Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 469 ... 481 482
KJP

Ja hoeveel talenten van 19 zijn er de afgelopen jaren gecontracteerd door Sky en Quickstep dan?

Die gozer is 18 jaar, neem hem maar lekker een keer mee op trainingskamp om het contact warm te houden. Zorg eventueel dat je hem extra begeleid en als hij dan 2 goede volledige jaren bij de beloftes heeft gedraaid kun je hem oppikken. Een overstap op 19/20 jarige leeftijd is vaak veel te vroeg gebleken.

Kan hij ondertussen misschien ook lekker zijn bachelor geschiedenis af maken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Het wachten is nog op Clement en wat er nog uit de hoge hoed komt. Dat is hopelijk Van Aert.

kelderfan

"Ja hoeveel talenten van 19 zijn er de afgelopen jaren gecontracteerd door Sky en Quickstep dan?"
Je spreek zelf over 2 jaar wachten en dit aankomend seizoen ligt hij al vast. En 20-jarige is tegenwoordig een ander verhaal. Sivakov was bij in dienst treden bij Sky ook 20-jaar.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jessevandalen geen idee, ik verwacht dat het met Martin zo'n beetje wel gebeurd is. Nog afwachten hoe de situaties met Clement en Van Aert verlopen. Dan zal de ploeg dus uiteindelijk op 27/28 renners uitkomen, wat ik volgens mij al eens heb aangegeven waar naar gestreefd zou worden. Als die beide dus niet haalbaar zijn (waar ik voor nu niet vanuit ga) dan zouden ze nog kunnen terugvallen op bijv Maas of het seizoen van start gaan met 26 net zoals dit jaar.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@KimJungPoels
Iemand die als jongste deelnemer tweede kan worden in de Tour de L'Avenir en derde in Parijs-Roubaix Espoirs hoort zeker bij de grootste talenten van zijn generatie. LottoNL moet de grootste Nederlandse talenten aan zich binden maar de afgelopen jaren zijn ze met Dumoulin, Kelderman, Van Baarle en Oomen veel van de absolute toptalenten kwijt geraakt of misgelopen. Zolang LottoNL geen opleidingsploeg heeft moeten ze zo'n soort Nederlands talent van de 'hors catagorie' zo snel mogelijk aan zich binden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als Arensman voor TLJ wilt gaan rijden dan maakt het echt niet uit of hij nu wordt vastgelegd of over 1 of 2 jaar. Ze zullen best wel met hem gaan praten net zoals andere ploegen. Zelfs een eigen opleidingsploeg garandeert niet dat de beste talenten voor jouw ploeg gaan rijden, Quickstep en BMC waren niet voor niets gestopt met die van hun. Als een ploeg als SKY de geldbuidel trekt kan je willen wat je wilt maar dan vertrekt die naar SKY.

KJP

Sivakov had wel al een jaar lang de gehele beloften categorie gedomineerd. Zoals ik al eerder zei, tenzij hij een soortgelijk niveau haalt als Sivakov vorig jaar zou ik Arensman lekker nog 2 jaar in de beloften laten rijden. Als je dan met een goed plan voor hem komt kun je hem echt nog altijd aan je binden. Over het algemeen blijkt dat een overstap op die leeftijd veel te vroeg komt.

Zelfs een mega-talent als Mohoric had jaren nodig om de aansluiting te vinden, en als het dan mentaal allemaal wat lastiger valt dan kom je er als gevallen toptalent nooit meer overheen omdat je 'je kansen' als 20/21-jarige al hebt gekregen en toen niet genoeg liet zien.

Gelukkig is Arensman zelf een realistische gozer: ''Ik vind mezelf nog veel te jong om beroepsrenner te worden. Ik wil graag mijn studie afmaken en misschien het laatste jaar combineren met een seizoen als profwielrenner. Dat heb ik van thuis op mijn hart gedrukt gekregen. Ik heb geleerd van de fouten van mijn vader en oom, die er op school een beetje met de pet er naar hebben gegooid. Als ik ook na het fietsen een boterham wil verdienen, moet ik een opleiding hebben.”

Hij is volgens mij dit jaar begonnen aan zijn studie, dus dat zou dan zijn laatste beloftejaar zijn wat hij met profwielrennen wil combineren. Als Jumbo echt slim is dan proberen ze het warme contact dus op een andere manier te creëren dan dmv een contract als profrenner. Dus met een trainingskampje links en rechts, wat ondersteuning, misschien zelfs een stageplek voor 2019 en 2020 en dan alvast een profcontract voor 2021.

Kan Arensman zijn studie afmaken, nog meer mooie dingen laten zien en op een gezonde leeftijd de overstap naar de profs maken. Overigens heb je voor dit hele verhaal uiteraard een Arensman nodig die ook graag bij Jumbo wil rijden natuurlijk.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@KimJungPoels
Als Arensman zelf nog niet wil dan is dat natuurlijk niet iets waar LottoNL al iets aan kan doen maar laten we niet doen alsof Arensman te jong zou zijn om in 2020 zijn debuut in de WT te maken. Kelderman, Oomen en Eenkhoorn maakte ook allen hun debuut in de WT in het jaar waarin ze 21 jaar oud werden.

mooiman

Met alle vertrekkers en nieuwkomers heeft Jumbo weer een serieuze stap gezet. Mooiman!!!

Wielerfan1987

'@kelderfan, het is heel simpel.

Kuss heeft jarenlange ervaring al vanuit de jeugd in het MOUNTAINBIKEN, dit is echter geen, en heeft vrij weinig met VELDRIJDEN te maken buiten wellicht het feit dat het beiden in beginsel niet op asfalt gebeurd.

1. De Geometrie van de Mountainbike en de Cyclocross fiets verschillen behoorlijk van elkaar en daarmee ook de positie van de rijder/coureur.

2. Buiten het downhill onderdeel van het Mountainbiken wat een totaal andere discipline is, duren meen ik de Mountainbikewedstrijden langer dan Crossen met meer kilometers.

3. Mountainbike parcours zijn doorgaans veel technischer en sneller dan de gemiddelde cross door vaak minder modder, naar met meer obstakels en draaien en keren en zelfs passages door water.

Daarmee stel ik dus dat Kuss per definitie GEEN ervaring heeft in het VELDRIJDEN.

Dat jij dan toch wil volhouden dat Kuss wel ervaring heeft in het veldrijden heeft klassificeer ik daarom als kelderfan logica inderdaad.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Wielerfan1987
Dat je toch nog de moeite neemt!
Dat 't een niet 't ander is begrijp ik wel; volgens mij:
1) Is de Strade niet te vergelijken met veldrijden;
2) Uit de beelden bij Kuss gaat 't niet alleen om downhill.

Daarom denk ik, dat het niet verkeerd is om de Strade te laten rijden. Tenslotte ging o.a. Roglic hem voor.

S. Morgenstern

Kuss zat daar dit jaar nog in de kopgroep.

Wielerfan1987

'@kelderfan,

Ik heb ook nergens gezegd dat ik het niet eens ben met de stelling dat de Strade Bianche wellicht bij Kuss zou passen.

Ik reageerde alleen op de stelling dat Kuss ervaring zou hebben volgens jou in het veldrijden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het seizoen voor TLJ zit er weer op en net zoals vorig jaar is het weer tijd om het seizoen van de ploeg te beoordelen. Vorig jaar kwam de ploeg uit op een 7, benieuwd hoe jullie dit jaar beoordelen.

Voor mij komen ze uit op een 8. Als eerste het klassieke werk dat was al wat beter als vorig jaar en al waren er enkele lichtpuntjes qua resultaat (mede door de operatie van Lars) hield het niet over. Groenewegen won Kuurne, maar verder geen echte uitschieters. De Waalse klassiekers waren ook niet succesvol. Maar gezien het beleid van de ploeg op di gebied natuurlijk ook geen verrassing. Keuzes waren gemaakt en dan is dit het resultaat. In de klassementswedstrijden ging het een stuk beter, Roglic won meerder klassementen en ook de overige klassementsrenners haalden een ruime voldoende. Groenewegen behaalde als sprinter 14 zeges in dit jaar waarvan 2 in de Tour en dat is natuurlijk meer dan goed. Ook Danny van Poppel behaalde een aantal mooie zeges binnen maar kon in de Giro en Vuelta nog niet overtuigen. Leuk was vooral de verrassende ontwikkeling van de jongere renners. Oa Roosen, Bouwman en Tolhoek hebben flinke stappen gemaakt. Maar ook de debutanten deden het prima, vooral Eenkhoorn en Kuss hebben me positief verrast. Ook in de WT ranking en de overwinningen ranking deed de ploeg het prima. Dus die 8 is meer dan verdiend.

KJP

Ik ga ze een 8+ geven voor dit seizoen. Een 9 voor de progressie dit dit jaar is geboekt en een 7,5 voor de feitelijke prestaties. Ik vind dat de prestaties van dit jaar nog iets te afhankelijk zijn van de individuele klasse van met name Roglic en Groenewegen. Richting het najaar begon dat al wat beter te worden maar in het begin van het seizoen heb ik een Jumbo gezien waar dat vaak nog moeilijk bleek.

Roglic heeft natuurlijk een fantastisch jaar gehad, Groenewegen veel overwinningen, maar mist toch nog het laatste stapje om echt constant te tonen dat hij de beste is, en ook Kruijswijk had een heel erg goed jaar. Met name in de koersen die Groenewegen reed is er wel een gebrek aan ondersteuning ook, waardoor hij te vaak niet aan sprinten toe is gekomen. Daarnaast vind ik dat ook voor Kruijswijk/Roglic de ondersteuning in het begin van het jaar te matig was. Zeker het voorjaar was eigenlijk gewoon nog heel erg matig dit jaar

De grootste winst voor mij zit hem in de grote stappen van Tolhoek, Kuss, Roosen en van Poppel. Tolhoek lijkt echt klaar om de stap naar de subtop van de klassementsmannen te zetten, Kuss heeft laten zien dat hij mee kan doen in de kleinere rondes en de investering in van Poppel's conditie lijkt zich echt uit te gaan betalen. Het extra budget alsmede de doorbraak van deze jongens heeft ervoor gezorgd dat Jumbo nu een aantal extra renners aan heeft kunnen trekken voor die middenkern en daarom geef ik de progessie een 9, al zit het zelfs dicht tegen een 9,5 aan voor mij.

Volgend jaar gaat de verwachting wel een stuk hoger liggen nu ze naast Roglic, Kruijswijk en Groenewegen meer mensen daarachter krijgen die mee kunnen gaan doen om ereplaatsen. Ik verwacht dat de ploeg met Tolhoek, Gesink, Kuss, De Plus en ook de constanter geworden de Tier veel vaker de heuvel/klim koersen in handen kan nemen. Verder verwacht ik dat van der Hoorn, Teunissen & Martin (wellicht ook nog van Aert) de nodige impulsen gaan geven aan de ploeg in het voorjaar, maar dat ze er ook voor zorgen dat Groenewegen en van Poppel vaker (uitgerust) aan sprinten toe komen. Ik reken er op dat de gemiddelde overwinning volgend jaar in ieder geval van een wat hoger niveau gaat zijn nog.

jvh93

Ik sluit me volledig aan bij de verhalen van Rahim en Kimjung,
Voor mij ook een 8.5 over het seizoen.

Grootste verrassingen voor mij waren Eenkhoorn en Kuss.

Daarnaast denk ik ook dat de ploeg afscheid neemt van de juiste mannen en er een stuk sterker op gaat worden komend seizoen door de aankopen die gedaan zijn. Beloofd veel goeds voor komend seizoen, al zullen de verwachtingen ook hoger liggen.

assen

Een 8,5?!? Echt?!?
Wanneer was het dan een 6? En wat waren jullie verwachtingen vooraf?
TLJ is TIENde geworden in de WT! Als je dat met een 8,5 beoordeeld, dan heb je (i) de verwachting gehad dat het (veel) lager zou zijn, of (ii) je gebruikt andere criteria dan die ranglijst.

Ik hecht meer aan die ranglijst, in combinatie met het budget van TLJ (in vergelijking met dat van andere ploegen).
Het budget van TLJ in relatie met andere ploegen weet ik niet precies, maar wat ik erover gehoord en gelezen heb is dat het budget van TLJ lager is (relatief) dan 10e. Dan zouden ze het relatief goed gedaan hebben, dus ik geef ze sowieso een ruim voldoende geven. Voor een GOED (EEN 8) vind ik echter de prestaties van TLJ te mager. Ik neig naar een 7,5.

Als je kijkt naar waar TLJ punten heeeft laten liggen, dan is dat duidelijk in de klassiekers. Daar scoren ze een dikke onvoldoende. Gezien de aankopen wordt dat volgend jaar waarschijnlijk beter. :-)
Misschien dringen ze dan de top5 binnen van de WT?!?

RoBinnn

Zit met dezelfde gedachten, mijn cijfer voor dit jaar een 8.
Groot deel van de resultaten wordt inderdaad gehaald door 2 wereldtoppers in hun kwaliteit. Groenewegen na Viviani de meeste overwinningen dit jaar, dat telt. Doelstelling voor volgend jaar mag wat mij betreft zijn om een stuk vaker in toppositie aan de sprint te beginnen en daarnaast vaker in wedstrijden deel te nemen tegen de rest van de sprinttop. Roglic heeft echt een geweldig jaar en gaat echt niet meevallen om dat te kunnen evenaren, in de zware klassiekers valt er nog wat te winnen voor em net zoals een eventueel podium in een grote ronde maar in de rondes van een week was hij dit jaar absoluut de beste van de wereld.

Daarachter nog een aantal mannen met goede prestaties in voornamelijk het rondewerk, voornamelijk Kruijswijk en ook Bennett. Goede talenten die een mooie stap hebben gezet zoals Tolhoek, Roosen, Kuss en Eenkhoorn.

Slechtste punt van het team blijken de voorjaarsklassiekers, daar zijn matige resultaten geboekt. Uiteraard ook omdat het team daar niet op ingericht is/was maar je kan er niet om heen dat er daar maar een hele minimale rol gespeeld is.

Als klein punt om ook mee te nemen in de beoordeling de staf en het transferbeleid. Die krijgen van mij een ruime voldoende. Op vele momenten mee de koers bepaald, ook in wedstrijden waar je dat niet zo maar verwacht. Aanvallende tactieken gezien en ook de transfers voor 2019 zijn goed in mijn ogen.

tendam

Ja, de klassiekers waren dusdanig slecht dat je ze eigenlijk geen 8 kunt geven. Maar goed, dat lijken ze zelf ook te hebben ingezien. De Tour, toch dé koers van het seizoen, was bizar goed. Met eenderde van het budget het als enige ploeg Sky een beetje lastig gemaakt. En dan ook nog een topsprinter erbij.

Voor mij heeft Kruijswijk voor de mooiste etappe van het seizoen gezorgd. Eindigde in een anticlimax, maar ook dat hoort bij de schoonheid van sport.

Ik vind het project-sprinttrein nog steeds geen doorslaand succes. Ze zijn daar in wisselende samenstellingen nu al jaren mee bezig, maar echt veel progressie is er niet. Behalve dat er nu de individuele klasse van Groenewegen is die een hoop goedmaakt.

Laatst gewijzigd
Witte Trui

Grootste winst - en dus goed voor een hoge beoordeling - is wat mij betreft de professionalisering die de ploeg doormaakt. Vaker met een goede koerstactiek op pad (was een erg zwak punt), betere balans in de ploegsamenstelling (volgend jaar nog sterker), goede talentontwikkeling en positieve uitstraling. Dat maakt de ploeg aantrekkelijk voor talent om te komen, toppers om te blijven en sponsoren om zich te committeren.

Zoals hierboven kan ik redelijk aansluiten qua score. Ik neig naar een 7,5 voor de resultaten, maar met een stijgende trend. Dit omdat de topsprinter net te weinig in de positie is gebracht om dat te laten zien (keerzijde: we mochten erg snel veel van hem verwachten, hetgeen een verdienste van de ploeg is). Komend jaar een iets degelijker trein. Ook de strijd om podium in de grote rondes: 2x zicht op het podium, maar net niet binnengehaald. Ben je dan onverwachts goed, of net niet volwassen genoeg? Ik neig naar het eerste, zeker met de gekozen koersopvatting.

Voor volgend jaar met hetzelfde enthousiasme de ontwikkeling doorzetten. De ploeg in de breedte net iets robuuster en daardoor met de toppers blijven scoren en met degenen daar vlak achter mede- scoren. Wanneer klassiekers en grote rondes podium- plaatsen opleveren, gaat de score dan gestaag naar een 8,5.

S. Morgenstern

Ze hebben qua prestaties zo'n beetje alles uit deze selectie gehaald wat er in zat en zijn daarnaast opgevallen met een positieve koersopvatting. Ik kan moeilijk onder een 8,5 gaan zitten.

ti-raleigh

Een 8. Ik hoef niet te beargumenteren want alles is hierboven al gezegd. Wat mij vooral opviel is de rust en uitstraling. Als er wat misgaat, so what, morgen is er weer een dag. Geen grootspraak (alleen Boom dan) maar zelfbewust en doelbewust te werk gaan. Dit jaar waren de doelen sprinten en klassementen. De eendaagse WT-wedstijden mag nog beter en het lijkt er op dat ze daar volgend jaar ook op inzetten. Maar ik verwacht daar nog niet te veel van.

Tinkerbell

Ik ben het ook eens met het grootste deel van de bovenstaande reacties.
Ik ga ook voor een 8,5 en om dezelfde reden als vlek. Alles eruit gehaald wat erin zit en vooral de koersinstelling sprak me aan. Ze zijn mede daardoor ook sterk gestegen op mijn eigen persoonlijke ploegen waar ik sympathie voor heb ranking.

kelderfan

Een gemiddelde van 7,5 tot 8- lijkt mij meer van toepassing.
GT 8,5 met Kruijswijk, Roglic en Gesink ja in een hoofdrol;
Kleine klassieke rondes 9 met grote baas Roglic en als kleine baas Kuss;
Sprintwerk 7 Groenewegen is op de goede weg, maar niet altijd constant; Danny moet 't anders aanpakken;
Vlaamse klassiekers een 6 ondanks de zege van alweer Groenewegen in de KBK;
Waalse klassiekers/Italiaanse klassiekers en Canada ook een 6; alhoewel natuurlijk geen speerpunt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan alleen Viviani heeft meer overwinningen behaald dan Groenewegen dit jaar, verder hebben alle sprinters minder zeges behaald dan hem. Lijkt me dat Dylan dan toch vrij constant is, zeker gezien de concurrentie die vrij groot is.

1 2 ... 469 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.