Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 467 ... 481 482
S. Morgenstern

Een sprinter kan makkelijk drie grote rondes half rijden? Discutabel lijkt me, maar stel dat:: Waarom zou het dan nooit gebeuren?

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@KimJungPoels
Jij denkt serieus dat Groenewegen minder publiciteit zou krijgen in drie Giro en twee Vuelta overwinningen dan één overwinning op de Champs? Ik weet zeker dat dit niet klopt. Uiteindelijk krijg je namelijk maar één bericht per overwinning op de NOS, Telegraaf, WielerFlits, etc.. en maar één kort filmpje op StudioSport enzo.

S. Morgenstern

Het ene bericht is het andere niet...

ghostwriter

'@vlek
Klopt maar het verschil daarin is marginaal.

S. Morgenstern

Waarom denk je dat? Ik denk namelijk dat de ploegen daar heel anders over denken en dat ze dat baseren op onderzoek naar de impact van dat soort prestaties.

JoaJoch

Natuurlijk levert een zege op de Champs meer publiciteit op dan een paar zeges in de Giro en Vuelta. Volgens mij onderschat je echt compleet hoe groot de Tour is en hoe relatief klein de Giro en Vuelta zijn.

Ik denk zelfs dat de gemiddelde Nederlandse TDF-kijker niet eens van het bestaan van de Giro en Vuelta weet.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@AlfredoBinda
Daar zeg je wat. Dat de zege op de Champs meer publiciteit krijgt, dan een ritzege in de Giro e/o Vuelta klopt wel, maar dat de gemiddelde Nederlandse TdF-kijker niet eens weet van het bestaan van die koersen, dat is wel erg aangedikt.

Door ene Kruijswijk weet inmiddels de gemiddelde TdF-kijker echt wel, wat de Giro e/o de Vuelta voorstelt.
Misschien heeft de Giro wel meer indruk gemaakt op de gemiddelde kijker als de TdF.

SS3000NL

Ik schat dat elke Nederlander sinds ene Tom Dumoulin de Giro en Vuelta wel kent..... Iets met eerste Nederlander, die de Giro wint. Nog niet zo heel lang geleden.

Romāns Vainšteins

'Een sprinter kan makkelijk de helft van de Giro, Tour én Vuelta rijden'

Gezien het feit dat nagenoeg geen enkele spurter dit ooit doet geeft wel aan dat het flink kort de bocht door is.

tendam

'@ss3000nl
Je moet inderdaad letterlijk de Giro winnen voor het grote publiek daar iets van meekrijgt. Idem met de Vuelta. Van Poppel won een paar jaar terug een massasprint in de Vuelta, dat boeide niemand een hol. Groenewegen won op de Champs, en het land stond op z'n kop (licht gechargeerd).

KJP

Precies dat. Ga maar eens bij een gemiddeld koffiezetautomaatje en zeg volgend jaar: "Groenewegen heeft een giro rit gewonnen" ik wed dat de gemiddelde reactie is " oja joh?" Of "da's leuk". Terwijl als hij op de Champs elysees wint diezelfde gasten erover beginnen te lullen.

Als wielerliefhebber is het heel makkelijk de reikwijdte van de sport te overschatten, maar ik denk dat zelfs een redelijke sportliefhebber zonder echte wielerpassie buiten de Tour en wat monumenten nauwelijks verder komt dan een teletekstuitslag.

kelderfan

'@rahimns
Er komt steeds meer naar buiten inzake Wout Van Aert. zie cyclingnews.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan niets heel veel nieuws toch.... dat Lotto-Soudal in Van Aert geïnteresseerd was is toch geen nieuws, En dat Van Aert een contract heeft getekend bij Jumbo voor 2020 ook niet... dus alleen het feit dat ze bij L-S geklungeld hebben is dan een onbekend dingetje.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Rahimns
Quote: dus alleen het feit dat ze bij L-S geklungeld hebben is dan een onbekend dingetje.
Tja, het lijkt mij dat (het voor jou onbekende dingetje), wel nieuws is, want als ze niet zo geklungeld hadden bij L-S dan had van Aert misschien wel bij deze club getekend en was Van Aert misschien niet naar TLJ gegaan.
@Kelderfan
Bedankt voor de informatie omtrent o.a. Van Aert in Cyclingnews.

Weet iemand of de 1. HC Japan Cup Cycling Road Race (vannacht vanaf 03.00 NL tijd) ook live op TV of via een Livestream te volgen is.
Wat mij opvalt is dat het wielrennen in Japan enorm leeft net zoals in Engeland trouwens.
Goed dat TLJ met hun Bianchi's (groot sponsorbelang met ook een afterparty op maandag) daar meedoen ook al is het voor de meeste renners reeds het einde van het seizoen.
Enorm veel publiek gezien bij het zojuist verreden Criterium waar Degenkolb na een zeer snelle koers de sprint won.
Het zal morgen niet anders zijn met het vele publiek.
Gezien de foto's en de korte filmpjes krijgt TLJ hier veel aandacht van de media en heeft men een grote schare fans.
In ieder geval denk meer dan in China.

Laatste man

Van Aert en Lotto was al langer bekend.

kelderfan

'@tendam
Zo kwam de TdF in beeld door een gemene valpartij in de afdaling van Laurens ten Dam en de duikeling van Robert Gesink, waarbij 2/3 van 't team moest afstappen.

@Fanny
Ik hoop echt, dat TLJ in Japan zich wel laat zien; want in China komt 't niet goed, behalve dan met Pascal, die er altijd voor wil gaan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny dus jij wist wel dat Lotto-Soudal vergeten was het contract te sturen, en ik zeg toch ook dat dit het enige onbekende nieuwsfeitje was.

@Kelderfan ze hebben toch een etappe zege binnen en verder was het klassement toch al om zeep, dus dat ze geprobeerd hebben om Groenewegen terug te krijgen na die klim is logischer dan dat ze Powless voorin proberen te houden.

Fanny

'@Kelderfan
TLJ heeft zich warm kunnen rijden voor de officiële Japan Cup (deze nacht) in deze vandaag zeer snelle koers/criterium.
Ze eindigden bijna allen in de pelotonsprint tw 24e (Bouwman), 27e (Olivier), 29e (Wijnants), 55e (Boom).
Tolhoek (76e) en Gesink (77e) eindigden op 17 seconden van winnaar Degenkolb waarbij Gesink nog in de aanval is geweest.
Ik hoop dat TLJ zich morgen van een aanvallende kant kan laten zien in deze toch belangrijke 1.HC koers in Japan (de laatste van het slopende seizoen 2018).

kelderfan

'@rahimns
"Ze hebben toch een etappe zege binnen en verder was het klassement toch al om zeep, dus dat ze geprobeerd hebben om Groenewegen terug te krijgen na die klim is logischer dan dat ze Powless voorin proberen te houden."

Vooraf zou je hebben gezegd, dat er wel 3 sprintzeges in zouden moeten zitten. Hij als topsprinter zou hier wel met minimaal 2 zeges naar huis moeten komen. Dus hij legt zichzelf wel een grote druk op. Want Pascal gaf 't goede voorbeeld en het had m.i. niet verkeerd geweest om Powless mee te laten doen om de dagzege.

@Fanny
Ik verwacht wel iets van Antwan Tolhoek, die hier vorig jaar ook goed bezig was. Ook Bouwman en Olivier moeten toch mee kunnen doen in de finale. Wat te denken van Robert Gesink, die 't seizoen toch goed wil afsluiten.
Kunnen wij deze mannen ook in de TDU verwachten? Sorry Boom niet dus.

S. Morgenstern

Powless mee laten doen voor de etappezege is een briljant idee.

kelderfan

Groenewegen op sleeptouw nemen is 't idee van de dag; als 't maar niet gefilmd wordt. Kuss zou dat ook moeten kunnen met zijn ervaring in 't veldrijden.
Oh, ja Kuss met Van Aert en De Tier in de de Strade Bianche is nog briljanter.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan vorig jaar won Groenewegen deze etappe dus zo'n slechte gedachte is dat dan toch niet

kelderfan

'@rahimns
Daar hoop ik daar maar op; maar ik kan toch niet begrijpen, waarom 2 klimmers worden ingezet om Groenewegen thuis te laten komen, want in deze etappe zou hij toch niet kunnen scoren.

KJP

Won hij deze etappe vorig jaar niet?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Inderdaad dat zei ik... vorig jaar won Groenewegen de etappe van vandaag, dus daarom geen rare beslissing om die 2 klimmers te gebruiken om hem terug te brengen.

1 2 ... 467 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.