Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 461 ... 481 482
gardeyn

Ja, analfabetisch zijn/waren ze nummer drie van het team.
Maar in de wondere wereld van kelderfan het kan ook een uitstekend argument zijn om vast te stellen dat Maas dus geen contract krijgt.......

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nu wel zeker dat Maas niet naar TLJ komt

https://twitter.com/merijnzeeman/status/1051171833272303616

kelderfan

Leuk afscheid dan voor Jan Maas en toch aardig dat hij TLJ mocht thuisbrengen in de Tacx Pro Classic / Ronde van Zeeland.

user26799

Wel eigenaardig : geen reacties tot nu toe te lezen over de Ronde van Lombardije. Vorig seizoen "onderging" TLJ de koersen, nu "maakt" onze ploeg de wedstrijd. Impressionant, die TLJ-trein in de kop van de wedstrijd. Een pluim voor Floris De Tier : hij reed lek net voor de belangrijke klim (Madonna del Ghisallo) en kon na 10 km achtervolgen terug aansluiten aan de voet van de Colma di Sormano, waar hij onmiddellijk doorschoof naar de kop van het peloton; hij was juist op tijd terug om het voorziene werk uit te voeren. En wat gezegd van Robert Gesink ? Met een ongelofelijke inspanning zette hij de deur open voor Primoz Roglic.

Koosr1946

Heeft allemaal weinig op geleverd

tendam

Zo kennen we je weer Koosie!

kelderfan

Valt mij ook op; alhoewel het mooie weer mij ervan heeft weerhouden om te kijken. Die Floris De Tier mag zeker wel eens in 't zonnetje worden gezet met het vele werk, wat hij telkens verzet om de kopmannen vooraan te houden e/o te brengen.
De manier van rijden is zeker een pluspunt te noemen. Dat 't niet altijd goed uitpakt, is niet leuk maar wel begrijpelijk.

ghostwriter

'@Koosr1946
Het heeft mij kijkplezier opgeleverd en is dat niet by far het allerbelangrijkste voor elke sport? Of kijk jij alleen even naar de uitslag op Teletext?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De Tier heeft de tweede helft van dit seizoen zeker een stap gezet. Misschien niet zozeer qua niveau, maar wel qua constantheid. Hij is nu vanaf de Ronde van Polen goed op niveau geweest.

kelderfan

'@vlek
Hij is natuurlijk geen Tolhoek, maar hij en Bouwman zijn waardevolle mannen om de kopmannen zoals gezegd vooraan te houden e/o in goede positie te brengen. De Tier en Bouwman zijn samen met Clement en Gesink i.m.o de mannen, die Roglic, Kruijswijk en ook Bennett, Tolhoek en direct ook nog De Plus kunnen bijstaan.
Ik hoop, dat Daan Olivier zich ook kan aansluiten bij 't groepje Gesink & Co. Hij kan 't wel maar moet nog wat groeien.
Nu vergeet helemaal Sepp Kuss en Neilson Powless, die i.m.o. volgend seizoen grote stappen gaan maken.
"T zou toch mooi zijn als Kuss en ook Tolhoek een aantal kleine rondes voor hun rekening kunnen gaan nemen.

S. Morgenstern

Ja, dat zijn de klimmers..

kelderfan

ja, dat is 5/3 toch.;)

S. Morgenstern

Dat soort verhoudingen zijn volledig afhankelijk van de koers (parcours/tegenstand), de doelen waarmee je aan een ronde ronde begint en de renners die je daarvoor nodig hebt. Onzinnig om jezelf vast te pinnen op één verhouding.

kelderfan

Bij het rondewerk lijkt mij dat geen onzin; dat zal eerder regel zijn. Je hebt natuurlijk uitzonderingen.
Maar even wat anders wat je sprinttrein betreft.
Dubia is samengevoegd tot de nieuwe UAE-Tour 24/2-2/3.
Nu is er wel de Tour of Oman 2.HC 16-21/2; het is misschien wel goed idee om Gesink het kopmanschap te geven in die betreffende Tour. Dat is voor Groenewegen een herschikking, want Algarve begint 20/2; dus om 2 koersen vooraf te rijden zou hij weer Valencia op zijn programma moeten opnemen.
{PCS heeft de calender 2019 bijgewerkt t/m 14 juli 2019}

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Groenewegen zit niet vast aan bepaalde koersen, dus een 'herschikking' lijkt me totaal geen probleem. Hij zal in de voorbereiding op een van de WT-rondjes in maart, enkele koersen moeten rijden met goede sprintkansen en dat hoeven natuurlijk niet noodzakelijke rondjes te zijn waarin hij in het verleden succesvol is geweest..

Laatst gewijzigd
kelderfan

Alleen de Volta ao Algarve em Bicicleta lijkt mij niet voldoende om in te rijden?
Groenewegen kan niet als Wout Van Aert starten en goed zijn. KBK lijkt mij de 1e. afspraak voor Dylan.

S. Morgenstern

Ik vertrouw er op dat het voor de ploeg niet zo moeilijk is om voor Groenewegen geschikte voorbereidingskoersen te vinden, om er zodoende te staan tijdens zijn eerste serieuze afspraken.

Laatst gewijzigd
RoBinnn

Ik zou het goed vinden als Groenewegen komend seizoen vaker op het hoogste niveau en dus met meer tegenstand zal sprinten. Dit jaar heeft hij in aanloop naar de Tour alleen Parijs-Nice gereden op het hoogste niveau. Zowel voor hem als voor zijn ondersteuning lijkt het mij goed als hij hier minimaal een ronde op het hoogste niveau aan toe zal voegen.

S. Morgenstern

Welke koersen zijn dat? Volgens mij zijn er voor de sprinters na begin maart niet zoveel WT-rondjes meer waar ze zich met elkaar kunnen meten. Slovenië had bijvoorbeeld qua sprinters een veel sterker deelnemersveld dan de Dauphine en Zwitserland.

ghostwriter

'@vlek
De Ronde van Slovenië had Cavendish, Modolo, Ewan en Kittel maar de Ronde van Zwitserland had Matthews, Sagan, Démare, Gaviria en Kristoff en is WorldTour (ik zou niet durven zeggen dat één deelnemersveld veel sterker is dan de ander). Alleen was het in Zwitserland de vraag of de sprintetappes niet te zwaar voor Groenewegen waren. Ik naam aan dat Groenewegen volgend jaar een WT ronde (Dauphiné of Zwitserland) boven de Ronde van Slovenië verkiest mits de sprintetappes van die WT ronde beter bij hem passen dan die in Zwitserland dit jaar.

kelderfan

Dat wordt lastig, want Roglic en Bennett/Bouwman willen naar de Dauphine 9 - 16 juni 2019 en Kruijswijk wil met Gesink/Tolhoek naar de TdS 15 - 23 juni 2019. De ZLM Tour volgt dan heel snel 19 - 23 juni 2019; geen goede combi.

KJP

Als ze hem Milaan San Remo maar een keer laten rijden. Het liefst samen met van Poppel.

Rawolf

Ja ik zou het programma van van Poppel een stuk aanpassen voor volgend jaar. Milaan San Remo en de Canadese koersen moeten hem goed liggen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

[Quote]
Dat wordt lastig, want Roglic en Bennett/Bouwman willen naar de Dauphine 9 – 16 juni 2019 en Kruijswijk wil met Gesink/Tolhoek naar de TdS 15 – 23 juni 2019. [/quote]

Ik wist niet dat de renners hun wensen al kenbaar hadden gemaakt voor 2019 of heb jij ze gesproken

RoBinnn

Ik vind het deelnemersveld toch een stuk sterker in Zwitserland dan in Slovenië. Zeker als je kijkt wie in de Tour uiteindelijk met de etappezeges aan de haal gingen. Zwitserland zou dus een goede optie kunnen zijn, maar California heeft ook bijna altijd een paar topsprinters aan de start, zeker in vergelijking met Noorwegen zoals hij dit jaar had.
Maar goed, ze zullen zeker zorgen voor een programma wat goed bij hem past.
Er wordt hier ook over MSR gesproken, dat lijkt mij ook een logische toevoeging aan zijn programma. Winnen zal hij niet zo maar kunnen maar om em op termijn te kunnen winnen kan je beter maar op tijd beginnen met het opdoen van ervaring.

1 2 ... 461 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.