Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 46 ... 481 482
skylimit

'@rahimns Een beetje onzin argument over de benen van Battaglin. In de People's Choice sprintte hij ook al mee naar de 8e plaats en de 1e etappe in Down Under komt hij uit op plek 12.
In 2016 eindigde hij op deze aankomst op de 10e plek, dus dan zou je nu verwachten dat er iets meer mogelijk zou zijn als de kaart Battaglin getrokken werd.

1 MCCARTHY Jay Tinkoff 6 60 50 3:26:40
2 ULISSI Diego Lampre - Merida 4 25 30 ,,
3 DENNIS Rohan BMC Racing Team 2 10 18 ,,
4 WYSS Danilo BMC Racing Team 1 13 ,,
5 VAKOC Petr Etixx - Quick Step 1 10 ,,
6 BEVIN Patrick Cannondale Pro Cycling Team 7 ,,
7 LOBATO Juan José Movistar Team 4 ,,
8 HENAO Sergio Luis Team Sky 3 ,,
9 ROUX Anthony FDJ 2 ,,
10 BATTAGLIN Enrico Team LottoNL-Jumbo 1

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Skylimit is dat zo ... heb je het profiel van deze etappe gezien... vergelijk dat even met die van gisteren en die criterium. In 2016 had hij zich ook voorbereid op deze wedstrijd. Heel makkelijk om te roepen onzin maar misschien dat Enrico daar anders over dacht ;)

Laatst gewijzigd
skylimit

Ik denk dat Enrico nog weleens aan zijn Bardiani tijdperk terug brengt. Sinds 2016 in dienst bij TLJ maar echt uit de verf komen doet hij toch niet.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@skylimit je doet net alsof hij daar de zeges aan een reeg, hij heeft daar 2x een etappe in de Giro gewonnen maar verder echt niet heel veel beter gepresteerd heeft dan nu bij TLJ.

kelderfan

Het is altijd weer leuk, als 't over palmbomen gaat. quote: Mathieu Heijboer; "Avenue de Palmboom" @LottoJumbo_road https://t.co/0SRR53FLq3

S. Morgenstern

Wanneer je de uitslag van 2016 erbij kunt pakken, dan moet het ook lukken die van 2014 te vinden.

Battaglin is geen renner waarvoor je als WT-ploeg vaak met goede redenen kunt rijden, buiten zijn uitstekende vorm in de Giro (bij TLJ in dienst van Kruijswijk) heeft hij zelden tot nooit het niveau of de kwaliteit om uitgespeeld te worden als serieus speerpunt. Battaglin moet (en moest) het qua eigen kansen vooral hebben van aanvallen op de sparameters momenten in het seigen dat hij echt een hoog niveau haalt. Uitslagen achterin de toptien van een daguitslag na een sprint zijn in ieder geval geen aanleiding om daar anders over te denken; leuk voor de verstokte fans, maar geen prestaties die omgebogen kunnen worden tot iets waar ook anderen van op zullen kijken.

Wanneer hij dan nu als invaller aan de start staat, in een selectie met iemand die bij zijn vorige twee deelnames de toptien van het eindklassement haalde (en die dus eerder vijfde is geweest op deze aankomst), dan lijkt het me totaal niet interessant om te discussiëren over de ondergeschikte rol van Battaglin.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Dan vlak jij gemakshalve weg, dat die ander Robert Gesink van een behoorlijke dip terugkomt. Hij lijkt in orde, maar hij zal echt nog wel een paar wedstrijden nodig hebben om weer op zijn oude niveau terug te komen. Bennett zegt zelf, dat hij per dag bekijkt, hoe 't gaat.
Bij de 1e. aankomst in de TDU werd Battaglin aardig gehinderd door die valpartij en om dan nog top-tien te rijden is niet verkeerd.
Hij mag toch van die sprinttreinmannen verwachten, dat zij hem ook eens goed afzetten. Dus morgen alle ballen op "Batta"
Alleen ik had hier zelf Van Poppel verwacht.

S. Morgenstern

Dan vlak jij gemakshalve weg, dat die ander Robert Gesink van een behoorlijke dip terugkomt.

Waardoor hij nu blijkbaar verder staat in zijn opbouw, dan gebruikelijk zou zijn zo vlak na de winter. Genoeg aanleiding om hier voor hem te rijden, desnoods met wat reserve qua verwachtingen. Zijn halve jaar stilstaan serieus nemend kun je tegelijkertijd aangrijpen om te beargumenteren dat het juist verstandig is om vroeg te testen hoe dat hoge niveau in trainingen zich vertaalt naar koerssituaties.

Bij de 1e. aankomst in de TDU werd Battaglin aardig gehinderd door die valpartij en om dan nog top-tien te rijden is niet verkeerd.

Ik vind het prima; misgun degenen die daar iets mee hebben ook niets. Ik begrijp alleen weinig van de wens dat soort prestaties aan te grijpen om serieus voor hem te rijden.

skylimit

'@vlek @rahmins Waarom heeft TLJ Battaglin gehaald dan eigenlijk ? Dat was toch mede gebaseerd op de 2 maal etappewinst in de Giro en zijn mogelijkheden in een sprint heuvel/bergop.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Skylimit Laten we als eerste beginnen dat hij niet gehaald is maar hij zich bij de ploeg heeft aangeboden en na gesprekken Plugge hem besloot een kans te geven. In de afgelopen jaren heeft hij ook degelijk kansen gekregen om voor eigen succes te rijden en is het er helaas (nog) niet uitgekomen. Maar wij speculeren hier regelmatig over hem zonder te weten wat de afspraken zijn met hem in of tijdens de koers.

S. Morgenstern

Omdat ze als teken van goodwill naar de fietsenleverancier een goede beschikbare Italiaan in de ploeg willen hebben? Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat ze Battaglin hebben gehaald om hem gedurende het jaar regelmatig als speerpunt te kunnen gebruiken. Helemaal niet omdat het type koers waar hij als kopman het meest geschikt voor zou zijn, nu net de koersen zijn waarvan ze reeds enkele jaren aangeven dat daar de focus niet meer op gelegd zal worden. Een gegeven dat overigens ook genoeg kansen schept voor renners als Battaglin.

Laatst gewijzigd
Raafje

https://twitter.com/josvanemden/status/953657973246750721

Nu ben ik wel benieuwd of van Emden toch haar had en het nu heeft laten groeien, of dat ie een soort van toupetje heeft, of dat het een lollig grapje is.
Ik dacht toch echt dat hij al lange tijd kaal was. het is zo te zien geen filmpje van een aantal jaren terug, getuige z'n Lotto NL kleding.

kelderfan

'@vlek
Ik vind de aanpak van Bennett wat serieuzer en beter. Maar ik vind 't ook prima, dat Robert Gesink zichzelf heeft getest en dat Battaglin zijn eigen kansen daarvoor heeft opgegeven, is jammer maar een feit.
Hopelijk mag "Batta" morgen wel weer aan de bak en dan met hulp van die sprinttrein.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Raafje lol... dat is de nieuwe jumbo fanmuts

https://t.co/GFqfrRzmNk

klassementsrenner

'@Raafje wat belachelijk! dacht je nou echt dat van Emden opeens haar had?

Raafje

'@rahimns

Oh haha, ik wist nog niets van die fanmutsen, stond hem trouwens nog niet eens zo slecht haha

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Raafje het is een actie van de Jumbo voor de stichting Spieren voor Spieren

kelderfan

'@Fanny
Koen Bouwman gaat beginnen in Valencia {zie Strava}.
Antwan Tolhoek {new. favoriet} is ook vroeg uit de veren om 't strand onveilig te maken.

Laatst gewijzigd
skylimit

'@kelderfan....slaappillen die TLJ zelf voorschrijft werken dan minder goed bij Tolhoek dan van zijn eigen c.q. Spaanse apotheek;) :)

achtpuntzes

naast de befaamde zwartgele TLJ-bril nu ook de fanmuts. wat worden wij fanboys toch verwend zeg!

Onbekende gebruiker

Die TLJ bril lijkt nog t meest op die Oakley. Heeft Shimano leuk brilletje van gemaakt haha

klassementsrenner

Ik hoop dat Gesink en Bennet het goed gaan doen in de komende etappe. Het zegt niks over de rest van het jaar, maar het zou een leuk begin zijn van het wieler jaar.

kelderfan

Ik denk, dat Gesink dit extreme weertype goed aankan, dat zie je ook goed terugkomen in de ToC; daarom denk ik, dat de Giro een probleem kan worden, als koud wordt in de bergen met mogelijke sneeuwval. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor kiwi;) Bennett.
Dus wat mij betreft mag Gesink met Porte 't gaan uitvechten in die rit van morgen.

Poeksel

Maar drie euro trouwens, die 's fanmuts. Morgen maar even langs de Jumbo.

kelderfan

Merijn Zeeman komt met leuk nieuws.
Neilson Powless kopman in de ToC en Sepp Kuss krijgt zijn kans in de Tour of Utah en de Colorado Classic
Pascal Eenkhoorn gaat in ieder geval mee.
@rahimns
Je hebt nu zelf gehoord, dat TLJ Settimana Int. Coppi e Bartali, Tour of Utah en de Colorado Classic heeft opgenomen in 't programma en ik denk, dat het niet verkeerd is om ook Alberta te rijden met die jongens in voorbereiding op Quebec en Montreal.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 46 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.