Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 50 ... 481 482
kelderfan

Martens geeft aan, dat ziekte hem parten speelt. Die begint dus later in 't seizoen.
@Fanny
Hoe kom ik op Strava bij Floris De Tier?
Quote:"we weten niet wie daar precies bij waren"
Ja, dus @Fanny kan gelijk krijgen met haar opstelling voor Valencia.

@8.6
Jij zit weer gebakken; dat moet wel je geluksnummer zijn.

S. Morgenstern

Quote:”we weten niet wie daar precies bij waren”
Ja, dus @fanny kan gelijk krijgen met haar opstelling voor Valencia.

Sure, dan kan. Daar gaat het nu echter niet om; we hebben het over de opstelling die je logischerwijs zou verwachten. Aangezien De Tier wel in Spanje aan het trainen is, maar niet bij de verkenning van de tijdrit was, kun je dus aannemen dat hij ook niet in Valencia zal starten.

kelderfan

'@vlek
Ook jij kunt in deze toch gelijk krijgen. Ik zou logischerwijs de opstelling met Roglic, Bouwman, De Tier, Kuss, Powless/ Van Emden, Van Hoecke en Van Poppel de beste oplossing vinden.
Het ging mij erom, dat Groenewegen in Dubai ook een klein treintje wil hebben. Ik riep "sorry" Van Emden, maar Gijs Van Hoecke naar Dubai kan ook.
Nu blijven alleen Roosen en Jansen over voor dat treintje. Hoe los jij als "kenner" dat op?

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@kelderfan

En waarom zou Groenewegen aan Roosen en Jansen niet voldoende hebben?
Eventueel kan daar nog van Hoecke bij, of Leezer, maar twee man kan voor Groenewegen ook voldoende zijn.

Groenewegen heeft niet voor niets zelf aangegeven vaker met een kleiner treintje te gaan experimenteren.

Tinkerbell

Ik zou zeggen dat Roosen en Jansen een prima treintje is, eventueel nog een derde erbij maar is niet noodzakelijk. Iedereen rijdt met kleinere ploegen dus overal zullen de treintjes kleiner worden lijkt me.

Fanny

'@Vlek
Ze waren dus wel gezamenlijk een TTT op een TT bike aan het doen rondom Alicante-Valencia.
Zie hieronder.
Of ze ook daadwerkelijk met 100% zekerheid de Ronde van Valencia doen met die TTT is natuurlijk niet zeker maar ik verwacht het wel zoals eerder al aangegeven. Jij mag natuurlijk heel anders denken.

Koen Bouwman Professionele sporter
Tenerife -> Alicante training 1 TTT Training
78,4km
262m
Prestaties 38
Norte de la Salinas hacia el oeste KOM (2:55)
Torrellano paso a nivel- Altet Algemeen 4e (6:37)
kudos 202 Reacties 0

AlliGator Junior Professionele sporter
2018-01-17 09:41:08 Training
78,3km
269m
Prestaties 38
Norte de la Salinas hacia el oeste KOM (2:55)
Torrellano paso a nivel- Altet KOM (6:35)
kudos 45 Reacties 0

Floris De Tier Professionele sporter
2nd TC 🇪🇸 Day3 TT bike 78,5km
318m
Prestaties 39
Norte de la Salinas hacia el oeste KOM (2:55)
Rotondas -Gasolinera La Hoya - VIP's- KOM (9:22)
kudos 58 Reacties 0

Sepp Kuss
2018-01-17 01:35:40 79,1km
249m
Prestaties 38
Norte de la Salinas hacia el oeste KOM (2:55)
Torrellano paso a nivel- Altet Algemeen 4e (6:37)

@Kelderfan
Even intikken op internet: Strava Floris de Tier.
Dan klikken op: volgen.
Daarnaast kun je jezelf eventueel aanmelden om meer activiteiten en statistieken van de bv een TLJ renner te zien wat ik erg leuk vind.

Fanny

Nog even terugkomen op de laatste rit in Australië.
Hier is door de TLJ ploeg in de laatste etappe dom en niet attent (niet tactisch) gekoerst waardoor er veel WT zijn verloren.
Dit kan ik de ploegleider (Maassen) aanrekenen.
Voor die tussensprints had de ploegleiding Battaglin, Wagner en/of Leezer mee moet laten doen om de top tien plaatsen van Gesink en Bennett veilig te stellen.
Nu verlies je nmm geheel onnodig veel WT punten en dat kan ik dus de ploegleiding maar misschien ook de genoemde renners aanrekenen.
Gesink en Bennett hebben de hele week gekoerst om zo hoog mogelijk in het klassement te komen en nu vergooi je het simpel op de laatste dag, waarvan je weet dat sommige renners wel voor de tussensprints meedoen die ook kort staan in het klassement, een heleboel WT punten.
Heel erg jammer en het enige minpuntje in deze verder saaie TDU met slechts 1 echt bergje tw de Willunga Hill.
Van de andere kant ben ik blij dat het in deze TDU goed is gegaan met de beide kopmannen.
Hopelijk hebben ze geen naweeën ervan en gaan beiden voor TLJ een mooi seizoen tegemoet.

Wouter1998

'@fanny volledig mee eens
@kelderfan voor Dubai verwacht ik veel hardrijders ivm de vlakke winderige etappes. Dus groenewegen met janssen en roosen en daarbij zouden wagner leezer lindeman martens enz. aan toegevoegd kunnen worden

kelderfan

'@Wouter1998
Leezer en Wagner rijden in Australie; je kunt van die jongens toch niet verwachten, dat zij geen jet-leg ondervinden {zie Gesink};
Martens geeft aan, dat hij ziek en voorlopig niet inzetbaar is.
@Fanny
Ik ben zoals wel vaker met jouw zienswijze eens

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Wielerfan1987
@Tinkerbell
Ik ben al meermaals afgerekend op 't verkorte treintje. Maar dan heb ik toch gelijk, dat TLJ met kortere treintjes moet gaan werken.
Groenewegen nu met lead-out Jansen, Roosen en Leezer {bij GT met daarbij nog Boom en Martens}; Danny Van Poppel heeft dan met Wagner en Van Hoecke zijn lead-out.

S. Morgenstern

Ze waren dus wel gezamenlijk een [s]TTT[/s]training op een TT bike aan het doen rondom Alicante-Valencia.

Ja, en zover wij weten zou dat dus met een man of tien kunnen zijn geweest, waarmee er renners bij zitten die niet in Valencia rijden. Degenen die binnenkort wel in Valencia rijden, zullen vervolgens twee dagen later bij die TTT-verkenning aanwezig zijn geweest. Toch? Logisch ook om de bij die verkenning afwezigen niet in Valencia te verwachten? Oké, dan zijn we er nu eindelijk uit wat met een beetje gezond verstand de te verwachten opstelling is. #Maarjekuntookandersdenken

Laatst gewijzigd
Tinkerbell

'@kelderfan
Vanuit Australië naar Dubai kan opzich best werken. Het is nog net iets minder tijdverschil dan met Europa, ook een warm/heet klimaat en je hebt al wat racedagen in de benen. Zeker voor jongens als Leezer en Wagner die niet vaak voor eigen rekening rijden moet het best kunnen. Er zullen vast meer renners zijn die het doen, bij Astana zie ik bijvoorbeeld Minali en Korsaeth op de startlijst voor Dubai staan op PCS en die waren ook allebei present in Australië.
Daarnaast gaat ook de ene persoon beter om met jetlag dan de andere, misschien heeft Gesink er wel enorm veel last van en kunnen er anderen zijn die er beter mee omgaan.

Maar goed, ik ben niet echt van anticiperen wie waar gaat rijden als het niet zeker is. Ik had gelezen dat Bennett de Tirreno gaat rijden dus daar ben ik vooral benieuwd naar, kijken hoe het in een Europese WT koers gaat tegen de wereldtop want ik krijg het idee dat de Tirreno 'wint' van Parijs-Nice qua deelnemersveld.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Die jongens moeten nog op 28 januari koersen in Australië en om ze dan een paar dagen later weer in Dubai op te stellen lijkt mij ook iets te veel van het goede.

Wouter1998

Het enige wat ik duidelijk wilde maken is dat er naar Dubai veel hardrijders zullen gaan. Groenewegen zal daar dus over een enorme trein beschikken. Dat wagner en leezer niet zullen gaan snap ik maar wel de hardrijders van de lotto zullen aanwezig zijn in dubai

tdola

Dubai vullen nog wel lastig, ervan uitgaande dat de7 uit australie er niet rijden en het is voor de mannen van het vlakke. Als pcs klopt voor valenci wie start dan in Dubai?

Groenewegen, roosen, Lindeman, tankink en Jansen lijkt me met nog 2 renners. Wie? Normaal zou je zeggen Martens en eenkhoorn/boom ofzo. Maar die dus ziekjes en geschorst. Dan toch de tier en?

Of toch maar 2 van Wagner, leezer, Wijnants uit Australië ook in Dubai? Lijkt me bijna wel?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wat @rahimns al zegt op de 28 januari rijden die jongens nog in Australie Cadel Evans Great Ocean Road Race en om dan jongens al in Dubai te laten starten, kan toch logischerwijze niet.
@Wouter1998
Welke hardrijders wil je dan naast Groenewegen, Jansen, Roosen en Lindeman opstellen. Leuke puzzel voor de zondag lijkt mij.

tdola

Zit wel ruime week tussen great ocean race en Dubai start. Dus als de tier (als pcs voor Valencia klopt) en Martens niet starten in Dubai, verwacht ik eigenlijk toch Martens/Wijnants/leezer ivm weinig andere keuzes.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De Tier start zijn seizoen in de Classica de Almeria. (Bron: Floris de Tier)

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Dat wordt in die periode nog drukker voor TLJ, want de Clasica de Almeria wordt op 10 februari gereden.
Of kan 't zomaar zijn, dat de Ruta niet aangedaan dit jaar.

xistnc

Heb je 'm gesproken, Rahimns?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@xistnc Via Strava....

@Kelderfan Almeria is op de 11e en de Ruta del Sol begint op de 14e dus waarom zou dat elkaar dan uitsluiten. Valverde rijdt op de 10e ook nog een 1 daagse wedstrijd voor de Ruta del Sol.

kelderfan

'@rahimns
Je hebt gelijk, dat Almeria op de 11e wordt verreden; ik zag waarschijnlijk Murcia die een dag er voor wordt verreden. Want in 2015 heeft Floris De Tier zich in Murcia goed laten zien met een 9e. plek.
Ik vind 't een goede zaak, dat de jonge garde wat vaker de kans krijgt om zich te tonen.
Ik zie dat Niermann al bezig is met de recon TT Romandie met Roglic?
Wat mij ook opviel is, dat o.a. Bouwman en De Tier op Strava Alexey Vermeulen volgen. Hoeft niets te betekenen hoor;)

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan zo'n beetje het halve team volgt hem ook nog steeds op twitter... het betekent inderdaad helemaal niets.

kelderfan

Ik ben benieuwd hoe Dubai wordt ingevuld; want nu Boom, Martens, Eenkhoorn en Tolhoek nog niet kunnen worden ingezet, wordt 't lastig om 7 renners te vinden. Ik neem aan dat Roglic, Kruijswijk en Clement met recons bezig zijn. Dus ik ben benieuwd?

S. Morgenstern

Dubai wordt ingevuld met een ploeg volledig rond Groenewegen; belangrijkste zullen daar Jansen en Roosen zijn, aangevuld met mannen van het genre Tankink/Lindeman.

De eerste drie zijn interessant om te volgen, met wie en tot waar ze die selectie verder aanvullen is niet zo spannend.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 50 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.