Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 468 ... 481 482
Wielerfan1987

'@kelderfan

Kuss heeft geen ervaring in het veldrijden.
Hij was mountainbiker voordat hij naar de weg overstapte.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Sorry maar als mountainbiker heeft hij aardig wat ervaring ook in 't veldrijden. Daarom denk ik, dat hij dat werk van de Strade eens zou moeten proberen.

@rahimns
Wat dat betreft heeft hij niet de benen van vorig jaar. Pascal Ackermann zat er wel bij.
Daarom heb ik wel gelijk, dat Powless en ook Kuss mee hadden kunnen zitten met de 1e. groep.
Eenkhoorn deed 't voorwerk; dus die 2 hadden kunnen meegaan en of zij scoren of niet; zij hadden wel een kans.

Wielerfan1987

Juist... typische kelderfan logica weer... als mountainbiker heb je ervaring in het veldrijden.
Ik ben even uitgelogd voor de komende weken....

Yeez

Sterke wedstrijd gereden door TLJ in Japan. 2 man in de beslissende groep van 6, maar Gesink kreeg op een slecht moment te maken met een kapotte spaak. Volgensmij de 3de keer dit seizoen dat hem dit overkomt. Erg zonde...

In China sloot Groenewegen af met een 13e plaats. Duidelijk te zien dat hij op was en toe is aan de winter.

tdola

Quick step meeste overwinningen dit seizoen, gevolgd door Sky en michelton, daarachter met 33 stuks bora, tlj en groupama.

Goed seizoen geweest voor tlj, op de transfermarkt lijken ze goede zaken gedaan te hebben. Op naar een mooi (nog mooier?) 2019.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Juist… typische kelderfan logica weer… als mountainbiker heb je ervaring in het veldrijden.
Leuk weer. Je weet toch wel dat Kuss nog niet zo lang bezig is met wegrennen. Daarvoor meen ik te hebben gelezen, dat hij heeft meegedaan aan "mountainbiken." Je weet ook wel dat veldrijden in Belgie/Nederland niet hetzelfde is, wat er in de USA wordt gereden. Dus waarom je dat weer typeert als nou, ja mag jij eens toelichten.

On: China 1 zege en verder achter de feiten aanrijden, lijkt mij een beetje mager. Gelukkig hebben die jongens in Japan 't anders aangepakt. Koen Bouwman heeft mooi aanvallend gereden en 't is jammer dat Gesink pech kreeg in de finale en dat Tolhoek die Robert Power niet van zich kon afschudden. Maar met een mooie 2e. plaats kan 't team vooruit kijken.

Laatst gewijzigd
KJP

Het is Robert power. En Jack Haig.

tendam

Ik vind Jack Power wel een toffe naam. Lijkt op Jack Bauer.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tendam
Misschien heet zijn broer zo; maar met dank aan KimJungPoels heb ik 't aangepast.
@KimJungPoels
Dank, ik dacht aan Jack Haig inderdaad.;)
Het is eigenlijk jammer dat TLJ geen Aussies heeft gehaald. Sunweb heeft er inmiddels 5.

Laatst gewijzigd
KJP

Misschien kunnen ze na volgend jaar Storer of Hindley wel overnemen. Allebei toptalenten die bij dat clubje van Sunweb waarschijnlijk weinig kansen krijgen.

ghostwriter

Jammer dat Tolhoek net niet heeft kunnen winnen want hij verdiende het op met een overwinning zijn wielerjaar af te sluiten. Hij heeft dit jaar een enorme stap in zijn ontwikkeling gezet en ik kan niet wachten om te zien hoe hij zich volgend jaar ontwikkeld.

@KimJungPoels
Ik zou eerder voor McNulty en Arensman proberen te gaan. Kuss en Powless kunnen bij McNulty misschien een goed woordje voor LottoNL doen.

Laatst gewijzigd
Fanny

Vannacht op het werk de Japan Cup Road Race via een Livestream bekeken.
TLJ reed een zeer aanvallende en tactische race (zoals ik het graag mag zien) in deze toch zware afvalkoers met in elke ronde een steile klim.
Bouwman ging alleen in de achtervolging op 2 vluchters en nadat hij ze had bijgehaald reed hij enkele ronden met hun samen en won ook een keer de bergsprint alvorens hij er alleen van tussenging en in de TT stand ging rijden.
Hij pakte daardoor uiteindelijk de KOM trui voor hemzelf en TLJ nadat hij een paar keer als eerste bovenkwam.
Toen hij werd teruggepakt ging Gesink direct in de aanval om grote concurrenten proberen te lossen (Canola, Dombrowski, Roche enz).
Ook rasklimmer Tolhoek en in eerste instantie Olivier en Bouwman gingen mee.
Zowel Olivier en Bouwman moesten even later de kopgroep laten gaan, wat voor Bouwman wel was te verwachten.
Er ontstond een felle strijd waardoor er nog meer belangrijke renners moesten afhaken maar Gesink en Tolhoek bleven met zijn 2en in de kopgroep zitten waardoor ze de overmacht hadden.
Helaas kreeg de sterke Gesink net voor de klim pech (spaakbreuk) waardoor ze (Gesink en Tolhoek) de rit niet tactisch konden uitspelen vanwege hun overtal in de kopgroep.
Power ging net op dat moment in de aanval en dus moest Tolhoek en een paar anderen waaronder Breschel en Roche direct reageren.
Gesink kon helaas niet meer terugkeren en werd 7e.
Tolhoek heeft nog een paar keer geprobeerd Power van zich af te schudden op enkele korte klimmetjes.
Helaas lukte dat niet en Power won daardoor vrij gemakkelijk van de niet-sprinter Tolhoek.
Wil klimmer Tolhoek in de toekomst etappes winnen dan zal hij over het algemeen alleen moeten aankomen.
Voor vandaag heeft hij heel goed gereden en zat er voor hem en TLJ niet meer in, zeker na de spaakbreuk van Gesink.
Al met al heeft TLJ een zeer goede aanvallende tactische Japan Cup Road Race gereden met een 2e en 7e plaats en een aanvallende Bouwman die de KOM bollentrui pakt.
Een mooi einde van een succesvol seizoen van TLJ en ik zie uit naar de start van 2019 waarbij het team voor volgend seizoen er nog sterker op geworden is.

KJP

'@ghostwriter

Tenzij hij opeens een heel constant niveau haalt volgend jaar zou ik Arensman gewoon nog lekker twee jaar beloftes laten doen. McNulty kan ook, zie niet heel veel verschil met Storer/Hindley qua overall talent.

kelderfan

"Ik zou eerder voor McNulty en Arensman proberen te gaan. Kuss en Powless kunnen bij McNulty misschien een goed woordje voor LottoNL doen."

Die twee zou ik ook wel zien zitten, maar dan wel bij Team Jumbo*; ik kreeg wel op mijn kop, dat Arensman wat te jong zou zijn voor de overstap; maar misschien wel een goed idee om die ook vast te leggen voor seizoen 2020.
Daarnaast lijkt mij die Storer wel een optie om over te nemen. Want voor Hindley moet je nog een jaar langer wachten.

kelderfan

'@Fanny
Bedankt voor je bijdrage over de race in Japan. Ik zie dat Koen Bouwman zich goed heeft geweerd en het was jammer dat Gesink wederom door pech moest afhaken. Want anders had Tolhoek een betere uitgangspositie gekregen.
Hij heeft 't wel geprobeerd om die "Robert Power" achter zich te laten. Met een 2e. plek mag hij tevreden zijn, maar niet echt blij.
Volgend jaar heeft 't team de mogelijkheid om Tolhoek samen met Bouwman, Olivier en De Tier op stap te sturen. {de drie musketiers met Tolhoek als d'Artagnan;)}

Kelderman Rules

Nou daar is de bevestiging van Tony Martin via twitter door Team LottonNL-Jumbo!

ghostwriter

Prachtig dat de komst van Martin nu ook zeker is. Jammer dat er volgend jaar geen WK TTT meer is. Met bijvoorbeeld Van Emden, Martin, Gesink, Roglic, Van Aert en De Plus was LottoNL zeker één van de favorieten voor een podiumplaats geweest.

kelderfan

De kogel door de kerk heet dat.
Goed nieuws dat Tony Martin het team komt versterken; hij mag Wagner doen vergeten.
Ik ben benieuwd naar zijn programma. Gaat hij net als bij zijn vorige werkgever voor de Giro en de TdF.

Yeez

'@rahimns misschien vragen of dit de laatste versterking is ;)

Gestoorden

Welkom Tony!

klassementsrenner

Na Tony Martin komen ze officieel op 26 renners volgend jaar. Als Stef van zijn rugpijn verlost is ligt er een tweejarig contract voor hem klaar. Het is nu alleen nog maar wacht of Van Aert komt. Verder zal er wel niemand meer bijkomen. 27 of 28 (als Van Aert komt) is prima voor volgend jaar en de ploeg is er behoorlijk op vooruit gegaan. Kijken of het nog beter gaat in 2019!

ghostwriter

Met de komst van onder andere Martin, Teunissen, Vd Hoorn, Van Aert* en De Plus heeft LottoNL echt geweldige zaken gedaan.

@KimJungPoels
Een talent als Arensman moet je op zo'n jong mogelijke leeftijd aan je binden. Je hoeft hem het eerste jaar niet direct een volledig programma te laten afdraaien.

KJP

Ah oké. De plekken in de selectie zijn zo goedkoop ja? Of is Arensman inmiddels een talent in de categorie Evenepoel.

Het is voor die gozer zelf ook beter gewoon nog lekker 2 jaar bij de beloftes te blijven.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Het zat er natuurlijk aan te komen maar fijn dat het bevestigd is. Poeh wat een aanwinsten dit jaar.. Martin, Teunissen, de Plus, vd Hoorn en misschien van Aert nog. Dat is de laatste jaren wel eens anders geweest. En dat naast de eigen opgeleidde kopmannen en renners met nog enorm veel groeimarge. Wat een mooie ploeg is het toch geworden en zal het de aankomende jaren zijn. Nu al zin in 2019.

Ik ben toch ook wel benieuwd naar de Vingegaard. Eerste aanwinst van Jumbo, maar heeft niet echt veel opvallende uitslagen gereden. Dan verwacht je eerder een Nederlands talent of een aansprekender buitenlands talent. Maar hij mag me natuurlijk verrassen.

kelderfan

"Ah oké. De plekken in de selectie zijn zo goedkoop ja? Of is Arensman inmiddels een talent in de categorie Evenepoel."
Nee maar wel een talent, die bergop heeft laten zien, dat hij wat in de mars heeft. Als je nog 2 jaar langer wacht heeft Quick-Step e/o Sky hem binnengehaald. Die zeggen dan, dat is goedkoop winkelen.
TLJ haalt nu Vingegaard, die niet beter is als bijv. Foss.

1 2 ... 468 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.