Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 457 ... 481 482
S. Morgenstern

Wanneer je Roosen en Jansen niet als vaste waarden in die Vlaamse kern ziet, dan heb je misschien gekeken, maar volgens mij wel heel slecht opgelet. Onbegrijpelijke hersenscheet.

Ze hebben volgend jaar met Van Aert meegerekend zes jonge renners waar ze niet omheen kunnen en hele mooie koersen moeten kunnen rijden. Daarachter nog genoeg opties (Wynants, Van Emden, Eenkhoorn, Leezer en als het zou moeten nog Lindeman of Martin), maar om twee van die zes renners voor die knechten uit een deel van de Vlaamse koersen te houden, valt onmogelijk te begrijpen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik zie Timo Roosen als toekomstig klassiekerwinnaar. Niet komend seizoen, maar over een seizoen of drie (als hij zich blijft ontwikkelen tenminste). Voor komend seizoen lijkt top 10 me een realistisch doel.

tdola

Komend jaar met van aert, Martin, eenkhoorn, groenewegen, Jansen, leezer, roosen, teunissen, vd hoorn, van Emden, van Poppel en Wijnants keuze genoeg in voorjaar.
Heb je nog achter de hand Lindeman, Martens en hofstede (meer knechten in etappekoersen wrs).

12 man dus zeker, verwacht dat ze daarom in het programma ook koersen als le Samyn, dwars door west-Vlaanderen, ronde van drenthe, Nokere koers, handzame classic en de panne opnemen. Volgens mij afgelopen jaar allemaal niet gereden. Dat biedt kans om iedereen zijn koersdagen te geven en ook wisselende troeven uit te spelen.

Kelderman Rules

https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/algemeen-nieuws/193909/lottonl-jumbo-en-van-aert-eens-over-contract-2019-maar-wachten-rechtszaak-af

ghostwriter

'@Kelderman Rules
Dat is het nieuws waar ik al een tijdje op zat te wachten!!

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Dat is dezelfde site die de transfer van Dumoulin naar CCC bijna aankondigde. Nog maar even afwachten dus..

Kelderman Rules

Komt wel van hun site, maar niet van hun. cyclingnews.com, die is wel betrouwbaar!

tendam

Dit keer hebben ze het bericht van Cyclingnews, iets betrouwbaarder dus. Maar er staat eigenlijk niks nieuws in...

SS3000NL

Cyclenews niet echt betrouwbaar. Niets over Cibel en schrijven over contract per 1 januari 2019 en veldritten in dienst van Jumbo. Volgens mij heeft Cyclenews een week onder een steen geleefd.

tendam

Volgens mij kun jij niet lezen. Of ben je de Engelse taal niet machtig.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Op zich staat er niet nieuws in inderdaad, het was al lang bekend dat TLJ budget had om Van Aert eventueel in 2019 al een contract aan te bieden en het feit dat er gewacht moeten worden totdat de rechtszaak geweest is lijkt me ook niet echt een vreemde gedachte. De ploeg zegt voorlopig nog niets, ook over het contract vanaf 2020 is eigenlijk nog niets officieel naar buiten gebracht. Gewoon even geduld hebben totdat er echt iets te melden valt.

SS3000NL

Tendam, wat klopt er dan niet wat ik schrijf, behalve de autocorrectie op cyclenews. Staat er ook maar 1 woord over Cibel? Er staat letterlijk in het Engels, dat Jumbo niet moeilijk zou doen over veldritten bij hen in dienst, terwijl alle veldritten onder Cibel vlag zullen plaatsvinden.

It is likely that Van Aert will be allowed to continue racing cyclo-cross, should a move to LottoNL take place. He has around 30 races on his schedule this winter.

Laatst gewijzigd
tendam

Er staat toch niet dat hij die veldritten gaat rijden met een Jumbo-truitje aan...

SS3000NL

Will be allowed to = zal worden toegestaan om

Hij heeft een contract voor het hele veldrit seizoen. Wat verwacht CN, dat hij 2x contract breuk pleegt?

Daarnaast beweren ze, dat hij per 1 januari 2019 transfervrij zou zijn geweest, omdat de paying agent verdwijnt. De paying agent van Roompot verdwijnt en die van Sniper blijft juist bestaan (1 van de redenen voor deze keuze het doorlopende contract van WvA). Anders had hij maar 3 maanden hoeven afkopen of waarschijnlijker had hij het nog 3 maanden uitgezeten en was zonder problemen vertrokken.

Zo staat het artikel van CN vol van de fouten. Maar nee, ik heb geen les Engels nodig. Gezien jouw reactie is mijn Engels beter dan jouw Engels.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij heeft hij gezegd dat het voorlopig voor de komende 3 maanden was, dat betekent dat hij dus nog geen afspraken heeft gemaakt over de periode vanaf 1 januari. Ik zal het nog eens rustig terugluisteren. Dus als hij eventueel wel vanaf 1 januari voor TLJ rijdt zou hij dan kunnen overstappen op een Bianchi, die net zijn nieuwe cyclocross fietsen heeft gepresenteerd.

edit: nee voor 5 maanden, dan zal hij dus eventueel vanaf maart overstappen naar Jumbo

Laatst gewijzigd
SS3000NL

'@rahimns:

Ondanks die dreigende rechtszaak zal Van Aert vanaf nu tot het einde van het veldritseizoen uitkomen voor Cibel-Cebon.

Project voor heel veldritseizoen
"We zullen heel het veldritseizoen met deze sponsors rijden", aldus manager van den Bosch. "Het project start vanaf zaterdag en loopt tot het einde van het veldritseizoen."

Bron: het nieuwsblad

kelderfan

"Waarom zouden Roosen en Jansen niet zowel voor Groenewegen kunnen knechten als de meeste Vlaamse (semi-)klassiekers kunnen rijden. Volgens mij gaan die twee dingen perfect hand in hand."

Ik zeg toch afwisselend Roosen en/of Jansen inschakelen. Dus ik zeg bijna 't zelfde.

tendam

'@ss3000nl
Crelan is de paying agent van Sniper. Die verdwijnt volgens mij...

Laten we er geen pissing contest van maken wat betreft de beheersing van de Engelse taal. Je vult alleen zelf veel dingen in die helemaal niet expliciet in het artikel staan.

kelderfan

Wauw#
Dat wordt even afwachten hoe e.e.a. wordt afgewikkeld, wat betreft Wout Van Aert in Jumbo-outfit.
Ik zie hem wel aanschuiven in 2019 vanaf 1 maart. Dat betekent volgens mij dat hij start met de Omloop en dan door naar de Strade Bianche.

SS3000NL

Tendam, Crelan (en Willems Verandas) zijn sponsors, die betalen aan Sniper Cycling. Een sponsor is geen paying agent, dat is het bedrijf achter de ploeg. Jij vindt, dat ik veel invul (wat dan, alles wat ik zeg staat in dat artikel),

Laatst gewijzigd
kelderfan

Bron: cyclingnews:
The dispute between Sniper and Van Aert could become irrelevant at the start of January 2019 anyway, regardless of the current legal dispute. The paying agent for the merger between Roompot and Veranda's Willems-Crelan will change at the start of the year and, under normal circumstances, the team must have the permission from the athlete to swap out new contracts for old ones. So, from 2019 Sniper will no longer exist and if Van Aert digs his heels in he could be a free agent regardless.
Belangrijk in deze is, dat Veranda's stopt per 1 jan. en normaal gesproken kan een new contract niet zonder toestemming van Wout Van Aert worden afgesloten. Dus het ziet er goed uit wat betreft de overstap naar Team Jumbo.
Alleen waar dat extra geld vandaan moet komen gezien een 4-jarige deal is de vraag?

xistnc

Dat zal het potje van Van Baarle zijn.

SS3000NL

De paying agent is het bedrijf, dat de kosten en salarissen betaald. De inkomsten van dit bedrijf komen uit de sponsorbijdrages. De paying agent van Team Lottonl Jumbo is Blanco Pro Cycling Team. BV (met als handelsnaam Team Lottonl Jumbo). Als een sponsor stopt, stopt niet automatisch de paying agent. Bij een fusie heb je een verdwijnende partij en een overnemende partij. Het bedrijf achter Roompot verdwijnt en gaat op in het bedrijf Sniper Cycling. Alleen de contracten van bij Roompot houden op te bestaan (alleen JW dus). Door Sniper Cycling overeind te houden liep het contract van WvA door (in mijn optiek zit cn er hier dus naast). Dit is ook de reden, dat erin meerdere artikelen en interviews op wielerflits wordt aangegeven, dat het gevaar is dat Nuyens het geld beheert daar hij de baas van de paying agent is.

In leken taal, de renners zijn niet in dienst van de sponsor maar in dienst bij het bedrijf achter de ploeg (dit bedrijf is de paying agent).

Kelderman Rules

Duidelijk verhaal. Afwachten wat de rechtszaak oplevert, voor meer duidelijkheid over de toekomst van van Aert!
Hoop stiekem dat het goed komt voor Team Jumbo 2019.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De paying agent van TLJ is tegenwoordig Team Oranje BV... ;)

1 2 ... 457 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.