Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 471 ... 481 482
S. Morgenstern

Roosen, Van Aert, Van Poppel en Teunissen zijn op papier inderdaad renners die het op zo'n parcours aardig moeten kunnen doen. Ze starten daar echter rechtstreeks na een Vlaams voorjaar tegen allerlei renners die uit het Baskenland of van een hoogtestage komen. De renners die zich daar tussen dan nog goed kunnen tonen zijn zeer zeldzaam.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@vlek
De Amstel Gold Race wordt steeds meer een verlengstuk van het Vlaamse voorjaar (waar ik Parijs-Roubaix voor het gemak ook even bij reken). Met Valgren (1e) en Sagan (4e) stonden er dit jaar twee man in de top vijf van de Amstel Gold Race die uit het Vlaamse voorjaar kwamen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

"Daarnaast zal het ook volgend jaar voor een deel van die groep weer een tussenstation zijn in hun voorbereiding op de Giro."
Dat lijkt mij een goed uitgangspunt. Gesink en De Plus zullen via die weg wel naar de Giro gaan.
Maar een ploeg met Gesink, De Plus, De Tier, Van Aert, Tolhoek, Martens en Van Poppel lijken mij best wel een ploeg, die mee kan doen in de BP, AGR en WP. De LBL is misschien nog voor een jaar later.
Want hoe ontwikkelen Powless en Olivier zich. Het lijkt mij, dat TLJ in 2019 best een goed ploegje kan opstellen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ghostwriter waar je dan wel bij moet zeggen dat Valgren oa P-R niet heeft gereden en ook Sagan niet alle voorjaarklassiekers heeft gedaan.... verder is Sagan natuurlijk wel een iets meer talentvolle renner dan Roosen.

ghostwriter

'@rahimns
Natuurlijk maar ik neem aan dat Teunissen, Roosen, Van Poppel en Van Aert ook niet alle Vlaamse klassiekers en Parijs-Roubaix zullen rijden. LottoNL kan er bijvoorbeeld voor kiezen om in Gent-Wevelgem en/of Parijs-Roubaix Groenewegen in plaats van één van die vier in te zetten.

"verder is Sagan natuurlijk wel een iets meer talentvolle renner dan Roosen."

Dus? Ik schrijf toch niet dat Roosen een kanshebber is voor een podiumplaats. Sagan eindigt in de Amstel Gold Race op een positie waarop je hem ook kan verachten in de Vlaamse klassiekers. Ik denk dat Roosen in de Amstel Gold Race ook zou kunnen eindigen op een positie waarop je hem in de Vlaamse klassiekers kan verwachten (mits in vorm dus ongeveer een top 15 klassering).

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De Amstel Gold Race wordt steeds meer een verlengstuk van het Vlaamse voorjaar (waar ik Parijs-Roubaix voor het gemak ook even bij reken). Met Valgren (1e) en Sagan (4e) stonden er dit jaar twee man in de top vijf van de Amstel Gold Race die uit het Vlaamse voorjaar kwamen.

Ik zie in de eerste vijftig renners in de Amstel Gold Race eerlijk gezegd niet een beeld naar voren komen van een koers die een verlengstuk van het Vlaamse voorjaar aan het worden is. Daardoor lijkt het me wat moeilijk om de aanwezigheid van die twee speciale vogels in de top vijf te vertalen naar de mogelijkheden van een Roosen met Vlaamse benen in dat deelnemersveld. Het is wat dat betreft waarschijnlijker realistischer om ook te kijken naar het rijden van bijvoorbeeld Vanmarcke, Terpstra, Burghardt, Stuyven en Teunissen.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@vlek
Niet elke man voor de Vlaamse klassiekers kan de Amstel Gold Race ook aan (Terpstra, Vanmarcke en Burghardt lijken mij mannen die daar veel minder te zoeken hebben dan iemand als Van Aert) maar de mannen die dat wel kunnen gebruiken de Amstel Gold Race steeds meer als een verlengde van het Vlaamse voorjaar (zeven man uit de top tien van de Ronde van Vlaanderen en vijf man uit de top tien van Parijs-Roubaix reden ook de Amstel Gold Race). Teunissen, Roosen, Van Poppel en Van Aert zijn misschien wel de beste mannen die LottoNL voor de Amstel Gold Race heeft en het lijkt me dus meer dan logisch om ze daarvoor ook in te zetten. Natuurlijk moeten ze dan niet (net als Teunissen dit jaar) eerste alle belangrijke Vlaamse klassiekers én Parijs Roubaix rijden. LottoNL heeft volgend jaar in de breedte een sterke ploeg voor de Vlaamse klassiekers en ze kunnen dus rouleren met hun selectie zodat deze vier (of ten minste twee/drie daarvan) in de Amstel Gold Race kunnen rijden.

S. Morgenstern

Ik denk dat het voor de meeste gewoon een extraatje blijft, dat het momenteel ook is, vaak in dienst van ploeggenoten die wel op die week mikken. De meerwaarde van het schrappen van belangrijke Vlaamse klassiekers om iets frisser aan de Amstel te kunnen beginnen ontbreekt gewoon voor het overgrote deel van dit soort jongens. Misschien dat Van Poppel uit Roubaix houden een optie is, maar verder zie ik geen argumenten waarom Amstel een speerpunt zou moeten zijn voor de Vlaamse kern.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@vlek
Ik denk dat dit ligt aan het type wielrenner. Iemand die in Parijs-Roubaix bij de kanshebbers hoort voor een podiumplaats zal zich natuurlijk niet (net als Valgren) sparen voor de Amstel Gold Race. Natuurlijk is de Amstel Gold Race voor zo'n wielrenner een bijzaak net zoals (bijvoorbeeld) de E3 Harelbeke een bijzaak voor zo'n wielrenner zal zijn. Maar LottoNL heeft op dit moment niet zo'n persoon in huis en als iemand (zoals Van Poppel) beter bij de Amstel Gold Race dan (bijvoorbeeld) Gent-Wevelgem past lijkt het me niet gek om die één belangrijke Vlaamse klassieker over te laten slaan zodat hij de Amstel Gold Race kan rijden. Zeker aangezien de Amstel Gold Race de enige Nederlandse klassieker is.

Sowieso heeft LottoNL met Teunissen, Roosen, Groenewegen, Van Poppel, Jansen en Van Aert meer potentiele kopmannen dan plaatsen voor kopmannen in de selectie per klassieker. De wedstrijden dat Groenewegen rijdt (waarschijnlijk in ieder geval weer Gent-Wevelgem en Parijs-Roubaix) is het waarschijnlijk sowieso slim om één van de andere vijf buiten de selectie te laten. Waarom dan niet direct één van de mannen die in de Amstel Gold Race goed zou kunnen presteren (dus Teunissen, Roosen, Van Poppel of Van Aert)? Als er één (bijvoorbeeld Teunissen) Gent-Wevelgem overslaat en één (bijvoorbeeld Van Poppel) Parijs-Roubaix overslaat heb je dus al twee mannen die zich iets hebben kunnen sparen voor de Amstel Gold Race.

LottoNL heeft met onder andere Wynants, Van Emden, Martin, Leezer, Teunissen, Roosen, Groenewegen, Van Poppel, Vd Hoorn, Jansen, Van Aert en Eenkhoorn in de breedte een ploeg waarmee ze gemakkelijk Teunissen, Roosen, Van Poppel en Van Aert de Amstel Gold Race in het Vlaamse voorjaar kunnen laten betrekken. Zoals ik al schreef, de meerderheid van de mannen die in de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix top tien hebben gereden hebben daarna ook de Amstel Gold Race gereden. Waarom zou dat bij de vier man van LottoNL niet kunnen terwijl die wedstrijd ze beter ligt dan veel van de andere (Vlaamse) klassiekerrijders die de Amstel Gold Race reden?

"maar verder zie ik geen argumenten waarom Amstel een speerpunt zou moeten zijn voor de Vlaamse kern."

Wie heeft het over het maken van een speerpunt? Ik zie het gewoon als één van de klassiekers die ze kunnen rijden. Minder belangrijk dan de monumenten maar (voor een Nederlandse ploeg) belangrijker dan de andere Vlaamse klassiekers. LottoNL moet in de Amstel Gold Race net als in de Vlaamse klassiekers hun best mogelijke ploeg opstellen en in mijn ogen horen Teunissen, Roosen, Van Poppel en Van Aert daar zeker bij. Aangezien ze een ploeg hebben waarmee ze kunnen rouleren kunnen ze deze vier makkelijk de Amstel Gold Race laten rijden zonder dat dit ten koste hoeft te gaan van de sterkte van de LottoNL ploeg in de Vlaamse klassiekers. Zo krijgt je er ook een klassieker bij die gebruikt kan worden om de potentiele kopmannen tevreden te houden.

Laatst gewijzigd
KJP

Zo goed vind ik Roosen die heuvels niet over gaan hoor. Geloof er geen snars van dat die opeens de AGR aan kan, hing er in Canada op de heuvels ook nauwelijks aan en die koersen zijn een stuk minder grillig dan de AGR. Roosen is voor mij toch nog meer een één-punch renner in dit soort werk, en voor de heuvelklassiekers in April heb je voornamelijk een dozijn aan punches nodig.

RoBinnn

Voor komend seizoen zijn er ruim meer dan zeven renners geschikt voor de Vlaamse klassiekers. Hiervan zou er best een of twee uit de Roubaix selectie kunnen blijven om dan nog goed mee te doen in de Amstel maar om dan te verwachten dat deze renner dan ook gelijk meedoet voor een goede uitslag lijkt mij iets te veel gevraagd.
Ook voor de Waalse klassiekers zijn er voldoende renners die in aanmerking komen voor die wedstrijden zonder dat ze al in de Vlaamse klassiekers gereden hebben. Ik zal dus de drie - vier Waalse klassiekers laten rijden door andere renners dan die in Vlaanderen rijden.
Er vanuit gaande dat Roglic ongeveer hetzelfde programma gaat rijden als dit jaar kan je hem mogelijk wel laten starten in de Waalse Pijl, daar zal hij dan gelijk iemand zijn waar andere teams rekening mee gaan houden.
Gesink, De Plus, De Tier, Tolhoek, Bouwman, Kruijswijk, Martens, Lindeman, Eenkhoorn, Kuss, Powless, Olivier, Bennett en misschien vergeet ik er nog wel een. Allemaal renners die prima een selectie kunnen vormen voor de heuvel / klimwedstrijden in april. Favoriet zal je niet zijn in de Amstel of LBL maar dat zal je ook niet met een van de mannen die er net een heel Vlaams voorjaar op heeft zitten.

S. Morgenstern

Amstel is inderdaad één van de klassiekers die ze kunnen rijden. Je maakt er echter meer van, wanneer je ze koersen wil laten vallen om er goed te kunnen presenteren (laat staan wanneer je hem wil gebruiken om kopmannen tevreden te houden). De meerwaarde daarvan ontbreekt, aangezien het overschat in hoeverre dat 'goed presteren' werkelijk mogelijk is en het onderschat de meerwaarde van de brede (sub)top die ze in de Vlaamse koersen uit kunnen spelen. Dat laatste zit elkaar niet in de weg, maar versterkt elkaar alleen maar, terwijl invloed van de Amstel op het programma van deze renners het tegengestelde effect heeft.

Laatst gewijzigd
skylimit

"Sagan natuurlijk wel een iets meer talentvolle renner dan Roosen"

Hallo Rahimns...... ik weet dat je alles door een gele/zwarte of zwarte/gele bekijkt, maar Roos en mag natuurlijk nog niet eens de schoenen strikken van Sagan. Roosen komt niet eens in de buurt, maakt niet uit in welke context je deze vergelijking/opmerking hebt geplaatst. Maar ja, dat snap jezelf ook wel.

Verder heeft TLJ een mooi succesvol jaar gehad en hebben vooral de jongelingen/nieuwelingen zich aardig in de kijker gereden. Hopelijk zet dit proces zich dit komend seizoen door, en is o.a. Groenewegen in staat zich nog beter te manifesteren in de massasprints en zodoende meer overwinningen te behalen. Het hadden er dit seizoen veel meer kunnen zijn dan de 14.

ghostwriter

'@vlek
"Amstel is inderdaad één van de klassiekers die ze kunnen rijden. Je maakt er echter meer van, wanneer je ze koersen wil laten vallen om er goed te kunnen presenteren (laat staan wanneer je hem wil gebruiken om kopmannen tevreden te houden)."

LottoNL moet bepaalde mannen sowieso koersen laten overslaan omdat ze meer dan zeven goede Vlaamse klassiekerrijders hebben waaronder relatief veel potentiele kopmannen. Waarom dan niet direct dat omzetten in een oppertunity op bepaalde mannen de Amstel Gold Race erbij te laten doen?

"De meerwaarde daarvan ontbreekt, aangezien het overschat in hoeverre dat ‘goed presteren’ werkelijk mogelijk is"

Knap dat hij weet dat ik dat overschat terwijl je niet eens weet hoe hoog ik die mannen voor de Amstel Gold Race inschat.

"en het onderschat de meerwaarde van de brede (sub)top die ze in de Vlaamse koersen uit kunnen spelen."

Hoezo onderschat ik dat? Het is toch duidelijk dat van alle potentiele kopmannen die LottoNL voor de Vlaamse klassiekers heeft er per wedstrijd een paar niet als kopman kunnen worden ingezet?

S. Morgenstern

Die renners zullen sowieso koersen overslaan, zodat ze op hun scherpst blijven richting Vlaanderen en Roubaix. Een optimaal Vlaams programma bestaat tenslotte zelden uit alle koersen die een ploeg rijdt.

Wanneer je de Amstel ook nog effect wil laten hebben op hun programma, dan overschat je dus de meerwaarde van de prestaties die je daar na een Vlaamse voorjaar van die jongens zou mogen verwachten. Doet het er verder totaal niet toe welke prestaties je precies verwacht.

Potentiële kopmannen die niet als kopman starten, kunnen alsnog perfect een meerwaarde hebben voor de renners die die dag wel worden uitgespeeld of in bepaalde koerssituaties toch nog voor zichzelf.

Wanneer je zo'n mooie groep subtoppers hebt voor het Vlaamse voorjaar, dan moet je daar gewoon goed gebruik van maken. Waarbij de mogelijkheden van de beste renners voor die koersen zelf het enige uitgangspunt moeten zijn..

Laatst gewijzigd
kelderfan

De eerstvolgende koersen zijn de TDU/Cadel Evans Great Ocean Road Race. Poels en Sagan beginnen in de TDU.
Welke "Jumbo-mannen" gaan 't klusje klaren? Ik denk aan George Bennett, Pascal Eenkhoorn, Lennard Hofstede, Bert-Jan Lindeman, Daan Olivier, Antwan Tolhoek en Maarten Wynants.

tendam

'@skylimit
Met die reactie bedoelt rahimns inderdaad dat Roosen maar ietsje minder talentvol is dan Sagan...

@ghostwriter
Valgren is niet zomaar iemand he, die viel in de finale van het WK ook nog gewoon aan. Gaat verrassend goed bergop voor zo'n forse gozer. Ik denk dat het nieuwe parcours van de Amstel een nadeel is voor iemand als Roosen. Als de koers gesloten bleef om dan vol gas de Cauberg op te knallen had hij misschien een kansje gehad, nu is het te zwaar.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Skylimit volgens mij zeg ik gewoon wat jij bedoelt. Roosen heeft een andere rol en is van een andere klasse dan Sagan. Maar dat geldt zo'n beetje voor 80% van het peloton. Daar hoeft echt geen discussie over gevoerd te worden.

@Kelderfan daar mag je aan denken maar dat kunnen net zo goed nog 6 anderen zijn. Alleen Bennett is zeker de rest zijn op dit moment gewoon willekeurige namen. Valt totaal nog niets over te zeggen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Jumbo heeft een aardig team met 2-3 goede renners vd keien.
Jumbo heeft een marginaal team met 0 goede renners vd Ardennen.

Ze moeten zich er kortom niet al te druk om maken en lekker vrij erin vliegen zonder teveel geouwehoer errondomheen

kelderfan

Team Jumbo heeft wel meer goede renners voor de keien. Van Aert, Teunissen, Jansen & Roosen doen mee en Van Emden en Wynants zijn prima voor de ondersteuning. Trouwens die Van der Hoorn komt er snel aan. Wat kan die betekenen op de keien.
In de laatste Paris-Roubaix zaten Van Aert, Teunissen en Jansen bij de beste 16 renners met achter zich o.a. Van Baarle en Degenkolb. Bovendien had Roosen veel pech onderweg.
Nu heb je met Van Aert, Jansen, Roosen, Teunissen, Van Emden, Wynants en Van der Hoorn? toch een leuk ploegje voor dit werk.

KJP

En van Poppel!

kelderfan

'@KimJungPoels
Dat is een terechte terechtwijzing. Ik zou wel Van Poppel gebruiken voor E3, G-W, DDV en RVV; derhalve niet voor P-R; dan beter de AGR en dan bijv. de ToC.; waar hij in 2016 leuk heeft meegedaan.

Yeez

Ondanks dat de rechtszaak sowieso een jaar gaat duren, heeft het kamp van Wout van Aert er alle vertrouwen in dat de Belg in 2019 voor LottoNL-Jumbo rijdt. De renner vecht een zaak uit tegen Sniper Cycling, maar kan zich dus mogelijk al richten op de Nederlandse ploeg.

Van Aerts advocaat Walter Van Steenbrugge is vol goede moed: 'Uiteraard moet de Internationale Wielrenunie (UCI) daarin worden gekend. We zijn er volop mee bezig. De UCI vroeg een bewijsstuk van de ‘dringende reden’ die tot de eenzijdige contractbreuk met Sniper Cycling heeft geleid. Dat hebben we hen bezorgd. In december verwachten we een positief signaal.'

Zaakwaarnemer Jef Van den Bosch weet dus wanneer hij aan de bak kan. 'Bedoeling is om Wout vanaf 1 maart 2019 onder contract te krijgen. Jumbo zou uiteraard de meest logische piste zijn. Met het Nederlandse WorldTourteam gaan we eerst aan tafel. Dat lijkt me niet meer dan fair. Voor alle duidelijkheid: er is nog niets getekend. Ook niet voor 2020. Los van de intentieverklaring van Wout, moet alles nog worden gefinaliseerd.

skylimit

Wout heeft alleen een intentieverklaring getekend, dus als er dringende redenen zijn, kan hij daar weer van af.
Dus nog geen zekerheid dat hij voor TLJ gaat rijden.

jvh93

ik ga er niet van uit dat Wout dit gaat laten gebeuren, maar zoals altijd is het inderdaad pas definitief zodra het contract getekend is. Verwacht dus dat we rond December meer weten.

@jessevdalen, wat is je bron van dit nieuws? ben benieuwd of er nog meer geschreven staat namelijk

1 2 ... 471 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.