Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 444 ... 481 482
RoBinnn

Hij mag me verbazen maar ik zie Tolhoek niet in aanmerking komen voor een top10 in de komende Giro. Daarmee kan hij prima een hele vrije rol hebben naast de kopman, Kruijswijk bijvoorbeeld.
Zou al weer een prima stap zijn in zijn ontwikkeling als hij in een WorldTour ronde van een week een stevige top10 kan rijden, voor een ritzege kan gaan in bijvoorbeeld de Giro en kan bevestigen in de zware eendagswedstrijden. Dat is al lastig genoeg en een eventuele top10 in een grote ronde kan over een paar jaar altijd nog.

KJP

Waarom niet Robinn? Vind je het klasseverschil met Bilbao, Konrad, Bennett, Oomen en Formolo dit seizoen zo groot dan?

kelderfan

'@AlfredoBinda
Als Team Jumbo met een opleidingsteam zou gaan starten, zou ik dat zeker toejuichen. Hopelijk kan LottoNL toch in een "samenwerking" stappen.
Ik heb nog altijd jammer gevonden, dat 't project RDT is stopgezet. Want de huidige toppers komen daar toch bijna allemaal vandaan.

Netraam

Het verschil tussen Tolhoek aan de ene kant en Bilbao, Konrad, Bennett, Oomen en Formolo is dat die laatsten allemaal al meerdere seizoenen ervaring hebben met (schaduw)kopman zijn en dag in dag uit presteren.

Daarnaast, ik wees niet voor niks naar Theo Eltink: Je kan fysiek beter zijn, maar kan je de koers in handen nemen en de situatie uitbuiten? Er zijn zat sterke klimmers voor wie het nooit de juiste kant op lijkt te vallen. Om van de druk nog maar niet te spreken, of ongeluk. Robert Gesink zou ooit de Tour winnen, en Kai Reus was het grootste talent van zijn generatie. Voor we Tolhoek de top 10 (of zelfs top 5) inschrijven, zullen we eens kijken of hij voor een etappe kan gaan? Een paar mooie uitslagen in kleine rondes?
Overigens zagen we in San Sebastian een hele sterke Tolhoek die van knecht/vrije rol ineens gelegenheidskopman werd, en daar absoluut potentie liet zien voor dat soort koersen in de toekomst.

RoBinnn

Hij heeft nog nooit op het hoogste niveau top10 gereden in een ronde, ook niet in een korte ronde dus. Hij zou mogelijk, als alles mee zit rond plek 10 eindigen al denk ik dat hij over drie weken er dan net buiten zal vallen.
Wat is er mis met eerst top10 rijden in kleinere rondes en gaan voor een etappe in een grote ronde. Zeker als renner met zijn eigenschappen zou ik dat klimvermogen proberen uit te bouwen ipv investeren in een allrounder type.
Ik denk dat hij als pure klimmer echt bij de top kan gaan komen en als grote ronde renner niet meer dan een subtopper.

ghostwriter

Laat Tolhoek zijn eigen kwaliteiten maar rustig ontdekken en verder ontwikkelen. Volgend jaar af en toe voor eigen succes rijden in kleine rondes (zonder tijdrit) en eendaagse wedstrijden (waaronder de Waalse klassiekers, San Sebastian en de Italiaanse najaarskoersen).

KJP

Als je als klimmer bij de absolute top kan horen kan je ook makkelijk top-10 rijden in een grote ronde. Daarnaast werd hij 11de in een vrij sterk bezette Dauphine waar hij zonder val en TTT nog hoger was geëindigd.

Je kunt natuurlijk ook pas ambitie krijgen voor top-10 als je al top 10 gereden hebt, maar persoonlijk denk ik dat Tolhoek dat op basis van dit jaar al mag ambiëren. Ik zie een sterkere klimmer in hem dan in Formolo bijvoorbeeld. Volgend jaar is hij 25 en dat lijkt me een prima moment om gewoon een keer te proberen of het lukt in zijn grote ronde. Dat hij daar geen ervaring is een argument om het te gaan proberen anders blijft dat voor altijd een ontbrekende schakel natuurlijk.

Voor mij wijzen alle tekenen erop dat Tolhoek zich volgend jaar regelmatig in de strijd om goede resultaten kan gaan mengen. Maar we gaan het vanzelf zien, ik denk dat Jumbo hem niet zo rustig gaat brengen als hier geroepen wordt en dat hij dat volgend jaar gaat belonen met resultaten.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

"Als je als klimmer bij de absolute top kan horen kan je ook makkelijk top-10 rijden in een grote ronde."

Maar Tolhoek hoort als klimmer dan ook nog lang niet bij de absolute top. Waarom op 24 jarige leeftijd al drie weken je uit de naad werken voor een tiende plaats? Laat hem zich lekker verder ontwikkelen en een mooie erelijst met overwinningen opbouwen. Dan kan hij later wanneer hij in de bloei van zijn carriere is voor het algemeen klassement gaan. Dat gegeil van Nederlanderse wielerfans op top tien plaatsen in grote rondes is nu toch wel afgelopen na het geweldige presteren van Kruijswijk en (natuurlijk ook) Dumoulin?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

George Bennett geeft aan dat de pijn in zijn zij helaas weer terug is. De operatie vorig jaar in december heeft maar een paar maanden effect gehad. Het euvel keerde na de Tirreno weer terug. Helaas is het dus niet verholpen en zal men door moeten zoeken naar de oorzaak.

tdola

Dat is een tegenvaller voor Bennett. Heeft ie dus zijn giro alweer met deze klacht gereden.

jvh93

Dat blijft inderdaad enorm vervelend voor Bennett, zal dit hem ook dwars gezeten hebben in de Vuelta??

Loek de Rooij

Tijdens de Vuelta gaf hij dit in een interview met de NOS al aan. Blijkbaar is dat verder niemand opgevallen. Het is inderdaad balen voor Bennett, die waarschijnlijk hierdoor af en toe onder zijn niveau zal presteren. Hopelijk komt hij er een keer helemaal van af.

tendam

Ja, dat gaf hij al aan. Er zijn sporters die hun milt laten verwijderen bij steek, al zal dit wel een ander soort steek zijn.

KJP

Dat gegeil is er toch overal in de wielerwereld? Je ziet een Bennett, Buchmann, Formolo, Konrad, Carapaz etc. Daar toch ook allemaal voor gaan vanaf het moment dat ze het kunnen.

Ik denk persoonlijk ook dat het beter is voor de ontwikkeling van een potentiële ronderenner om je rond je 24/25ste een keer wel drie weken vol op een klassement te focussen.

Daarbij is top-10 rijden in een grote ronde en rittenkaper worden nou ook niet meteen inwisselbaar ofzo. Zelfs een Gesink met tonnen aan ervaring krijgt het niet zomaar voor elkaar om etappes te winnen. Dus laten we niet meteen doen alsof het een gegeven is dat Tolhoek even een fantastisch palmares met veel overwinningen bij elkaar gaat rijden als hij zich niet op een klassement richt.

Maar goed lets agree to disagree, ik heb het gevoel dat jullie erg conservatief zijn mbt Tolhoek maar misschien overschat ik hem wel doordat ik het een fantastisch ventje vind als ik hem zo zie.

jvh93

Antwan is een geweldige gast, ook als je zijn interviews ziet. Hij heeft echter nog wel voldoende begeleiding (ervaring) nodig want hij is ook erg naief. Kijk alleen al naar het moment aan het begin van het jaar met Lobato en de slaappillen....

tendam

Het gegeil op top-10 plaatsen was er juist helemaal niet. Voor de Tour du Jourtjes en andere Kerckhoffs moesten al die Nederlandse klimmers gaan rittenkapen, want echt hoog eindigen zou ze toch wel niet lukken.

M.a.w. je moet ergens beginnen. Tolhoek heeft zeker de capaciteit om een rit te winnen, maar hij lijkt ook vrij constant en herstelt goed. Dit in tegenstelling tot de door mij zo gehypete Kuss. In de Dauphiné liet Tolhoek al zien dat hij een rol als uitgesproken kopman prima aankan.

kelderfan

'@rahimns
Shit, dat is heel vervelend voor George Bennett. Hopelijk kan de oorzaak toch nog worden weggenomen.
Hij reed deze WK toch niet verkeerd.
Maar is het waar wat in die podcast werd gezegd over een opleidingstraject.
@ghostwriter
"Dat gegeil van Nederlanderse wielerfans op top tien plaatsen in grote rondes is nu toch wel afgelopen na het geweldige presteren van Kruijswijk."
Met Roglic riep ook iedereen, dat hij eerst maar een GT goed moest overleven en een rit winnen, want een klassement zat er niet in.
Wat goed is komt snel en je kan Antwan Tolhoek natuurlijk zo'n traject laten bewandelen, als Roglic heeft gedaan.
Maar daarom is het ook niet verkeerd om hem als 2e. man mee te sturen met Kruijswijk naar de Giro. Er kan altijd iets misgaan en 't is m.i. altijd beter voor 't team om voor iemand te rijden.

ghostwriter

'@kelderdan
"Met Roglic riep ook iedereen, dat hij eerst maar een GT goed moest overleven en een rit winnen, want een klassement zat er niet in."

Dat is gewoon niet waar. "Iedereen" zei dat het bij Roglic een kwestie was van aankijken hoe ver hij zou komen aangezien hij nog nooit in een grote ronde voor het algemeen klassement was gegaan en dus was het niet mogelijk om vooraf te voorspellen hoe goed hij het (in de derde week) zou doen.

"Wat goed is komt snel en je kan Antwan Tolhoek natuurlijk zo’n traject laten bewandelen, als Roglic heeft gedaan."

Ja want laten we het talent van Roglic vergelijken met dat van Tolhoek...

@KimJungPoels
Ik heb het niet over de individuele doelen van de mannen zelf. Ik heb het over de Nederlandse wielerliefhebbers. Die hebben nu toch wel genoeg top 10 klasseringen in grote rondes gezien om niet langer in ecstasy raken van 9e/10e plaats in de Giro of Vuelta (iets wat Tolhoek met zijn huidige niveau als alles meezit misschien net kan halen). Laat die jongen zich eerst verder ontwikkelen zodat hij zich met de beste klimmers kan meten voordat hij voor het algemeen klassement in een grote ronde gaat. Laat hem eerst maar wat klimetappes winnen (wat makkelijker is als je niet voor een klassement gaat) en in kleine rondes laten zien dat hij in de buurt kan komen van de top 5 van het klassement. Tegen de tijd dat hij dat kan heeft hij waarschijnlijk toch nog bijna tien jaar van zijn loopbaan als wielrenner te gaan.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Tolhoek maar eens in de Ardennen als speerpunt nemen ? Hij heeft er in ieder geval het postuur voor die vinnige rotkoersen.

Kun je Roglic en Kruijswijk alvast er van vrijwaren.

kelderfan

"Ja want laten we het talent van Roglic vergelijken met dat van Tolhoek…""
Dan houdt iedere vergelijking op. Roglic is een talent {talentaf} bergop met tijdrit en Tolhoek is een talent, die de potentie heeft om mee te doen.
Ik zeg dat hij volgend seizoen mee gaat doen om de knikkers, al zal dat eerst in de wat kleinere rondes zijn.
Kuss moet nog op dat niveau van Tolhoek komen, maar heeft al zijn 1e. ronde gewonnen.
Dat zijn twee van die jongens, die snel komen en volgend jaar nog grote stappen gaan zetten. Dat is de vergelijking.

assen

Mannen, zelden ontwikkelt zich iemand zich als Roglic. VERWACHTEN dat iemand zich zo ontwikkeld is naief, hopen mag altijd. ;-)
En dat geldt ook voor Tolhoek.
Daarbij moet worden gezegd dat Tolhoek en Roglic compleet verschillende renners zijn. Roglic is een power house met een megatijdrit. Tolhoek is allerminst een power house en rijdt vrij bagger in een tijdrit, en is meer een vlo vergelijkbaar met de meeste Colombianen. Ik verwacht eigenlijk dat de podia van grote rondes in de nabije toekomst (zeg komende vrij jaren) bezet zullen worden door power houses, en daar zal Tolhoek niet bij horen verwacht ik.

ghostwriter

'@kelderfan
Roglic is één van de grootste talenten van zijn generatie. Tolhoek is dat (volgens mij) zeer duidelijk niet. Roglic heeft van nature ook een geweldige tijdrit waardoor hij (als goede klimmer) een natuurlijke klassementsrenner is. Tolhoek is van nature een goede klimmer maar is een slechte tijdrijder. Als hij in grote rondes goede klassementen wil rijden moet hij eerst als klimmer bij de wereldtop gaan horen. Zolang hij dat niet doet zou ik hem lekker voor etappeoverwinningen en het bergklassement laten gaan. Zeker aangezien LottoNL met Kruijswijk en Roglic twee kanshebbers heeft voor een podiumplaats in een grote ronde die Tolhoek als knecht goed kunnen gebruiken.

Hetzelfde geld trouwens voor Bennett. Die heeft nu top tien gereden in zowel de Giro als Vuelta maar de top vijf is nog heel ver weg. Ik zou hem pas weer op het klassement van een grote ronde laten richten wanneer hij een kanshebber is om een top vijf klassering te halen. Tot die tijd kan hij in grote rondes sterker worden door te knechten, etappes proberen te winnen en voor het bergklassement te gaan. In kleine rondes (zeker degene zonder tijdrit) kan hij natuurlijk wel voor het klassement gaan. Sterker nog, van Bennett's klassement in kleine rondes moet LottoNL een hoofddoel maken aangezien hij (in bepaalde kleine rondes) een favoriet voor een top vijf klassering is.

KJP

Roglic is inderdaad iemand die gewoon de Tour de France kan gaan winnen, dus dat is van een hele andere orde nog dan proberen voor top-10/top-5 te gaan in een grote ronde zoals de Giro. Ik ben het denk ik wel met je eens assen, al ben ik ook wel benieuwd wat de opkomst van megaklimmer Bernal (en eventueel Sosa al hij zijn goede vorm van April-Augustus door kan trekken volgend jaar) gaat betekenen op de klim aankomsten.

Mochten die hun ontwikkeling doorzetten dan zou het wel eens kunnen dat sommige powerhouses toch veel vaker gekraakt gaan worden in de aankomsten bergop dan nu het geval is. En daar kunnen andere vlieggewichten wellicht van meeprofiteren.

assen

Contador kon in zijn beste tijd een goede tijdrit rijden, en won ze zelfs. Bernal kan dat ook al. Beiden waren/zijn daarmee geen pure klimmers, en schurken aan tegen power houses... Superman Lopez niet, bijv, dat is echt een klimmer, net als Rodriquez dat was.

ghostwriter

'@assen
Bernal is een absurd talent maar gelukkig (voor de toekomst van het wielrenner) een Colombiaan. Tot nu toe zijn de meeste Colombiaanse klassementsrenners 'vroeg volwassen' gebleken en is hun ontwikkeling op relatief jonge leeftijd gestokt. Ik vraag mij af of dit komt doordat deze Colombianen op jongere leeftijd een voorsprong hadden omdat ze allen op (grote) hoogte zijn opgegroeid en dat dit voordeel vervalt wanneer ze in de WT terecht komen en de talenten van hun generatie langzaam maar zeker die voorsprong inhalen doordat ze ook vaker op hoogte gaan trainen. Het zou me niet verbazen als mannen als Mas en Oomen zich meer en sneller zullen verbeteren dan Bernal. Dat neemt natuurlijk niet weg dat Bernal een mega talent is en waarschijnlijk wel uit zal groeien tot een (top) favoriet voor het winnen van grote rondes. Hij is namelijk nu al bijna goed genoeg en zo ver hoeft hij zich dus niet verder te ontwikkelen om dat niveau te halen.

Met Kruijswijk en Roglic heeft LottoNL twee klassementsrenners die bij de kanshebbers behoren om een podiumplaats te halen in het algemeen klassement van grote rondes. Als ze Kruijswijk de Giro en Vuelta laten rijden en Roglic de Tour lijkt het me verre van nodig om Tolhoek nu al voor een klassement te laten gaan. Net zoals ik het jammer vind dat Sunweb nu al Oomen voor klassementen laat gaan. Die jongen heeft de kwaliteit om bergetappes te winnen en over twee/drie jaar zal hij waarschijnlijk ook een kanshebber zijn voor een top vijf klassering in een grote rondes. In grote rondes waarin Oomen samen met Dumoulin en/of Kedelderman rijdt zou ik hem voor etappes en het bergklassement laten gaan.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 444 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.