Ook Gijs Van Hoecke heeft zijn werk voor 't team gedaan en die eindigt toch niet op 12:36 m.
Of hij is wat tegengekomen of hij heeft een slechte dag door 't kopwerk van gisteren.
Hij is in ieder geval voor de laatste klim afgehaakt en komt met Tom van Asbroeck over de finish, die gisteren een smak heeft gemaakt.
'@Kelderfan Bouwman rijdt hier gewoon als knecht rond en moet gewoon zijn benen sparen... morgen moet hij weer aan de bak en hij zal met zijn tijdritkwaliteiten toch geacht worden 1 van de motoren te zijn voor de ploeg. Dus ja dat dan topploegleider Niermann tegen hem zegt dat hij in de finale zijn benen moet sparen lijkt me vrij logisch.
'@rahimns
Eens, want normaal gesproken had Koen Bouwman mee moeten zitten met deze 1e. groep.
Dat hij opdracht heeft gekregen om z'n benen te sparen lijkt mij niet correct.
Roglic is gevallen door olie op de weg en hebben daar meer jongens last van gehad?
Danny Van Poppel heeft naast Powless ook een pluim verdiend, want dat hij zolang stand heeft gehouden met z'n sprintersbenen is niet verkeerd.
Kun je mij vertellen in hoeveel koersen Bouwman ooit bij de beste twintig van het deelnemersveld heeft standgehouden? Totaal ridicuul om hem op dat niveau in te schatten.
Bouwman kan beter dan dit (qua uitslag), maar is voorlopig toch gewoon niet veel meer dan een middelmatige klimmer? Hier rijdend met een duidelijke rol als 'eerste knecht', met twee belangrijke kopmannen waarvoor dagelijks gewerkt zal moeten worden. Ik vind het dan ook niet zo bijzonder dat hij vandaag in de achtergrond binnenkomt.
Wie zal het zeggen of Bouwman een terugslag heeft van gister, wellicht ziek is geworden, of toch gewoon een opdracht heeft gekregen.
Feit is dat als hij een hele goede dag heeft hij wellicht bij die 21 man had kunnen zijn, maar dat moet je niet op alle dagen van hem verwachten.
Morgen is voor de ploeg met de TTT een erg belangrijke dag, en mochten ze boven alle verwachting Roglic na morgen op een podiumplek hebben staan zal Bouwman ook de rit erna gewoon hard moeten werken voor de ploeg.
Bovendien moet niemand vergeten dat dit Koen zijn eerste koersdagen zijn dit jaar, en zijn doelen iets verder voor ons liggen dan begin februari.
Overigens wel een mooie opsteker voor Powless.
'@rahimns
Quote: @kelderfan Bouwman rijdt hier gewoon als knecht rond en moet gewoon zijn benen sparen… morgen moet hij weer aan de bak en hij zal met zijn tijdritkwaliteiten toch geacht worden 1 van de motoren te zijn voor de ploeg. Dus ja dat dan topploegleider Niermann tegen hem zegt dat hij in de finale zijn benen moet sparen lijkt me vrij logisch.
Ben het helemaal met je eens Rahims.
Ook @Vlek en Wielerfan 1987 geeft het nmm juist weer.
@Kelderfan
Bouwman heeft gisteren bijna de hele etappe als enige van TLJ op kop van het peloton gereden om de vluchters terug te halen voor de sprint van Van Poppel die dit heel mooi afmaakte).
Ook denk ik dat Bouwman vandaag voor TLJ moest knechten tot aan de voet van de laatste steile klim op 30km van de finish.
Ook toptijdrijder van Emden heeft zich natuurlijk vandaag gespaard voor de de TTT van morgen.
Ik weet echter niet hoeveel renners er morgen in deze koers gezamenlijk moeten finishen voor deze TTT.
Waarschijnlijk is de tijd van renner 3 of 4 van belang.
De nieuwelingen Kuss en Powless hebben nmm hun eigen race mogen rijden waarbij er een bij Roglic moest blijven indien men dit kon.
Daarbij deed de nog jonge Powless het geweldig door ook nog eens op kop te rijden in de achtervolging op de 3 koplopers.
Van Hoecke moest bij Van Poppel blijven om te kijken of hij bij die laatste steile berg de koplopers kon bijhouden om evt. toch nog te kunnen sprinten voor een overwinning. Maar het ging veel te hard voor hem nadat Fugelsang en Valverde ervan door gingen.
Morgen dus de TTT en ik ben heel benieuwd wat de jongste WT ploeg in deze ronde kan met deze TTT.
Top 5 zou ik al mooi vinden, maar liever een top 3 zodat Roglic nog enig kans maakt op een podium a.s. zondag.
'@vlek
Vorig jaar 2x bij de eerste twintig in een rit in lijn. Beide keren vanuit de vroege vlucht. Volgens mij is het een bruikbare renner in het team, maar het verwachtingspatroon bij een aantal fans lijkt wat te hoog.
Kijkend naar morgen verwacht ik dat bmc en sky er bovenuit zullen steken. TLJ kan de concurrentie aan gaan met mitchelton scott en astana
Quote: Ook denk ik dat Bouwman vandaag voor TLJ moest knechten tot aan de voet van de laatste steile klim op 30km van de finish.
@Kelderfan
Volgens zijn Strava heeft Bouwman inderdaad wederom een groot gedeelte van de etappe samen met Stannard (Sky) op kop van peloton gereden (brommeren zoals Bouwman zelf aangeeft) en is dus niet onverwacht in de laatste groep van 40 renners, samen met diezelfde Stannard en van Emden, gefinisht.
Dus, ik denk dat hij niet, zwak, ziek of misselijk was, maar dat hij opnieuw van Niermann de opdracht heeft gekregen om op kop van het peloton te rijden om de vluchters terug te halen.
TLJ had immers de gele trui met Van Poppel en dan wordt er meestal door die ploeg op kop van het peloton gereden.
@Vlek
Quote: Ja, goede vraag. Weet iemand hoe dit zit met de kleinere ploegen van tegenwoordig?
Ik heb het helaas nog niet kunnen vinden.
Misschien staat dit in het roadbook van deze Volta Valenciana.
'@Fanny
Dat is een duidelijke uitleg en door de valpartij van Roglic heb ik 't anders ingeschat. Strava is toch een uitkomst in deze.
Ik hoop dat 't TTT-verhaal goed gaat uitpakken, want dat is toch belangrijk voor 't klassement van Roglic.
Nu Sky er kennelijk nog niet is, heeft Roglic toch een goede kans om hoog te eindigen.
Van de TTT-ploeg zullen Roglic, Van Emden, Bouwman, Powless en Van Hoecke 't wel gaan doen. Van Poppel had 't over een technische TTT.
'@vlek
Quote:"Kun je mij vertellen in hoeveel koersen Bouwman ooit bij de beste twintig van het deelnemersveld heeft standgehouden? Totaal ridicuul om hem op dat niveau in te schatten."
Nog niet zo lang geleden in de Vuelta 2017 reed Koen Bouwman Stage 20 » Corvera de Asturias › Alto de L'Angliru naar een sorry 26 plek; van de mannen die voor hem eindigden; de 1e. twintig waren kopmannen of duurbetaalde knechten Moscon, Nieve en Van Garderen. Vertel jij 't maar.
Dus totaal ridicuul om hem wat hoger in te schatten!
Het beste niveau uit zijn loopbaan, waar hij verder zelden tot nooit bij in de buurt is geweest, is het niveau dat jij 'normaal gesproken' van hem verwacht? Dan snap ik de teleurstelling dat hij hier door Niermann wordt gebruikt voor het meest ondankbare werk van allemaal.
'@vlek
Dat hij hier wordt gebruikt om gisteren en vandaag het meest ondankbare werk van allemaal te doen, zegt toch niets over zijn kwaliteiten bergop.
Hij is de enige optie om dit werk te doen in deze samenstelling. Van Hoecke kan 't ook, maar moest bij Van Poppel blijven. De 2 neo's mag je toch niet opzadelen met dit werk. Dan blijft Van Emden nog over, maar die moet morgen mede de kar trekken; zoals jezelf meermaals hebt aangegeven.
Dan wordt de spoeling dun.
@Wolfje
Deze 21 Stage 2 » Bétera › Albuixech zijn toch niet te vergelijken met de 21 uit de Vuelta-rit naar de Alto de L’Angliru, want daar ging 't echt bergop.
Wanneer Bouwman duidelijk beter zou zijn dan die twee, dan zouden dat juist de aangewezen mannen zijn om hier het eerste werk te doen. Totaal niet ongebruikelijk om jonge renners aan het knechten te zetten. Volgens mij was je zelf eerder deze week zelfs ook nog van mening dat de aanwezigheid van Kuss en Powless waarschijnlijk wat vrijheid voor Bouwman zou betekenen. Lijkt me dat je dan dacht dat een van die twee hier wel aan het werk zou worden gezet.
De taak die Bouwman deze week heeft gekregen van Niermann kun je sowieso niet los zien van de kwaliteiten die je hem toe kan schrijven. Wanneer hij een renner was geweest van wie je 'normaal gesproken' kunt verwachten dat hij in die eerste groep zit, dan had hij deze rol nooit gekregen. Zo'n renner is hij echter niet.
'@kelderfan. Nee, dat is niet te vergelijken en die vueltarit was een prima prestatie. Echter heeft hij in zijn twee jaar bij TJL nog nooit, dus ook niet in andere minder bezette koersen, top 20 gereden. Je kan je blijven focussen op 1 goede rit of je kan naar het geheel van zijn prestaties kijken.
Als je van je favoriete renners hun beste prestatie pakt en alles daar mee gaat vergelijken, dan krijg je onrealistische verwachtingen en teleurstellingen zoals vandaag.
Ps. Ik wil bouwman ook weer niet te veel naar beneden halen. Ik houd juist van trouwe sterke knechten en bouwman lijkt mij met een beetje meer ervaring prima geschikt voor een rol zoals tankink of clement die hebben
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.