Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 458 ... 481 482
SS3000NL

Rahimns, touche. Dan loopt de kvk nog iets achter, daar stond toen ik net zocht:

Bestaande handelsnamen
Blanco Pro Cycling Team B.V. | Team LottoNL-Jumbo

Statutaire naam
Blanco Pro Cycling Team B.V.

Mijn excuses voor mijn vergissing.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat was nog de Rabobank paying agent, met het opstarten van TLJ is er een nieuwe BV gestart waarvan Plugge de eigenaar is.

ghostwriter

Ik heb het mijn moeder (die in tegenstelling tot mij wel rechten in Nederland heeft gestudeerd) nagevraagd en volgens haar klopt het inderdaad dat als er van rechtspersoon (paying agent) is gewisseld een werknemer weer akkoord moet gaan met een nieuw contract (wat in de meeste gevallen gewoon het hernieuwen van het oude contract is). Van Aert zou vanaf het moment dat de rechtspersoon wisselt dus nergens meer onder contract staan en vrij zijn om voor LottoNL te tekenen.

Laatst gewijzigd
KJP

Het zou mij verbazen als er van paying agent gewisseld is. Waarom dan die enorm vreemde constructie waarbij er doorgegaan wordt op de licentie van SniperCycling?

Heb het gevoel dat Nuyens en co echt wel van deze wet wisten voordat de fusie in kannen en kruiken was.

ghostwriter

'@KimJungPoels
Misschien hebben ze (nadat Van Aert zijn contract had verbroken) van rechtspersoon gewisseld omdat er anders veel mensen in de begeleidende staf van SniperCycling waren met doorlopende contracten. Aangezien de contractbreuk van Van Aert voor het wisselen van de rechtspersoon is gebeurt (als dat daadwerkelijk het geval is) maak Van Aert (als de contractbreuk illegitimate was) alsnog een schadevergoeding moeten betalen. Maar de rechter kan hem niet dwingen om in 2019 voor een nieuwe rechtspersoon (Roompot) te werken of hem verbieden voor een andere rechtspersoon (LottoNL) te gaan werken. Dat laatste is sowieso zeldzaam (vanwegen het recht tot werk) maar kan in exceptional situaties wel.

Laatst gewijzigd
KJP

Dat zou wellicht kunnen ja. Ik vind het een bijzonder lastige zaak in ieder geval en het kan voor mijn gevoel alle kanten op. Denk ik ieder geval dat Jumbo er verstandig is door een houding aan te nemen waarbij ze zeggen ''Wout als je in 2019 voor ons mag koersen dan ben je welkom, maar verder bemoeien wij ons publiekelijk in ieder geval nergens mee.''

RoBinnn

Los van hoe dit allemaal juridisch werkt kunnen we er toch wel van uit gaan dat Van Aert vanaf komend seizoen voor Team Jumbo rijdt, gezien zijn huidige contract waarschijnlijk dan vanaf 1 maart.

Mocht dit lukken dan en de bevestiging van Tony Martin ook doorkomen dan mag je toch wel spreken van een zeer succesvolle transferwinter. De twee sterke punten van 2018 (sprint en AK) blijven behouden en worden zelfs in ondersteuning sterker en de klassiekers (vooral de Vlaamse) kunnen een derde sterk punt van het team worden. Door het ontbreken van een echte (bewezen) wereldtopper in het Vlaamse werk is het misschien niet direct te verwachten dat een grote klassieker gewonnen wordt. Maar een sterke rol in de finales en mogelijk podium in de iets kleinere klassiekers zal toch binnen de mogelijkheden moeten liggen.

De discussie die hier gaande is over het mogelijk in de weg zitten van de sprinttrein van Groenewegen t.o.v. 'het klassieke blok' begrijp ik niet helemaal. Er is nauwelijks overlap tussen de klassiekers en de rondes waarin Groenewegen met een sprinttrein start dus kunnen renners die in de klassiekers rijden dit prima combineren met hun werk in de sprintvoorbereiding van Groenewegen.

ghostwriter

Weet iemand of Gesink na de Ronde van Lombardije nog wedstrijden zal rijden? Ik neem aan dat hij weer in de Tour Down Under zal starten dus misschien kan hij beter lekker (fit en met een goed gevoel) op vakantie gaan. Ik hoop hem volgend jaar als meesterknecht van Kruijswijk en/of Roglic de Giro en Tour te zien rijden. Dan kan hij na de Clasica San Sebastian richting Canada (voor de twee Canadese GPs) en het jaar aflsuiten met de Italiaanse najaarsklassiekers. Dus eigenlijk het programma wat hij dit jaar had gehad als hij het hele jaar fit was geweest.

tendam

'@ss3000nl
Wees niet zo beledigd man. Je zegt dat Cyclenews (sic) een week onder een steen heeft geleefd, terwijl je vooral veel zelf invult. Dan denk ik: kun je wel lezen? Er staat nergens dat Van Aert die veldritten in dienst van Jumbo zal rijden. 'Will be allowed to' is een beetje raar inderdaad, maar om daar nou zo over te vallen...

Wat een gedoe trouwens over die Van Aert. Van zijn prestaties moet hij het momenteel niet hebben.

KJP

Ik denk dat Groenewegen alleen maar heel erg tevreden kan zijn met de ontwikkelingen bij Jumbo op dit moment. Met T. Martin, Teunissen, van Aert en van der Hoorn erbij naast Jansen, Roosen denk ik dat je echt een hele goede trein kunt formeren.

Nu zag je toch vaak dat Roosen te vroeg opgesoupeerd moest worden in de aanloop naar de sprint. Als je daar een Teunissen aan toevoegt heb je er al twee man zitten die in de finale heel lang kunnen werken en voeg je daar Martin nog aan toe dan heb je er een man bij die die drie heel lang op hun plek moet kunnen houden.

Ik denk dat je met T. Martin + Roosen + Teunissen + Groenewegen een trein hebt die echt van wereldklasse kan worden. Dan kan Jansen opschuiven naar de trein van van Poppel, en als je dan van der Hoorn en van Emden daar mee stuurt in een grote ronde heeft Danny ook een trein waarvan je veel mag verwachten.

Ondanks dat het echt wel een succesvol seizoen was, denk ik dat met de nieuwe aanwinsten toch nog wat gaatjes gedicht worden waardoor de overwinningen nog talrijker worden en er ook meer op hoger niveau gaan zijn.

kelderfan

'@ghostwriter
Hij gaf zelf aan nog een wedstrijd extra te rijden. Wat de TDU betreft heeft hij ook eens gezegd, dat de overgang van de TDU naar de UAE-Tour {voorganger} hem zwaar viel. Als hij nog eens als kopman wil rijden, zou volgens mij de nieuwe UAE-Tour ideaal zijn. Hij houdt van warm weer en hij heeft in een vergelijkbare tour ook goed gereden. Dan kan hij daarna P-N rijden of gelijk doorgaan naar Catalunya. Dat is ook nog een optie.

Tussen de Giro en TdF zit wel 1 week korter volgens de planning. Kruijswijk zou dat wel kunnen, maar Gesink lijkt mij een deur te ver.

Goed dat je hebt nagevraagd over de problemen ivm de mogelijke overgang van Wout Van Aert.

RoBinnn

Even zien hoe alles zich gaat ontwikkelen maar ik verwacht ook een team rond Groenewegen wat bestaat uit Roosen, Teunissen en Martin. In de aanloop naar het belangrijkste doel, de Tour, zullen ze hier best nog in wisselende samenstellingen rijden maar uiteindelijk verwacht ik dus ook dat zij het moeten gaan doen in de sprints.
Voor Van Poppel wordt het nog even afwachten of hij ook zo'n type trein gaat krijgen of dat hij zich meer gaat richten op sprints met een lastigere finale maar de namen die je noemt voor de trein van VPoppel zijn hier prima voor geschikt.

aru123

Ik denk eerder dat teunissen aanschuift in de trein van van poppel.

kelderfan

'@KimJungPoels
Waarom niet gewoon uitgaan van een sprinttrein met Groenewegen op de Loc, een Vlaamse klassiekerploeg met Wout Van Aert, Mike Teunissen, Van der Hoorn en Danny van Poppel. Daarnaast een Kleine- en Grote Rondeploeg met Kruijswijk en Roglic. als boegbeelden.
Danny van Poppel heeft dan met Mike een snelle man om hem eventueel af te zetten. Dan kun je in de koers op 2 paarden wedden.

Rawolf

Ik zie jansen niet zomaar de trein van groenewegen verlaten. Verwacht eerder dat teunissen enkel in de grote rondes in de trein groenewegen erbij word geplaatst maar verder vooral andere taken heeft

SS3000NL

Tendam, in mijn reactie op jouw beledigingen had ik al aangegeven, dat ik door autocorrectie inderdaad de naam van de site verkeerd schreef. Dat is wat volwassen mensen doen, die geven een vergissing toe. Daarom heb ik erna ook voor het gebruik van cn gekozen. Dat je daar toch weer over begint is of een poging tot het opnieuw afbranden van mij of jij kunt echt niet lezen. Ik heb met feiten en bronvermelding aangegeven wat er onjuist is aan dat artikel. Jouw tegenargumenten komen niet verder dan dat jij vindt dat ik er teveel in lees. Ik persoonlijk vind het jammer dat mensen gaan beledigen als ze het niet eens zijn met een post. Je tunnelvisie mbt de betrouwbaarheid van cn is erg jammer voor eventuele discussies. Ik wens je verder veel succes met het opdringen van jouw mening aan anderen.

RoBinnn

Jansen zal niet zomaar die trein verlaten nee. Daarom zullen ze in het voorseizoen met wisselende samenstellingen rijden maar ik verwacht dat uiteindelijk Jansen geen deel uit zal maken van de Tourploeg rondom Groenewegen.
Als we eerlijk kijken naar de overwinningen van Groenewegen waren die op het hoogste niveau zelden aan het sterke treintje toe te wijzen. Het was of Groenewegen zelf die in de laatste kilometers het juiste wiel koos of Roosen die hem in een goede positie af kon zetten.
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat Jansen heel slecht is maar als je nog een stap kunt zetten naar de wereldtop dan denk ik dat hem vervangen voor Teunissen hier zeker in kan helpen, daarnaast zal het toevoegen van Tony Martin ook zeker helpen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat het toch wat lastiger zat met zijn contract. Als hij zo makkelijk per 1 januari er onderuit had kunnen komen waarom dan nu zo geforceerd weg gaan. Waarom dan al die ellende over je heen halen in deze zo belangrijke periode.

KJP

'@Kelderfan

Omdat ik op basis van dit jaar nog steeds van Poppel zeker niet afschrijf als sprinter, ik ben ervan overtuigd dat het goed gaat komen met hem ook in de sprints.

Omdat ik ook nog steeds denk dat Jumbo het best competitief kan zijn in alle rondes met de 4/4 verdeling die ze gehanteerd hebben dit jaar. Dat kan wel een keer 5/3 worden afhankelijk van de ontwikkeling van Kuss/Powless/Bouwman/Eenkhoorn maar ik blijf vinden dat de meerwaarde van een 5de knecht voor Roglic/Kruijswijk in vrijwel alle gevallen te nihil gaat zijn om de sprintkansen van van Poppel een knauw te geven.

Omdat ik denk dat in heel veel gevallen Van Poppel en zijn knechten als Jansen/Van Der Hoorn/Teunissen/Van Emden of wie het dan is ook zijn ook een absolute meerwaarde kunnen zijn voor de klassementskopman. Anders dan van Hoecke/Wagner die ik nog steeds vooral als selectieopvulling beschouw kunnen deze mannen naast ondersteuning voor een sprinter ook prima ondersteuning verrichten voor Roglic/Kruijswijk in een grote ronde.

Dus ik zou in de Giro/Tour altijd op zowel klassement als Sprint wedden met een verdeling van 4/4 of hooguit 5/3. De Vuelta ligt een beetje aan het parcours maar als er een aantal kansen voor sprinters zijn zou ik ook daar hooguit voor een 5/3 verdeling gaan. De twee sterke mannen die je daar aan van Poppel mee geeft heb je in principe toch nodig in het gedrang naar die steile muren toe.

Jansen + Teunissen + Roosen + Martin + Groenewegen in een grote ronde gaat er dan denk ik weer een te veel zijn. ;)

ghostwriter

Ik zou graag zien dat LottoNL voor 2020 opzoek gaat naar een vaste sprintaantrekker voor Groenewegen. Iemand die voor Groenewegen kan doen wat Renshaw vele jaren voor Cavendish heeft gedaan en wiens gehele wielerjaar in het teken staat van Groenewegen. Dan kunnen daar afwisselend sterke hardridjers aan toe worden gevoegd die Groenewegen en zijn sprintaantrekker op het juiste moment naar voren rijden.

kelderfan

"Omdat ik ook nog steeds denk dat Jumbo het best competitief kan zijn in alle rondes met de 4/4 verdeling die ze gehanteerd hebben dit jaar. Dat kan wel een keer 5/3 worden afhankelijk van de ontwikkeling van Kuss/Powless/Bouwman/Eenkhoorn maar ik blijf vinden dat de meerwaarde van een 5de knecht voor Roglic/Kruijswijk in vrijwel alle gevallen te nihil gaat zijn om de sprintkansen van van Poppel een knauw te geven.
Ik denk juist, dat een 5/3 verhouding veel beter werkt voor de GT-mannen en dat Van Poppel volgend jaar 1 GT gaat rijden. Want Van Poppel is een snelle man, maar komt tegen topsprinters te kort; daarom rendeert hij veel beter met 1 man, die hem in een sprintfinale afzet.
In de Giro en de Vuelta heb je aan een 5/3 bezetting veel meer en wat de TdF betreft als Kruijwijk de dubbel Giro/TdF gaat rijden, dan kan Roglic met Bennett, Gesink en Kruijswijk een goed blok vormen en dan Groenewegen met Jansen en Roosen en daarnaast Tony Martin in een echte dubbelrol; maw de sprinttrein en de GT-ondersteuning/aanval met Gesink..

tendam

'@ss3000nl
Ik lees gewoon strikt wat er staat. Ik heb helemaal geen mening over het artikel, behalve dan dat er niks nieuws instaat. Mijn excuses voor de wat scherp aangezette opmerking of je wel kunt lezen, je lijkt er nogal door geraakt.

@ghostwriter
Renshaw koerst nog steeds ;) Ik denk dat Roosen dat wel in zich heeft. Of Teunissen. Die zijn beiden toch redelijk rap en kunnen volgens mij wel 'n beetje sturen. Van Poppel zou qua snelheid ideaal zijn maar die kan zich dan weer niet plaatsen.

ghostwriter

'@tendam
Weet ik maar de Renshaw van nu en de Cavendish van nu zijn niet dezelfde wielrenners die ze een paar jaar geleden waren. Beide slagen nu nauwelijks nog in hun primaire taak. Teunissen en Roosen zijn misschien wel redelijke sprintaantrekkers maar geen wielrenners die hun hele wielerjaar in dienst van Groenewegen zullen stellen. Ik vind dus juist dat LottoNL voor 2020 op zoek moet naar iemand die dat wel met plezier doet.

KJP

Ik denk dus ook dat Jumbo die zeker met Teunissen (Voor de vlakke aankomsten) en Roosen (Voor de licht oplopende aankomsten) eigenlijk al gewoon in huis heeft. De crux zit hem er meer in dat een Renshaw vroeger en een Richeze/Morkov/Sabatini nu ook moeten worden afgezet op zo'n 500 meter van de streep door iemand. Roosen moest zijn werk de afgelopen jaren vaak al veel eerder beginnen te doen en dan kun je de echte sprint natuurlijk niet meer aantrekken.

Maar met Teunissen + Roosen als koppel denk ik dat je het werk van de laatse man in de sprinttrein wel een stuk langer kunt uitstellen. Niks ten nadele van Jansen, want dat vind ik ook een hele goede coureur, maar ik geloof toch niet dat hij dezelfde power in zijn poten heeft als Roosen/Teunissen.

ghostwriter

'@KimJungPoels
Ik denk dat het verschil tussen Teunissen en Roosen aan de ene kant en Jansen aan de ander een stuk minder groot is dan jij denkt.

1 2 ... 458 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.