Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 440 ... 481 482
Yeez

Eeuwig zonde dit. Van Poppel ver en veruit de snelste en sterkste in de sprint heuvelop. Jammer dat 2 vluchters het redden... wat een gemiste kans...

tdola

Hetzelfde probleem wat ik na eerdere Belgische koersen al aangaf. Net niet genoeg power/controle om je sprinter voor de winst te laten sprinten. Toch zonde want ook vandaag laat je daarmee een overwinning liggen, al is het maar 1.1 koers.

Hopelijk kunnen de aanwinsten het team komend seizoen versterken om ook hier nog wat overwinningen mee te pakken.

S. Morgenstern

Had de kopman zelf vandaag niet iets meer kunnen doen? Ik heb slechts fragmenten van de koers gezien, maar het lijkt me dat je in zo'n klein peloton met veel aanvallen, je je eigen kansen niet voor het grootste deel af moet laten hangen van de benen van De Tier en Wynants.

kelderfan

Helaas weer niet voor Danny van Poppel en kennelijk geen man mee in de aanval.
Gemiste kans dus.

kelderfan

'@vlek
Hoe zat 't met de benen van Gijs van Hoecke en Bram Tankink.

S. Morgenstern

Van Hoecke is momenteel wel redelijk in vorm volgens mij, afgaande op de laatste koers waarin ik hem heb zien rijden.

Tankink is bezig aan een seizoen dat enigszins wat weg heeft van een seizoen teveel, dus die zal niet veel meer hebben gedaan dan in het eerste deel van de rit wat te knechten.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Voorlopige startlijst van Parijs-Tours bevat voor TLJ: Groenewegen, Roosen, Jansen, Wynants, Van Emden, Van Hoecke, Eenkhoorn, Leezer en Wagner.

De afwezigheid van Van Poppel zou wat mij betreft wel zonde zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Ik zou Danny van Poppel toevoegen aan de Groenewegen-trein bijv. de door jou aangehaalde Parijs - Tours en ook in de laatste 1.1 koers Binche - Chimay - Binche.
Dan kan Danny weer eens aanvallend koersen, want daar is hij goed in.
Dus in die koersen Groenewegen met Jansen, Roosen, Van Hoecke, Leezer/Eenkhoorn, Van Emden en Van Poppel.
Dan mag Wagner voor mij op de bijrijderzitplaats naast Frans Maassen zitten om wat tactische aanwijzingen te geven.

S. Morgenstern

Ik zou het voor Parijs-Tours sowieso een interessante combinatie vinden. Voor die 1.1 en overige koersen de ze nog rijden kan ik een splitsing wel begrijpen.

Eenkhoorn zou wat mij betreft overigens een van de eerste zijn die ik na de zekerheden (Groenewegen, Roosen en Jansen) op zou stellen; belangrijk om te kijken wat hij daar kan, terwijl dat van de overige knechten allang bekend is.

Laatst gewijzigd
KJP

Eens van Poppel daar toevoegen in een Stuyven rol zou een goede zet zijn.

kelderfan

Maar het zou ook interessant zijn om juist Eenkhoorn naast Binche ook op te stellen in de Beghelli, want dat hij heuvels goed verteert bewees hij wel in Utah en Colorado.

S. Morgenstern

Ik denk dat Eenkhoorn in de finale van een koers als Parijs-Tours misschien een serieuze rol kan spelen. Een kans op zo'n hele kleine doorbraak lijkt me interessanter, dan hem een koers te zien rijden die hij goed kan verteren..

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ok maar wat is voor jou de beste samenstelling voor Parijs-Tours met als vaste waardes Groenewegen, Jansen, Roosen, Van Poppel en Eenkhoorn.
In mijn ogen is Maarten Wynants een meer dan uitstekende knecht/coach; dus altijd meenemen.
Gijs van Hoecke is goed bezig en kan ook in 't treintje mocht tot een sprint komen.
Jos van Emden mag je in deze ook niet uitvlakken.

xistnc

'@kelderfan
Ken je het fenomeen 'vraagteken'?

kelderfan

'@xistnc
Eh, ja.

S. Morgenstern

Wynants, Van Emden, Van Hoecke en Leezer kunnen inderdaad allemaal die laatste plekken goed invullen. Het zal mij verder om het even zijn wie ze daar uiteindelijk voor selecteren.

ghostwriter

'@vlek
Ik denk dat Eenkhoorn meer kans heeft op een top tien klassering in Beghelli dan in Parijs-Tours. Ik heb zelf veel gefietst in Emilia-Romagna (dat geld trouwens voor de grootste delen van Italie) en volgens mij past het parcours van Beghelli goed bij Eenkhoorn.

user26799

Nog iets over die FamenneArdenne wedstrijd.... Er waren maar 2 worldtourploegen aan de start en dan zeggen de kleinere ploegen : jullie moeten maar het werk doen.... TLJ heeft een flink stuk van de koers gecontroleerd; Lotto-Soudal kwam na half-wedstrijd een beetje helpen. Veel geel-zwart gezien in de kop van het peloton. Als de voorsprong van bijna 7 minuten tot praktisch nul herleid wordt, dan heeft TLJ daarin een grote verdienste. Maar je kunt niet alles controleren. Veel werk met toch een tegenvallend resultaat, maar dat hoort bij de sport.

kelderfan

Dat is wat ik eerder aangaf een tactiek, waarbij anderen lachend meerijden. Dat voorkom je door een renner mee te sturen in de aanval, want dan gaan de andere ploegen zonder man in de kopgroep meerijden om de vluchters terug te halen. Lotto is vaker slim door de roepen, wij hebben geen man voor de sprintzege mee; dus TLJ ga je gang maar.

Grisha Niermann zegt: "Big day out for the @LottoJumbo_road development department Good luck @NPowless
@PascalEenkhoorn stagiare @janmaass and future pocket Jonas Vingegaard #InnsbruckTirol18".

Kan dat inhouden dat Jan Maas toch een kans krijgt bij TLJ?

gardeyn

Dan zou hij ook wel 'future pocket' genoemd worden.
En hij krijgt (heeft gekregen) nu toch de kans om stage te lopen?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dat voorkom je door een renner mee te sturen in de aanval? Die absolute uitspraak is niet houdbaar, zeker niet sinds de Gooiske Pijl (als dat ding zo heette).

Wielrennen is nu eenmaal niet zo eenvoudig en kent geen pasklare antwoorden. Wat in de ene koers werkt, is in de andere koers of met andere renners juist weer funest voor je winstkansen.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan niet op basis van die tweet, er staat toch stagair, niet nieuwe aanwinst Jan Maas.

ghostwriter

'@gardeyn
Een 'future pocket' kan je Maas met zijn 1,89 meter natuurlijk nooit noemen. ;-)

@W. E. Walraeve
Zoals kelderfan als schreef moet LottoNL in dat soort wedstrijden zelfs als ze een sprinter in de selectie hebben één-drie man in de aanval mee proberen te hebben. De LottoNL mannen zullen in een kopgroep van zo'n zwak bezette wedstrijd wedstrijd zeker bij de sterkste horen en dan hoeft de ploeg daar achter niet te controleren. Natuurlijk lukt dit niet elke wedstrijd en zelfs als er iemand mee zit betekent dit niet dat de LottoNL man ook altijd zal winnen (kijk naar Jansen in de Gooikse Pijl) maar zolang LottoNL niet sterk genoeg is om dit soort wedstrijden 9 van de 10 keer op een massasprint uit te laten lopen lijkt het me wel de beste stategie voor handen. In zulke wedstrijden zou ik naast een sprinter en een sprinttrein van drie man ook drie man meenemen die de opdracht krijgen om aanvallend te koersen zodat de sprinttrein niet op kop van het peleton hoeft te rijden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Zo'n wedstrijd als de Gooiske Pijl moeten ze gewoon kunnen controleren, eventueel met behulp van andere ploegen. Zeker met Groenewegen in de ploeg is dat gewoon met afstand de grootste kans op succes (zie de twee overwinningen in de afgelopen anderhalve maand).

Aanvallen is in genoeg situaties ook een goed alternatief, of zelfs een betere optie (de finale van deze week van Van Poppel had bijvoorbeeld beter gekund). Verhaaltjes over drie mannen die je beter in kunt zetten in de aanval, zijn in ontzettend veel koersen echter totaal niet van toepassing.

Laatst gewijzigd
tendam

Fascinerende discussie over de Gooikse Pijl.

De (toekomstige) TLJ-renners deden het niet echt geweldig vandaag. Gevalletje slechte scouting ;)

1 2 ... 440 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.