Jammer vandaag geen prijs; alhoewel de bevestiging van Taco van der Hoorn is eindelijk bevestigd door de ploeg.
Hopelijk komt 't goed met Stef Clement, dan is extra versterking misschien niet direct nodig. Tao Geoghegan Hart zou voor mij een mooie extra zijn voor de toekomst en de ondersteuning GT's.
Ik zie bij Forum Sunweb, dat volgens @Verweggistan, dat Craddock & Kuss met elkaar in verband worden gebracht.
Dus gerucht maar ik zou 't ook niet verkeerd vinden om dat naast Gesink, Clement er nog een ervaren man erbij komt.;)
Maar wees gerust, want Craddock blijft gewoon bij EF.
'@ Kelderfan, Tao Geoghan Hart gaat niet komen, die is te duur en te brits om weg te gaan bij Sky.
Ik ben het wel met Ghostwriter eens dat de ploeg Op 3 absolute kopmannen (en evt van Aert maakt 4)
Een brede subtop heeft die zich zullen moeten schikken in hun rol als helper.
Teunissen, Bennet, Gesink, Tolhoek Roossen en van Poppel worden hier allemaal grote kansen toegedicht maar ik vrees met name voor de jongens in het voorjaar dat ze gewoon moeten beulen voor de kopmannen. Gesink zal wel voor z'n eigen kans willen gaan in 1 of 2 GT en dat zal gezien z'n status ook wel mogen.
Dan blijft er voor jongens als Bouwman, Martin vd Hoorn en anderen weinig over van de taart
'@Tendam.. probeer mijn uitspraken dan te weerleggen met uw mening ipv te wijzen op zaken die volgens u niet correct zijn.
Verder zullen mannen als Teunissen, Roossen vd Hoorn, Helaas voor hen op enkele wedstrijden na toch moeten werken voor de eerder genoemde clement, olivier en de tier.........;)
Zolang LottoNL geen man voor de Vlaamse (semi-)klassiekers heeft die bij de topfavorieten voor een podiumplaats hoort verwacht ik dat Teunissen, Roosen, Groenewegen, Van Poppel, Jansen en Van Aert (als subtoppers) allen zowel regelmatig de kans krijgen om voor eigen succes te rijden of zelfs als kopman uitgespeeld te worden als regelmatig moeten knechten voor een van de andere mannen. Misschien is Groenewegen een uitzondering aangezien hij waarschijnlijk alleen wordt gebruikt in Vlaamse (semi-)klassiekers waarin hij wel bij de topfavorieten voor een podiumplaats hoort mits het tot een sprint komt. Al hoewel Groenewegen recent heeft laten zien zich niet te groot te voelen om te knechten als hij denkt dat een ander meer kans maakt om te winnen.
Ik snap niet waarom men een probleem maakt van het feit dat er meerdere mannen bij zijn komend seizoen die in potentie ooit (denk niet dat dit volgend jaar als is) een klassieker te winnen of in ieder geval meedoen voor een ereplaats. Bij Quick-step hebben ze al jaren een sterk blok waar ook geen problemen zijn. Er wordt gewoon gereden voor degene die de sterkste benen heeft die dag, zolang er maar iemand in hun kleur wint. Waarom kan dat bij TLJ niet zo zijn? Met Van Aert, Teunissen, VD Hoorn, Roosen, Jansen, Van Poppel, Groenewegen, Wynants, van Emden en wellicht nog Eenkhoorn/Martin/Lindeman heb je toch wel een behoorlijk sterk blok voor de klassiekers die niet onder zou hoeven doen (op papier en wellicht ook op termijn) voor het blok van Quick Step. Wat maakt het dan uit dat er, net als bij Quick Step, geen absolute kopman is? (wellicht op Kuurne en Gent Wevelgem na, waarin Groenewegen en van Poppel toch wel hele grote kans maken in mijn ogen)
'@lb117
Volgens mij geef ik een heel duidelijke reden? Ik discussieer altijd dmv argumenten ipv er een statement in te gooien zonder enige onderbouwing. Van Poppel heeft misschien wel meer potentie om een klassieker te winnen dan Van Aert, Vd Hoorn klopte Van Aert vorig seizoen een paar keer in een rechtstreeks duel, Roosen maakt ook stappen... dat zijn niet bij voorbaat knechten. Wel als je Sagan of Terpstra in je ploeg hebt, maar die heeft TLJ niet.
Precies dat Jvh93. De kracht van Jumbo die ik voor volgend voorjaar zie zit niet in het individu, maar in de sterkte in de breedte. Ze hebben heel veel mannen die in potentie regelmatig top-10 en op een goede dag zelfs top-5. Er zullen ook dagen zijn dat ze een keer collectief volledig weggereden worden, maar ik verwacht ze heel regelmatig van voren te zien met meerdere mannen.
Dat hele kopman gebeuren hoeft zowel in het voorjaar als het najaar niet echt. Dat is meer iets voor de grote rondes, de rondes van een week waar Roglic mee doet en de sprints voor Groenewegen/van Poppel.
'@KimJungPoels
Ik verwacht in 2019 in de meeste (semi-)klassiekers een aanvallend LottoNL te zien maar dat het nog relatief weinig zal opleveren. Net zoals bij de sprintploeg en klassementsploeg het geval was zal de klassiekerploeg waarschijnlijk een tijdje nodig hebben om qua prestaties op stoom te komen.
Zeker in 2019 verwacht ik geen problemen tussen de mannen voor de klassiekers. Zelfs als er in een ploeg van zeven man één duidelijke kopman (bijvoorbeeld Van Aert) wordt aangesteld dan heb je eigenlijk maar twee/drie knechten nodig om ervoor te zorgen dat de kopman zo min mogelijk energie verspilt voor de finale begint.
Dat betekent dat je vier/vijf man overhoudt die voor eigen succes kunnen rijden mits ze daar die dag de benen voor hebben. Als een dag de benen niet hebben kunnen ze dat voor de finale aangeven en in dienst van een ander worden ingezet.
Zolang iedereen dat eerlijk en netjes doet zullen de mensen in vorm altijd van een goede ondersteuning worden voorzien. Het wordt pas lastig wanneer er meer dan drie man zou zijn die kwalitatief zo goed zijn dat ze het recht hebben op een ploeg die in dienst van hun rijdt.
Of het al echt een overwinning op gaat leveren zal grotendeels afhangen van geluk denk ik. Ze zijn nog niet sterk genoeg voor de echte klassiekers verwacht ik namelijk. Maar in een koers als Dwars door Vlaanderen of misschien zelfs de Omloop zie ik ze door de sterkte in de breedte wel een hele goede koerssituatie creëren. En wie weet kunnen ze dan toch een mooie overwinning meesnoepen alvast.
Natuurlijk speelt geluk mee, maar TLJ heeft nu voor de Vlaamse klassiekers een prima ploeg, die mee kan doen en toch Wout Van Aert als kopman met Teunissen, Van der Hoorn, Martin, Van Poppel, Van Emden en Wynants. Dan kunnen afwisselend ook Jansen en/of Roosen worden ingeruild.
Dit team heeft met Van Aert, Teunissen, Van der Hoorn en Van Poppel mannen, die nog kunnen groeien.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.