Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 470 ... 481 482
Romāns Vainšteins

Denkt men nou echt dat aankomend seizoen zomaar even beter gaat worden ? Er zijn ook een hoop andere teams met goede wielrenners die graag goed zijn in hun vak,.

Overal meegedaan op de eendaagsen na dan, topjaar. Doe je niet zomaar even over en overtreffen al helemaal geen sinecure .

KJP

Beetje overdreven, tot aan Baskenland viel het seizoen bijvoorbeeld in zijn totaliteit gewoon niet bepaald mee. Dus dat kan zeker verbeterd worden, de Giro was goed maar weinig uitzonderlijks gezien en ook het najaar was zowel in Belgie als in Italie niet meteen heel enerverend. Als je dan ziet dat er geen enkele grote naam weg gaat en dat er behoorlijk wat flinke ondersteuning bij komt, dan verwacht ik inderdaad nog een stapje meer.

Ik zie buiten Sky, Quick-Step en Bora gewoon geen ploeg die qua selectie nou echt beter is dan Jumbo voor volgend jaar.

user26799

Misschien toch iets dat vergeten wordt mbt de eerste helft van het jaar. Met 3 geschorsten en een ongewone reeks gekwetsten was het voor de ploegleiding harken om alle verbintenissen en verplichtingen te kunnen nakomen. Een ideale situatie om de beste ploeg voor specifieke wedstrijden samen te stellen, was het niet....

xistnc

Een 8 voor de prestaties an sich. Een kwartpunt erbij vanwege het budget dat hooguit halverwege het rechter rijtje zit en nog een kwartpunt voor het aanvallende rijden. Dus inderdaad een 8,5.

Rawolf

Dat vind ik eigenlijk nog het grootste verbeterpunt, tlj heeft vaker initiatief genomen en de koers bepaald.

kelderfan

'@Wielerfan1987
"Ik reageerde alleen op de stelling dat Kuss ervaring zou hebben volgens jou in het veldrijden."

Heb ik gezegd veldrijden, ja dat heb ik met excuus gewijzigd toch. Het gaat er gewoon om, dat hij volgens mij door zijn MTB-verleden goed met de fiets overweg kan en dat is bij zo'n Strade een pre. Daaruit zeg ik, laat hem daar eens starten. Er zij bij TLJ niet veel renners, die mee kunnen doen in de Strade. De enige die dat werk aan kunnen zijn nieuwkomer Van Aert en natuurlijk Floris De Tier.

@rahimns
"Groenewegen dit jaar, verder hebben alle sprinters minder zeges behaald dan hem. Lijkt me dat Dylan dan toch vrij constant is, zeker gezien de concurrentie die vrij groot is."
In de laatste koers heeft Dylan de 1e. rit gewonnen en verder ging 't steeds minder. Bij hem kun je zeggen, dat hij 't wel wilde, maar dat het einde seizoen ook zijn invloed heeft gehad. Maar het ging om punten voor 't sprintwerk en daar hoort Van Poppel ook bij.
Vooraf had je toch zelf, dat er minimaal 2 zeges in moesten zitten!

S. Morgenstern

Want we beoordelen Groenewegen alleen op zijn laatste koers..

Groenewegen is dit seizoen onderdeel van (of misschien zelfs zelf) de wereldtop geworden. Dat is weer een geweldige nieuwe stap geweest in vergelijking met 2017.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat TLJ veel aanvallender is gaan rijden kan ik alleen maar beamen. Dat komt ook doordat de 2e. lijn een stuk sterker is geworden en nog alleen maar beter wordt met de ondersteuning van de nieuwe renners Martin en De Plus.
In de Giro ging 't misschien wat minder, maar Bennett moest 't met Gesink, Bouwman en een verrassende Battaglin doen.
Met 1 zege en een 8e. plek deed TLJ 't best goed, gezien de matige bezetting.
Hopelijk krijgt @vlek zijn zin en gaat Kruijswijk met een betere ondersteuning de Giro wederom een Nederlands tintje geven.

kelderfan

'@vlek
Moeten er meer koersen worden genoemd? Het ging toch om 't algemene beeld.

S. Morgenstern

Ja, over heel 2018 dus, niet over de ene koers die jij er tegenin wil brengen....

Wanneer iemand bijvoorbeeld over Roglic zou stellen dat hij op de goede weg is en zou verwijzen naar de Tour of Britain, zou je hem dan serieus nemen? Of zou je er tegenin brengen dat Roglic in 2018 is doorgebroken tot de wereldtop van het rondewerk en weer een geweldige nieuwe stap vooruit heeft gezet, die niet anders dan heel positief beoordeeld kan worden!?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
De TdF begint in Belgie met een rit in lijn en een TTT.
Dus Martin mag na de Giro ook in de TdF aan de bak.
Hoe moet TLJ dat aanpakken.

S. Morgenstern

Ik denk dat Martin ook wel goed uit de voeten kan in Wallonië, dus dat probleem is nog veel groter dan je denkt. Helemaal wanneer straks blijkt dat hij ook eens op een veldritfiets is gespot.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Zo dat is echt nieuw. Na Wallonië komt meestal de TdP en Vuelta.

horsm

Qua seizoen: 8,5. Bijna alle renners hebben enorme progressie getoond, niet alleen de renners waar ik al een hoge pet van had (Groenewegen, Roglic, Kruijswijk), maar ook de renners waar ik twijfel over had (Tolhoek, Bennett, Bouwman), of zelfs helemaal niet kende (Kuss, Eenkhoorn ). Verder vond ik de ploeg in de loop van het seizoen groeien als team. Rustig, zelfverzekerd. Ook leuk dat er rondjes werden gereden waar de jonkies voor de winst mochten meedoen (Colorado), dat er contracten zijn afgesloten met renners voor meerdere jaren ( er is dus een meerjarenplan, toekomstvisie). Er werd in Jumbo een nieuwe hoofdsponsor gevonden, die het budget zelfs verhoogde, waardoor de toppers al in de eerste maand van het seizoen verlengd konden worden, waardoor rust in het team bewaard bleef. Voor volgend jaar zijn er spectaculaire (Van Aert), superleuke (vd Hoorn) en oerdegelijke (Martin) aankopen gedaan. En hey, er is zelfs een ploegentijdrit gewonnen. Ook niet meer gebeurd sinds Henk Lubberding met pensioen ging.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

En dan nog China, anders kunnen we zijn seizoen niet beoordelen.

ghostwriter

'@vlek
Natuurlijk heeft (de sprinttrein van) Groenewegen dit jaar weer een (grote) stap in zijn ontwikkeling gezet maar Kelderfan heeft een punt dat de prestaties van (de sprinttrein van) Groenewegen nog steeds redelijk wisselvallig zijn.

S. Morgenstern

Ik denk dat dat buiten zeldzame uitzonderingen bij het sprinten hoort, zeker waar het de sprinters die hun seizoen op de Tour inrichten betreft. De algemene tendens is gewoon dat Groenewegen is doorgestoten naar de wereldtop en hij gedurende het hele jaar constant zijn overwinningen heeft gepakt. Hij heeft kortom veel meer gedaan, dan een seizoen gereden waarmee hij goed op weg is..

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@horsm,

Wat je zegt klopt niet, Rabobank pakte in een van haar laatste jaren de ploegentijdrit in de Tirreno.
(Welk jaartal precies heb ik even niet paraat)

Romāns Vainšteins

2 strikes achtereen in de tour ...

Dan is je seizoen evenzeer geslaagd als een keienman die RvV of PR wint of een Puncheur die LBL dan wel GdL op zijn naam schrijft. Voor hetzelfde geldt dat we er weer 20 jaar op moeten wachten voordat het weer gebeurt en lullen we er jarenlang in weemoed over terug. Bowlingbal krijgt een 9+ van me dit seizoen.

mooiman

'@random

Geheel mee eens, ik hoop dat ze die lijn volgend seizoen ook kunnen doortrekken.
Zeker in de voorjaarsklassiekers liggen er meer mogelijkheden, slechter dan dit jaar kan ook eigenlijk bijna niet

S. Morgenstern

De voorjaarsklassiekers waren toch niet zo dramatisch? Ik heb in de Vlaamse koersen in ieder geval aardige dingen gezien van Roosen, Jansen, Van Poppel en Eenkhoorn. Daarnaast natuurlijk nog winst van Groenewegen in Kuurne. Ik denk dat dit Vlaamse voorjaar met de beschikbare renners ruim voldoende was. De selectie van volgend jaar zal wat dat betreft echter langs een hele andere meetlat liggen.

De week in de Ardennen was buiten De Tier in Amstel inderdaad helemaal niets, maar daar hebben ze dan ook nauwelijks op ingezet en ook voor volgend seizoen niet in geïnvesteerd. Het afhaken van Tolhoek biedt wel ruimte voor verbetering, maar verder lijkt er weinig aanleiding om daar volgend jaar veel meer van te verwachten (en gewicht aan te hangen bij het evalueren van het seizoen).

Jotto-Lumbo

De Plus heeft toch ook wel wat potentie voor de Ardennenklassiekers? Wat hij deed in de Vuelta tijdens die etappe die Valverde won zag er ook hoopvol uit. Ik denk dat van Aert ook wel potentie heeft voor de Amstel bijvoorbeeld. Ze kunnen nu ook daar een leuke ploeg opstellen denk ik. Van Poppel, Tolhoek, de Tier, de Plus, Gesink, Martens, misschien Kuss..

S. Morgenstern

Dat lijkt me een gezelschap dat grotendeels vergeleken kan worden met hetgeen ze dit seizoen in het Vlaamse voorjaar in konden zetten; heel leuk om te volgen, maar qua resultaten zou een overwinning in een kleinere koers (BP bijvoorbeeld) of een toptien in een van de belangrijke koersen al heel wat zijn.

Daarnaast zal het ook volgend jaar voor een deel van die groep weer een tussenstation zijn in hun voorbereiding op de Giro; uiteraard nog altijd wel redelijk belangrijk, maar het zal niet de week zijn waar alles vanaf de winter om draaide.

Laatst gewijzigd
horsm

'@wielerfan, weet ik. Lubberding reed ook nooit voor deze ploeg. Was bedoeld als ‘bij wijze van spreken’

ghostwriter

Ik denk dat iemand als Roosen de Amstel Rold Race ook wel aan zou kunnen. Ondanks zijn 1.94 meter komt hij dat soort heuveltjes zeer behoorlijk over. Van Aert lijkt me iemand die in de toekomst in de Amstel Gold Race bij de favorieten voor een podiumplaats zou kunnen gaan horen. Een ploeg met Gesink, De Tier, Teunissen, Roosen, Van Poppel, Van Aert en De Plus lijkt me wel wat voor de Amstel Gold Race. Tolhoek zou ik zich op De Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik laten richten.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 470 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.