Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 459 ... 481 482
KJP

Dat mag. ;)

tdola

Alweer volop discussie over volgend seizoen, treinen, indelingen selecties. Leuk!
Maar alles is nog onzeker over wie welke ronde rijdt en wie in welke trein gaat plaatsnemen, maar dat maakt het zo leuk en oneindig deze discussie.

Ik denk dat jansen niet zomaar uit trein groenewegen verdwijnt, maar wie weet.
Grote rondes zullen denk ik idd klassement -sprint in verdeling 4/4 of evt 5/3 gereden worden.

Voor de tour staat volgens mij al met potlood geschreven:
Roglic, gesink, klimmer, klimmer, groenewegen, Martin, Roosen, sprint aantrekker (jansen of bijv dus teunissen ).

Interessant is welke kopman welke grote ronde gaat rijden. En de klimknechten/schaduwkopman zullen dan verdeeld moeten worden. (Bennett, tolhoek, kuss, de tier, de plus, clement, bouwman enz).

En verderop in seizoen zal blijken of ze bepaalde renners grote ronde in benen geven voor seizoen erop (denk aan powless, vd hoorn en van aert bijv).

Laatst gewijzigd
Laatste man

Er is bewust gekozen om niet met een pure aantrekker te werken voor Dylan. Hardrijders die hem vrijhiuden van ellende en in het juiste wiel kunnen afzetten. Een pure aantrekker is geen noodzaak. In kleinere koersen kan dit, in de Tour werkt geen enkele trein goed een aantal dagen.

KJP

Zag je de lead-out van Teunissen voor Sam Bennett? ;)

kelderfan

'@tdola
Voor de TdF staat met pen geschreven Roglic, Bennett, Gesink, Groenewegen, Martin, Roosen en met potlood Clement/Kruijswijk/Tolhoek en Jansen/Teunissen.
Met de renners die in 2019 onder contract staan kunnen de kopmannen beter ondersteund worden.
Derhalve zeg ik gezien, hoe 't ging in de Giro, dat een 5/3 combinatie beter werkt. Hopelijk gaat Kruijswijk de Giro doen en dan mag hij de beste ondersteuning krijgen om eindelijk te scoren in een GT.
Dan wordt de Giro met pen Kruijswijk, Bouwman, Clement, De Plus, Van Emden, Van Poppel en met potlood Kuss/Tolhoek enTeunissen/Jansen.

KJP

Clement met pen vind ik toch een beetje gek.

ghostwriter

'@KimJungPoels
Inderdaad, Clement met een potlood en dat eentje met zo'n gummetje erop.

Rawolf

tja als clement weer terug op niveau komt kan je hem in vilstift neerzetten, die gaat sowieso mee met kruijswijk naar de giro

KJP

Het zit hem in dat tweede woordje wat je typt denk je niet?

kelderfan

'@KimJungPoels
Tja,
Waarom denk jij dat Clement geen optie is voor de Giro; ik zeg ook als Kruijswijk de Giro gaat doen.
Derhalve mag je met pen Clement toevoegen.
Mocht Kruijswijk toch weer de focus op de TdF richten, dan wordt 't een andere zaak.

@Ghostwriter
Volgens cyclingnews staat Clement gewoon op de rol voor 2019; zij hebben 't over 28 met Martin erbij.

ghostwriter

'@Random wielerliefhebber.
Inderdaad, ALS...

@kelderfan
Dus?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ghostwriter
Dus waarom met potlood en gum dan? Ik zeg toch als;) Kruijswijk de Giro gaat doen.

ghostwriter

'@kelderfan
Omdat dat het op Cyclingnews staat niet betekent dat het ook daadwerkelijk zo is. Het staat op Cyclingnews omdat LottoNL heeft aangegeven dat het contract van Clement met twee jaar is verlengt mits hij weer fit wordt. We zullen dus eerst moeten afwachten of Clement weer fit wordt.

KJP

Ik zeg niet dat Clement geen optie is voor de Giro. Ik zeg dat ik hem met potlood zou invullen voorlopig, en inderdaad verstandig om er een gummetje bij te nemen. Want voor zover ik weet kampt Clement met behoorlijke rugproblemen. En Niet indereen die de 30 ver gepasseerd is en lang uit de running is komt zomaar even op zijn oude niveau terug. ;)

S. Morgenstern

De voorbereiding op de Giro zal over een klein maandje weer voorzichtig op gang komen. Het lijkt me sterk dat Clement wordt meegenomen in dat traject. Kruijswijk verdient een groep om zich heen waarvan je weet dat ze in mei drie weken op hoog niveau kunnen presteren; qua klimmers renners als Gesink, Tolhoek, De Plus en Bouwman.

tdola

Ik denk persoonlijk niet tolhoek en de plus, verwacht 1 vd 2 wel in de tour (of die moet verreden worden met Roglic, Bennett, kruijswijk en Gesink). Alles onder voorbehoud dat kruijswijk natuurlijk giro rijdt.

Netraam

Als Clement over een maand voldoende fit blijkt om aan de voorbereiding op de Giro te beginnen, zou ik hem daar aan laten beginnen. Desnoods als extra 9e of 10e man, een beetje extra competitie zou zeker Stef waarderen. Je kan hem dan, als het niet gaat, altijd nog een ander schema laten rijden.

En als hij dan niet fit is, is dat jammer, maar niet onverwacht.

kelderfan

'@vlek
"De voorbereiding op de Giro zal over een klein maandje weer voorzichtig op gang komen. Het lijkt me sterk dat Clement wordt meegenomen in dat traject. Kruijswijk verdient een groep om zich heen waarvan je weet dat ze in mei drie weken op hoog niveau kunnen presteren; qua klimmers renners als Gesink, Tolhoek, De Plus en Bouwman."
Eens maar je wil Gesink toch ook in de TdF zien? De Giro en TdF liggen in 2019 1 week korter op elkaar.
Is 't dan niet slimmer om Gesink naar de ToC te sturen?
Toch zie ik net als @netraam Clement als hij voldoende fit is wel de Giro rijden.

RoBinnn

De rol die Gesink heeft, ondersteunen en gaan voor een etappe overwinning, kunnen prima in zowel Giro en Tour. Gaan voor een topklassering in een klassement in beide rondes is in het verleden lastig gebleken.
Of Gesink zelf en de ploegleiding hem weer in beide rondes willen hebben is een andere discussie maar fysiek en mentaal moet dat te doen zijn voor em.

kelderfan

'@RoBinnen
Dat de rol van Gesink een ondersteunende is, lijkt mij geen punt van discussie; maar er zit wel 1 week korter tussen de Giro en de TdF. Dat hij 't fysiek en mentaal aankan lijkt mij geen verkeerde aanname, maar hij zal in de TdF ook 100% moeten zijn om Roglic bij te staan.
Kruijswijk kan dat wel aan, maar bij Gesink denk ik, dat de teamleiding wat voorzichtiger moet zijn. Daarom denk ik, dat Clement {als hij verder ok is} beter in die rol past om Kruijswijk in de Giro te helpen.

S. Morgenstern

Ik twijfel er geen seconde aan dat Gesink in staat is om een meer dan belangrijke rol te spelen in Giro en Tour. Dat weekje minder in vergelijking met dit jaar lijkt me voor zijn rol nauwelijks relevant, wat het mogelijk voor een klassementsrenner wel zou zijn.

Ik begrijp ook niet waarom uitgerekend jij er nu opeens wel aan twijfelt. Ik heb je in het verleden zelfs de combinatie Giro, Dauphine en Tour serieus zien verdedigen.

Yeez

Roglic
Gesink
Bennett
De tier
Bouwman
Tolhoek
Olivier

Olivier vervangt Kruijswijk, die hiermee zijn seizoen beëindigt. Misschien toch uitgeblust?

Verder rijden de volgende renners de Japan cup (volgens Bianchi Japan op twitter):
Gesink
Bouwman
Olivier
Tolhoek
Boom
Wynants

tdola

Geen leezer, lindeman, wagner en martens in Zeeland dus daar starten ze maar met 5 (bata, wijnants, van emden, tankink en maas) Toch jammer in een Nederlandse koers .

Laatst gewijzigd
Chrys

'@tdola
Volgens PCS gewoon zeven man:
Battaglin, Jansen, Maas, Olivier, Tankink, Van Emden en Wynants.

Denk dat het er zes worden, omdat Jansen in het oosten zit volgens mij.

Yeez

De ploeg maakt bekend:
Battaglin
Maas
Wynants
Tankink
Van emden

Voor hammer series en guanxi:
Groenewegen
Roosen
Jansen
Van hoecke
Eenkhoorn
Powless
Kuss

Alles selecties zijn dus bekend

1 2 ... 459 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.