Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 443 ... 481 482
kelderfan

Ik zou 't wel weten hoor; mag ik ja. 1) Ten Dam natuurlijk en 2)Taco;)

Adrianus en Patrick

Weening is volgens mij nog wel een heel klein beetje fitter dan Ten Dam... al zal het er om hangen. En hij kan een sprintje rijden daarom snap ik de keus voor Pieter wel

ghostwriter

Weening heeft het als knecht toch gewoon geweldig gedaan vandaag. Tot het begin van de finale zat hij in de buurt van zijn kopmannen. Weening was geselecteerd om te knechten en heeft geknecht.

kelderfan

'@ghostwriter
Natuurlijk heb je knechten nodig als type Weening, maar dat had Koen Bouwman ook kunnen doen en Wout Poels heeft toch niet veel kunnen betekenen voor de ondersteuning. Sam Oomen had de taak om bij Tom te blijven en daarom moest de forcing door Tolhoek en Kruijswijk worden gedaan en kon Sam Oomen pas later ingeschakeld worden.

Dus je had in deze naast Weening een Koen Bouwman kunnen opstellen.

S. Morgenstern

Bouwman in plaats van Poels? Dat is echt op geen enkele manier serieus te nemen..

ghostwriter

'@kelderfan
Je meent toch niet serieus dat je Bouwman (als extra knecht) mee moet nemen in plaats van Poels (als vrije man)? Sorry maar de bondscoach die dat doet moet nog voor het WK snel worden ontslagen. Poels kan op een goede dag zo'n WK winnen. Natuurlijk de kans is klein dat hij zo'n goede dag heeft maar de kans is (veel) kleiner dat Bouwman als knecht ervoor zorgt dat een van zijn kopmannen het WK wint. Poels moet je meenemen in de hoop dat hij een goede dag heeft. Zelfs als de kans daarop maar 5% is zou ik dat zeker niet nalaten. Dan rijdt je maar 95% van de wedstrijden met een man minder. Die kans op die 5% is namelijk veel meer waard dan een extra knecht die meer dan de helft van de wedstrijd toch voor spek en bonen meerijdt.

kelderfan

'@ghostwriter
Wanneer heeft Poels laten zien, dat hij goed is tijdens een WK. Vorig jaar was 't ook DNF.
De ene renner piekt vroeg en de andere renner houdt 't langer vol. Poels zegt niet voor niks, dat dit zin laatste koers is dit jaar.

Ik zeg, dat, omdat Sam Oomen moest knechten. Hij heeft Tom Dumoulin uit de wind gehouden en hij heeft ook nog een forcing gedaan ten faveure van zijn kopman. Hij wordt daarnaast ook nog een de 3e. Nederlander met een 14e. plek.
Dan vraag ik mij af hoever hij had gekomen in een vrije rol en zeg jij maar of dat serieus is.
Want als hij Tom had kunnen ondersteunen op de laatste pukkel, wat had je dan gezegd.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Lars Boom gaat toch nog een koers rijden voor TLJ en wel Binche - Chimay - Binche. Hij krijgt voor zijn afscheid nr. 41 opgespeld en ook Danny van Poppel zoals ik had voorspeld, komt de trein van Groenewegen versterken.
Dat lijkt mij als voorbereiding op Parijs - Tours.

jvh93

Even speculerend over de potentie van Tolhoek. Waar zal zijn grens liggen? Hij lijkt me momenteel enorm veel potentie te hebben qua klimvermogen en dus verwacht ik hem wel in rondes van een week zonder tijdrit en eendagskoersen met veel heuvel/klimwerk.

KJP

Ik denk dat hij op termijn best wel eens:
- Top 5 kan gaan rijden in een grote ronde, behalve wellicht de Tour, die ligt hem op papier denk ik het minst goed
- Mee kan gaan spelen om top-3 en dus ook winst in de zwaardere eendagskoersen (type San Sebastian, Lombardije)
- In Rondes van een week een belangrijke rol in het klassement kan spelen als er niet teveel indivuele tijdritkilometers in zitten (TTT hoeft met zijn kwaliteiten en de steeds beter wordende selectie van Jumbo geen probleem te zijn.

In de kleinere rondes met veel tijdritkilometers en niet teveel echte bergen zal hij het verschil niet meer kunnen goedmaken. Ik verwacht overigens dat zijn tijdrit ook wel bij gaat trekken nu hij gewoon steeds makkelijker gaat trappen, maar het zal wel een zwakte blijven. Verwacht dat hij op dat vlak op of net over het niveau van Bardet heen kan.

Qua klimmen vind ik het lastiger zijn max. aan te geven. Voor mijn gevoel zit hij nu zeker al wel op het niveau Konrad/Buchmann/Bennett/Bilbao maar ik verwacht dat de grootste rek er op dat vlak wel uit zal zijn. Ik geloof wel dat hij wel richting het niveau van een Pozzovivo kan gaan groeien, maar denk dat niveau Bardet op dat vlek net iets te hoog gegrepen zal zijn.

Ik verwacht dus dat Tolhoek net onder de absolute top zal blijven, mocht het nog meer worden dan is het toch wel een ultieme laatbloeier. Het zou me overigens niks verbazen als hij volgend jaar een Carapaz achtige Giro gaat rijden als het hem in de voorbereiding mee zit.

KJP

Ben benieuwd, ik zie Danny zeker als een net zo grote kanshebber in Binche-Chimay-Binche als Groenewegen. Ik zou als Jumbo zijnde Danny vooral twee man geven om te schaduwen: Jasper Stuyven & Oliver Naesen. Roosen als schaduw voor de Quick-step mannen en dan de overige vier in dienst van Groenewegen.

kelderfan

'@KJP
Wat Antwan Tolhoek betreft is de rek er nog lang niet uit. Die ervaart nu wat 't is om mee te doen.
Ik zie hem wel als kopman fungeren in een aantal korte rondjes, waarin niet al te veel tijdrit kilometers zitten.
Misschien moet hij wel met Roglic mee in een aantal kleine rondes.
Maar dat hij minder goed zou zijn in de TdF als in de Giro en/of Vuelta, dat begrijp ik niet. Hij deed goed mee juist in de TdF en gisteren liet hij zien, al weer stappen te hebben gezet; want het op kop sleuren doet hij in zo'n lange koers toch ook maar even. Je kunt hem ook geen 2 GT's nu laten rijden, want dan loop je 't risico, dat zijn knie weer gaat opspelen.
Als hij de Giro gaat doen, is dat geen punt, want dat werk kan hij goed aan.

Wat Binche betreft zou ik Danny uitspelen juist in die rol van Stuyven & Naesen.

KJP

Dat doe je toch ook als je hem die mannen laat schaduwen? Het idee van schaduwen is dat je op de momenten dat zij iets ondernemen mee schuift geloof ik. Ik denk dat als er morgen een aanval in de finale het gaat halen je 90% kans hebt dat het van 1 vd 2 mannen of Quick-step gaat komen.

Waarom de Tour Tolhoek minder ligt? Ik heb het gevoel dat de Tour toch heel vaak niet beslist wordt op de klimmen. Althans laat ik het zo zeggen, in de Tour kan al 80% van de klimmers zijn ambities opzeggen door het gefriemel in de eerste week. Ik denk dat dat niet de kracht is van Tolhoek, en ik vraag me ook af of het dat ooit zal worden. In ieder geval zie ik hem voorlopig veel liever de Giro of Vuelta doen om zelf mede voor een klassement te gaan.

kelderfan

Ik ben 't met je eens, dat de 1e. week TdF meer gaat om 't heel blijven.
Maar stel hij gaat naar de Giro met Kruijswijk als 2e. kopman; hoe wordt dan je bergploeg voor Roglic in de TdF?
Nu al zo'n beetje bekend Roglic en Bennett met Gesink.
Wat Binche betreft. Als met schaduwen het volgen bedoelt, dan ja. Als die twee S&N gaan, dan proberen mee te schuiven met Danny e/o Timo/Amund lijkt mij ook prima.
Wat betreft de Tacx Pro Classic staat Battaglin met Jansen, Maas, Olivier, Van Emden, Wynants en Tankink op de rol.
Dat betekent voor Hammer Sportzone Hongkong & Gree- Tour of Guangxi
dat Groenewegen met Danny van Poppel, Leezer, Roosen, Van Hoecke, Kuss? en Powless? gaat rijden.

tendam

'@kimjungpoels
Tolhoek is niet zozeer een laatbloeier, gewoon laat begonnen met wielrennen. Dan is de groeimarge als prof doorgaans groter. Nou is het natuurlijk wel zo dat als hij volgend jaar nog een keer zo'n stap maakt als dit jaar, hij de Giro wint, dus dat zal inderdaad wel niet ;)

ti-raleigh

Is het ook niet belangrijk om te kijken naar mentale eigenschappen van Tolhoek. Heeft hij charisma, het respect, de innerlijke rust etc.. Om een topper te worden?

Netraam

Ik roep even Theo Eltink, die laatst bij Hetiskoers weer langskwam als vergeten renner. Was toch ook een geweldig talent? Iemand hier nog die de beste Nederlander uit de Tour van 2011 in dienst wil nemen?

Laten we het nou maar even aankijken. De ploeg weet meer dan wij, en we kunnen wel hopen maar nooit weten waar hij gaat eindigen. Waarom moeten we hem nu al kopman en top 5 in een grote ronde aanpraten?

KJP

Haha wat een bullshit, we discussiëren hier over iedere rit en wie waar uit gaat komen of had moeten komen. Maar je mag geen lange termijn verwachting uitspreken over Tolhoek? Ik denk niet dat er in het huidige peloton 30 renners zijn die beter omhoog gaan dan Tolhoek op dit moment. Hij kan waarschijnlijk nog wel een stap zetten, waarom zou je dan niet het idee uitspreken dat hij daar naartoe kan groeien?

Ik denk dat zowel Tolhoek als Jumbo op dit moment zeker de ambitie hebben om hem op dat niveau te krijgen. Of het dan gaat lukken is altijd de vraag en zo niet niet. Maar die jongen moet natuurlijk sowieso niet aan 2019 starten met het idee dat ie altijd knecht is en dat iedere koers waar hij top-20 eindigt prachtig is meegenomen.

Daarvoor laat hij op dit moment veel te veel zien.

ti-raleigh

'@ kjp
Tuurlijk mag je daarover discussieren. Maar denk daarbij aan meer zaken dan alleen hetgeen hij totnogtoe heeft laten zien. Bij kopmanschap komt meer kijken dan alleen fysieke mogelijkheden. Zijn goeie prestaties dit jaar zijn gedaan zonder enige vorm van druk.

JoaJoch

Ik zat net de podcast van het AD terug te luisteren, en op een gegeven moment hebben ze het over het jeugdwielrennen in Nederland en lijkt Thijs Zonneveld er nogal op te hinten dat Jumbo binnenkort een opleidingsploeg gaat aankondingen.

https://www.ad.nl/wielrennen/terugblik-in-het-wiel-valverde-had-wk-volledig-onder-controle~a0feb28d/ tussen 45:30 en 48:00 ongeveer.

KJP

'@Ti-raleigh

Natuurlijk, maar daar heb ik dan toevallig echt niks over te zeggen. Tolhoek komt nuchter op mij over en ook zeer gemotiveerd, maar hoe hij met de druk om zal gaan is natuurlijk gewoon gissen. Ik zie in ieder geval nog geen aanwijzingen op dat vlak dat hij het niet zou kunnen.

Sterker nog, voor zo'n jonge snaak was dit seizoen denk ik best veelbewogen. Eerst bijna prof af door een fout met slaappillen, vervolgens zware knieproblemen en een grote ronde missen die je eigenlijk zou missen. Dan sportief revanche nemen voor het missen van de Giro door je in een maand tijd met goede prestaties in Californie, Hammer series en de Dauphine de Tourploeg in te rijden.

Laatst gewijzigd
RoBinnn

Ik vind dat Tolhoek het ook wel verdiend heeft om voornamelijk geselecteerd te worden in wedstrijden waar hij met zijn klimmerskwaliteiten resultaten kan boeken en zal er dan zoveel mogelijk voor kiezen om wedstrijden met een tijdrit links te laten liggen. Wat zou er mis zijn met een type renner die een echte klimmer is en op die manier voor etappes kan gaan in grote rondes.
Voor 2019 kan je dan denken aan een programma als UAE tour - Catalunya - WP&LBL - Giro. Voorafgegaan door een voorbereidingsrondje ergens in Europa.

Kelderman Rules

'@AlfredoBinda Daar lijkt het inderdaad sterk op. Ben benieuwd en zou het zeker toejuichen.

ghostwriter

'@RoBinnn
In rondes (bijvoorbeeld de grote rondes) waarin Tolhoek geen kanshebber is voor een top tien klassering kan hij inderdaad beter voor het winnen van etappes (en misschien ook het bergklassement) gaan. Daarnaast zal hij in grote rondes ook waarschijnlijk veel moeten knechten. Zolang hij tijdens het jaar regelmatig voor eigen kans mag rijden is dat ook geen probleem. Daar wordt hij namelijk alleen maar sterker van. In kleine rondes met geen (of weinig) tijdritkilometers kan hij voor een goed algemeen klassement proberen te gaan.

KJP

Ik denk nog steeds dat prima aan een ronde kan beginnen als tweede kopman. Als een Kruijswijk de Giro gaat doen past Tolhoek daar prima naast in een rol zoals Bennett die in de Vuelta had. Dan is het niet ondenkbaar dat Jumbo zelden de koers in handen hoeft te nemen maar wel met Kruiswijk mee doet voor het podium en met Tolhoek voor top-10. Zeker als bijvoorbeeld een Bouwman/Kuss/Gesink mee gaan zal er meerdendeels genoeg ondersteuning zijn zonder dat Tolhoek zich al vroeg op moet offeren.

Een programma zoals Oomen dit jaar reed lijkt me ook best aantrekkelijk voor Tolhoek eigenlijk. Willunga Hill ligt hem denk ik ook best aardig en dat vind ik nou zien typische ronde waar je zo'n talent al eens de kans kan geven om te laten zien dat hij dit seizoen de stap kan gaan zetten richting de echte grote jongens van de selectie. Maar goed ik denk dat er veel koersen zijn waar hij wat leuks kan laten zien volgend jaar.

1 2 ... 443 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.