Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 463 ... 481 482
skylimit

Bam! Wielerflits is nog niet wakker. Groenewegen heeft de 1e al te pakken in Guangxi.

jvh93

'@xistnc
一起贏

(volgens google translate :P)

on: weer een mooie overwinning aan het rijtje toegevoegd. Topseizoen voor TLJ

kelderfan

Ja, Groenewegen doet 't weer. Weer een WT-zege erbij voor Dylan.

RoBinnn

Prima dat hij ook daar gelijk weer een overwinning pakt. Zou graag de laatste kilometers nog ergens terug kunnen kijken, iemand een idee of dat ergens beschikbaar is?

ghostwriter

Als hij de volgende twee etappes weer goed wordt afgezet zal hij waarschijnlijk nog twee keer winnen. Groenewegen is duidelijk wereldtop en behalve Viviani en Gaviria haalt momenteel niemand dat niveau. Ik hoop dat Gaviria volgend jaar voor een andere ploeg rijdt zodat deze drie in de Tour de strijd met elkaar aan kunnen gaan. Hopelijk zijn Cavendish en Kittel dan ook weer beter in vorm en worden de sprintetappes (althans de finale van die etappes) extra spannend.

KJP

Cavendish hoef je echt niet op te rekenen, die gaat ook in vorm niet zo snel zijn als Groenewegen. Gaviria gaat met een andere trein ook een stapje achteruit doen denk ik.

Op snelheid is er op het moment geen betere dan Groenewegen. Jumbo moet er nog wel meer gebruik van gaan maken, maar zeker door de komst van Teunissen en Martin denk ik dat dat gaat lukken.

ti-raleigh

En ook Kittel zou ik niet op rekenen. Die heeft te lang in het water gekeken.

ghostwriter

Ik denk dat als iedereen in topvorm is en perfect gepositioneerd aan de sprint kan beginnen (niet dat het mogelijk is dat elke sprinter perfect gepositioneerd kan zijn maar just go with it for a second) Groenewegen elke andere sprinter achter hem zou laten. Gaviria zou volgens mij Viviani verslaan en achter het podium komt er een hele brede groep subtoppers met mannen als Bennett, Ewan en een aantal Duitsers. Cavendish zou in vorm (als hij ooit nog in vorm komt) Viviani kunnen bedrijgen en Kittel zou in vorm (als hij ooit nog in vorm komt) de concurrentie met Groenewegen en Gaviria aan kunnen gaan.

Ik hoop persoonlijk dat Teunissen en Roosen volgend jaar veelvuldig samen met Groenewegen koersen. Teunissen en Roosen kunnen dan (afwisselend) de vrijheid krijgen om (in de finale) in de aanval te gaan. Degene van de twee die niet in de aanval gaat kan dan als sprintaantrekker van Groenewegen fungeren mocht het tot een (massa)sprint komen. Voeg daar een paar hardrijders (als Wynants, Van Emden, Martin, Leezer, etc.) aantoe om Groenewegen en zijn sprintaantrekker op het juiste moment naar voren te rijden en je hebt een garantie voor veel succes.

Laatst gewijzigd
KJP

Zeker waar, al zijn er natuurlijk ook genoeg koersen waar ze met zijn drieën zullen starten en alle twee als lead-out zullen moeten fungeren. Niet in die kleinere najaarskoersen natuurlijk, maar een Tour de France maar ook een Hamburg/Londen/Frankfurt e.d. zou ik vol de kaart van Groenewegen trekken als ze daar met zijn drieën starten.

Wat betreft de sprinters ben ik het zeker met je eens. Ik denk overigens zelf dat Ackermann en Bennett eigenlijk niet zo heel ver van de top af zitten, maar die zitten elkaar in de weg omdat ze samen de koersen die Sagan niet rijdt moeten verdelen. Ook Ewan zie ik bij Soudal met motivatie wel weer net onder de wereldtop aansluiten.

Wat betreft Cavendish denk ik niet dat het alleen nog maar de vorm is, het is ook een stukje slijtage. En niet meer de topsnelheid van weleer, maar vooral ook niet het absolute lef meer om overal voor iedere centimeter te strijden.

ghostwriter

'@KimJungPoels
Inderdaad, er zullen genoeg koersen tussenzitten (waaronder natuurlijk de Tour de France) waarin Teunissen en Roosen in de finale geen ruimte zouden krijgen om te ontsnappen (of waarin ze per se nodig zijn om Groenewegen te ondersteunen) en ze beter samen de sprint voor Groenewegen kunnen aantrekken. Trouwens komt Jansen (als Teunissen hem in de sprinttrein van Groenewegen vervangt) vrij en dat lijkt me een goede optie om als sprintaantrekker aan Van Poppel te koppelen.

KJP

Dat lijkt mij inderdaad ook. Ik vind Jansen ook een hele goede coureur, maar denk dat hij net een klein beetje power mist tov Teunissen/Roosen. Wel vind ik Jansen een enorme stap vooruit ten opzichte van de mannen die van Poppel dit jaar mee kreeg, dus Danny zal uiteraard ook heel blij zijn met de versterking. Ook Taco zie ik overigens best nog wel eens een rol spelen bij het aantrekken van de sprints.

ghostwriter

'@KimJungPoels
Ik denk dat Teunissen en Roosen iets meer inhoud hebben maar ze zitten dan ook langer in de WT dan Jansen. Qua explosiviteit denk ik dat Roosen en Jansen beide iets voor Teunissen onderdoen maar niet veel. Ik denk dus wel dat Groenewegen er met Teunissen in plaats van Jansen een beetje op vooruit gaat. Van Poppel zal er met Jansen en misschien Vd Hoorn inderdaad veel op vooruit gaan. Teunissen, Roosen en Groenewegen en Van Poppel, Vd Hoorn en Jansen lijken mij twee goede sprinttrio's. Een enorme verbetering ten opzicht van dit jaar. Zeker met Martin erbij als extra hardrijder die deze trio's op het juiste moment naar voren kan brengen.

Laatst gewijzigd
aru123

Als jumbo slim is laten ze jansen bij groenewegen die hebben een goede klik en werken al een tijdje samen. Daarbij komt dat ik van poppel volgend jaar nog geen pure massasprint zie winnen. Teunissen kan dan perfect als laatste man fungeren voor van poppel bij lastigere aankomsten. Zie bijvoorbeeld de sprint in de vuelta waar hij 3e wordt achter valverde en sagan. Daar was de laatste man leezer en die was al zo kapot van het stuk bergop dat hij geen lead out meer kon doen. Om mijn punt duidelijk te maken, jansen is best een sterke/zware kerel hij reed bijvoorbeeld erg sterk in roubaix maar kwam minder uit de verf tijdens de ronde van vlaanderen. Dus is het denk ik ook verstandiger om teunissen te koppelen aan van poppel.

ghostwriter

'@aru123
"Als jumbo slim is laten ze jansen bij groenewegen die hebben een goede klik en werken al een tijdje samen."

Waar blijkt uit dat Groenewegen en Jansen een goede klik hebben?

"Teunissen kan dan perfect als laatste man fungeren voor van poppel bij lastigere aankomsten."

Teunissen en Van Poppel zijn vergelijkbare types en die ook beide op vergelijkbare aankomsten excelleren. Ik zou Teunissen juist bij Groenewegen zetten aangezien hij dan de wat moeilijkere aankomsten voor eigen succes kan gaan (of zelfs de sprinttrein in zijn dienst te krijgen).

"Daarbij komt dat ik van poppel volgend jaar nog geen pure massasprint zie winnen."

Van Poppel zal waarschijnlijk niet vaak tegen de absolute wereldtop hoeven te sprinten en dus zie ik niet in waarom hij niet met regelmaat een massasprint zou kunnen winnen. Dit jaar hebben ze vooral aan zijn inhoud gewerkt maar wanneer hij weer meer specifiek op zijn explosiviteit zal trainen zal hij (met de extra inhoud die hij dit jaar heeft opgedaan) waarschijnlijk een grote stap vooruit zetten als sprinter.

Off-topic: De organisatoren van de Tour of Norway en Tour des Fjords zouden samen met een plan naar de UCI moeten gaan om een WT ronde van zeven dagen te vormen voor sprinters en klassiekerrijders. Een soort tweede BinckBank Tour maar dan in Norwegen en in de periode tussen de Vlaamse (semi-klassiekers) en de Tour de France. Er zijn veel WT rondes voor klimmers maar er is er maar ééntje (de BinckBank Tour) voor de klassiekerrijders. Misschien kan deze ronde dan de vaste voorbereidingskoers van de sprinters die naar de Tour gaan worden.

Laatst gewijzigd
KJP

Absoluut helemaal mee eens. Waar ik overigens de echte extra kracht van Teunissen zie is in zijn koersinzicht en vermogen om zich te plaatsen. Teunissen zit er voor zijn sprinters vaak tot de laatste 200-300 meter wel bij en weet op het juiste moment naar voren te gaan en de gaten te vinden. Dat echte lead-out gedrag mis ik nog wel eens bij Roosen en vooral Jansen.

Het moet natuurlijk allemaal nog gaan blijken, maar ik denk dat Teunissen het voor elkaar gaat krijgen om Groenewegen echt een aantal keer perfect af te zetten. En dan is Groenewegen op zijn huidge niveau volledig onklopbaar, want die wint al regelmatig als zijn leadout verre van perfect is.

Voor van Poppel is de vooruitgang nog veel groter verwacht ik inderdaad ook. Die gaat echt van twee hele matige renners naar twee goede coureurs. Bij Danny is dat vooral belangrijk omdat die het te vaak voor elkaar krijgt om plaatsen te verliezen in de aanloop naar de sprint.

S. Morgenstern

Teunissen is in mijn beleving nu juist een renner die regelmatig los van zijn sprinter komt te zitten. Dat was in zijn laatste seizoen bij TLJ in ieder geval een verbeterpunt en is ook iets wat ik dit seizoen in zijn korte notities nog voorbij heb zien komen. Roosen lijkt me wat dat betreft momenteel beter geschikt om laatste man van het treintje te zijn.

tendam

De hele trein van Groenewegen is in de WT doorgaans al vrij vroeg opgesoupeerd. Of Roosen of Jansen beter is in zich plaatsen zou ik daarom echt niet weten, knap als je dat kunt zien.

Romāns Vainšteins

Roosen lijkt me de aangewezen Bowlingbalpiloot no doubt. Heeft het ook gewoon bewezen. Dit hoeft de piste semi- voor eigen kans rijden op de keien totaal niet in de weg te zitten. Teunissen en van Aert kunnen bij kans ook leuk meehelpen in dat sprintgedoe zolang het maar niet ten koste gaat van hun hoofddoel nml voorjaarsklassiekers.

Tourploeggie Bowlingbal, Roosen, Teunissen, van Aert, Roglic, Gesink, Bennett, Tolhoek ook fijn team.

S. Morgenstern

Ik zou Groenewegen ook meenemen naar de Tour, anders heb je een stuk minder aan die trein.

kelderfan

'@123
Ik ben 't met je eens, dat de trein Groenewegen staat met Jansen en Roosen als sprintvoorbereiders. Je kunt daar Leezer of Martin in de TdF aan toevoegen.

Als Van Aert komt dan zie ik Teunissen, Van der Hoorn en Van Poppel aanschuiven, dan heb je een kopman Van Aert en een sprinter Van Poppel om op twee paarden te wedden in betreffende wedstrijden. Van Poppel legt 't af tegen de top-sprinters, maar kan in een klein groepje zeker scoren. Dat twee treinen gedoe mag van mij in de ijskast.

kelderfan

Taco wint zijn laatste koers voor Roompot. Die lijkt mij klaar om met Teunissen en Van Poppel topper Van Aert te ondersteunen e/o als vooruitgeschoven pion te fungeren. Hij doet 't weer voor Cees Bol en een oude bekende van Teunissen ene Piotr Havik.

tendam

Oude bekende? Heeft Teunissen een keer in de Ronde van Schubbekutterveen een sprintje van Havik verloren?

kelderfan

'@tendam
Had ik van jou niet verwacht. In zijn RDT-tijd reden Teunissen en Havik in een ploeg. Met Teunissen als de veelwinnaar en Havik als zijn lead-out. Die maakte een keer een stuurfoutje, waardoor zijn sprinter Teunissen lelijk kwam te vallen.;)
TLJ heeft wel meer sprinters in huis, want Mike Teunissen kan 't ook. Of eigenlijk kon 't ook.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tendam
Tip "t had ook iets te maken met Mathieu van der Poel, die niet blij was met RDT. Dat is misschien wel de reden, dat hij geen zin heeft in TLJ.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Ik zou graag de sprint van Groenewegen terug willen kijken van vandaag in China. Maar meer dan die on-bike camera's van Velon is er niet te vinden. Allemaal heel leuk en aardig van die cameraatje in het peloton, maar ik zou graag gewoon de laatste paar kilometer van bovenaf willen zien.. Heeft dit te maken met uitzendrechten of wordt de koers überhaupt niet uitgezonden?

Ik kan tegenwoordig bijna elk criterium van een C koers in België live volgen. Als je zo graag een World Tour wedstrijd in je land wilt hebben, zorg er dan ook voor dat hele wereld het kan volgen. Het is bijna 2019..

1 2 ... 463 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.