Ik denk/hoop dat van der Hoorn best een soortgelijke ontwikkeling kan doormaken als Naesen. Zelfde type renner en ook allebei pas op relatief latere leeftijd hun debuut gemaakt in de WorldTour.
Zou me niks verbazen als hij volgend jaar samen met van Aert(als die er dan al bij is) de beste klassiekerrenner gaat zijn.
'@kimjungpoels
Ja ach, je zit er ook wel eens naast he ;) Ik denk trouwens nog steeds dat er iets te makkelijk wordt gedaan over die zege in Utah. Die Hermans is ook geen pannenkoek, dat hebben we op het WK wel kunnen zien. Kuss is een beetje een enigma, maar daar hebben we het laatste nog niet van gezien.
Mooi dat de komst van Vd Hoorn nu ook officieel is. Hij is een jongen met een geweldige mentaliteit en zal zeker een toegevoegde waarde zijn. LottoNL krijgt steeds meer aanvallers in de ploeg en hopelijk geven ze deze jongens ook de vrijheid om aanvallend te blijven koersen. Veel sterke ploegen hebben vaak de neiging om verdedigend te koersen maar juist als een ploeg relatief sterk is (tegen opzichte van hun tegenstanders) heeft het nut om aanvallend te koersen.
'@ Rebbelin
Kung heeft 8 profoverwinningen. Dat lijkt mij niet de juiste versterking.
Wel ben ik het met je eens dat er nog wat winnaarstypes bij moeten. Zelf hoop ik stiekem op Visconti. Hij kan een heuvel overkomen en het afmaken in de sprint. In de Italiaanse koersen van deze week ontbreekt zo'n renner bijvoorbeeld.
Ik vind de kritiek op Stefan Kung is al jaren klein gehouden bij BMC omdat hij altijd in dienst heeft moeten rijden van kopmannen als Greg van Avermaet en in kleine en grote ronden voor zijn kopmannen. Hij wordt bijna 25 en het wordt tijd voor hem om te oogsten.
Maargoed. Stefan Kung heeft al ergens anders getekend dus is niet meer relevant. Een type Visconti zie ik overigens ook wel zitten. Die heeft de ervaring en weet wat winnen is. En nog een pluspunt: Hij kan in uitgedunde groepjes erg goed aankomen.
'@Rebellin
Waar heb het in godsnaam over. LottoNL heeft dit jaar op drie ploegen na de meeste overwinningen van het peleton. Roglic en Groenewegen staat garant voor veel overwinningen en wanneer ze Van Poppel weer meer op zijn explosiviteit laten trainen zal hij (met de inhoud die hij dit jaar heeft opgekweekt) ook een behoorlijk aantal overwinningen behalen. Met de komst van Teunissen, Van Aert en De Plus heeft LottoNL sowieso genoeg (potentiele) kopmannen aangetrokken. De ploeg is sowieso 'top heavy' aan het worden met een brede subtop (achter Kruijswijk, Roglic en Groenewegen als wereldtoppers) van wielrenners die allen met regelmaat als kopman uitgespeeld zullen worden (Teunissen, Roossen, Van Poppel, Tolhoek, Van Aert, etc.) en talenten die het potentieel hebben om naar dat niveau (of hoger) toe te groeien.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.