'@vlek
Natuurlijk kan de ontwikkeling van Kuss er voor zorgen, dat hij niet naar de ToC gaat maar naar de TdF.
Maar ik denk, dat zijn volgende stap de Giro zal zijn.
Als jij gelijk krijgt met Kruijswijk de Giro, dan wil hij een sterke ploeg voor de ondersteuning.
Dus met jongens als De Plus en Kuss en daarnaast bijv. Bouwman, Gesink en Clement?
Bijvoorbeeld, inderdaad. Of met andere renners, zoals je zelf deze week ook al een stuk of drie varianten voorbij hebt laten komen. Clement lijkt me overigens hoogst onwaarschijnlijk, aangezien hij volgend seizoen eerst maar eens terug in competitie moet komen, terwijl de voorbereiding op de Giro reeds deze winter zal moeten beginnen.
Ik zou zelf de voorkeur geven aan Tolhoek boven Kuss, aangezien die eerste over drie weken een veel hoger niveau heeft laten zien en Kruijswijk zo'n renner sowieso bij zich zal moeten hebben. De Plus, Gesink en Bouwman vormen daarachter een mooi blok van wat stevigere klimmers die ook op tussenstukken meer dan genoeg vermogen hebben. De laatste drie plekken wordt kiezen voor twee misschien drie hardrijders (Van Emden en Wynants bijvoorbeeld) en mogelijk nog een sprinter (Van Poppel) of anders nog een knecht van het type Lindeman of Hofstede. Genoeg mogelijkheden in ieder geval, waarbij bijvoorbeeld een sleutelwoord blijft.
'@vlek
Je wil zelf de mogelijkheid openhouden voor Kuss in de TdF; waarom moet Tolhoek dan naar de Giro, want als die stappen maakt, kun je hem toch moeilijk de TdF ontzeggen en Roglic wil toch ook wel klimmers erbij hebben.
Als je Kuss de volgende stap wil laten maken, dan lijkt mij toch de Giro de juiste keuze.
Ja, met Van Emden, Van Poppel en Teunissen; dan heb je 2 hardrijders en 1 hardrijder/sprinter.
Waarom zou de Giro als meesterknecht en een vrije rol in de Vuelta als 'ontzeggen' moeten voelen voor Tolhoek? Zelfs wanneer dat wel zo zou zijn; volgens mij moeten ze de beste selecties maken met/voor de renners die ze hebben en daarbinnen is de Tour de France echt geen noodzakelijkheid voor Tolhoek. Het is wel noodzakelijk om Kruijswijk een klimmer van dat niveau mee te geven en dan is Tolhoek wat mij betreft de beste optie.
Deze exacte uitwisseling hebben we overigens de afgelopen weken al eens gehad..
Denk zelfs dat het veel interessanter is voor Tolhoek om de Giro achter Kruijswijk te rijden dan de Tour achter Roglic samen met Bennett in zo'n rol. In de Giro zie ik hem in die rol gewoon top-10 rijden als hij het niveau van dit jaar of nog iets beter kan gaan halen. Zijn rol zal er toch uit bestaan om zo lang mogelijk bij Kruijswijk te blijven.
Startopstelling van TLJ voor de morgen te verrijden Famenne Ardenne Classic 2018.
Our team for Famenne Ardenne Classic (27/09)
@Dannyvanpoppel
@koenbouwman
@FlorisDeTier
@DaanOlivier
@wynants82
@bramtankink
@gijsvanhoecke
Laatste koers van Tankink ? Of zal hij er nog een paar rijden in België ?
Géén Boom, die ik eigenlijk hier wel had verwacht na zijn Vuelta 2018.
Hij gaat volgens Bianchi Japan wel nog als afsluiter van het seizoen de Japan Cup rijden en daarna vertrekken naar ???
BianchiJAPAN @BianchiJAPAN · 19 sep.
ジャパンカップ参戦メンバーが決定いたしました!
・George Bennett(ジョージ・ベネット)
・Koen Bouwman(クーン・ボウマン)
・Antwan Tolhork(アントワン・トルーク)
・Lars Boom(ラース・ボーム)
・Floris de Tier(フローリス・デティエ)
・Daan Olivier(ダーン・オリヴィエ
Hopelijk kan Van Emden vandaag nog scoren op het WK voor Nederland.
Maar als je eerlijk bent is de afstand en het toch lastige klimmetje teveel voor hem.
Hij zat er volgens mij afgelopen zondag ook aardig doorheen op en na dat klimmetje.
Misschien kan hij net als Kelderman nog informatie leveren aan de bondscoach voor topfavoriet Dumoulin.
Ik verwacht dat Boom naar Sunweb gaat indien hij vertrekt. Zie hem geen stap terug doen naar een ploeg als Roompot of iets dergelijks. Ben wel benieuwd wanneer de laatste aanwinsten bij TLJ bekend worden gemaakt en het team dus zijn uiteindelijke vorm zal krijgen. Verwacht geen verrassingen meer eerlijk gezegd, maar is toch wel fijn als alles en iedereen bevestigd is (waarschijnlijk op Van Aert na dan)
'@Fanny
Ik verwacht een getergde Danny van Poppel, die 't klusje moet klaren. Hopelijk krijgen wij weer een aanvallende ploeg te zien en dat moet toch lukken met Koen Bouwman en Floris De Tier.
Lars Boom naar Japan lijkt mij niet, maar verrassingen zijn er altijd wel bij de opstellingen van TLJ.
@jvh93
Nu Sunweb nog niet klaar is met het winkelen, verwacht ik met jou, dat Lars Boom naar Sunweb verkast.
En ik ben 't met je eens, dat de verlengingen e/o nieuwe renners lang op zich laten wachten.
Taco van der Hoorn is volgens cyclingfever al bevestigd door de ploeg;
Tony Martin zou in september worden bekendgemaakt;
Het lange wachten zal wel door de ontwikkelingen van Van Aert worden opgehouden e/o het verlengen van Clement.
'@jessevdalen
Leg mij eens uit hoe je dat denkt te lezen in mijn bericht? Natuurlijk was Tolhoek toen in topvorm. In die vorm wil ik hem dit jaar graag nog een keer zien. Als hij hetzelfde niveau haalt in Emilia als in San Sebastian dan is hij een outsider om de Giro dell'Emilia te winnen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.