta zal er heel veel afhangen van hoe dat zich volgend seizoen ontwikkelt.

kelderfan

Maar waarom denk jij, dat Powless niet gaat verlengen. Die heeft echt wel potentie en in 't 1e. jaar mag je niet alles verwachten. Ik denk, dat hij Eenkhoorn de nodige stappen gaan maken. Dus ide Vuelta moet nog worden ingevuld.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ontwikkeling van bijv. Daan Olivier, die goed begon, maar door een val een beetje in de verdrukking is geraakt.

xistnc

Maar waarom denk jij, dat Powless niet gaat verlengen

Dat zegt hij niet, dodo. Lees nou eens een keer wat er staat.

kelderfan

'@xistnc
Halo Dodo. Ik lees "een van de jongens die nog geen contract heeft voor 2020"
En dat is een reden om de Vuelta niet te rijden. Dan moet jij als Dodo eens Boom bellen.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

En dan nog even doorlezen wat er achter 2020 staat.....

S. Morgenstern

Het kan een reden zijn waardoor hij de Vuelta niet zou rijden. Wanneer hij of de ploeg voor 2020 dus voor een andere mogelijkheid zou gaan, dan wordt de kans vrij klein dat hij zo'n selectie zou halen. Hetzelfde geldt o.a. ook voor Kuss, De Tier en Olivier. Die constatering bevat verder geen aanbeveling in welke richting dan ook, maar is slechts een feit om rekening mee te houden wanneer je na wil denken over de selectie voor de Vuelta van volgend jaar.

Laatst gewijzigd
Yeez

Ik vind het toch vrij zeldzaam hoe Kelderfan iets zo kan lezen...

ghostwriter

Als ze een grote ronde gaan rijden zou ik Powless (mits hij zijn contract verlengt) en Eenkhoorn beide de Vuelta laten rijden. Dan kunnen ze in het voorjaar nog behoorlijk aantal kleine rondes rijden om zich aan te passen aan het niveau. Voor Powless kan je volgend jaar eigenlijk het programma wat Kuss dit jaar heeft gereden kopiëren waarin hij onder andere in de Tour of California en Tour of Utah als kopman wordt uitgespeeld.

Eenkhoorn zou ik zo veel mogelijk heuvelwedstrijden laten rijden voor de Vuelta. Die jongen moet vooral eerst ontdekken wat voor een type wielrenner hij is. Momenteel lijkt hij me vooral geschikt als aanvallende overgangsrenner maar hij is pas 21 jaar oud en hij kan volgens mij nog alle kanten op gaan. Hij deed het relatief goed in de klassiekers hij bij LottoNL tekende hadden ze het vooral over zijn kwaliteiten als klimmer en tijdrijder.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
"dus qua deelname aan de Vuelta zal er heel veel afhangen van hoe dat zich volgend seizoen ontwikkelt."
Ja, met de klemtoon op heel veel; @vlek heeft zich al eerder zo uitgelaten over Powless, vandaar mijn reactie.
Omdat ik vind, dat je renners en dan voor neo's in hun 1e. jaar de gelegenheid moet geven om zich te ontwikkelen.

kelderfan

'@ghostwriter
Niet eens zo'n slecht idee om Powless 't programma 2018 van Kuss te laten rijden in 2019.
Alleen denk ik, dat misschien wel Bennett in de ToC wil acteren met Olivier en Powless.

S. Morgenstern

Volgens mij heb ik Powless juist regelmatig 'verdedigd' tegen de teleurstelling over zijn eerste seizoen, die wat mij betreft een gevolg was van een veel te onrealistische verwachting over de mogelijkheden van zo'n jonge neo.

Wat overigens volledig los staat van mijn constatering dat de samenstelling van de selectie van 2020 doorslaggevend zal zijn voor de selectie van de komende Vuelta. Waarbij renners die vertrekken waarschijnlijk weinig kans maken. Het is bijvoorbeeld niet ondenkbaar dat Kuss daardoor volgend jaar helemaal geen grote ronde rijdt*.

*Disclaimer: daarmee stel ik dus niet dat Kuss weg zou moeten en/of niet goed genoeg is voor de Vuelta..

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@kelderfan
Dat zal liggen aan welke grote ronde(s) Bennett zal rijden. Als ze de Giro overslaan zou ik Bennett en Kuss de Tour of California zeker laten rijden. Tot nu toe is daar alleen weinig zinnigs over te zeggen. Natuurlijk moeten mannen als Kuss en Powless hun contract verlengen als ze een grote ronde willen rijden maar volgens mij voelen ze zich prettig bij LottoNL en zullen ze graag hun contract verlengen. Aan de kant van LottoNL zie ik ook geen reden om hun contract niet met minstens twee jaar te verlengen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Heeft die Powless een beetje eindschot trouwens ?

ghostwriter

'@Romāns Vainšteins
Hij is natuurlijk geen sprinter maar hij is zeker geen strijkijzer. Als hij met een kein groepje aanvallers naar de finish rijdt zou ik hem zeker niet afschrijven. Het wordt afwachten hoe hij dit verder ontwikkeld. Momenteel komt hij qua type op mij op een talentvollere versie van Bouwman over maar we kunnen niet voorspellen hoe hij zich zal ontwikkelen. Ik hoop en verwacht dat hij volgend jaar zo aanvallend mogelijk mag rijden. Ik vind sowieso dat jonge talenten zo aanvallend mogelijk moeten rijden. Laat ze zichzelf leren kennen in plaats van ze vanaf het begin in het buik van het peleton te laten meepeddelen. Dit is iets wat LottoNL in mijn ogen erg goed doet en ik neem aan dat ze daar mee zullen gaan.

KJP

Powless moet volgend jaar maar eens laten zien dat ie waarde kan hebben voor de betere coureurs. De volgende stap is vrij en aanvallend gaan koersen wat mij betreft.

Wielerfan1987

Ik zou opteren om Powless een vergelijkbaar programma te laten rijden als Kuss dit jaar, eventueel met de ronde van Polen voor aanvang van de Vuelta in plaats van Utah om jetlag problematiek te vermijden.

Dan zou hij bijvoorbeeld na de Dauphiné nog het USA kampioenschap kunnen rijden gevolgd door een week of twee vakantie thuis in de USA.
Dan het zomerkamp/hoogtestage met de ploeg in juli/augustus en dan Polen en de Vuelta.

tendam

Voor mijn gevoel reed Powless al een redelijk vergelijkbaar programma met Kuss? Behalve de Vuelta dan.

Wat het voor soort renner is weet ik niet. Bij de beloften klom hij beter dan nu, dit jaar was het eigenlijk overal net niet. Wel zonde voor hem dat hij niet op het WK tijdrijden U23 reed, al is die Bjerg wel beter, volgens mij.

kelderfan

'@Wielerfan1987
"Ik zou opteren om Powless een vergelijkbaar programma te laten rijden als Kuss dit jaar, eventueel met de ronde van Polen voor aanvang van de Vuelta in plaats van Utah om jetlag problematiek te vermijden."
Op zich een goede zaak om Powless voor de Vuelta eerst TdP te laten rijden; alleen hoe zit 't dan met Utah, waar Kuss zijn zege wel wil verdedigen.

Rahim Vlasblom
admin

Wat zitten jullie alweer op de details, we weten nog niets eens wat voor programma ze gaan rijden, misschien doen ze niet eens Utah aan. En dan zou Powless niet meegaan naar Utah maar een andere renner, dat maakt toch ook geen verschil.

kelderfan

'@rahimns
Sorry, maar het was m.i. juist een goede zet van TLJ om met Powless, Kuss en vooral met Eenkhoorn om die Amerikaanse koersen op te nemen in 't programma {mijn complimenten nog daarvoor}, want juist daar kwamen Kuss en ook Eenkhoorn toch tot goede en uitstekende resultaten. {TLJ heeft nu 31 zeges!} Daan Olivier doet 't daar ook heel goed.
Dan wil Gesink er niet bij betrekken.
Volgend jaar zal de ToC en Utah wel in 't programma passen; alleen die derde koers komt in de verdrukking, omdat Utah 1 week later wil beginnen.

S. Morgenstern

Utah is natuurlijk absoluut geen koers waar ze nu al poppetjes voor gaan invullen. Zeker niet een jongen als Kuss, die met een geweldig voorjaar ook zomaar in de Tour de France selectie zou kunnen belanden of een volledig vrije rol in de Vuelta af zou kunnen dwingen. Lekker belangrijk dat hij dan zijn titel in Utah niet kan verdedigen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 438 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.